Η Εγνατία …απογείωσε τα οικόπεδα!
Μέχρι 533% πάνω στα Γιάννινα και 1704% στην Ηγουμενίτσα
Έχουν… απογειωθεί μέσα σε λίγα χρόνια οι αντικειμενικές και αγοραστικές αξίες στα οικόπεδα των Ιωαννίνων και της Ηγουμενίτσας που βρίσκονται πέριξ των κόμβων της Εγνατίας Οδού! Πρόσφατες μελέτες αποδεικνύουν, ότι οι αντικειμενικές αξίες έχουν τραβήξει την… ανηφόρα κάνοντας αφενός τους ιδιοκτήτες να τρίβουν τα χέρια τους, και αφετέρου τις τοπικές κοινωνίες να βλέπουν μια σημαντική πηγή ανάπτυξης και εσόδων.
Είναι χαρακτηριστικό, ότι στην Πεδινή η επιφανειακή ζώνη στις αντικειμενικές αξίες έχει μεταβληθεί από το 1999 κατά 31%, στη Νεοκαισάρεια και τη Μπάφρα κατά 26% και συνολικά στα τμήματα της Εθνικής Οδό Ιωαννίνων- Άρτας, πέριξ της Εγνατίας, από 40 έως 49%!
ΟΙ ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ
• Πολύ σημαντική αύξηση, όμως, έχουν σημειώσει και οι αγοραστικές αξίες των εκτάσεων που βρίσκονται έως και 1000 μέτρα πέριξ της Εγνατίας. Από τη διασταύρωση της Πεδινής έως και την Μπάφρα, στις περιοχές ακριβώς δίπλα από την Εγνατία έχει σημειωθεί αύξηση που αγγίζει το 533% συνολικά. Στην Πεδινή οι αγοραστικές αξίες έχουν μεταβληθεί κατά 292% και στην Ανατολή και στον Κατσικά κατά 325%.
ΣΤΗΝ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ
Παρόμοια είναι η κατάσταση και στον κόμβο της Ηγουμενίτσας. Οι αξίες της γης το 1998 κοστολογούνταν από 4.000 έως 10.000 ευρώ το στρέμμα. Σήμερα κυμαίνονται από 25.000 έως 120.000 ευρώ! Οι μεταβολές κυμαίνονται από 201% έως και 1.704%, με την μέση αύξηση των αξιών γης στο σύνολο του κόμβου να ανέρχεται στο 618%.
Γίνεται, λοιπόν, εύκολα αντιληπτό, ότι εκτός από τους ιδιοκτήτες των οικοπέδων εκατέρωθεν του οδικού άξονα, οι τοπικές κοινωνίες βλέπουν, πως οι αυξήσεις των αξιών μόνο κέρδη και φυσικά ανάπτυξη μπορούν να τους φέρουν.
Βέβαια, όπως σημειώνουν πολλοί, με την οικονομική κρίση που μαστίζει επιχειρήσεις, πολίτες, αλλά και κράτος, θα πρέπει να υπάρξουν νέες μελέτες για το κατά πόσο αυτές οι εκτάσεις μπορούν να αξιοποιηθούν και πότε.
Πάντως, οι δραστηριότητες που μπορούν να αναπτυχθούν κατά μήκος του δρόμου είναι πολλές και ήδη, όπως είναι γνωστό, οι Νομάρχες όλων των περιοχών που διασχίζει η Εγνατία έχουν ξεκινήσει τις διαδικασίες ανάπτυξης τουρισμού. Όπως σημειώνουν δε, κάποιοι «μακάρι να συνεχιστούν οι πρωτοβουλίες αυτές και να παρθούν ακόμη περισσότερες, από τους νέους Δήμους και τις Περιφέρειες που θα προκύψουν από τις εκλογές του Νοεμβρίου». Μόλις πρόσφατα, άλλωστε, ο «Π.Λ.» έγραφε για τους τρόπους ανάδειξης των αρχαιολογικών μνημείων της Ηπείρου, τα οποία φυσικά με την Εγνατία, αλλά και με την συνεργασία με γειτονικούς Νομούς, μπορούν να αυξήσουν ακόμη περισσότερο την επισκεψιμότητά τους.
ΤΑ Σ.Ε.Α.
• Ένα ακόμη θέμα που αφορά την Εγνατία Οδό είναι η εγκατάσταση των Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α). Μέχρι το τέλος του 2010 αναμένεται να δρομολογηθεί και ο Σ.Ε.Α. Ιωαννίνων, ενώ έχει ολοκληρωθεί ήδη η διαδικασία υποβολής προσφορών για αυτόν στο Ελευθεροχώρι Θεσπρωτίας.
Σύμφωνα, μάλιστα, με την Διοίκηση της Εγνατίας, ολόκληρος ο οδικός άξονας θα έχει δέκα ζεύγη Σ.Ε.Α., τα οποία θα τοποθετηθούν ανά 50 με 60 χιλιόμετρα. Εκεί οι οδηγοί και οι επιβάτες θα μπορούν να ξεκουράζονται, να φουλάρουν το ρεζερβουάρ τους κτλ. Παράλληλα, εξετάζονται τρόποι βελτίωσης και δημιουργίας επιπλέον πάρκινγκ κατά μήκος του δρόμου.
Στην Ήπειρο δίνεται μεγάλη βαρύτητα στους Σ.Ε.Α. καθώς αποτελούν ένα μέσο περαιτέρω οικονομικής ανάπτυξης, με τη δημιουργία επιχειρήσεων και γενικά την ανάπτυξη των περιοχών στις οποίες βρίσκονται.
Εξάλλου, ορατό είναι το παράδειγμα τα τελευταία χρόνια με την πόλη των Ιωαννίνων, που αλλάζει προφίλ και ήδη φιλοξενεί πολλές μεγάλες αλυσίδες επιχειρήσεων.
Αυτό αποδεικνύεται και από την δημοσκόπηση του Παρατηρητηρίου της Εγνατίας Οδού, με τη συμμετοχή 1.030 υπευθύνων επιχειρήσεων στις περιοχές από τις οποίες διέρχεται ο αυτοκινητόδρομος. Στο ερώτημα εάν η Εγνατία οδός συνετέλεσε στην αύξηση της αξίας ακινήτων, το 57% των ερωτηθέντων απάντησε θετικά, το 30% αρνητικά και το 13 ότι δεν γνωρίζει.
ΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ
• Πάντως, όπως σημειώνουν Γιαννιώτες αλλά και τουρίστες, το κομμάτι του δρόμου στην Ήπειρο είναι το πλέον εντυπωσιακό όλου του δρόμου. Υπενθυμίζεται, ότι στο Νομό Ιωαννίνων υπάρχει η υψηλότερη γέφυρα της Ελλάδος, στον Άραχθο, αλλά και η μεγαλύτερη σε μήκος σήραγγα της χώρας, στο Δρίσκο.
Αυτό που προκαλεί δέος, όπως λένε, είναι οι συνεχείς σήραγγες, οι εναλλαγές των τοπίων και το γεγονός, πως μέσα σε λίγη ώρα μπορεί κάποιος να διασχίσει την καρδιά της Πίνδου με ασφάλεια.
http://www.proinoslogos.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=518&catid=33
Έχουν… απογειωθεί μέσα σε λίγα χρόνια οι αντικειμενικές και αγοραστικές αξίες στα οικόπεδα των Ιωαννίνων και της Ηγουμενίτσας που βρίσκονται πέριξ των κόμβων της Εγνατίας Οδού! Πρόσφατες μελέτες αποδεικνύουν, ότι οι αντικειμενικές αξίες έχουν τραβήξει την… ανηφόρα κάνοντας αφενός τους ιδιοκτήτες να τρίβουν τα χέρια τους, και αφετέρου τις τοπικές κοινωνίες να βλέπουν μια σημαντική πηγή ανάπτυξης και εσόδων.
Είναι χαρακτηριστικό, ότι στην Πεδινή η επιφανειακή ζώνη στις αντικειμενικές αξίες έχει μεταβληθεί από το 1999 κατά 31%, στη Νεοκαισάρεια και τη Μπάφρα κατά 26% και συνολικά στα τμήματα της Εθνικής Οδό Ιωαννίνων- Άρτας, πέριξ της Εγνατίας, από 40 έως 49%!
ΟΙ ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ
• Πολύ σημαντική αύξηση, όμως, έχουν σημειώσει και οι αγοραστικές αξίες των εκτάσεων που βρίσκονται έως και 1000 μέτρα πέριξ της Εγνατίας. Από τη διασταύρωση της Πεδινής έως και την Μπάφρα, στις περιοχές ακριβώς δίπλα από την Εγνατία έχει σημειωθεί αύξηση που αγγίζει το 533% συνολικά. Στην Πεδινή οι αγοραστικές αξίες έχουν μεταβληθεί κατά 292% και στην Ανατολή και στον Κατσικά κατά 325%.
ΣΤΗΝ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ
Παρόμοια είναι η κατάσταση και στον κόμβο της Ηγουμενίτσας. Οι αξίες της γης το 1998 κοστολογούνταν από 4.000 έως 10.000 ευρώ το στρέμμα. Σήμερα κυμαίνονται από 25.000 έως 120.000 ευρώ! Οι μεταβολές κυμαίνονται από 201% έως και 1.704%, με την μέση αύξηση των αξιών γης στο σύνολο του κόμβου να ανέρχεται στο 618%.
Γίνεται, λοιπόν, εύκολα αντιληπτό, ότι εκτός από τους ιδιοκτήτες των οικοπέδων εκατέρωθεν του οδικού άξονα, οι τοπικές κοινωνίες βλέπουν, πως οι αυξήσεις των αξιών μόνο κέρδη και φυσικά ανάπτυξη μπορούν να τους φέρουν.
Βέβαια, όπως σημειώνουν πολλοί, με την οικονομική κρίση που μαστίζει επιχειρήσεις, πολίτες, αλλά και κράτος, θα πρέπει να υπάρξουν νέες μελέτες για το κατά πόσο αυτές οι εκτάσεις μπορούν να αξιοποιηθούν και πότε.
Πάντως, οι δραστηριότητες που μπορούν να αναπτυχθούν κατά μήκος του δρόμου είναι πολλές και ήδη, όπως είναι γνωστό, οι Νομάρχες όλων των περιοχών που διασχίζει η Εγνατία έχουν ξεκινήσει τις διαδικασίες ανάπτυξης τουρισμού. Όπως σημειώνουν δε, κάποιοι «μακάρι να συνεχιστούν οι πρωτοβουλίες αυτές και να παρθούν ακόμη περισσότερες, από τους νέους Δήμους και τις Περιφέρειες που θα προκύψουν από τις εκλογές του Νοεμβρίου». Μόλις πρόσφατα, άλλωστε, ο «Π.Λ.» έγραφε για τους τρόπους ανάδειξης των αρχαιολογικών μνημείων της Ηπείρου, τα οποία φυσικά με την Εγνατία, αλλά και με την συνεργασία με γειτονικούς Νομούς, μπορούν να αυξήσουν ακόμη περισσότερο την επισκεψιμότητά τους.
ΤΑ Σ.Ε.Α.
• Ένα ακόμη θέμα που αφορά την Εγνατία Οδό είναι η εγκατάσταση των Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α). Μέχρι το τέλος του 2010 αναμένεται να δρομολογηθεί και ο Σ.Ε.Α. Ιωαννίνων, ενώ έχει ολοκληρωθεί ήδη η διαδικασία υποβολής προσφορών για αυτόν στο Ελευθεροχώρι Θεσπρωτίας.
Σύμφωνα, μάλιστα, με την Διοίκηση της Εγνατίας, ολόκληρος ο οδικός άξονας θα έχει δέκα ζεύγη Σ.Ε.Α., τα οποία θα τοποθετηθούν ανά 50 με 60 χιλιόμετρα. Εκεί οι οδηγοί και οι επιβάτες θα μπορούν να ξεκουράζονται, να φουλάρουν το ρεζερβουάρ τους κτλ. Παράλληλα, εξετάζονται τρόποι βελτίωσης και δημιουργίας επιπλέον πάρκινγκ κατά μήκος του δρόμου.
Στην Ήπειρο δίνεται μεγάλη βαρύτητα στους Σ.Ε.Α. καθώς αποτελούν ένα μέσο περαιτέρω οικονομικής ανάπτυξης, με τη δημιουργία επιχειρήσεων και γενικά την ανάπτυξη των περιοχών στις οποίες βρίσκονται.
Εξάλλου, ορατό είναι το παράδειγμα τα τελευταία χρόνια με την πόλη των Ιωαννίνων, που αλλάζει προφίλ και ήδη φιλοξενεί πολλές μεγάλες αλυσίδες επιχειρήσεων.
Αυτό αποδεικνύεται και από την δημοσκόπηση του Παρατηρητηρίου της Εγνατίας Οδού, με τη συμμετοχή 1.030 υπευθύνων επιχειρήσεων στις περιοχές από τις οποίες διέρχεται ο αυτοκινητόδρομος. Στο ερώτημα εάν η Εγνατία οδός συνετέλεσε στην αύξηση της αξίας ακινήτων, το 57% των ερωτηθέντων απάντησε θετικά, το 30% αρνητικά και το 13 ότι δεν γνωρίζει.
ΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ
• Πάντως, όπως σημειώνουν Γιαννιώτες αλλά και τουρίστες, το κομμάτι του δρόμου στην Ήπειρο είναι το πλέον εντυπωσιακό όλου του δρόμου. Υπενθυμίζεται, ότι στο Νομό Ιωαννίνων υπάρχει η υψηλότερη γέφυρα της Ελλάδος, στον Άραχθο, αλλά και η μεγαλύτερη σε μήκος σήραγγα της χώρας, στο Δρίσκο.
Αυτό που προκαλεί δέος, όπως λένε, είναι οι συνεχείς σήραγγες, οι εναλλαγές των τοπίων και το γεγονός, πως μέσα σε λίγη ώρα μπορεί κάποιος να διασχίσει την καρδιά της Πίνδου με ασφάλεια.
http://www.proinoslogos.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=518&catid=33
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου