Η κρουαζιέρα «κινεί» την Κέρκυρα
Ανάσα στην τοπική οικονομία από τους 600.000 επιβάτες που θα υποδεχθεί εφέτος το νησί
Κινητήρια δύναμη αποτελούν για την Κέρκυρα τα κρουαζιερόπλοια, οι προσεγγίσεις των οποίων αυξάνονται σταθερά, παρά την κρίση που έπληξε την παγκόσμια οικονομία και εξ αντανακλάσεως και την τουριστική κίνηση του νησιού του Ιονίου τα προηγούμενα χρόνια. Εφέτος, σύμφωνα με το πρόγραμμα προσέγγισης κρουαζιερών που έχει στη διάθεσή του ο Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας (ΟΛΚΕ ΑΕ), αναμένεται να δέσουν στο λιμάνι 452 πλοία, κατά 5% περισσότερα από το 2010.
Το πρώτο κρουαζιερόπλοιο εφέτος κατέπλευσε στις 19 Μαρτίου. Από τότε ως σήμερα οι αφίξεις πλησιάζουν τις 90, αναφέρει ο κ. Κ. Κουρής, υπάλληλος της διεύθυνσης κρουαζιέρας στον ΟΛΚΕ. Ο ίδιος σημειώνει ότι από το 2003 που κρατούνται συστηματικά στατιστικά η πορεία του προορισμού στον κλάδο είναι σταθερά ανοδική.
Το 2010 στο νησί αποβιβάστηκαν 569.030 επιβάτες κρουαζιεροπλοίων και εφέτος υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσουν τις 600.000. Ωστόσο μέχρι στιγμής, παρ΄ ότι τα πλοία είναι περισσότερα από πέρυσι, ο αριθμός των επιβατών είναι μειωμένος, «γιατί τέτοια εποχή δεν είναι ακόμη γεμάτα τα καράβια».
Οπως υπολογίζεται, η μέση κατά κεφαλήν δαπάνη των διερχόμενων επισκεπτών στην Κέρκυρα κυμαίνεται μεταξύ 50-55 δολαρίων (35-38 ευρώ με βάση την τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία), επισημαίνει ο δήμαρχος κ. Ι. Τρεπεκλής . Η κατανάλωση των επισκεπτών της κρουαζιέρας διαμορφώνεται ανάλογα με την περίοδο, συμπληρώνει, εξηγώντας ότι τους μήνες αιχμής (Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο) είναι πιο αυξημένη.
Στους επιβάτες της κρουαζιέρας, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Κέρκυρας κ. Χ. Μητσιάλη , οφείλεται σήμερα το 40% του τζίρου των καταστημάτων και η συμβολή αυτή αποδεικνύεται κρίσιμη για την επιβίωση της τοπικής οικονομίας. Και αυτό γιατί την ίδια στιγμή «είναι μεγάλη η μείωση από τους άλλους τουρίστες,γεγονός που επιφέρει πτώση του τζίρου από 40% ως 50%». Αλλωστε την τελευταία δεκαετία οι υπόλοιπες, πλην κρουαζιέρας, αφίξεις έχουν μειωθεί δραματικά « με αποτέλεσμα από τα 1,1 εκατ. τουρίστες το 2001 να πέσουμε το 2010 στους 700.000
». Ετσι όλοι περιμένουν την τονωτική ένεση των επιβατών των κρουαζιεροπλοίων τις δύο περίπου ώρες που γυροφέρνουν στην πόλη προτού ακολουθήσουν τις οργανωμένες εκδρομές, με κατεύθυνση συνήθως το Αχίλλειο και την Παλαιοκαστρίτσα, που περιλαμβάνει το πρόγραμμα.
Το λιμάνι σήμερα μπορεί να φιλοξενήσει ταυτόχρονα πέντε κρουαζιερόπλοια. Το νησί προσεγγίζουν μεσαίας και μεγάλης χωρητικότητας πλοία, με τακτικά δρομολόγια κάθε εβδομάδα, όπως το «Ζenith» (χωρητικότητας 1.800 επιβατών), άλλα πραγματοποιούν κυκλικά δρομολόγια στα Ιόνια νησιά, ενώ δύο που είναι ναυλωμένα από την εταιρεία Louis Cruises στον ταξιδιωτικό οργανισμό Τhompson κάνουν επταήμερες κρουαζιέρες στο Ιόνιο και στο Αιγαίο, με αφετηρία την Κέρκυρα, καθώς το πρόγραμμα αποτελεί μέρος ταξιδιωτικού πακέτου που περιλαμβάνει διαμονή σε ξενοδοχείο του νησιού και κρουαζιέρα.
Κινητήρια δύναμη αποτελούν για την Κέρκυρα τα κρουαζιερόπλοια, οι προσεγγίσεις των οποίων αυξάνονται σταθερά, παρά την κρίση που έπληξε την παγκόσμια οικονομία και εξ αντανακλάσεως και την τουριστική κίνηση του νησιού του Ιονίου τα προηγούμενα χρόνια. Εφέτος, σύμφωνα με το πρόγραμμα προσέγγισης κρουαζιερών που έχει στη διάθεσή του ο Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας (ΟΛΚΕ ΑΕ), αναμένεται να δέσουν στο λιμάνι 452 πλοία, κατά 5% περισσότερα από το 2010.
Το πρώτο κρουαζιερόπλοιο εφέτος κατέπλευσε στις 19 Μαρτίου. Από τότε ως σήμερα οι αφίξεις πλησιάζουν τις 90, αναφέρει ο κ. Κ. Κουρής, υπάλληλος της διεύθυνσης κρουαζιέρας στον ΟΛΚΕ. Ο ίδιος σημειώνει ότι από το 2003 που κρατούνται συστηματικά στατιστικά η πορεία του προορισμού στον κλάδο είναι σταθερά ανοδική.
Το 2010 στο νησί αποβιβάστηκαν 569.030 επιβάτες κρουαζιεροπλοίων και εφέτος υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσουν τις 600.000. Ωστόσο μέχρι στιγμής, παρ΄ ότι τα πλοία είναι περισσότερα από πέρυσι, ο αριθμός των επιβατών είναι μειωμένος, «γιατί τέτοια εποχή δεν είναι ακόμη γεμάτα τα καράβια».
Οπως υπολογίζεται, η μέση κατά κεφαλήν δαπάνη των διερχόμενων επισκεπτών στην Κέρκυρα κυμαίνεται μεταξύ 50-55 δολαρίων (35-38 ευρώ με βάση την τρέχουσα συναλλαγματική ισοτιμία), επισημαίνει ο δήμαρχος κ. Ι. Τρεπεκλής . Η κατανάλωση των επισκεπτών της κρουαζιέρας διαμορφώνεται ανάλογα με την περίοδο, συμπληρώνει, εξηγώντας ότι τους μήνες αιχμής (Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο) είναι πιο αυξημένη.
Στους επιβάτες της κρουαζιέρας, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Κέρκυρας κ. Χ. Μητσιάλη , οφείλεται σήμερα το 40% του τζίρου των καταστημάτων και η συμβολή αυτή αποδεικνύεται κρίσιμη για την επιβίωση της τοπικής οικονομίας. Και αυτό γιατί την ίδια στιγμή «είναι μεγάλη η μείωση από τους άλλους τουρίστες,γεγονός που επιφέρει πτώση του τζίρου από 40% ως 50%». Αλλωστε την τελευταία δεκαετία οι υπόλοιπες, πλην κρουαζιέρας, αφίξεις έχουν μειωθεί δραματικά « με αποτέλεσμα από τα 1,1 εκατ. τουρίστες το 2001 να πέσουμε το 2010 στους 700.000
». Ετσι όλοι περιμένουν την τονωτική ένεση των επιβατών των κρουαζιεροπλοίων τις δύο περίπου ώρες που γυροφέρνουν στην πόλη προτού ακολουθήσουν τις οργανωμένες εκδρομές, με κατεύθυνση συνήθως το Αχίλλειο και την Παλαιοκαστρίτσα, που περιλαμβάνει το πρόγραμμα.
Το λιμάνι σήμερα μπορεί να φιλοξενήσει ταυτόχρονα πέντε κρουαζιερόπλοια. Το νησί προσεγγίζουν μεσαίας και μεγάλης χωρητικότητας πλοία, με τακτικά δρομολόγια κάθε εβδομάδα, όπως το «Ζenith» (χωρητικότητας 1.800 επιβατών), άλλα πραγματοποιούν κυκλικά δρομολόγια στα Ιόνια νησιά, ενώ δύο που είναι ναυλωμένα από την εταιρεία Louis Cruises στον ταξιδιωτικό οργανισμό Τhompson κάνουν επταήμερες κρουαζιέρες στο Ιόνιο και στο Αιγαίο, με αφετηρία την Κέρκυρα, καθώς το πρόγραμμα αποτελεί μέρος ταξιδιωτικού πακέτου που περιλαμβάνει διαμονή σε ξενοδοχείο του νησιού και κρουαζιέρα.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου