ΟΛΗΓ: Μελέτες για ανάπτυξη συνεργασιών με λιμένες της Αδριατικής
Η Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας (ΟΛΗΓ), με δελτίο τύπου ανακοίνωσε ότι έχει προχωρήσει σε μια προσπάθεια προσέλκυσης νέων αγορών τόσο στο εμπορικό όσο και στον τομέα του τουρισμού, ξεκινά με την εκπόνηση μελετών σκοπιμότητας και βιωσιμότητας για ανάπτυξη συνεργασιών με λιμένες της Αδριατικής και της Γαλλίας.
Ο διάδρομος της Αδριατικής έχει καθιερωθεί ως ο σημαντικότερος άξονας επικοινωνίας με τη Δυτική Ευρώπη και την ανάδειξη των λιμένων ως την Δυτική Πύλη της Ελλάδας στη Δυτική Ευρώπη. Οι λιμένες της Ηγουμενίτσας και της Πάτρας αποτελούν σημαντικό κόμβο του συστήματος εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών της Ελλάδας και είναι οι κύριες δυτικές πύλες της χώρας. Αφενός συνδέουν τη χώρα με την υπόλοιπη Ευρώπη και αφετέρου αποτελούν κομβικό σημείο με την Αδριατική.
Εκμεταλλευόμενοι το συγκριτικό πλεονέκτημα που μας προσφέρεται μελετάμε την δυνατότητα δρομολόγησης Rο-Pax πλοίων και κρουαζιεροπλοίων με γραμμή Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Λιμένες της Αδριατικής. Για το λόγο αυτό, εκπονείται μελέτη διερεύνησης βιωσιμότητας την οποία έχει αναλάβει το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ) και συγκεκριμένα η Σχολή Πολιτικών Μηχανικών/Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής, με υπεύθυνο τον καθηγητή κ. Τσαμπούλα Δημήτριο. Σκοπός της μελέτης είναι η διερεύνηση βιωσιμότητας και σκοπιμότητας δρομολόγησης ro-pax πλοίων και κρουαζιερόπλοιων μεταξύ των λιμένων Ηγουμενίτσας και Πάτρας με τους λιμένες Δυρραχίου (Αλβανίας), Μπαρ (Μαυροβούνιου), Ντρουμπρόβνικ, Πλότσε, Σπλιτ και Ριέκα (Κροατίας), Κόπερ (Σλοβενίας) και Τεργέστης (Ιταλίας). Μετά την εκπόνησή της θα ακολουθήσει μια σειρά δράσεων ώστε να επιτευχθούν συνεργασίες για την καθιέρωση γραμμής.
Η ανάπτυξη του εμπορικού κλάδου του Λιμένα προϋποθέτει την προσέλκυση φορτιών εξασφαλίζοντας ταχύτητα εξυπηρέτησης και κόστος. Η αξιοποίηση της εύκολης χερσαίας πρόσβασης στο λιμένα μέσω της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων που έχουν ολοκληρωθεί ή ολοκληρώνονται στο άμεσο μέλλον αποτελεί ήδη σημαντικό πλεονέκτημα του Λιμένα. Η περαιτέρω ανάπτυξη του είναι λοιπόν συνυφασμένη με την ευκολία πρόσβασης σε αγορές από την πλευρά της θάλασσας. Αναγνωρίζοντας τα παραπάνω η Διοίκηση της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε. προχωρά στην αναζήτηση των ενδεδειγμένων θαλάσσιων γραμμών στις οποίες πρέπει να δοθεί προτεραιότητα, μια τέτοια γραμμή είναι η σύνδεση Ηγουμενίτσας – Τουλόν της Γαλλίας. Για το σκοπό αυτό θα υλοποιηθεί σχετική μελέτη σκοπιμότητας, την υλοποίηση της μελέτης έχει αναλάβει το Εργαστήριο Ποιοτικής Ανάλυσης, Logistics και Εφοδιαστικής Αλυσίδας του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με υπεύθυνο καθηγητή των κ. Ιακώβου Ελευθέριου. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η γραμμή αυτή ελαττώνει σημαντικά το μερίδιο της οδικής μεταφοράς που παραδοσιακά χρησιμοποιείται για την μεταφορά φορτίων από Βουλγαρία και Τουρκία στην ευρύτερη περιοχή της Γαλλίας καλύπτοντας ένα μέρος της διαδρομής με το πλοίο. Μια τέτοια λύση θα μείωνε σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου με άμεση επίπτωση τόσο στο κόστος ανά δρομολόγιο, όσο στο περιβάλλον με την μείωση των εκπομπών καυσαερίων.
http://www.vdella.com/oiconomy/1588-2011-02-14-18-18-55.html
Ο διάδρομος της Αδριατικής έχει καθιερωθεί ως ο σημαντικότερος άξονας επικοινωνίας με τη Δυτική Ευρώπη και την ανάδειξη των λιμένων ως την Δυτική Πύλη της Ελλάδας στη Δυτική Ευρώπη. Οι λιμένες της Ηγουμενίτσας και της Πάτρας αποτελούν σημαντικό κόμβο του συστήματος εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών της Ελλάδας και είναι οι κύριες δυτικές πύλες της χώρας. Αφενός συνδέουν τη χώρα με την υπόλοιπη Ευρώπη και αφετέρου αποτελούν κομβικό σημείο με την Αδριατική.
Εκμεταλλευόμενοι το συγκριτικό πλεονέκτημα που μας προσφέρεται μελετάμε την δυνατότητα δρομολόγησης Rο-Pax πλοίων και κρουαζιεροπλοίων με γραμμή Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Λιμένες της Αδριατικής. Για το λόγο αυτό, εκπονείται μελέτη διερεύνησης βιωσιμότητας την οποία έχει αναλάβει το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ) και συγκεκριμένα η Σχολή Πολιτικών Μηχανικών/Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής, με υπεύθυνο τον καθηγητή κ. Τσαμπούλα Δημήτριο. Σκοπός της μελέτης είναι η διερεύνηση βιωσιμότητας και σκοπιμότητας δρομολόγησης ro-pax πλοίων και κρουαζιερόπλοιων μεταξύ των λιμένων Ηγουμενίτσας και Πάτρας με τους λιμένες Δυρραχίου (Αλβανίας), Μπαρ (Μαυροβούνιου), Ντρουμπρόβνικ, Πλότσε, Σπλιτ και Ριέκα (Κροατίας), Κόπερ (Σλοβενίας) και Τεργέστης (Ιταλίας). Μετά την εκπόνησή της θα ακολουθήσει μια σειρά δράσεων ώστε να επιτευχθούν συνεργασίες για την καθιέρωση γραμμής.
Η ανάπτυξη του εμπορικού κλάδου του Λιμένα προϋποθέτει την προσέλκυση φορτιών εξασφαλίζοντας ταχύτητα εξυπηρέτησης και κόστος. Η αξιοποίηση της εύκολης χερσαίας πρόσβασης στο λιμένα μέσω της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων που έχουν ολοκληρωθεί ή ολοκληρώνονται στο άμεσο μέλλον αποτελεί ήδη σημαντικό πλεονέκτημα του Λιμένα. Η περαιτέρω ανάπτυξη του είναι λοιπόν συνυφασμένη με την ευκολία πρόσβασης σε αγορές από την πλευρά της θάλασσας. Αναγνωρίζοντας τα παραπάνω η Διοίκηση της Ο.Λ.ΗΓ. Α.Ε. προχωρά στην αναζήτηση των ενδεδειγμένων θαλάσσιων γραμμών στις οποίες πρέπει να δοθεί προτεραιότητα, μια τέτοια γραμμή είναι η σύνδεση Ηγουμενίτσας – Τουλόν της Γαλλίας. Για το σκοπό αυτό θα υλοποιηθεί σχετική μελέτη σκοπιμότητας, την υλοποίηση της μελέτης έχει αναλάβει το Εργαστήριο Ποιοτικής Ανάλυσης, Logistics και Εφοδιαστικής Αλυσίδας του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με υπεύθυνο καθηγητή των κ. Ιακώβου Ελευθέριου. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η γραμμή αυτή ελαττώνει σημαντικά το μερίδιο της οδικής μεταφοράς που παραδοσιακά χρησιμοποιείται για την μεταφορά φορτίων από Βουλγαρία και Τουρκία στην ευρύτερη περιοχή της Γαλλίας καλύπτοντας ένα μέρος της διαδρομής με το πλοίο. Μια τέτοια λύση θα μείωνε σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου με άμεση επίπτωση τόσο στο κόστος ανά δρομολόγιο, όσο στο περιβάλλον με την μείωση των εκπομπών καυσαερίων.
http://www.vdella.com/oiconomy/1588-2011-02-14-18-18-55.html
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου