Προτεραιότητα το τρένο Ηγουμενίτσα - Καλαμπάκα για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα
Διμερής συνάντηση μεταξύ Ελλάδας και Ευρωπαϊκής Επιτροπής, πραγματοποιήθηκε χτες στις Βρυξέλλες στο πλαίσιο της διαδικασίας αναθεώρησης του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών. Το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων εκπροσώπησε ο Γενικός Γραμματέας Χάρης Τσιόκας. Επικεφαλής της Ε.Ε. ήταν ο Γενικός Διευθυντής κινητικότητας και μεταφορών M. Ruete.
Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών, η συνάντηση είχε ως στόχο τη διαπραγμάτευση και συμφωνία για τα ελληνικά τμήματα του πολυτροπικού δικτύου μεταφορών, αλλά και την προετοιμασία αναθεώρησης του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών. Στο υπό αναθεώρηση Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών θα διακρίνονται εφεξής δύο επίπεδα: το αναλυτικό και το κεντρικό, τα οποία θα αποτελέσουν το δίκτυο μεταφορών της Ένωσης.
Όπως έχει αναφέρει ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας, η όλη προσπάθεια αποβλέπει τόσο στην ένταξη των ελληνικών δικτύων μεταφορών στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών, όσο και στη συγχρηματοδότηση των ελληνικών έργων υποδομής και στην ενίσχυση της αποδοτικότητας του ελληνικού συστήματος μεταφορών.
Βασική στρατηγική ανάπτυξης των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών από ελληνικής πλευράς είναι η ανάδειξη της γεωστρατηγικής θέσης της χώρας και η δημιουργία προϋποθέσεων για τη μετατροπή της Ελλάδας σε διαμετακομιστικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Οι θέσεις που υποστηρίχθηκαν έχουν ως εξής:
ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ
• Υιοθετήθηκε η σύνδεση της χώρας με όλες τις χώρες της Βαλκανικής στο πλαίσιο της ανάπτυξης των οδικών δικτύων της Εγνατίας, της ΠΑΘΕ και του Δυτικού Άξονα
• Συζητήθηκε ο βόρειος άξονας της Κρήτης (ΒΟΑΚ) και συμφωνήθηκε να μελετηθεί η κατά προτεραιότητα ένταξή τους στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών
• Εμπλουτίζεται το δίκτυο της Πελοποννήσου και αναβαθμίζεται η Πάτρα σε κεντρικό κόμβο της χώρας και πύλη εξόδου προς την Ιταλία/Ευρώπη.
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ
• Επιβεβαιώθηκε η κατά προτεραιότητα ένταξη στο κεντρικό δίκτυο του σιδηροδρομικού άξονα ΠΑΘΕΠ (Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας), η ανάπτυξη της σιδηροδρομικής Εγνατίας (μέσω και παραλιακής χάραξης) και του δυτικού άξονα με προτεραιότητα τη γραμμή Ηγουμενίτσα - Ιωάννινα Καλαμπάκα (Κοζάνη). Ο βασικός αυτός κορμός εξασφαλίζει τις εξόδους της χώρας προς Αλβανία, FYROM, Βουλγαρία και Τουρκία.
ΛΙΜΑΝΙΑ ΚΑΙ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ
• Εντάσσονται επιπρόσθετα στον υφιστάμενο σχεδιασμό τα λιμάνια: Καλαμάτας, Κατάκολου και Σαντορίνης και τα αεροδρόμια Νέας Αγχιάλου και Καλύμνου
• Με το γενικότερο αυτό σχεδιασμό (πολυτροπικά δίκτυα), κάθε περιφέρεια της χώρας διαθέτει πλέον ενταγμένα στο αναθεωρημένο ΔΔΜ λιμάνια, αεροδρόμια, σιδηροδρομικούς και οδικούς άξονες.
Με αφορμή τη συζήτηση για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, δόθηκε η ευκαιρία στο Γενικό Γραμματέα Χάρη Τσιόκα να θέσει και το ζήτημα της αξιοποίησης του λιμένα της Αλεξανδρούπολης, ως πύλη της Ευρώπης για τη δημιουργία μιας πολυτροπικής σύνδεσης με Βουλγαρία / Ρουμανία / Μαύρη Θάλασσα, εναλλακτική της υπάρχουσας θαλάσσιας διόδου μέσω των στενών των Δαρδανελίων, γεγονός που μειώνει κόστη και αποστάσεις.
Τονίστηκε η στρατηγική σημασία του όλου εγχειρήματος, δηλαδή των «σιδηροδρομικών Δαρδανελίων», με τα οποία θα μπορεί να αποσυμφορηθεί η υφιστάμενη κίνηση στα στενά του Βοσπόρου και τα φορτία να φτάνουν σε ώρες αντί για εβδομάδες, στον προορισμό τους (Νοτιοανατολική Ευρώπη - Λιμάνια Μαύρης Θάλασσας).
http://www.epirusonline.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=7852:2011-05-03-22-54-40&catid=36:top-news
Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών, η συνάντηση είχε ως στόχο τη διαπραγμάτευση και συμφωνία για τα ελληνικά τμήματα του πολυτροπικού δικτύου μεταφορών, αλλά και την προετοιμασία αναθεώρησης του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών. Στο υπό αναθεώρηση Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών θα διακρίνονται εφεξής δύο επίπεδα: το αναλυτικό και το κεντρικό, τα οποία θα αποτελέσουν το δίκτυο μεταφορών της Ένωσης.
Όπως έχει αναφέρει ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας, η όλη προσπάθεια αποβλέπει τόσο στην ένταξη των ελληνικών δικτύων μεταφορών στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών, όσο και στη συγχρηματοδότηση των ελληνικών έργων υποδομής και στην ενίσχυση της αποδοτικότητας του ελληνικού συστήματος μεταφορών.
Βασική στρατηγική ανάπτυξης των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών από ελληνικής πλευράς είναι η ανάδειξη της γεωστρατηγικής θέσης της χώρας και η δημιουργία προϋποθέσεων για τη μετατροπή της Ελλάδας σε διαμετακομιστικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Οι θέσεις που υποστηρίχθηκαν έχουν ως εξής:
ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ
• Υιοθετήθηκε η σύνδεση της χώρας με όλες τις χώρες της Βαλκανικής στο πλαίσιο της ανάπτυξης των οδικών δικτύων της Εγνατίας, της ΠΑΘΕ και του Δυτικού Άξονα
• Συζητήθηκε ο βόρειος άξονας της Κρήτης (ΒΟΑΚ) και συμφωνήθηκε να μελετηθεί η κατά προτεραιότητα ένταξή τους στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών
• Εμπλουτίζεται το δίκτυο της Πελοποννήσου και αναβαθμίζεται η Πάτρα σε κεντρικό κόμβο της χώρας και πύλη εξόδου προς την Ιταλία/Ευρώπη.
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ
• Επιβεβαιώθηκε η κατά προτεραιότητα ένταξη στο κεντρικό δίκτυο του σιδηροδρομικού άξονα ΠΑΘΕΠ (Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας), η ανάπτυξη της σιδηροδρομικής Εγνατίας (μέσω και παραλιακής χάραξης) και του δυτικού άξονα με προτεραιότητα τη γραμμή Ηγουμενίτσα - Ιωάννινα Καλαμπάκα (Κοζάνη). Ο βασικός αυτός κορμός εξασφαλίζει τις εξόδους της χώρας προς Αλβανία, FYROM, Βουλγαρία και Τουρκία.
ΛΙΜΑΝΙΑ ΚΑΙ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ
• Εντάσσονται επιπρόσθετα στον υφιστάμενο σχεδιασμό τα λιμάνια: Καλαμάτας, Κατάκολου και Σαντορίνης και τα αεροδρόμια Νέας Αγχιάλου και Καλύμνου
• Με το γενικότερο αυτό σχεδιασμό (πολυτροπικά δίκτυα), κάθε περιφέρεια της χώρας διαθέτει πλέον ενταγμένα στο αναθεωρημένο ΔΔΜ λιμάνια, αεροδρόμια, σιδηροδρομικούς και οδικούς άξονες.
Με αφορμή τη συζήτηση για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, δόθηκε η ευκαιρία στο Γενικό Γραμματέα Χάρη Τσιόκα να θέσει και το ζήτημα της αξιοποίησης του λιμένα της Αλεξανδρούπολης, ως πύλη της Ευρώπης για τη δημιουργία μιας πολυτροπικής σύνδεσης με Βουλγαρία / Ρουμανία / Μαύρη Θάλασσα, εναλλακτική της υπάρχουσας θαλάσσιας διόδου μέσω των στενών των Δαρδανελίων, γεγονός που μειώνει κόστη και αποστάσεις.
Τονίστηκε η στρατηγική σημασία του όλου εγχειρήματος, δηλαδή των «σιδηροδρομικών Δαρδανελίων», με τα οποία θα μπορεί να αποσυμφορηθεί η υφιστάμενη κίνηση στα στενά του Βοσπόρου και τα φορτία να φτάνουν σε ώρες αντί για εβδομάδες, στον προορισμό τους (Νοτιοανατολική Ευρώπη - Λιμάνια Μαύρης Θάλασσας).
http://www.epirusonline.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=7852:2011-05-03-22-54-40&catid=36:top-news
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου