Σε ιδιώτες και έργα της Hπείρου, ακόμα και το λιμάνι Ηγουμενίτσας
Εγνατία, Αεροδρόμια (Ιωαννίνων Ακτίου) και Λιμάνι Ηγουμενίτσας αναμένεται να δοθούν με συμβάσεις παραχώρησης
Θα γυρίσουν… σελίδα τα μεγάλα έργα στην Ήπειρο, εάν και εφόσον εφαρμοστεί και επεκταθεί σε όλη την Περιφέρεια το πολυθρύλητο πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων που εξήγγηλε η Κυβέρνηση. Η Εγνατία Οδός (το κομμάτι δηλαδή που αναλογεί στην περιοχή μας), το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και
τα αεροδρόμια Ιωαννίνων και Ακτίου θα είναι τα πρώτα έργα που θα μπουν στην «ατζέντα» των αποκρατικοποιήσεων στην Ήπειρο.
Σε ότι αφορά την Εγνατία, μελετάται το ενδεχόμενο, εκτός της εκμετάλλευσης των διοδίων και των Σ.Ε.Ο, να παραχωρηθεί και το δικαίωμα εκμετάλλευσης γαιών γύρω από τον αυτοκινητόδρομο για εμπορικές χρήσεις
ΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ
• Στα λιμάνια, πρόκειται να δημιουργηθούν εταιρίες στις οποίες θα ενταχθούν, ανάμεσα τους και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Αυτές οι εταιρίες θα εισαχθούν στο Χρηματιστήριο και το Δημόσιο θα διατηρήσει το 51%. Τέλος, κάποιες υπηρεσίες των λιμανιών θα δοθούν σε στρατηγικούς εταίρους, για την περαιτέρω ανάπτυξη τους.
«Για την Ηγουμενίτσα αυτό μπορεί να σημαίνει και άνοιγμα ενός νέου κύκλου εργασιών, ειδικά σε ότι αφορά τη σύνδεσή της με την Ιταλία» επισημαίνουν πηγές.
ΤΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ
• Στα αεροδρόμια, προγραμματίζεται η σύναψη συμβάσεων παραχώρησης με ιδιώτες και η ίδρυση μιας εταιρίας στην οποία το Δημόσιο θα εισφέρει τα δικαιώματά του επί της διαχείρισης των αερολιμένων. Και σε αυτή την περίπτωση η εταιρία θα εισαχθεί στο Χρηματιστήριο.
Η εξέλιξη αυτή χαρακτηρίζεται από πολλούς ως μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να προγραμματιστούν και να ολοκληρωθούν τα έργα επέκτασης για το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων.
Υπενθυμίζεται, ότι σύμφωνα με τα όσα εξήγγειλε η Περιφερειάρχης Ηπείρου στο προτελευταίο Περιφερειακό Συμβούλιο, η πολυθρύλητη επέκταση δεν θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, αλλά θα γίνει (πότε;) με κρατικούς πόρους. Πλέον, αν οι αποκρατικοποιήσεις προχωρήσουν σε εύλογο χρονικό διάστημα, οι επενδυτές θα επιδιώξουν άμεσα την οριστική ολοκλήρωση των εργασιών, ώστε το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων να γίνει, επιτέλους, διεθνές και να εξυπηρετεί μεγαλύτερο όγκο επιβατών.
ΒΑΣΙΚΟ ΕΡΩΤΗΜΑ
• Υπάρχει, όμως, το ερώτημα, πότε η Κυβέρνηση θα αποφασίσει να προχωρήσει στις αποκρατικοποιήσεις.
Είναι, άλλωστε, φανερή η καθυστέρησή της σε αρκετά ζητήματα, με αποτέλεσμα η κρατική μηχανή να μην λειτουργεί ή να υπολειτουργεί. Με τα χρονοδιαγράμματα από το Δ.Ν.Τ. να κρέμονται σαν... δαμόκλειος σπάθη πάνω από το κεφάλι της, είναι κοινό μυστικό, ότι πρέπει να βιαστεί, ειδάλλως θα χαθούν οι όποιες ελπίδες για ανάπτυξη στη δύσκολη οικονομική περίοδο που διανύουμε.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις των ειδικών, η εξοικονόμηση χρημάτων από τη διαδικασία της απεμπλοκής του κράτους, θα ανέλθει σε αρκετά δις ευρώ, ενώ για την Ήπειρο το γεγονός της ιδιωτικής εκμετάλλευσης έργων «πνοής», όπως έχουν χαρακτηριστεί, «θα είναι καλύτερο, από το να έμεναν σε ένα κράτος που μαστίζεται από οικονομικά προβλήματα», αναφέρουν πηγές.
e-igoumenitsa / proinoslogos
Θα γυρίσουν… σελίδα τα μεγάλα έργα στην Ήπειρο, εάν και εφόσον εφαρμοστεί και επεκταθεί σε όλη την Περιφέρεια το πολυθρύλητο πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων που εξήγγηλε η Κυβέρνηση. Η Εγνατία Οδός (το κομμάτι δηλαδή που αναλογεί στην περιοχή μας), το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και
τα αεροδρόμια Ιωαννίνων και Ακτίου θα είναι τα πρώτα έργα που θα μπουν στην «ατζέντα» των αποκρατικοποιήσεων στην Ήπειρο.
Σε ότι αφορά την Εγνατία, μελετάται το ενδεχόμενο, εκτός της εκμετάλλευσης των διοδίων και των Σ.Ε.Ο, να παραχωρηθεί και το δικαίωμα εκμετάλλευσης γαιών γύρω από τον αυτοκινητόδρομο για εμπορικές χρήσεις
ΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ
• Στα λιμάνια, πρόκειται να δημιουργηθούν εταιρίες στις οποίες θα ενταχθούν, ανάμεσα τους και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Αυτές οι εταιρίες θα εισαχθούν στο Χρηματιστήριο και το Δημόσιο θα διατηρήσει το 51%. Τέλος, κάποιες υπηρεσίες των λιμανιών θα δοθούν σε στρατηγικούς εταίρους, για την περαιτέρω ανάπτυξη τους.
«Για την Ηγουμενίτσα αυτό μπορεί να σημαίνει και άνοιγμα ενός νέου κύκλου εργασιών, ειδικά σε ότι αφορά τη σύνδεσή της με την Ιταλία» επισημαίνουν πηγές.
ΤΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ
• Στα αεροδρόμια, προγραμματίζεται η σύναψη συμβάσεων παραχώρησης με ιδιώτες και η ίδρυση μιας εταιρίας στην οποία το Δημόσιο θα εισφέρει τα δικαιώματά του επί της διαχείρισης των αερολιμένων. Και σε αυτή την περίπτωση η εταιρία θα εισαχθεί στο Χρηματιστήριο.
Η εξέλιξη αυτή χαρακτηρίζεται από πολλούς ως μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να προγραμματιστούν και να ολοκληρωθούν τα έργα επέκτασης για το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων.
Υπενθυμίζεται, ότι σύμφωνα με τα όσα εξήγγειλε η Περιφερειάρχης Ηπείρου στο προτελευταίο Περιφερειακό Συμβούλιο, η πολυθρύλητη επέκταση δεν θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, αλλά θα γίνει (πότε;) με κρατικούς πόρους. Πλέον, αν οι αποκρατικοποιήσεις προχωρήσουν σε εύλογο χρονικό διάστημα, οι επενδυτές θα επιδιώξουν άμεσα την οριστική ολοκλήρωση των εργασιών, ώστε το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων να γίνει, επιτέλους, διεθνές και να εξυπηρετεί μεγαλύτερο όγκο επιβατών.
ΒΑΣΙΚΟ ΕΡΩΤΗΜΑ
• Υπάρχει, όμως, το ερώτημα, πότε η Κυβέρνηση θα αποφασίσει να προχωρήσει στις αποκρατικοποιήσεις.
Είναι, άλλωστε, φανερή η καθυστέρησή της σε αρκετά ζητήματα, με αποτέλεσμα η κρατική μηχανή να μην λειτουργεί ή να υπολειτουργεί. Με τα χρονοδιαγράμματα από το Δ.Ν.Τ. να κρέμονται σαν... δαμόκλειος σπάθη πάνω από το κεφάλι της, είναι κοινό μυστικό, ότι πρέπει να βιαστεί, ειδάλλως θα χαθούν οι όποιες ελπίδες για ανάπτυξη στη δύσκολη οικονομική περίοδο που διανύουμε.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις των ειδικών, η εξοικονόμηση χρημάτων από τη διαδικασία της απεμπλοκής του κράτους, θα ανέλθει σε αρκετά δις ευρώ, ενώ για την Ήπειρο το γεγονός της ιδιωτικής εκμετάλλευσης έργων «πνοής», όπως έχουν χαρακτηριστεί, «θα είναι καλύτερο, από το να έμεναν σε ένα κράτος που μαστίζεται από οικονομικά προβλήματα», αναφέρουν πηγές.
e-igoumenitsa / proinoslogos
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου