Άνω του μέσου όρου οι τιμές ειδών ευρείας κατανάλωσης στην Ήπειρο!

Η Ελλάδα πιο ακριβή χώρα στην Ευρωζώνη

Τη στιγμή που η Ελλάδα είναι η πιο ακριβή χώρα στην Ευρωζώνη σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης για τον Ιούνιο, σύμφωνα με την ανάλυση των τιμών που έκανε το Ελληνικό Κέντρο Καταναλωτών (ΕΛΚΕΚΑ), στην Ήπειρο οι τιμές στα ίδια είδη φαίνεται πως είναι αρκετά πιο πάνω από τον ελληνικό μέσο όρο! Στα καύσιμα, έναν τομέα που απασχολεί έντονα τη συντριπτική πλειοψηφία των Ηπειρωτών, η κατάσταση δεν θυμίζει άλλες εποχές. Κατά γενική ομολογία η αμόλυβδη με δυσκολία πέφτει κάτω από το 1,4 ευρώ το λίτρο, όταν πριν λίγα χρόνια ήταν πολύ χαμηλότερες.
Ίσως και λόγω της αρκετά μακρινής απόστασης περιοχών της Ηπείρου με τα μεγάλα κέντρα, την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, οι τιμές σε κάποια πρατήρια έχουν χτυπήσει «κόκκινο», καθιστώντας την μετακίνηση με το αυτοκίνητο είδος πολυτελείας!..
Σε πανελλαδικό επίπεδο, η αύξηση στα καύσιμα είναι συντριπτική σε σχέση με τον Ιούνιο του 2009. Αγγίζει το 41,5%, όταν στην Ευρωπαϊκή Ένωση ο μέσος όρος είναι 11,6%!

ΣΤΑ ΡΟΥΧΑ...
Στην ένδυση, οι τιμές που παρατηρούνται στην Ήπειρο είναι επίσης αυξημένες. Η ποικιλία στα ρούχα, σαφώς και δεν είναι όση σε πόλεις όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, κάτι που οφείλεται κυρίως στο μειωμένο αριθμό καταστημάτων σε σχέση με τα συγκεκριμένα αστικά κέντρα. Η μεγάλη ποικιλία, λογικό είναι, ότι δεν εγγυάται και αντίστοιχη ποιότητα, όμως εκεί οι καταναλωτές μπορούν να βρουν κάποια είδη σε μικρότερες τιμές απʼ ότι στην Ήπειρο.
Πάντως, ο μέσος όρος της χώρας μας στον τομέα της ένδυσης είναι αυξημένος κατά 2,5% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2009, τη στιγμή που στην Ε.Ε. είναι αυξημένος μόνο κατά 0,3%.

ΚΑΦΕΣ ΚΑΙ ΠΟΤΑ...
Ένα σημαντικό κομμάτι της ακρίβειας στην περιοχή μας είναι στις καφετέριες και στα ποτά. Η ζήτηση τους είναι μεγάλη, ειδικά σε μεγάλες πόλεις, όπως τα Γιάννινα. Αυτό έχει διαμορφώσει ένα πλαίσιο τιμών που ποικίλει, ανάλογα με την περιοχή και το κατάστημα. «Θα μπορούσε όμως να υπάρχει ένα ενιαίο τιμολόγιο στον καφέ και στα ποτά σε όλη την πόλη» τονίζουν Γιαννιώτες.
Ο μέσος όρος της Ελλάδας στις καφετέριες και τα ξενοδοχεία ήταν αυξημένος τον Ιούνιο κατά 3,6% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2009, όταν στην Ευρωπαϊκή Ένωση ο αντίστοιχος μέσος όρος αυξήθηκε κατά 0,5%. Στα ποτά η διαφορά Ελλάδος και Ε.Ε. είναι πολύ μεγάλη, αφού στη χώρα μας οι τιμές αυξήθηκαν κατά 11,8% και στους υπόλοιπους εταίρους μας μόλις 0,8%!

Η ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ...
• Οι περισσότεροι αναζητώντας τους λόγους για την ακρίβεια των προϊόντων ευρείας κατανάλωσης, εστιάζουν κυρίως στη νοοτροπία που υπάρχει σε κάποιους καταστηματάρχες στην Ήπειρο. Μια κερδοσκοπική νοοτροπία, που δεν έχει σε πρώτη θέση τον πολίτη και τις ανάγκες του.
Τα βαλάντια όμως των περισσότερων έχουν στενέψει τους τελευταίους μήνες, μετά και τα μέτρα της Κυβέρνησης, ελέω Δ.Ν.Τ., κάτι που έχει επηρεάσει κατά πολύ την κίνηση.
Πολλοί τονίζουν, πως η κατάσταση στην αγορά και της Ηπείρου είναι μια αλυσίδα. Έναν κρίκο αποτελούν οι έμποροι, έναν οι πολίτες και άλλον έναν τα κίνητρα που δίνονται από την κεντρική εξουσία για ενίσχυση της ρευστότητας. Όταν ο ένας κρίκος πάει να σπάσει επηρεάζει και τους άλλους και έτσι, τελικά βγαίνουν όλοι χαμένοι, έμποροι, καταναλωτές, αλλά και η ίδια Κυβέρνηση.
Είναι αδιαμφισβήτητο, πως οι λογικές τιμές προσελκύουν τον καταναλωτή και τον «ζεσταίνουν», και αυτή είναι -όπως έχουν διαμορφωθεί τα δεδομένα στην οικονομία και στο πορτοφόλι των Ηπειρωτών- μια αναγκαία λύση.

Δεν υπάρχουν σχόλια: