Τον Ιούλιο έρχονται τα διόδια
Εντός του Ιουλίου ενδέχεται να τεθούν σε λειτουργία, σύμφωνα με τα πιο αισιόδοξα σενάρια της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε., οι τέσσερις νέοι σταθμοί στον αυτοκινητόδρομο, δύο εκ των οποίων θα κατασκευαστούν στο τμήμα Ηγουμενίτσα – Θεσσαλονίκη.
Πρόκειται για τους σταθμούς διοδίων στην Τύρια και στο Μαλακάσι, ενώ άλλοι δύο θα λειτουργήσουν στη Νυμφόπετρα Θεσσαλονίκης και στον Ίασμο Ροδόπης, ενώ ένας ακόμη κατασκευάζεται στην περιοχή της Καβάλας.
Οι τέσσερις σταθμοί διοδίων θα έχουν προσωρινό χαρακτήρα, καθώς θα λειτουργούν μέχρι τις αρχές του 2013, όταν υπολογίζεται πως στον αυτοκινητόδρομο θα λειτουργήσουν τα ηλεκτρονικά διόδια με χρέωση ανάλογα με τη χρήση του.
Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, επισήμανε σε δηλώσεις του στην εφημερίδα «Αγγελιοφόρος» της Θεσσαλονίκης πως τα διόδια στην Εγνατία είναι σχεδόν έτοιμα, κάτι που επιβεβαιώνει και ο πρόεδρος της «Εγνατία Οδός ΑΕ», Τάσος Μουρατίδης. Οι προετοιμασίες έχουν ολοκληρωθεί σχεδόν στο σύνολό τους, ειδικά σε Μαλακάσι, Νυμφόπετρα και Ιασμο.
«Για να λειτουργήσουν όμως τα διόδια, θα πρέπει να υπογραφεί η κοινή υπουργική απόφαση από τα υπουργεία Υποδομών και Οικονομικών. Είμαστε σε αναμονή αυτής της απόφασης», είπε ο κ. Μουρατίδης.
Εν αναμονή της απάντησης
Την ίδια ώρα, σε εξέλιξη είναι η προσπάθεια του υπουργείου να μειωθεί το κόστος των διοδίων στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους, που κατασκευάζονται με σύμβαση παραχώρησης. Τη Μεγάλη Εβδομάδα το υπουργείο έστειλε εγγράφως τις προτάσεις του στους παραχωρησιούχους και την προηγούμενη εβδομάδα έλαβε τις απαντήσεις.
Η διαδικασία, όπως σημείωσε ο κ. Μαγκριώτης, και οι διαπραγματεύσεις αναμένεται να ολοκληρωθούν στο τέλος του τρέχοντος μήνα και ακολούθως είναι ανοιχτό το ζήτημα της μείωσης των τιμών σε σημαντικά μάλιστα ποσοστά.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό, εκεί όπου κατασκευάζεται αυτοκινητόδρομος (π.χ. Τέμπη), τα διόδια αναμένεται να μειωθούν στη μισή τιμή. Σε ήδη κατασκευασμένους αυτοκινητόδρομους η μείωση υπολογίζεται μεταξύ 25% και 30%, ενώ εξετάζεται να ισχύσει και μια σειρά από εκπτώσεις ειδικά για τους συχνούς χρήστες (για παράδειγμα πάνω από δέκα διελεύσεις το μήνα από ένα σταθμό) και διευκολύνσεις στις τοπικές μετακινήσεις.
Σε περίπου δύο χρόνια υπολογίζεται πως θα λειτουργούν ηλεκτρονικά διόδια σε όλους τους αυτοκινητόδρομους, όπου η χρέωση θα γίνεται πλέον με βάση τη χρήση του δρόμου, με αναλογικό και δίκαιο τρόπο.
Οι μειώσεις αναμένονται επίσης μέσα στο καλοκαίρι και συναρτώνται και με την απεμπλοκή των χρηματοδοτήσεων και τη συνέχιση της υλοποίησης των έργων με συμβάσεις παραχώρησης.
Ο κ. Μαγκριώτης σημείωσε ότι «ήδη έχουμε επιτύχει σημαντική συγκράτηση των τιμών των διοδίων. Υπενθυμίζω ότι από την 1η Ιανουαρίου 2011 σε όλο τον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου τα διόδια βάσει σύμβασης έπρεπε να αυξηθούν κατά 33%. Δηλαδή στο τμήμα από τις Ράχες Μαλιακού μέχρι το Κλειδί Ημαθίας.
Καταφέραμε να μην προχωρήσει η αύξηση. Στο τμήμα από Σκάρφια Φθιώτιδας μέχρι την Αθήνα τα διόδια έπρεπε να αυξηθούν κατά 20% τον προηγούμενο Μάρτιο και επιπλέον κατά 30% τον ερχόμενο Ιούνιο. Κι αυτό το σταματήσαμε. Η κυβέρνηση απορρόφησε τις αυξήσεις αυτές.
Πρόκειται για μια πολύ σημαντική κοινωνική παροχή προς πολύ μεγάλο μέρος του ελληνικού πληθυσμού». Ο υφυπουργός επανέλαβε τη δέσμευσή του ότι τα διόδια στην Εγνατία οδό θα είναι φτηνότερα συγκριτικά με τους άλλους αυτοκινητόδρομους
Πρόκειται για τους σταθμούς διοδίων στην Τύρια και στο Μαλακάσι, ενώ άλλοι δύο θα λειτουργήσουν στη Νυμφόπετρα Θεσσαλονίκης και στον Ίασμο Ροδόπης, ενώ ένας ακόμη κατασκευάζεται στην περιοχή της Καβάλας.
Οι τέσσερις σταθμοί διοδίων θα έχουν προσωρινό χαρακτήρα, καθώς θα λειτουργούν μέχρι τις αρχές του 2013, όταν υπολογίζεται πως στον αυτοκινητόδρομο θα λειτουργήσουν τα ηλεκτρονικά διόδια με χρέωση ανάλογα με τη χρήση του.
Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, επισήμανε σε δηλώσεις του στην εφημερίδα «Αγγελιοφόρος» της Θεσσαλονίκης πως τα διόδια στην Εγνατία είναι σχεδόν έτοιμα, κάτι που επιβεβαιώνει και ο πρόεδρος της «Εγνατία Οδός ΑΕ», Τάσος Μουρατίδης. Οι προετοιμασίες έχουν ολοκληρωθεί σχεδόν στο σύνολό τους, ειδικά σε Μαλακάσι, Νυμφόπετρα και Ιασμο.
«Για να λειτουργήσουν όμως τα διόδια, θα πρέπει να υπογραφεί η κοινή υπουργική απόφαση από τα υπουργεία Υποδομών και Οικονομικών. Είμαστε σε αναμονή αυτής της απόφασης», είπε ο κ. Μουρατίδης.
Εν αναμονή της απάντησης
Την ίδια ώρα, σε εξέλιξη είναι η προσπάθεια του υπουργείου να μειωθεί το κόστος των διοδίων στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους, που κατασκευάζονται με σύμβαση παραχώρησης. Τη Μεγάλη Εβδομάδα το υπουργείο έστειλε εγγράφως τις προτάσεις του στους παραχωρησιούχους και την προηγούμενη εβδομάδα έλαβε τις απαντήσεις.
Η διαδικασία, όπως σημείωσε ο κ. Μαγκριώτης, και οι διαπραγματεύσεις αναμένεται να ολοκληρωθούν στο τέλος του τρέχοντος μήνα και ακολούθως είναι ανοιχτό το ζήτημα της μείωσης των τιμών σε σημαντικά μάλιστα ποσοστά.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό, εκεί όπου κατασκευάζεται αυτοκινητόδρομος (π.χ. Τέμπη), τα διόδια αναμένεται να μειωθούν στη μισή τιμή. Σε ήδη κατασκευασμένους αυτοκινητόδρομους η μείωση υπολογίζεται μεταξύ 25% και 30%, ενώ εξετάζεται να ισχύσει και μια σειρά από εκπτώσεις ειδικά για τους συχνούς χρήστες (για παράδειγμα πάνω από δέκα διελεύσεις το μήνα από ένα σταθμό) και διευκολύνσεις στις τοπικές μετακινήσεις.
Σε περίπου δύο χρόνια υπολογίζεται πως θα λειτουργούν ηλεκτρονικά διόδια σε όλους τους αυτοκινητόδρομους, όπου η χρέωση θα γίνεται πλέον με βάση τη χρήση του δρόμου, με αναλογικό και δίκαιο τρόπο.
Οι μειώσεις αναμένονται επίσης μέσα στο καλοκαίρι και συναρτώνται και με την απεμπλοκή των χρηματοδοτήσεων και τη συνέχιση της υλοποίησης των έργων με συμβάσεις παραχώρησης.
Ο κ. Μαγκριώτης σημείωσε ότι «ήδη έχουμε επιτύχει σημαντική συγκράτηση των τιμών των διοδίων. Υπενθυμίζω ότι από την 1η Ιανουαρίου 2011 σε όλο τον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου τα διόδια βάσει σύμβασης έπρεπε να αυξηθούν κατά 33%. Δηλαδή στο τμήμα από τις Ράχες Μαλιακού μέχρι το Κλειδί Ημαθίας.
Καταφέραμε να μην προχωρήσει η αύξηση. Στο τμήμα από Σκάρφια Φθιώτιδας μέχρι την Αθήνα τα διόδια έπρεπε να αυξηθούν κατά 20% τον προηγούμενο Μάρτιο και επιπλέον κατά 30% τον ερχόμενο Ιούνιο. Κι αυτό το σταματήσαμε. Η κυβέρνηση απορρόφησε τις αυξήσεις αυτές.
Πρόκειται για μια πολύ σημαντική κοινωνική παροχή προς πολύ μεγάλο μέρος του ελληνικού πληθυσμού». Ο υφυπουργός επανέλαβε τη δέσμευσή του ότι τα διόδια στην Εγνατία οδό θα είναι φτηνότερα συγκριτικά με τους άλλους αυτοκινητόδρομους
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου