Η τελευταία πινελιά σε ένα αριστούργημα
Ενας από τους μεγαλύτερους σύγχρονους ζωγράφους, ένας καλλιτέχνης που «ζούσε για να ζωγραφίζει και ζωγράφιζε μέχρι την τελευταία ημέρα, μακριά από τον θόρυβο του καλλιτεχνικού κόσμου», ο Λούσιαν Φρόιντ, έφυγε χθες από τη ζωή σε ηλικία 88 ετών.
Οπως δήλωσε ο ατζέντης του Γουίλιαμ Ρ. Ακουεβέλα, ο Λούσιαν Φρόιντ, ο εγγονός του πατέρα της Ψυχανάλυσης, ο οποίος κατάφερε να κάνει το διάσημο επώνυμο ακόμα πιο διάσημο, πέθανε έπειτα από ασθένεια στο σπίτι του στο Λονδίνο. Παρέμεινε μέχρι το τέλος απόλυτα αφοσιωμένος στο έργο του, επεσήμανε ο Μπρετ Γκόρβι, αντιπρόεδρος του τομέα Μεταπολεμικής Τέχνης στον οίκο δημοπρασιών Christie's στη Νέα Υόρκη. «Ζούσε και ανέπνεε την τέχνη του… Είναι ένας από τους πιο σημαντικούς ζωγράφους του 20ού και του 21ου αιώνα. Επέμεινε στη ρεαλιστική προσέγγιση ακόμα και όταν ήταν εξαιρετικά αντιδημοφιλής, όταν η αφαιρετικότητα ήταν το κυρίαρχο κόνσεπτ, και καθώς κύλησε ο χρόνος η κλασική του προσέγγιση αποδείχθηκε πολύ σημαντική. Πολέμησε το σύστημα και ουσιαστικά νίκησε».
ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ.
«Θέλω η ζωγραφική μου να λειτουργεί όπως η σάρκα. Για μένα, ο πίνακας είναι ο άνθρωπος που απεικονίζεται», δήλωνε ο Λούσιαν Φρόιντ. Δεν του άρεσαν οι υπερβολικοί τίτλοι στους πίνακές του, θεωρούσε άλλωστε πως η μοναδική χρησιμότητα του τίτλου είναι «να ξεχωρίζει ο ένας πίνακας από τον άλλο». Τα μοντέλα του ήταν συχνά πρόσωπα του στενού του περιβάλλοντος, οι διαδοχικές σύντροφοί του, τα παιδιά, οι φίλοι του, άλλες φορές διάσημοι, όπως ο ζωγράφος Φράνσις Μπέικον ή η βασίλισσα Ελισάβετ. Μέσα από τις προσωπογραφίες, ο Φρόιντ επιχειρούσε να γνωρίσει και τους δύο πρωταγωνιστές του πίνακα, αυτόν τον οποίο ζωγράφιζε και αυτόν ο οποίος ζωγράφιζε. Παρουσίαζε κατά κανόνα τον άνθρωπο τραγικά γυμνό και συνάμα προκλητικό.
Γεννήθηκε το 1922 στο Βερολίνο από αυστριακό πατέρα - τον μικρότερο γιο του Σίγκμουντ Φρόιντ - και γερμανίδα μητέρα. Το 1933, η οικογένειά του φεύγει από τη Γερμανία του Χίτλερ και εγκαθίσταται στο Λονδίνο. Εξι χρόνια αργότερα, ο Λούσιαν Φρόιντ αποκτά τη βρετανική υπηκοότητα. Σπουδάζει εικαστικές τέχνες, ταξιδεύει συχνά στο Παρίσι, το 1943 εικονογραφεί ένα βιβλίο με ποιήματα του Νίκολας Μουρ. Η πρώτη του έκθεση γίνεται τον Νοέμβριο του 1944, πελάτες του είναι η οικογένεια και οι φίλοι του. Το πρώτο του αριστούργημα θεωρείται ο πίνακας «Κορίτσι με τριαντάφυλλα», του 1947-1948: το «κορίτσι» είναι η Κίτι Γκάρμαν, η πρώτη του σύζυγος, χώρισαν έπειτα από τέσσερα χρόνια γάμου και δύο κόρες. Φήμες τον θέλουν να απέκτησε έως και 40 παιδιά εκτός γάμου, ο Λούσιαν Φρόιντ δεν έγινε διάσημος μόνο ως καλλιτέχνης αλλά και ως καρδιοκατακτητής. Το έργο του άρχισε να αναγνωρίζεται διεθνώς τη δεκαετία του 1970 - ο Φρόιντ έφτασε να θεωρείται ίσως ο ακριβότερος σύγχρονος ζωγράφος, ο πίνακάς του «Benefits supervisor sleeping», που απεικόνιζε μια γυμνή παχύσαρκη γυναίκα ξαπλωμένη στον καναπέ, πουλήθηκε το 2008 σε δημοπρασία για 34 εκατομμύρια δολάρια.
Δείτε περισσότερα για τον διάσημο καλλιτέχνη εδώ
Οπως δήλωσε ο ατζέντης του Γουίλιαμ Ρ. Ακουεβέλα, ο Λούσιαν Φρόιντ, ο εγγονός του πατέρα της Ψυχανάλυσης, ο οποίος κατάφερε να κάνει το διάσημο επώνυμο ακόμα πιο διάσημο, πέθανε έπειτα από ασθένεια στο σπίτι του στο Λονδίνο. Παρέμεινε μέχρι το τέλος απόλυτα αφοσιωμένος στο έργο του, επεσήμανε ο Μπρετ Γκόρβι, αντιπρόεδρος του τομέα Μεταπολεμικής Τέχνης στον οίκο δημοπρασιών Christie's στη Νέα Υόρκη. «Ζούσε και ανέπνεε την τέχνη του… Είναι ένας από τους πιο σημαντικούς ζωγράφους του 20ού και του 21ου αιώνα. Επέμεινε στη ρεαλιστική προσέγγιση ακόμα και όταν ήταν εξαιρετικά αντιδημοφιλής, όταν η αφαιρετικότητα ήταν το κυρίαρχο κόνσεπτ, και καθώς κύλησε ο χρόνος η κλασική του προσέγγιση αποδείχθηκε πολύ σημαντική. Πολέμησε το σύστημα και ουσιαστικά νίκησε».
ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ.
«Θέλω η ζωγραφική μου να λειτουργεί όπως η σάρκα. Για μένα, ο πίνακας είναι ο άνθρωπος που απεικονίζεται», δήλωνε ο Λούσιαν Φρόιντ. Δεν του άρεσαν οι υπερβολικοί τίτλοι στους πίνακές του, θεωρούσε άλλωστε πως η μοναδική χρησιμότητα του τίτλου είναι «να ξεχωρίζει ο ένας πίνακας από τον άλλο». Τα μοντέλα του ήταν συχνά πρόσωπα του στενού του περιβάλλοντος, οι διαδοχικές σύντροφοί του, τα παιδιά, οι φίλοι του, άλλες φορές διάσημοι, όπως ο ζωγράφος Φράνσις Μπέικον ή η βασίλισσα Ελισάβετ. Μέσα από τις προσωπογραφίες, ο Φρόιντ επιχειρούσε να γνωρίσει και τους δύο πρωταγωνιστές του πίνακα, αυτόν τον οποίο ζωγράφιζε και αυτόν ο οποίος ζωγράφιζε. Παρουσίαζε κατά κανόνα τον άνθρωπο τραγικά γυμνό και συνάμα προκλητικό.
Γεννήθηκε το 1922 στο Βερολίνο από αυστριακό πατέρα - τον μικρότερο γιο του Σίγκμουντ Φρόιντ - και γερμανίδα μητέρα. Το 1933, η οικογένειά του φεύγει από τη Γερμανία του Χίτλερ και εγκαθίσταται στο Λονδίνο. Εξι χρόνια αργότερα, ο Λούσιαν Φρόιντ αποκτά τη βρετανική υπηκοότητα. Σπουδάζει εικαστικές τέχνες, ταξιδεύει συχνά στο Παρίσι, το 1943 εικονογραφεί ένα βιβλίο με ποιήματα του Νίκολας Μουρ. Η πρώτη του έκθεση γίνεται τον Νοέμβριο του 1944, πελάτες του είναι η οικογένεια και οι φίλοι του. Το πρώτο του αριστούργημα θεωρείται ο πίνακας «Κορίτσι με τριαντάφυλλα», του 1947-1948: το «κορίτσι» είναι η Κίτι Γκάρμαν, η πρώτη του σύζυγος, χώρισαν έπειτα από τέσσερα χρόνια γάμου και δύο κόρες. Φήμες τον θέλουν να απέκτησε έως και 40 παιδιά εκτός γάμου, ο Λούσιαν Φρόιντ δεν έγινε διάσημος μόνο ως καλλιτέχνης αλλά και ως καρδιοκατακτητής. Το έργο του άρχισε να αναγνωρίζεται διεθνώς τη δεκαετία του 1970 - ο Φρόιντ έφτασε να θεωρείται ίσως ο ακριβότερος σύγχρονος ζωγράφος, ο πίνακάς του «Benefits supervisor sleeping», που απεικόνιζε μια γυμνή παχύσαρκη γυναίκα ξαπλωμένη στον καναπέ, πουλήθηκε το 2008 σε δημοπρασία για 34 εκατομμύρια δολάρια.
Δείτε περισσότερα για τον διάσημο καλλιτέχνη εδώ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου