Στον χρεοκοπημένο ΟΣΕ τα επιδόματα δεν κόβονται ποτέ
Την ίδια στιγμή που οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό και το δημόσιο τομέα βλέπουν τους μισθούς τους να κόβονται και το φάσμα της άμεσης απόλυσης, στον χρεοκοπημένο εδώ και χρόνια ΟΣΕ η διοίκηση όχι μόνο δεν περικόπτει αποδοχές αλλά συνεχίζει να πληρώνει υπαλλήλους με 2800 ευρώ μηνιαίως.
Σύμφωνα με άρθρο που δημοσιεύεται σήμερα στο «Έθνος της Κυριακής», παρότι οι αποδοχές των εργαζομένων του Οργανισμού μειώθηκαν κατά 20% με την κατάργηση διάφορων ειδικών επιδομάτων, οι νέες συνολικές αποδοχές τους παραμένουν περίπου στα ίδια επίπεδα. Πως γίνεται αυτό; Με το μοντέλο της «προσωπικής διαφοράς» που επιχείρησε η κυβέρνηση να θολώσει τα νερά και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, πρόταση που ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι για την Τρόικα με αποτέλεσμα να διακοπούν οι διαπραγματεύσεις για την 6η δόση του δανείου.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το άρθρο, στη συλλογική σύμβαση που υπέγραψε η διοίκηση του ΟΣΕ με την Πανελλήνια Ομοσπονδια Σιδηροδρομικών στις 23 Μαρτίου αναφέρεται ρητά ότι η προσωπική διαφορά, δηλαδή «η διαφορά μεταξύ των παλαιών και των νέων αποδοχών του εργαζόμενου μείον τις τακτικές αποδοχές του», θα καταβάλλεται σε όλους τους εργαζόμενους «καθ' όλη τη διάρκεια της εργασιακής σχέσης τους με την εταιρεία» (άρθρο 11).
Πρακτικά, το παραπάνω άρθρο της συλλογικής σύμβασης σημαίνει ότι η κατάργηση σωρείας ειδικών επιδομάτων που λάμβαναν οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι είναι τυπική μόνο, αφού τα επιδόματα αυτά μπορούν να συμπεριληφθούν στην «προσωπική διαφορά» που θα λαμβάνουν για όσο εργάζονται εκεί!
Παράδειγμα: μηχανοδηγός με 25 έτη προϋπηρεσία λάμβανε πριν τη συλλογική σύμβαση 2500-3000 ευρώ μεικτά. Με τη νέα σύμβαση, τα ειδικά επιδόματα (που αντιστοιχούν στο 60% του παραπάνω ποσού) καταργήθηκαν μεν, αλλάο βασικός μισθός του από 1200 ευρώ πήγε στα 1500 ευρώ. Επιπλέον, με τη θεσμοθέτηση της προσωπικής διαφοράς, οι νέες απολαβές του φτάνουν ξανά στα 2250 έως 2700 ευρώ μεικτά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο μέσος όρος στις μηνιαίες αποδοχές των σιδηροδρομικών υπαλλήλων ξεπερνούσε τα 3000 ευρώ, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών. Αναρωτιέται κανείς αν οι υπάλληλοι αυτοί οδηγούν τραίνο ή F-16....
Σύμφωνα με άρθρο που δημοσιεύεται σήμερα στο «Έθνος της Κυριακής», παρότι οι αποδοχές των εργαζομένων του Οργανισμού μειώθηκαν κατά 20% με την κατάργηση διάφορων ειδικών επιδομάτων, οι νέες συνολικές αποδοχές τους παραμένουν περίπου στα ίδια επίπεδα. Πως γίνεται αυτό; Με το μοντέλο της «προσωπικής διαφοράς» που επιχείρησε η κυβέρνηση να θολώσει τα νερά και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, πρόταση που ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι για την Τρόικα με αποτέλεσμα να διακοπούν οι διαπραγματεύσεις για την 6η δόση του δανείου.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το άρθρο, στη συλλογική σύμβαση που υπέγραψε η διοίκηση του ΟΣΕ με την Πανελλήνια Ομοσπονδια Σιδηροδρομικών στις 23 Μαρτίου αναφέρεται ρητά ότι η προσωπική διαφορά, δηλαδή «η διαφορά μεταξύ των παλαιών και των νέων αποδοχών του εργαζόμενου μείον τις τακτικές αποδοχές του», θα καταβάλλεται σε όλους τους εργαζόμενους «καθ' όλη τη διάρκεια της εργασιακής σχέσης τους με την εταιρεία» (άρθρο 11).
Πρακτικά, το παραπάνω άρθρο της συλλογικής σύμβασης σημαίνει ότι η κατάργηση σωρείας ειδικών επιδομάτων που λάμβαναν οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι είναι τυπική μόνο, αφού τα επιδόματα αυτά μπορούν να συμπεριληφθούν στην «προσωπική διαφορά» που θα λαμβάνουν για όσο εργάζονται εκεί!
Παράδειγμα: μηχανοδηγός με 25 έτη προϋπηρεσία λάμβανε πριν τη συλλογική σύμβαση 2500-3000 ευρώ μεικτά. Με τη νέα σύμβαση, τα ειδικά επιδόματα (που αντιστοιχούν στο 60% του παραπάνω ποσού) καταργήθηκαν μεν, αλλάο βασικός μισθός του από 1200 ευρώ πήγε στα 1500 ευρώ. Επιπλέον, με τη θεσμοθέτηση της προσωπικής διαφοράς, οι νέες απολαβές του φτάνουν ξανά στα 2250 έως 2700 ευρώ μεικτά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο μέσος όρος στις μηνιαίες αποδοχές των σιδηροδρομικών υπαλλήλων ξεπερνούσε τα 3000 ευρώ, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών. Αναρωτιέται κανείς αν οι υπάλληλοι αυτοί οδηγούν τραίνο ή F-16....
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου