Ο γύρος της Ελλάδας ...με 300 ευρώ
Πώς ο ποδηλατικός τουρισμός μπορεί να εξελιχθεί σε ανεπανάληπτη εμπειρία
Για να κάνει το γύρο του κόσμου, ο Φιλέας Φογκ χρειάστηκε να διαθέσει 80 μέρες, να στοιχηματίσει μια περιουσία 20.000 βρετανικών λιρών και να επιβιβαστεί σε κάθε διαθέσιμο μεταφορικό μέσο, είτε αυτό ήταν ατμόπλοιο είτε τρένο είτε ... ελέφαντας. Για να κάνει το γύρο της Ελλάδας, ο Κώστας Μαρτζέκης θα χρειαστεί περίπου 20 ημέρες, μόλις 300 ευρώ, 60 μπουκάλια νερό κι ένα και μοναδικό μέσο: το ποδήλατό του.
Ο 31χρονος Κώστας θα ξεκινήσει το ταξίδι του τα ξημερώματα της 24ης Ιουλίου από το Βαρδάρη Θεσσαλονίκης και θα επιστρέψει γύρω στις 14 Αυγούστου, αφού πρώτα διανύσει 1.700 χιλιόμετρα και περάσει από τουλάχιστον 33 πόλεις, χωριά και νησιά της Ελλάδας. Κάθε μέρα υπολογίζει ότι θα ποδηλατεί απόσταση 80 χλμ-140 χλμ, ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες και τις προσωπικές αντοχές του, όπως επισημαίνει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Στο ποδήλατό του θα έχει εφόδια βάρους 15 κιλών, μεταξύ των οποίων ξηρά τροφή για έκτακτες ανάγκες, ένα φαρμακείο και τη μικρή σκηνή, στην οποία θα διανυκτερεύει. Στο δρόμο, ελπίζει να γνωρίσει πολλούς ανθρώπους και να βρει έστω περιστασιακούς συνοδοιπόρους στην πορεία του, κυρίως ανάμεσα στους τουρίστες (σχεδόν αποκλειστικά ξένους), που γυρίζουν την Ελλάδα με ποδήλατο.
Άλλωστε, η προώθηση του λεγόμενου «ποδηλατικού τουρισμού», που στην Ελλάδα είναι ακόμη σχεδόν άγνωστο είδος, αλλά στο εξωτερικό είναι διαδεδομένος ακόμη και μεταξύ ανθρώπων μεγαλύτερων ηλικιών, αποτελεί έναν από τους βασικούς στόχους του ταξιδιού του.
«Κάνοντας τον γύρο της Ελλάδας με ποδήλατο, θέλω να δείξω πώς με πολύ λίγα χρήματα, 300 ευρώ στην περίπτωσή μου, μπορείς να διανύσεις χιλιάδες χιλιόμετρα και να γυρίσεις πολλά υπέροχα μέρη. Πρώτος στόχος μου είναι, με άλλα λόγια, η διάδοση του ποδηλατικού τουρισμού. Ο δεύτερος λόγος του ταξιδιού μου είναι προσωπικός, ένα προσωπικό στοίχημα, θέλω να δω αν θα τα καταφέρω. Κι ο τρίτος είναι να γνωρίσω ανθρώπους και συνήθειες από όλα τα μέρη της Ελλάδας», υπογραμμίζει. Γι' αυτό άλλωστε, παρέα του στο ταξίδι του θα είναι ο φωτογραφικός φακός, ώστε να αποτυπώσει διάφορες περιοχές της χώρας, σε ένα φωτογραφικό κολάζ-αφιέρωμα για όλη την Ελλάδα.
«Φοβάσαι;», τον ρωτάμε, έχοντας κατά νου τις συνθήκες στους ελληνικούς δρόμους και ιδίως το παράδειγμα του 70χρονου τότε Βρετανού ποδηλάτη Ίαν Χίμπελ, που γύριζε ήδη τον κόσμο με το ποδήλατό του επί 40 ολόκληρα χρόνια, προτού ένα αυτοκίνητο τον χτυπήσει θανάσιμα και τον εγκαταλείψει αβοήθητο στην εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας το 2008.
«Φοβάμαι, αλλά ταυτόχρονα μού αρέσει αυτό το συναίσθημα της φυγής», σημειώνει και προσθέτει ότι το προσωπικό του "μότο" για τη ζωή είναι: «βγες έξω από τη σπηλιά, μόνο έτσι θα ανακαλύψεις τη φωτιά».
Πάντως, έχει πάρει τα μέτρα του, αφού στη διαδρομή του θα αποφύγει τους κλειστούς αυτοκινητοδρόμους και θα κινείται σε άσφαλτο μεν, αλλά κυρίως σε παλιές εθνικές οδούς και επαρχιακό δίκτυο, χωρίς υψηλούς κυκλοφοριακούς φόρτους και μεγάλες ταχύτητες.
Το Πισοδέρι, τα παράλια της δυτικής Ελλάδας και το "λίγο παραπάνω"
Τη μεγαλύτερη υψομετρική διαφορά, που απαιτεί μεγάλες αντοχές στην ανηφόρα, αναμένεται να τη συναντήσει στο Πισοδέρι, ενώ απαιτητική για έναν ποδηλάτη είναι και η διαδρομή κατά μήκος των παραλίων της δυτικής Ελλάδας. Σε τέτοιες διαδρομές, σημειώνει, η κούραση σε φτάνει στα άκρα και απλά λες στον εαυτό σου «πρέπει, λίγο παραπάνω».
Πόσο μπορεί να καταπονηθεί ένα ποδήλατο στη διάρκεια ενός ταξιδιού 1.700 χλμ; Η φθορά αφορά κυρίως τις σαμπρέλες. «Αν είμαι τυχερός, μπορεί να μη χρειαστεί καν να αλλάξω σαμπρέλα. Αλλά σε ένα ταξίδι τόσων χιλιομέτρων, είναι πιθανό να αλλάξεις ακόμη και έξι ή εφτά», σημειώνει. Κάποιες από τις στάσεις της διαδρομής του δεν είναι τυχαίες. Στη Μυτιλήνη θα εκπληρώσει ένα παλιό διπλό τάμα, στη Χαλκίδα θα δει «έναν καλό φίλο, τον κυρ-Σπύρο». Στις άλλες στάσεις του, όμως, αυτό που τον ενδιαφέρει είναι η γνωριμία και συζήτηση με τους ντόπιους κάθε περιοχής και με τουρίστες.
Η διαδρομή που θα ακολουθήσει ο Κώστας, με τη στήριξη της ποδηλατικής ομάδας BikeRespect και τεσσάρων χορηγών,είναι: Θεσσαλονίκη-Έδεσσα-Αμύνταιο- Καστοριά- ΄Αργος Ορεστικό- Κόνιτσα- Ιωάννινα- Άρτα- Αμφιλοχία- Αγρίνιο- Μεσολόγγι- Αντίρριο- Ρίο- Πάτρα- Αμαλιάδα- Πύργος- Κυπαρισσία- Καλαμάτα- Σπάρτη- Ναύπλιο- Αργος- Μυκήνες- Κόρινθος- Μέγαρα- Ελευσίνα- Χαλκίδα (οδική απόσταση 1.218 χλμ) κι από εκεί Πειραιάς-Μυτιλήνη και Αλεξανδρούπολη- Κομοτηνή -Ξάνθη- Καβάλα και Ασπροβάλτα, προτού επιστρέψει στη Θεσσαλονίκη.
Για όσο διάστημα ο Κώστας γυρίζει την Ελλάδα, το "Ταξίλατο", το ποδήλατο-ταξί που οδηγάει στη Θεσσαλονίκη την τελευταία διετία, θα μείνει "παρκαρισμένο". Σε μία από τις τελευταίες του διαδρομές με το "Ταξίλατο", πριν από τον γύρο της Ελλάδας, ο Κώστας μετέφερε, τη Δευτέρα 12/7, τον μουσικοσυνθέτη Σταμάτη Κραουνάκη και συντελεστές της παράστασης «Αχαρνής» του ΚΘΒΕ, στο πλαίσιο συνεργασίας της ποδηλατικής ομάδας "BikeRespect" με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος.
Υπενθυμίζεται ότι τον γύρο της Ελλάδας σε 20 μέρες έχει ήδη κάνει -μεταξύ άλλων- ο 71χρονος Νικόλαος Κουτσουκανίδης, ο οποίος διένυσε με το ποδήλατό του 4.000 χιλιόμετρα και έφτασε μέχρι τον Ταΰγετο και τα ελληνοτουρκικά σύνορα. Την πρώτη μέρα διένυσε 235 χιλιόμετρα και όλες τις υπόλοιπες περίπου 180 χιλιόμετρα, με μέση ταχύτητα τα 20 χλμ την ώρα. Επίσης, ο βετεράνος ποδηλάτης Στέλιος Βάσκος, στα 57 του, διήνυσε διαδρομή 1.600 χλμ, ξεκινώντας από τα Τρίκαλα και φτάνοντας μέχρι τη Σόφια, Φιλιππούπολη και Ανδριανούπολη, πριν επιστρέψει στην αφετηρία του, περνώντας από Θεσσαλονίκη και Γρεβενά.
Για να κάνει το γύρο του κόσμου, ο Φιλέας Φογκ χρειάστηκε να διαθέσει 80 μέρες, να στοιχηματίσει μια περιουσία 20.000 βρετανικών λιρών και να επιβιβαστεί σε κάθε διαθέσιμο μεταφορικό μέσο, είτε αυτό ήταν ατμόπλοιο είτε τρένο είτε ... ελέφαντας. Για να κάνει το γύρο της Ελλάδας, ο Κώστας Μαρτζέκης θα χρειαστεί περίπου 20 ημέρες, μόλις 300 ευρώ, 60 μπουκάλια νερό κι ένα και μοναδικό μέσο: το ποδήλατό του.
Ο 31χρονος Κώστας θα ξεκινήσει το ταξίδι του τα ξημερώματα της 24ης Ιουλίου από το Βαρδάρη Θεσσαλονίκης και θα επιστρέψει γύρω στις 14 Αυγούστου, αφού πρώτα διανύσει 1.700 χιλιόμετρα και περάσει από τουλάχιστον 33 πόλεις, χωριά και νησιά της Ελλάδας. Κάθε μέρα υπολογίζει ότι θα ποδηλατεί απόσταση 80 χλμ-140 χλμ, ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες και τις προσωπικές αντοχές του, όπως επισημαίνει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Στο ποδήλατό του θα έχει εφόδια βάρους 15 κιλών, μεταξύ των οποίων ξηρά τροφή για έκτακτες ανάγκες, ένα φαρμακείο και τη μικρή σκηνή, στην οποία θα διανυκτερεύει. Στο δρόμο, ελπίζει να γνωρίσει πολλούς ανθρώπους και να βρει έστω περιστασιακούς συνοδοιπόρους στην πορεία του, κυρίως ανάμεσα στους τουρίστες (σχεδόν αποκλειστικά ξένους), που γυρίζουν την Ελλάδα με ποδήλατο.
Άλλωστε, η προώθηση του λεγόμενου «ποδηλατικού τουρισμού», που στην Ελλάδα είναι ακόμη σχεδόν άγνωστο είδος, αλλά στο εξωτερικό είναι διαδεδομένος ακόμη και μεταξύ ανθρώπων μεγαλύτερων ηλικιών, αποτελεί έναν από τους βασικούς στόχους του ταξιδιού του.
«Κάνοντας τον γύρο της Ελλάδας με ποδήλατο, θέλω να δείξω πώς με πολύ λίγα χρήματα, 300 ευρώ στην περίπτωσή μου, μπορείς να διανύσεις χιλιάδες χιλιόμετρα και να γυρίσεις πολλά υπέροχα μέρη. Πρώτος στόχος μου είναι, με άλλα λόγια, η διάδοση του ποδηλατικού τουρισμού. Ο δεύτερος λόγος του ταξιδιού μου είναι προσωπικός, ένα προσωπικό στοίχημα, θέλω να δω αν θα τα καταφέρω. Κι ο τρίτος είναι να γνωρίσω ανθρώπους και συνήθειες από όλα τα μέρη της Ελλάδας», υπογραμμίζει. Γι' αυτό άλλωστε, παρέα του στο ταξίδι του θα είναι ο φωτογραφικός φακός, ώστε να αποτυπώσει διάφορες περιοχές της χώρας, σε ένα φωτογραφικό κολάζ-αφιέρωμα για όλη την Ελλάδα.
«Φοβάσαι;», τον ρωτάμε, έχοντας κατά νου τις συνθήκες στους ελληνικούς δρόμους και ιδίως το παράδειγμα του 70χρονου τότε Βρετανού ποδηλάτη Ίαν Χίμπελ, που γύριζε ήδη τον κόσμο με το ποδήλατό του επί 40 ολόκληρα χρόνια, προτού ένα αυτοκίνητο τον χτυπήσει θανάσιμα και τον εγκαταλείψει αβοήθητο στην εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας το 2008.
«Φοβάμαι, αλλά ταυτόχρονα μού αρέσει αυτό το συναίσθημα της φυγής», σημειώνει και προσθέτει ότι το προσωπικό του "μότο" για τη ζωή είναι: «βγες έξω από τη σπηλιά, μόνο έτσι θα ανακαλύψεις τη φωτιά».
Πάντως, έχει πάρει τα μέτρα του, αφού στη διαδρομή του θα αποφύγει τους κλειστούς αυτοκινητοδρόμους και θα κινείται σε άσφαλτο μεν, αλλά κυρίως σε παλιές εθνικές οδούς και επαρχιακό δίκτυο, χωρίς υψηλούς κυκλοφοριακούς φόρτους και μεγάλες ταχύτητες.
Το Πισοδέρι, τα παράλια της δυτικής Ελλάδας και το "λίγο παραπάνω"
Τη μεγαλύτερη υψομετρική διαφορά, που απαιτεί μεγάλες αντοχές στην ανηφόρα, αναμένεται να τη συναντήσει στο Πισοδέρι, ενώ απαιτητική για έναν ποδηλάτη είναι και η διαδρομή κατά μήκος των παραλίων της δυτικής Ελλάδας. Σε τέτοιες διαδρομές, σημειώνει, η κούραση σε φτάνει στα άκρα και απλά λες στον εαυτό σου «πρέπει, λίγο παραπάνω».
Πόσο μπορεί να καταπονηθεί ένα ποδήλατο στη διάρκεια ενός ταξιδιού 1.700 χλμ; Η φθορά αφορά κυρίως τις σαμπρέλες. «Αν είμαι τυχερός, μπορεί να μη χρειαστεί καν να αλλάξω σαμπρέλα. Αλλά σε ένα ταξίδι τόσων χιλιομέτρων, είναι πιθανό να αλλάξεις ακόμη και έξι ή εφτά», σημειώνει. Κάποιες από τις στάσεις της διαδρομής του δεν είναι τυχαίες. Στη Μυτιλήνη θα εκπληρώσει ένα παλιό διπλό τάμα, στη Χαλκίδα θα δει «έναν καλό φίλο, τον κυρ-Σπύρο». Στις άλλες στάσεις του, όμως, αυτό που τον ενδιαφέρει είναι η γνωριμία και συζήτηση με τους ντόπιους κάθε περιοχής και με τουρίστες.
Η διαδρομή που θα ακολουθήσει ο Κώστας, με τη στήριξη της ποδηλατικής ομάδας BikeRespect και τεσσάρων χορηγών,είναι: Θεσσαλονίκη-Έδεσσα-Αμύνταιο- Καστοριά- ΄Αργος Ορεστικό- Κόνιτσα- Ιωάννινα- Άρτα- Αμφιλοχία- Αγρίνιο- Μεσολόγγι- Αντίρριο- Ρίο- Πάτρα- Αμαλιάδα- Πύργος- Κυπαρισσία- Καλαμάτα- Σπάρτη- Ναύπλιο- Αργος- Μυκήνες- Κόρινθος- Μέγαρα- Ελευσίνα- Χαλκίδα (οδική απόσταση 1.218 χλμ) κι από εκεί Πειραιάς-Μυτιλήνη και Αλεξανδρούπολη- Κομοτηνή -Ξάνθη- Καβάλα και Ασπροβάλτα, προτού επιστρέψει στη Θεσσαλονίκη.
Για όσο διάστημα ο Κώστας γυρίζει την Ελλάδα, το "Ταξίλατο", το ποδήλατο-ταξί που οδηγάει στη Θεσσαλονίκη την τελευταία διετία, θα μείνει "παρκαρισμένο". Σε μία από τις τελευταίες του διαδρομές με το "Ταξίλατο", πριν από τον γύρο της Ελλάδας, ο Κώστας μετέφερε, τη Δευτέρα 12/7, τον μουσικοσυνθέτη Σταμάτη Κραουνάκη και συντελεστές της παράστασης «Αχαρνής» του ΚΘΒΕ, στο πλαίσιο συνεργασίας της ποδηλατικής ομάδας "BikeRespect" με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος.
Υπενθυμίζεται ότι τον γύρο της Ελλάδας σε 20 μέρες έχει ήδη κάνει -μεταξύ άλλων- ο 71χρονος Νικόλαος Κουτσουκανίδης, ο οποίος διένυσε με το ποδήλατό του 4.000 χιλιόμετρα και έφτασε μέχρι τον Ταΰγετο και τα ελληνοτουρκικά σύνορα. Την πρώτη μέρα διένυσε 235 χιλιόμετρα και όλες τις υπόλοιπες περίπου 180 χιλιόμετρα, με μέση ταχύτητα τα 20 χλμ την ώρα. Επίσης, ο βετεράνος ποδηλάτης Στέλιος Βάσκος, στα 57 του, διήνυσε διαδρομή 1.600 χλμ, ξεκινώντας από τα Τρίκαλα και φτάνοντας μέχρι τη Σόφια, Φιλιππούπολη και Ανδριανούπολη, πριν επιστρέψει στην αφετηρία του, περνώντας από Θεσσαλονίκη και Γρεβενά.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου