Τρεις ΣΕΑ στην Ήπειρο
Μετά τη δημοπράτηση του ΣΕΑ Ελευθεροχωρίου η Εγνατία ΑΕ προωθεί δύο ακόμη
μονόπλευρους σταθμούς στο Δρίσκο και το Περιστέρι
Ενδεικτική της κρίσης και των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι περισσότερες τεχνικές εταιρείες της χώρας και όχι μόνο είναι η μικρή προσέλευση για τους τρεις διαγωνισμούς της Εγνατία Οδός Α.Ε που αφορούν στην κατασκευή ΣΕΑ σε τρία σημεία της Εγμνατίας, στο Αρδάνιο Εβρου, στο Σώστη Ροδόπης και στο Ελευθεροχώρι του νομού Θεσπρωτίας.
Μέχρι το τέλος του έτους σύμφωνα με τον πρόεδρο της Εγνατία Οδός ΑΕ Αναστάσιου Μουρατίδη θα έχει δρομολογηθεί η κατασκευή τριών ακόμη ΣΕΑ κατά μήκος του οδικού άξονα οι οποίοι ίσως να μην είναι αμφίπλευροι.
Το βέβαιο είναι ότι η Εγνατία προωθεί τον ΣΕΑ στο Περιστέρι, ο οποίος θα είναι μονόπλευρος με κατεύθυνση τη Θεσσαλονίκη, ενώ διερευνάται η περίπτωση δημόσιας έκτασης στην περιοχή του Δρίσκου, στον δεξιό κλάδο με κατεύθυνση προς τη Θεσσαλονίκη.
«Ουσιαστικά μιλάμε για έξι ΣΕΑ μέχρι το τέλος του χρόνου, εκ των οποίων οι δυο θα είναι στο νομό Ιωαννίνων και ο ένας στο νομό Θεσπρωτίας. Σήμερα οι οδηγοί κινούνται σε έναν ασφαλέστατο οδικό άξονα, αλλά δεν έχουν τη δυνατότητα στάθμευσης για ανεφοδιασμό ή ξεκούραση», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Οι διαγωνισμοί διενεργούνται από την Εγνατία Οδό ΑΕ και σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας προσφορές κατέθεσαν οι κάτωθι:
-Για τον ΣΕΑ στο Αρδάνιο Εβρου υπέβαλε προσφορά μόνο μια εταιρία η Ιόνιος.
-Για τον ΣΕΑ στο Σώστη Ροδόπης κατέθεσαν προσφορά οι εταιρίες Coral-Shell, η κοινοπραξία Κοθάλη και η ΑΕΓΕΚ.
-Για το ζεύγος ΣΕΑ στο Ελευθεροχώρι Θεσπρωτίας κατέθεσαν προσφορές οι εταιρίες Avin και ΑΕΓΕΚ.
Ο πρόεδρος της Εγνατία Οδός Α.Ε κ.. Μουρατίδης σε δηλώσεις του στην «Ε» εκτιμά, ότι σε ένα 20ήμερο θα έχει ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των προσφορών και θα έχουν αναδειχθεί οι ανάδοχοι των τριών ζευγών ΣΕΑ. Ανάδοχος, σπεύδει να διευκρινίσει, θα αναδειχθεί φυσικά εάν οι οικονομικές και τεχνικές προτάσεις που υποβλήθηκαν ελεγχθούν και κριθούν ότι πληρούν τους όρους και τις προδιαγραφές που θέτει η σύμβαση υποχρεώσεων που αναγράφονται στα τεύχη δημοπράτησης. Διαφορετικά, συμπληρώνει θα κηρυχθεί ο διαγωνισμός άγονος.
Όσον αφορά τον περιορισμένο αριθμό των εταιρειών, που συμμετείχαν στους τρεις διαγωνισμούς, ο κ. Μουρατίδης επισήμανε ότι τον θεωρεί αναμενόμενο και φυσιολογικό στις κρατούσες οικονομικές συνθήκες. Εξηγεί ότι είναι μια εποχή που η χρηματοδότηση των επιχειρήσεων από το τραπεζικό σύστημα είναι αρκετά δύσκολη και άρα το ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε «είναι ικανοποιητικό», τόνισε.
Τι περιλαμβάνουν οι ΣΕΑ
Σύμφωνα με τη συγγραφή υποχρεώσεων στα τεύχη δημοπράτησης ο ανάδοχος αναλαμβάνει με αυτοχρηματοδότηση την κατασκευή πρατηρίου καυσίμων, χώρων μαζικής εστίασης, mini market για κάθε ρεύμα της Εγνατίας οδού της συγκεκριμένης περιοχής και θα του παραχωρηθεί η εκμετάλλευσή τους για 30 χρόνια από το ελληνικό δημόσιο. Επίσης είναι υποχρεωμένος να κατασκευάσει και να διαθέτει άνευ αντιτίμου χώρους στάθμευσης, χώρους υγιεινής, παροχής υπηρεσιών καθαριότητας και πληροφοριών. Ως βασικά έργα περιλαμβάνονται στους όρους δημοπράτησης το κτίριο εξυπηρέτησης οχημάτων ελάχιστης επιφάνειας 60 τμ και το κτίριο εξυπηρέτησης ταξιδιωτών ελάχιστης επιφάνειας 500 τμ μετά του περιβάλλοντος χώρου. Ο πρώτος Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών στον Πλάτανο Ημαθίας άρχισε να προσφέρει τις υπηρεσίες του την 1η Αυγούστου, καθώς άρχισε να λειτουργεί το πρατήριο υγρών καυσίμων. Τον συγκεκριμένο ΣΕΑ ανέλαβαν η Avin και η Olympus Plaza για την υλοποίηση του οποίου θα επενδύσουν συνολικά περί τα 10 εκατ. ευρώ.
Ο ΣΕΑ στον Πλάτανο Ημαθίας αναπτύσσεται σε έκταση 1.400 τμ σε κάθε κατεύθυνση και εντός των επόμενων ημερών θα ολοκληρωθεί πλήρως.
«Πράσινο φως» για σύνδεση του ΒΑ λεκανοπεδίου με την Εγνατία
Με ρυθμό χελώνας, αλλά με μία σχετική σταθερότητα κινούνται οι διαδικασίες από την Εγνατία Οδό Α.Ε προκειμένου να δοθούν λεπτομερείς και εμπεριστατωμένες απαντήσεις στα αιτήματα των τοπικών φορέων που εκκρεμούν τα τελευταία χρόνια.
Το πιο σημαντικό από αυτά είναι αναμφίβολα το αίτημα για την κατασκευή ενός νέου οδικού άξονα που θα συνδέει την Εγνατία Οδό με το λεκανοπέδιο στο βορειοανατολικό του τμήμα, δίνοντας διέξοδο προς την περιοχή του Περάματος.
Όλα τα αιτήματα είναι υπό εξέταση, ενώ το επόμενο διάστημα αναμένονται στα Γιάννινα επιτροπές εμπειρογνωμόνων της Εγνατίας, που θα εξετάσουν επιτόπου τα αιτήματα, σχηματίζοντας εκ νέου προσωπική άποψη.
Έχει ενδιαφέρον όμως η θέση του προέδρου της Εγνατία Οδός Α.Ε Αναστάσιου Μουρατίδη, για το θέμα της οδικής σύνδεσης με το ΒΑ τμήμα του λεκανοπεδίου, η οποία αν και είναι προσωπική όπως υποστηρίζει, δεν παύει να αποτελεί μία σημαντική ένδειξη για την προοπτική της κατασκευής αυτής της σύνδεσης.
Ο κ. Μουρατίδης σε δηλώσεις του στην «Ε» τονίζει πως επί του συνόλου των αιτημάτων, θα έβλεπε περισσότερο θετικά από κάθε άλλο την προοπτική σύνδεσης της πόλης με την Εγνατία στο ΒΑ τμήμα της.
«Είναι ένας δακτύλιος που μπορεί να κλείσει. Ο νοτιοδυτικός δακτύλιος της πόλης και του λεκανοπεδίου ολοκληρώνεται με την Εγνατία και την Ιόνια και μένει ο ο βορειοανατολικός, που μπορεί να κλείσει με αυτό το τμήμα.
Είναι όμως μία προσωπική άποψη και δεν αποτελεί δέσμευση για την εταιρεία», σημείωσε ο κ. Μουρατίδης.
Αναφορικά με τις υπόλοιπες εκκρεμότητες στο λεκανοπέδιο, μέχρι το τέλος Οκτωβρίου ολοκληρώνεται ο κόμβος Παμβώτιδας, στον οποίο απομένει η σύνδεση ενός κλάδου, ενώ η επιτροπή εμπειρογνωμόνων και μελετητών θα αποφανθεί μέχρι το τέλος φθινοπώρου για τα αιτήματα που υπάρχουν στις περιοχές του Δροσοχωρίου και του Δρίσκου.
«Δεν ήταν αποτελεσματικές οι μελέτες»
Στο μοναδικό τμήμα του οδικού άξονα των 600 και πλέον χιλιομέτρων από την Ηγουμενίτσα ως τον Έβρο, που δεν έχει ακόμη παραδοθεί στην κυκλοφορία, στην περιοχή του Περιστερίου, υπολείπονται κάποιες ασφαλτικές εργασίες που θα ολοκληρωθούν εντός του Σεπτεμβρίου.
Ο κ. Μουρατίδης ωστόσο τόνισε πως εξετάζεται η ευστάθεια και η στήριξη του επιχώματος, ένα θέμα που χρονίζει, αφήνοντας αιχμές για μελέτες του παρελθόντος που δεν ήταν επαρκείς.
«Οι μελέτες από το 2004 δεν ήταν αποτελεσματικές και τα μέτρα που ελήφθησαν δεν ήταν απόλυτα ασφαλή. Ξεκινάμε μία νέα δέσμη μέτρων, που θα λύσουν οριστικά τα προβλήματα ώστε ο δρόμος να αποδοθεί με απόλυτη ασφάλεια στην κυκλοφορία», κατέληξε.
http://www.ele.gr/ShowArticle.aspx?ID=3122
μονόπλευρους σταθμούς στο Δρίσκο και το Περιστέρι
Ενδεικτική της κρίσης και των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι περισσότερες τεχνικές εταιρείες της χώρας και όχι μόνο είναι η μικρή προσέλευση για τους τρεις διαγωνισμούς της Εγνατία Οδός Α.Ε που αφορούν στην κατασκευή ΣΕΑ σε τρία σημεία της Εγμνατίας, στο Αρδάνιο Εβρου, στο Σώστη Ροδόπης και στο Ελευθεροχώρι του νομού Θεσπρωτίας.
Μέχρι το τέλος του έτους σύμφωνα με τον πρόεδρο της Εγνατία Οδός ΑΕ Αναστάσιου Μουρατίδη θα έχει δρομολογηθεί η κατασκευή τριών ακόμη ΣΕΑ κατά μήκος του οδικού άξονα οι οποίοι ίσως να μην είναι αμφίπλευροι.
Το βέβαιο είναι ότι η Εγνατία προωθεί τον ΣΕΑ στο Περιστέρι, ο οποίος θα είναι μονόπλευρος με κατεύθυνση τη Θεσσαλονίκη, ενώ διερευνάται η περίπτωση δημόσιας έκτασης στην περιοχή του Δρίσκου, στον δεξιό κλάδο με κατεύθυνση προς τη Θεσσαλονίκη.
«Ουσιαστικά μιλάμε για έξι ΣΕΑ μέχρι το τέλος του χρόνου, εκ των οποίων οι δυο θα είναι στο νομό Ιωαννίνων και ο ένας στο νομό Θεσπρωτίας. Σήμερα οι οδηγοί κινούνται σε έναν ασφαλέστατο οδικό άξονα, αλλά δεν έχουν τη δυνατότητα στάθμευσης για ανεφοδιασμό ή ξεκούραση», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Οι διαγωνισμοί διενεργούνται από την Εγνατία Οδό ΑΕ και σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας προσφορές κατέθεσαν οι κάτωθι:
-Για τον ΣΕΑ στο Αρδάνιο Εβρου υπέβαλε προσφορά μόνο μια εταιρία η Ιόνιος.
-Για τον ΣΕΑ στο Σώστη Ροδόπης κατέθεσαν προσφορά οι εταιρίες Coral-Shell, η κοινοπραξία Κοθάλη και η ΑΕΓΕΚ.
-Για το ζεύγος ΣΕΑ στο Ελευθεροχώρι Θεσπρωτίας κατέθεσαν προσφορές οι εταιρίες Avin και ΑΕΓΕΚ.
Ο πρόεδρος της Εγνατία Οδός Α.Ε κ.. Μουρατίδης σε δηλώσεις του στην «Ε» εκτιμά, ότι σε ένα 20ήμερο θα έχει ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των προσφορών και θα έχουν αναδειχθεί οι ανάδοχοι των τριών ζευγών ΣΕΑ. Ανάδοχος, σπεύδει να διευκρινίσει, θα αναδειχθεί φυσικά εάν οι οικονομικές και τεχνικές προτάσεις που υποβλήθηκαν ελεγχθούν και κριθούν ότι πληρούν τους όρους και τις προδιαγραφές που θέτει η σύμβαση υποχρεώσεων που αναγράφονται στα τεύχη δημοπράτησης. Διαφορετικά, συμπληρώνει θα κηρυχθεί ο διαγωνισμός άγονος.
Όσον αφορά τον περιορισμένο αριθμό των εταιρειών, που συμμετείχαν στους τρεις διαγωνισμούς, ο κ. Μουρατίδης επισήμανε ότι τον θεωρεί αναμενόμενο και φυσιολογικό στις κρατούσες οικονομικές συνθήκες. Εξηγεί ότι είναι μια εποχή που η χρηματοδότηση των επιχειρήσεων από το τραπεζικό σύστημα είναι αρκετά δύσκολη και άρα το ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε «είναι ικανοποιητικό», τόνισε.
Τι περιλαμβάνουν οι ΣΕΑ
Σύμφωνα με τη συγγραφή υποχρεώσεων στα τεύχη δημοπράτησης ο ανάδοχος αναλαμβάνει με αυτοχρηματοδότηση την κατασκευή πρατηρίου καυσίμων, χώρων μαζικής εστίασης, mini market για κάθε ρεύμα της Εγνατίας οδού της συγκεκριμένης περιοχής και θα του παραχωρηθεί η εκμετάλλευσή τους για 30 χρόνια από το ελληνικό δημόσιο. Επίσης είναι υποχρεωμένος να κατασκευάσει και να διαθέτει άνευ αντιτίμου χώρους στάθμευσης, χώρους υγιεινής, παροχής υπηρεσιών καθαριότητας και πληροφοριών. Ως βασικά έργα περιλαμβάνονται στους όρους δημοπράτησης το κτίριο εξυπηρέτησης οχημάτων ελάχιστης επιφάνειας 60 τμ και το κτίριο εξυπηρέτησης ταξιδιωτών ελάχιστης επιφάνειας 500 τμ μετά του περιβάλλοντος χώρου. Ο πρώτος Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών στον Πλάτανο Ημαθίας άρχισε να προσφέρει τις υπηρεσίες του την 1η Αυγούστου, καθώς άρχισε να λειτουργεί το πρατήριο υγρών καυσίμων. Τον συγκεκριμένο ΣΕΑ ανέλαβαν η Avin και η Olympus Plaza για την υλοποίηση του οποίου θα επενδύσουν συνολικά περί τα 10 εκατ. ευρώ.
Ο ΣΕΑ στον Πλάτανο Ημαθίας αναπτύσσεται σε έκταση 1.400 τμ σε κάθε κατεύθυνση και εντός των επόμενων ημερών θα ολοκληρωθεί πλήρως.
«Πράσινο φως» για σύνδεση του ΒΑ λεκανοπεδίου με την Εγνατία
Με ρυθμό χελώνας, αλλά με μία σχετική σταθερότητα κινούνται οι διαδικασίες από την Εγνατία Οδό Α.Ε προκειμένου να δοθούν λεπτομερείς και εμπεριστατωμένες απαντήσεις στα αιτήματα των τοπικών φορέων που εκκρεμούν τα τελευταία χρόνια.
Το πιο σημαντικό από αυτά είναι αναμφίβολα το αίτημα για την κατασκευή ενός νέου οδικού άξονα που θα συνδέει την Εγνατία Οδό με το λεκανοπέδιο στο βορειοανατολικό του τμήμα, δίνοντας διέξοδο προς την περιοχή του Περάματος.
Όλα τα αιτήματα είναι υπό εξέταση, ενώ το επόμενο διάστημα αναμένονται στα Γιάννινα επιτροπές εμπειρογνωμόνων της Εγνατίας, που θα εξετάσουν επιτόπου τα αιτήματα, σχηματίζοντας εκ νέου προσωπική άποψη.
Έχει ενδιαφέρον όμως η θέση του προέδρου της Εγνατία Οδός Α.Ε Αναστάσιου Μουρατίδη, για το θέμα της οδικής σύνδεσης με το ΒΑ τμήμα του λεκανοπεδίου, η οποία αν και είναι προσωπική όπως υποστηρίζει, δεν παύει να αποτελεί μία σημαντική ένδειξη για την προοπτική της κατασκευής αυτής της σύνδεσης.
Ο κ. Μουρατίδης σε δηλώσεις του στην «Ε» τονίζει πως επί του συνόλου των αιτημάτων, θα έβλεπε περισσότερο θετικά από κάθε άλλο την προοπτική σύνδεσης της πόλης με την Εγνατία στο ΒΑ τμήμα της.
«Είναι ένας δακτύλιος που μπορεί να κλείσει. Ο νοτιοδυτικός δακτύλιος της πόλης και του λεκανοπεδίου ολοκληρώνεται με την Εγνατία και την Ιόνια και μένει ο ο βορειοανατολικός, που μπορεί να κλείσει με αυτό το τμήμα.
Είναι όμως μία προσωπική άποψη και δεν αποτελεί δέσμευση για την εταιρεία», σημείωσε ο κ. Μουρατίδης.
Αναφορικά με τις υπόλοιπες εκκρεμότητες στο λεκανοπέδιο, μέχρι το τέλος Οκτωβρίου ολοκληρώνεται ο κόμβος Παμβώτιδας, στον οποίο απομένει η σύνδεση ενός κλάδου, ενώ η επιτροπή εμπειρογνωμόνων και μελετητών θα αποφανθεί μέχρι το τέλος φθινοπώρου για τα αιτήματα που υπάρχουν στις περιοχές του Δροσοχωρίου και του Δρίσκου.
«Δεν ήταν αποτελεσματικές οι μελέτες»
Στο μοναδικό τμήμα του οδικού άξονα των 600 και πλέον χιλιομέτρων από την Ηγουμενίτσα ως τον Έβρο, που δεν έχει ακόμη παραδοθεί στην κυκλοφορία, στην περιοχή του Περιστερίου, υπολείπονται κάποιες ασφαλτικές εργασίες που θα ολοκληρωθούν εντός του Σεπτεμβρίου.
Ο κ. Μουρατίδης ωστόσο τόνισε πως εξετάζεται η ευστάθεια και η στήριξη του επιχώματος, ένα θέμα που χρονίζει, αφήνοντας αιχμές για μελέτες του παρελθόντος που δεν ήταν επαρκείς.
«Οι μελέτες από το 2004 δεν ήταν αποτελεσματικές και τα μέτρα που ελήφθησαν δεν ήταν απόλυτα ασφαλή. Ξεκινάμε μία νέα δέσμη μέτρων, που θα λύσουν οριστικά τα προβλήματα ώστε ο δρόμος να αποδοθεί με απόλυτη ασφάλεια στην κυκλοφορία», κατέληξε.
http://www.ele.gr/ShowArticle.aspx?ID=3122
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου