Σκουριάζουν στα ναυπηγεία οι κυνηγοί των λαθρεμπόρων
Ρεπορτάζ
ΑΡΤΕΜΙΣ ΣΠΗΛΙΩΤΗ
Η κυβέρνηση επιχειρεί να εμφανιστεί αμείλικτη με τα φαινόμενα φοροδιαφυγής, λαθρεμπορίου και παραεμπορίου, ωστόσο τα πεπραγμένα του οικονομικού επιτελείου άλλα δείχνουν. Ειδικά σε ότι αφορά την πάταξη του λαθρεμπορίου, σίγουρα δεν αποτελεί δείγμα αποφασιστικότητας το γεγονός ότι τα δύο ολοκαίνουργια και υπερσύγχρονα ταχύπλοα αντιλαθρεμπορικά σκάφη Ποσειδώνας και Ερμής που παρέλαβε το Ελληνικό Δημόσιο τον Μάιο του 2009 από τα ναυπηγεία Ελευσίνας και κόστισαν περισσότερα από 2.000.000 ευρώ παραμένουν αποθηκευμένα στη στεριά.
Μικροψυχία
Η ιστορία των δύο πλοίων είναι, όπως καταγγέλλουν στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ένα ακόμη δείγμα πολιτικής μικροψυχίας του ΠΑΣΟΚ. Το υπουργείο Οικονομικών προτίμησε να τα αφήσει να … σκουριάζουν στη στεριά για να μην παραδεχτεί στην κοινή γνώμη ότι δεν παρέλαβε μόνο καμένη γη, όπως υποστηρίζει από την πρώτη μέρα «σοσιαλιστικής» διακυβέρνησης.
Ειδικότερα τον Μάιο του 2009, ο τότε υφυπουργός Οικονομικών Αντώνης Μπέζας παρέλαβε από τα ναυπηγεία Ελευσίνας για λογαριασμό των τελωνειακών αρχών τα δύο πλοία, τα οποία τους επόμενους μήνες πραγματοποίησαν δοκιμαστικές πλεύσεις.
Ωστόσο το υπουργείο διαπίστωσε ότι υπάρχει πρόβλημα στελέχωσης, καθώς το υφιστάμενο προσωπικό δεν επαρκούσε ώστε να μπορούν να επιχειρούν επί 24ώρου βάσης τα δύο πλοία. Προκειμένου να αποφευχθούν χρονοβόρες διαδικασίες προσλήψεων, ο τότε υφυπουργός ετοίμασε προκήρυξη μετατάξεων εξειδικευμένου σε πλοία προσωπικού, ώστε να λυθεί το συντομότερο δυνατό το πρόβλημα της στελέχωσης.
Παράλληλα, είχε ετοιμαστεί η προκήρυξη για την κατασκευή πέντε ακόμη πλοίων, του ίδιου μεγέθους και τριών μεγαλύτερων (ανοιχτής θαλάσσης). Μάλιστα το κόστος κατασκευής τους δεν θα επιβάρυνε τον κρατικό Προϋπολογισμό αλλά θα καλυπτόταν από κονδύλια ύψους άνω των 10.000.000 ευρώ που εισέπραξε η χώρα μας στο πλαίσιο του εξωδικαστικού συμβιβασμού της καπνοβιομηχανίας Philip Morris με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για υπόθεση λαθρεμπορίου (Ιούλιος 20094).
Γιατί η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ δεν βάζει στη θάλασσα τα σκάφη που παρέλαβε το 2009 η Ν.Δ.
Ο κ. Μπέζας, με τον οποίο επικοινώνησε η εφημερίδα μας, εξέφρασε αδυναμία να κατανοήσει για ποιόν λόγο βρίσκονται ακόμα εκτός θαλάσσης τα δύο πλοία και διερωτήθηκε για την τύχη του ηλεκτρονικού συστήματος παρακολούθησης του ναυτιλιακού πετρελαίου με το κωδικό όνομα «Ποσειδών», ενός ώριμου έργου που επίσης εγκαταλείφθηκε και το οποίο θα αντιμετώπιζε σε μεγάλο βαθμό το λαθρεμπόριο του ναυτιλιακού πετρελαίου
Η απάντηση της κυβέρνησης για το σχετικό θέμα δόθηκε στη Βουλή από τον τωρινό υφυπουργό Οικονομικών Δημήτρη Κουσελά και χαρακτηρίζεται από τους ειδικούς ως μη πειστική. Σε σχετική ερώτηση του βουλευτή της Ν.Δ. Αθ. Μπούρα απαντά, μεταξύ άλλων, ότι δεν έχει πιστοποιηθεί η καταλληλότητα των αγκυρών (!) και δεν έχουν τοποθετηθεί τα ερμάρια φορητού οπλισμού κλπ. Πρόκειται δηλαδή για δευτερεύοντες λόγους που θα μπορούσαν να είχαν αντιμετωπισθεί.
Σημειώνεται ότι τα δύο τελευταία χρόνια το οικονομικό επιτελείο έχει δώσει επιπλέον… κίνητρα στους λαθρέμπορους, καθώς, όπως ομολογείται στη σελίδα 76 του «Εθνικού Επιχειρησιακού Προγράμματος της Καταπολέμησης της Φοροδιαφυγής», «το λαθρεμπόριο ενεργείται κυρίως σε είδη υποκείμενα σε υψηλούς δασμούς ή φόρους κατανάλωσης, όπως καύσιμα, προϊόντα καπνού, οινοπνεύματος, αντικείμενα πολυτελείας, κοσμήματα, αυτοκίνητα κλπ».
Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «δημοκρατία», την Τετάρτη 18 Μαϊου 2011
ΑΡΤΕΜΙΣ ΣΠΗΛΙΩΤΗ
Η κυβέρνηση επιχειρεί να εμφανιστεί αμείλικτη με τα φαινόμενα φοροδιαφυγής, λαθρεμπορίου και παραεμπορίου, ωστόσο τα πεπραγμένα του οικονομικού επιτελείου άλλα δείχνουν. Ειδικά σε ότι αφορά την πάταξη του λαθρεμπορίου, σίγουρα δεν αποτελεί δείγμα αποφασιστικότητας το γεγονός ότι τα δύο ολοκαίνουργια και υπερσύγχρονα ταχύπλοα αντιλαθρεμπορικά σκάφη Ποσειδώνας και Ερμής που παρέλαβε το Ελληνικό Δημόσιο τον Μάιο του 2009 από τα ναυπηγεία Ελευσίνας και κόστισαν περισσότερα από 2.000.000 ευρώ παραμένουν αποθηκευμένα στη στεριά.
Μικροψυχία
Η ιστορία των δύο πλοίων είναι, όπως καταγγέλλουν στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ένα ακόμη δείγμα πολιτικής μικροψυχίας του ΠΑΣΟΚ. Το υπουργείο Οικονομικών προτίμησε να τα αφήσει να … σκουριάζουν στη στεριά για να μην παραδεχτεί στην κοινή γνώμη ότι δεν παρέλαβε μόνο καμένη γη, όπως υποστηρίζει από την πρώτη μέρα «σοσιαλιστικής» διακυβέρνησης.
Ειδικότερα τον Μάιο του 2009, ο τότε υφυπουργός Οικονομικών Αντώνης Μπέζας παρέλαβε από τα ναυπηγεία Ελευσίνας για λογαριασμό των τελωνειακών αρχών τα δύο πλοία, τα οποία τους επόμενους μήνες πραγματοποίησαν δοκιμαστικές πλεύσεις.
Ωστόσο το υπουργείο διαπίστωσε ότι υπάρχει πρόβλημα στελέχωσης, καθώς το υφιστάμενο προσωπικό δεν επαρκούσε ώστε να μπορούν να επιχειρούν επί 24ώρου βάσης τα δύο πλοία. Προκειμένου να αποφευχθούν χρονοβόρες διαδικασίες προσλήψεων, ο τότε υφυπουργός ετοίμασε προκήρυξη μετατάξεων εξειδικευμένου σε πλοία προσωπικού, ώστε να λυθεί το συντομότερο δυνατό το πρόβλημα της στελέχωσης.
Παράλληλα, είχε ετοιμαστεί η προκήρυξη για την κατασκευή πέντε ακόμη πλοίων, του ίδιου μεγέθους και τριών μεγαλύτερων (ανοιχτής θαλάσσης). Μάλιστα το κόστος κατασκευής τους δεν θα επιβάρυνε τον κρατικό Προϋπολογισμό αλλά θα καλυπτόταν από κονδύλια ύψους άνω των 10.000.000 ευρώ που εισέπραξε η χώρα μας στο πλαίσιο του εξωδικαστικού συμβιβασμού της καπνοβιομηχανίας Philip Morris με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για υπόθεση λαθρεμπορίου (Ιούλιος 20094).
Γιατί η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ δεν βάζει στη θάλασσα τα σκάφη που παρέλαβε το 2009 η Ν.Δ.
Ο κ. Μπέζας, με τον οποίο επικοινώνησε η εφημερίδα μας, εξέφρασε αδυναμία να κατανοήσει για ποιόν λόγο βρίσκονται ακόμα εκτός θαλάσσης τα δύο πλοία και διερωτήθηκε για την τύχη του ηλεκτρονικού συστήματος παρακολούθησης του ναυτιλιακού πετρελαίου με το κωδικό όνομα «Ποσειδών», ενός ώριμου έργου που επίσης εγκαταλείφθηκε και το οποίο θα αντιμετώπιζε σε μεγάλο βαθμό το λαθρεμπόριο του ναυτιλιακού πετρελαίου
Η απάντηση της κυβέρνησης για το σχετικό θέμα δόθηκε στη Βουλή από τον τωρινό υφυπουργό Οικονομικών Δημήτρη Κουσελά και χαρακτηρίζεται από τους ειδικούς ως μη πειστική. Σε σχετική ερώτηση του βουλευτή της Ν.Δ. Αθ. Μπούρα απαντά, μεταξύ άλλων, ότι δεν έχει πιστοποιηθεί η καταλληλότητα των αγκυρών (!) και δεν έχουν τοποθετηθεί τα ερμάρια φορητού οπλισμού κλπ. Πρόκειται δηλαδή για δευτερεύοντες λόγους που θα μπορούσαν να είχαν αντιμετωπισθεί.
Σημειώνεται ότι τα δύο τελευταία χρόνια το οικονομικό επιτελείο έχει δώσει επιπλέον… κίνητρα στους λαθρέμπορους, καθώς, όπως ομολογείται στη σελίδα 76 του «Εθνικού Επιχειρησιακού Προγράμματος της Καταπολέμησης της Φοροδιαφυγής», «το λαθρεμπόριο ενεργείται κυρίως σε είδη υποκείμενα σε υψηλούς δασμούς ή φόρους κατανάλωσης, όπως καύσιμα, προϊόντα καπνού, οινοπνεύματος, αντικείμενα πολυτελείας, κοσμήματα, αυτοκίνητα κλπ».
Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «δημοκρατία», την Τετάρτη 18 Μαϊου 2011
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου