Σοβαρά τα προβλήματα στην κατασκευή του λιμένα Ηγουμενίτσας
Δηλώνει ο υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Δημοσίων Έργων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Ιωαννίνων κ. Σταύρος Καλογιάννης
Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζει ένα ακόμα σημαντικό έργο υποδομής στην Ήπειρο, το λιμάνι Ηγουμενίτσας, όπως διαπίστωσε ο Σταύρος Καλογιάννης σε επίσκεψή του σήμερα στην Ηγουμενίτσα, όπου από κοινού με τον αντιπεριφερειάρχη Ηπείρου κ. Θωμά Πιτούλη είχαν σύσκεψη με εκπροσώπους της επιβλέπουσας Υπηρεσίας και του αναδόχου.
Υπενθυμίζεται ότι το Σεπτέμβριο του 2009 είχε δημοπρατηθεί η Γ’ Φάση του έργου, προϋπολογισμού 110 εκατομμυρίων ευρώ, που ήταν ενταγμένη στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΥΠΕΧΩΔΕ «Ενίσχυση προσπελασιμότητας». Η μελέτη είχε εκπονηθεί στο πλαίσιο της προετοιμασίας της νέας γενιάς δημοσίων έργων από τη Νέα Δημοκρατία.
Εντελώς αναιτιολόγητα, τον Οκτώβριο του 2009, το Υπουργείο Υποδομών ανέβαλε τη δημοπράτηση της Γ’ Φάσης.
Το έργο απεντάχτηκε από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του Υπουργείου και εντάχτηκε ξανά μετά από 1 ½ χρόνο! Δημοπρατήθηκε τον Φεβρουάριο του 2011 με προϋπολογισμό μειωμένο κατά 50 εκατ. ευρώ και με περικοπή του φυσικού του αντικειμένου.
Όμως τα προβλήματα του έργου δεν σταμάτησαν. Οι μεν εργασίες της Β’ φάσης υλοποιούνται με αργούς ρυθμούς, καθώς δεν υπάρχει συνεχής ροή χρηματοδότησης, οι δε εργασίες της Γ1 Φάσης δεν έχουν ακόμα ξεκινήσει.
Σε δήλωσή του ο Σταύρος Καλογιάννης ανέφερε: «Η αναβάθμιση του λιμένα Ηγουμενίτσας αποτελεί εθνική στρατηγική προτεραιότητα, καθώς πρόκειται για μια από τις δύο κύριες πύλες της χώρες μας προς τη Δυτική Ευρώπη. Δυστυχώς και το έργο αυτό παρουσιάζει καθυστέρηση 2 ετών. Εάν συνυπολογιστεί ότι και οι εργασίες στον οδικό άξονα Σαγιάδα – Κονίσπολη – Άγιοι Σαράντα είναι σταματημένες λόγω οφειλών προς τον ανάδοχο, διαπιστώνει κανείς ότι τα μεγάλα έργα υποδομής στη Θεσπρωτία βρίσκονται σε τέλμα, όπως και σε ολόκληρη την Ελλάδα».
Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζει ένα ακόμα σημαντικό έργο υποδομής στην Ήπειρο, το λιμάνι Ηγουμενίτσας, όπως διαπίστωσε ο Σταύρος Καλογιάννης σε επίσκεψή του σήμερα στην Ηγουμενίτσα, όπου από κοινού με τον αντιπεριφερειάρχη Ηπείρου κ. Θωμά Πιτούλη είχαν σύσκεψη με εκπροσώπους της επιβλέπουσας Υπηρεσίας και του αναδόχου.
Υπενθυμίζεται ότι το Σεπτέμβριο του 2009 είχε δημοπρατηθεί η Γ’ Φάση του έργου, προϋπολογισμού 110 εκατομμυρίων ευρώ, που ήταν ενταγμένη στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΥΠΕΧΩΔΕ «Ενίσχυση προσπελασιμότητας». Η μελέτη είχε εκπονηθεί στο πλαίσιο της προετοιμασίας της νέας γενιάς δημοσίων έργων από τη Νέα Δημοκρατία.
Εντελώς αναιτιολόγητα, τον Οκτώβριο του 2009, το Υπουργείο Υποδομών ανέβαλε τη δημοπράτηση της Γ’ Φάσης.
Το έργο απεντάχτηκε από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του Υπουργείου και εντάχτηκε ξανά μετά από 1 ½ χρόνο! Δημοπρατήθηκε τον Φεβρουάριο του 2011 με προϋπολογισμό μειωμένο κατά 50 εκατ. ευρώ και με περικοπή του φυσικού του αντικειμένου.
Όμως τα προβλήματα του έργου δεν σταμάτησαν. Οι μεν εργασίες της Β’ φάσης υλοποιούνται με αργούς ρυθμούς, καθώς δεν υπάρχει συνεχής ροή χρηματοδότησης, οι δε εργασίες της Γ1 Φάσης δεν έχουν ακόμα ξεκινήσει.
Σε δήλωσή του ο Σταύρος Καλογιάννης ανέφερε: «Η αναβάθμιση του λιμένα Ηγουμενίτσας αποτελεί εθνική στρατηγική προτεραιότητα, καθώς πρόκειται για μια από τις δύο κύριες πύλες της χώρες μας προς τη Δυτική Ευρώπη. Δυστυχώς και το έργο αυτό παρουσιάζει καθυστέρηση 2 ετών. Εάν συνυπολογιστεί ότι και οι εργασίες στον οδικό άξονα Σαγιάδα – Κονίσπολη – Άγιοι Σαράντα είναι σταματημένες λόγω οφειλών προς τον ανάδοχο, διαπιστώνει κανείς ότι τα μεγάλα έργα υποδομής στη Θεσπρωτία βρίσκονται σε τέλμα, όπως και σε ολόκληρη την Ελλάδα».
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου