Νέος Λιμένας Ηγουμενίτσας

Στ. Καλογιάννης: Να επαναδημοπρατηθεί ο νέος λιμένας Ηγουμενίτσας

Συζητήθηκε χθες στην Βουλή η υπ’ αρ. 1075/2009 Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Σταύρου Καλογιάννη προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σχετικά με την αναβολή δημοπράτησης του έργου: «Νέος Λιμένας Ηγουμενίτσας – Γ’ Φάση».
Ο Στ. Καλογιάννης στην ομιλία του ανέφερε: «Οι κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας έδωσαν τα τελευταία πεντέμισι χρόνια ιδιαίτερη προσοχή στην Ήπειρο, τόσο σε επίπεδο σχεδιασμού όσο και σε επίπεδο έργων, σημαντικότερο εκ των οποίων είναι ασφαλώς η ολοκλήρωση της Εγνατίας οδού. Έργο το οποίο έχει αλλάξει κυριολεκτικά την μορφή της Ηπείρου, η οποία έχει γίνει τουριστικός προορισμός πρώτης προτεραιότητας...

Οι νέες αναπτυξιακές προοπτικές που δημιούργησε η Εγνατία Οδός επιβάλουν την πλήρη εκμετάλλευση των πλεονεκτημάτων της Ηπείρου με την προώθηση των συνδυασμένων μεταφορών. Με την κατασκευή και της Ιόνιας Οδού αλλάζουν οι προοπτικές της Ηπείρου και καθίσταται η Ηγουμενίτσα κύριος κόμβος των συνδυασμένων μεταφορών στην Δυτική Ελλάδα.
Ο λιμένας Ηγουμενίτσας αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους λιμένες της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς ανήκει στην κατηγόρια Α, δηλαδή στους λιμένες διεθνούς σημασίας, σύμφωνα με σχετική απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (1346/2001). Αποτελεί την κύρια θαλάσσια πύλη της Βορειοδυτικής Ελλάδας και των Νοτιοανατολικών Βαλκανίων προς την Δυτική Ευρώπη.
Η μεγάλη σημασία του λιμένα αποτυπώνεται και στο Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο που θεσμοθετήθηκε το 2008, με πρωτοβουλία του ΥΠΕΧΩΔΕ. Στο πλαίσιο της συνεχούς αναβάθμισης του λιμένα το ΥΠΕΧΩΔΕ ωρίμασε τη Γ’ Φάση του έργου, το ενέταξε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ενίσχυση της προσπελασιμότητας» για την περίοδο 2007-2013 εξασφαλίζοντας τη χρηματοδότησή του με 110 εκ. ευρώ, το δημοπράτησε και είχε προγραμματίσει την κατάθεση προσφορών για τον περασμένο Οκτώβριο.
Δυστυχώς μετά την αλλαγή της Κυβέρνησης μια από τις πρώτες ενέργειες του νεοσυσταθέντος Υπουργείου Υποδομών ήταν να ακυρώσει τη δημοπράτηση του έργου. Το χειρότερο είναι ότι αυτό έγινε εντελώς αναιτιολόγητα, όπως άλλωστε έγινε και για άλλα έργα στη χώρα, για παράδειγμα το αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου.
Το δύσκολο δεν είναι να καταργείς προγραμματισμένα έργα. Το δύσκολο είναι να προγραμματίζεις, να σχεδιάζεις και να υλοποιείς. Αυτό κάναμε εμείς επί πεντέμισι χρόνια στο ΥΠΕΧΩΔΕ.
Η αναβάθμιση του λιμένα Ηγουμενίτσας θα δώσει περαιτέρω ώθηση στην Βορειοδυτική Ελλάδα και στην Ήπειρο ειδικότερα και στην κατεύθυνση αυτή πρέπει να υπάρξει δέσμευση από πλευράς Υπουργείου Υποδομών για την ολοκλήρωση των έργων».
Δυστυχώς η απάντηση του παριστάμενου Υφυπουργού Υποδομών κ. Μαγκριώτη ήταν αόριστη και χωρίς δεσμεύσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια: