Έλληνες πελάτες επιμένουν στα ακριβά κοσμήματα Μάισεν
300 χρόνια κλείνει φέτος το παραδοσιακό εργαστήριο πορσελάνης του Μάισεν έξω από τη Δρέσδη. Τον τελευταίο καιρό Έλληνες πελάτες αγοράζουν για επένδυση τα πανάκριβα κοσμήματα του φημισμένου εργαστηρίου.
Η φημισμένη γερμανική πορσελάνη του Μάισεν παράγεται από το 1710 στην ίδια πόλη, με τον ίδιο τρόπο, με τα ίδια καλούπια, με τα δικά της χρώματα και σχέδια. Στην αυλή του Βασιλιά της Πολωνίας και εκλέκτορα της Σαξωνίας Αυγούστου του Ισχυρού (1670-1733) ιδρύθηκε το πρώτο εργαστήρι πορσελάνης για να ικανοποιήσει τα εξεζητημένα γούστα του στα κοσμήματα, την εσωτερική διακόσμηση και τις πορσελάνες.
Μέχρι σήμερα η πορσελάνη του Μάισεν διακρίνεται για τα χειροτεχνικά της αριστουργήματα, την πολυτέλεια, τη σταθερή της ποιότητα, αλλά και για μια πρωτιά: είναι το πρώτο εργαστήρι που προσέθεσε στα φλιτζάνια του τσαγιού, του καφέ και του κακάο ‘χεράκι’, πριν το 1710 δεν υπήρχαν ‘χεράκια’ στα φλιτζάνια. Μοναδική όμως μέχρι σήμερα και η τεχνική του Μάισεν: οι τεχνίτες χρησιμοποιούν τον παραδοσιακό ποδοκίνητο τροχό. Όλα χειροποίητα, όλα μοναδικά.
Ο γενικός διευθυντής του Μάισεν Δρ. Κρίστιαν Κούρτσκε υπογραμμίζει πως οι τρεις αιώνες παραγωγής πορσελάνης καθορίζουν το προϊόν και τις εκφάνσεις του: το ασυνήθιστα μεγάλο μέγεθος στα πορσελάνινα ‘φιγουρίνια’ (διακοσμητικά αγαλματίδια), τα φιλντισένια διακοσμητικά, τη ζωντάνια των χρωμάτων, τη βιωσιμότητα των προϊόντων. Επίσης εκτιμά ότι η πορσελάνη Μάισεν «μπορεί να σφραγίστηκε από το γούστο και τη μεγαλομανία των βασιλιάδων, αλλά τελικά διαμορφώθηκε και διαμορφώνεται και από τον κάθε καλλιτέχνη που την πλάθει και τη ζωγραφίζει δίνοντας έτσι την προσωπική του νότα. Κάτι που ισχύει μέχρι σήμερα και ξεχωρίζει τα εργαστήρια Μάισεν από όλα τα εργοστάσια πορσελάνης.»
Παράδοση, ποιότητα, αυθεντικότητα
800 εργαζόμενοι, μαθητευόμενοι, ζωγράφοι, αλλά μόνον 5 αρχιμάστορες. Αρχείο 18.000 χρωμάτων (ευρεσιτεχνία Μάισεν) και 20.000 καταγεγραμμένων μοτίβων, αλλά μόνον δύο αρχειοθέτες που τα φροντίζουν, τα μελετούν και επιλέγουν τα ‘καλύτερα’ για τις νέες δημιουργίες. Το μοναδικό εργαστήρι πορσελάνης στον κόσμο που έχει αυτάρκεια στην πρώτη ύλη: τον καολινίτη που εξορύσσεται λίγα χιλιόμετρα μακριά από το Μάισεν με δυο εργάτες ως προσωπικό.
Το εργαστήρι του Μάισεν λειτουργεί στην εποχή της παγκοσμιοποίησης και της ταχύτητας με λίγους και εκλεκτούς, για λίγους και εκλεκτούς.
Ο κ. Κούρτσκε δηλώνει πως επιμένει στην παράδοση και τη ποιότητα, επιμένει γερμανικά και περιγράφει το πιο χαρακτηριστικό στοιχείο των εργαστηρίων του Μάισεν: «Το εργαστήρι μας είναι σαν μοναστήρι. Εάν επισκεφθείτε τους χώρους δουλειάς και παρακολουθήσετε πως δουλεύουν οι τεχνίτες και οι καλλιτέχνες, αυτό που βιώνεται μοιάζει με βουδιστική πρακτική. Προσήλωση στη λεπτομέρεια. Απόλυτη ησυχία. Ο χρόνος δεν φαίνεται να παίζει ρόλο. Αυτή η βραδύτητα που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ταχύτητα του μάρκετινγκ και της προώθησης της επιχείρησής μας, είναι μοναδικά. Αυτή η πολιτισμική πόλωση που δεν ενοχλεί, αλλά προωθεί, θεωρώ ότι είναι ένα από τα μυστικά της επιτυχίας μας.»
Τα κοσμήματα Μάισεν έχουν ζήτηση στην Ελλάδα
Η πορσελάνη Μάισεν ήταν γνωστή στους Έλληνες πολύ πριν από την ίδρυση του ελληνικού κράτους (1830). Τα μουσεία μας, αλλά και πολλοί ιδιώτες είχαν Μάισεν τουλάχιστον από το 1800. Τότε οι πορσελάνες Μάισεν αγοράζονταν από τους πλούσιους, όπως και σήμερα, αλλά και από τους καραβοκύρηδες για προίκα στις θυγατέρες τους.
Πως πάνε άραγε σήμερα οι εξαγωγές του εργαστηρίου του Μάισεν στην Ελλάδα της κρίσης; Ο Κρίστιαν Κούρτσκε αναφέρεται σε κάποιες δυσκολίες, αλλά τονίζει ότι «παρ’ όλη την κρίση τα είδη πολυτελείας της Μάισεν π.χ. τα κοσμήματα έχουν μεγάλη ζήτηση στην Ελλάδα. Είμαστε και εμείς έκπληκτοι γι’ αυτό. Πιστεύω επίσης ότι και στον τομέα της αρχιτεκτονικής, όπου χρησιμοποιείται πορσελάνη, π.χ. στα πολυτελή ξενοδοχεία, υπάρχουν δυνατότητες διεύρυνσης των εξαγωγών μας στην Ελλάδα.»
300 χρόνια πορσελάνες Μάισεν. Η πορσελάνη που κατέκτησε τον κόσμο γιατί παραμένει πιστή στην ποιότητα, την αυθεντικότητα, την αυτάρκεια, αλλά δοκιμάζει νέα υλικά με παλιές φόρμες ή νέους συνδυασμούς με παλιά μοτίβα. Η πορσελάνη Μάισεν γίνεται πια πλακάκι για το μπάνιο, κοσμεί το μπαράκι στο φουαγιέ της όπερας, γίνεται μοντέρνο κόσμημα, αριστοκρατικό απέριττο βάζο ή καθημερινό φλιτζανάκι του καφέ με τη λιτή σφραγίδα του εργαστηρίου Μάισεν: τα δύο σταυρωτά σπαθιά σε θαμπό γαλάζιο.
http://www.dw-world.de/dw/article/0,,5696619,00.html
Η φημισμένη γερμανική πορσελάνη του Μάισεν παράγεται από το 1710 στην ίδια πόλη, με τον ίδιο τρόπο, με τα ίδια καλούπια, με τα δικά της χρώματα και σχέδια. Στην αυλή του Βασιλιά της Πολωνίας και εκλέκτορα της Σαξωνίας Αυγούστου του Ισχυρού (1670-1733) ιδρύθηκε το πρώτο εργαστήρι πορσελάνης για να ικανοποιήσει τα εξεζητημένα γούστα του στα κοσμήματα, την εσωτερική διακόσμηση και τις πορσελάνες.
Μέχρι σήμερα η πορσελάνη του Μάισεν διακρίνεται για τα χειροτεχνικά της αριστουργήματα, την πολυτέλεια, τη σταθερή της ποιότητα, αλλά και για μια πρωτιά: είναι το πρώτο εργαστήρι που προσέθεσε στα φλιτζάνια του τσαγιού, του καφέ και του κακάο ‘χεράκι’, πριν το 1710 δεν υπήρχαν ‘χεράκια’ στα φλιτζάνια. Μοναδική όμως μέχρι σήμερα και η τεχνική του Μάισεν: οι τεχνίτες χρησιμοποιούν τον παραδοσιακό ποδοκίνητο τροχό. Όλα χειροποίητα, όλα μοναδικά.
Ο γενικός διευθυντής του Μάισεν Δρ. Κρίστιαν Κούρτσκε υπογραμμίζει πως οι τρεις αιώνες παραγωγής πορσελάνης καθορίζουν το προϊόν και τις εκφάνσεις του: το ασυνήθιστα μεγάλο μέγεθος στα πορσελάνινα ‘φιγουρίνια’ (διακοσμητικά αγαλματίδια), τα φιλντισένια διακοσμητικά, τη ζωντάνια των χρωμάτων, τη βιωσιμότητα των προϊόντων. Επίσης εκτιμά ότι η πορσελάνη Μάισεν «μπορεί να σφραγίστηκε από το γούστο και τη μεγαλομανία των βασιλιάδων, αλλά τελικά διαμορφώθηκε και διαμορφώνεται και από τον κάθε καλλιτέχνη που την πλάθει και τη ζωγραφίζει δίνοντας έτσι την προσωπική του νότα. Κάτι που ισχύει μέχρι σήμερα και ξεχωρίζει τα εργαστήρια Μάισεν από όλα τα εργοστάσια πορσελάνης.»
Παράδοση, ποιότητα, αυθεντικότητα
800 εργαζόμενοι, μαθητευόμενοι, ζωγράφοι, αλλά μόνον 5 αρχιμάστορες. Αρχείο 18.000 χρωμάτων (ευρεσιτεχνία Μάισεν) και 20.000 καταγεγραμμένων μοτίβων, αλλά μόνον δύο αρχειοθέτες που τα φροντίζουν, τα μελετούν και επιλέγουν τα ‘καλύτερα’ για τις νέες δημιουργίες. Το μοναδικό εργαστήρι πορσελάνης στον κόσμο που έχει αυτάρκεια στην πρώτη ύλη: τον καολινίτη που εξορύσσεται λίγα χιλιόμετρα μακριά από το Μάισεν με δυο εργάτες ως προσωπικό.
Το εργαστήρι του Μάισεν λειτουργεί στην εποχή της παγκοσμιοποίησης και της ταχύτητας με λίγους και εκλεκτούς, για λίγους και εκλεκτούς.
Ο κ. Κούρτσκε δηλώνει πως επιμένει στην παράδοση και τη ποιότητα, επιμένει γερμανικά και περιγράφει το πιο χαρακτηριστικό στοιχείο των εργαστηρίων του Μάισεν: «Το εργαστήρι μας είναι σαν μοναστήρι. Εάν επισκεφθείτε τους χώρους δουλειάς και παρακολουθήσετε πως δουλεύουν οι τεχνίτες και οι καλλιτέχνες, αυτό που βιώνεται μοιάζει με βουδιστική πρακτική. Προσήλωση στη λεπτομέρεια. Απόλυτη ησυχία. Ο χρόνος δεν φαίνεται να παίζει ρόλο. Αυτή η βραδύτητα που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ταχύτητα του μάρκετινγκ και της προώθησης της επιχείρησής μας, είναι μοναδικά. Αυτή η πολιτισμική πόλωση που δεν ενοχλεί, αλλά προωθεί, θεωρώ ότι είναι ένα από τα μυστικά της επιτυχίας μας.»
Τα κοσμήματα Μάισεν έχουν ζήτηση στην Ελλάδα
Η πορσελάνη Μάισεν ήταν γνωστή στους Έλληνες πολύ πριν από την ίδρυση του ελληνικού κράτους (1830). Τα μουσεία μας, αλλά και πολλοί ιδιώτες είχαν Μάισεν τουλάχιστον από το 1800. Τότε οι πορσελάνες Μάισεν αγοράζονταν από τους πλούσιους, όπως και σήμερα, αλλά και από τους καραβοκύρηδες για προίκα στις θυγατέρες τους.
Πως πάνε άραγε σήμερα οι εξαγωγές του εργαστηρίου του Μάισεν στην Ελλάδα της κρίσης; Ο Κρίστιαν Κούρτσκε αναφέρεται σε κάποιες δυσκολίες, αλλά τονίζει ότι «παρ’ όλη την κρίση τα είδη πολυτελείας της Μάισεν π.χ. τα κοσμήματα έχουν μεγάλη ζήτηση στην Ελλάδα. Είμαστε και εμείς έκπληκτοι γι’ αυτό. Πιστεύω επίσης ότι και στον τομέα της αρχιτεκτονικής, όπου χρησιμοποιείται πορσελάνη, π.χ. στα πολυτελή ξενοδοχεία, υπάρχουν δυνατότητες διεύρυνσης των εξαγωγών μας στην Ελλάδα.»
300 χρόνια πορσελάνες Μάισεν. Η πορσελάνη που κατέκτησε τον κόσμο γιατί παραμένει πιστή στην ποιότητα, την αυθεντικότητα, την αυτάρκεια, αλλά δοκιμάζει νέα υλικά με παλιές φόρμες ή νέους συνδυασμούς με παλιά μοτίβα. Η πορσελάνη Μάισεν γίνεται πια πλακάκι για το μπάνιο, κοσμεί το μπαράκι στο φουαγιέ της όπερας, γίνεται μοντέρνο κόσμημα, αριστοκρατικό απέριττο βάζο ή καθημερινό φλιτζανάκι του καφέ με τη λιτή σφραγίδα του εργαστηρίου Μάισεν: τα δύο σταυρωτά σπαθιά σε θαμπό γαλάζιο.
http://www.dw-world.de/dw/article/0,,5696619,00.html
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου