«Από το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ, προ δεκαετίας, είχε μελετηθεί και αδειοδοτηθεί η απόληξη του Ε65 στην Εγνατία Οδό στη θέση «Παναγιά Τρικάλων».
Λόγω προσφυγών στο Συμβούλιο Επικρατείας από Δήμους και περιβαλλοντικούς Συλλόγους των Γρεβενών, η χάραξη αυτή δεν περιλήφθηκε στην τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου που κυρώθηκε από τη Βουλή το 2013. Οι προσφυγές αυτές έχουν, όμως, τώρα αποσυρθεί.
Σ’ αυτή την τροποποιημένη σύμβαση, προβλέπεται, ότι ο παραχωρησιούχος θα καταθέσει τη δική του πρόταση για το τμήμα Τρίκαλα- Καλαμπάκα- Εγνατία Οδός, χωρίς όμως το Δημόσιο να δεσμεύεται γι’ αυτήν και το Υπουργείο Υποδομών θα επιλέξει την καλύτερη λύση από οικονομικής, τεχνικής και κυκλοφοριακής άποψης.
Αντί αυτού, το Υπουργείο Υποδομών, χωρίς να εξετάσει εναλλακτικές λύσεις, έστειλε για διαβούλευση στο Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλίας τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της χάραξης που έχει καταθέσει η ανάδοχος εταιρεία, με την οποία ο Ε65 καταλήγει στην Εγνατία Οδό στο «Κηπουργειό Γρεβενών». Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η απόσταση Καλαμπάκα- Ιωάννινα να αυξάνεται κατά 30 χιλιόμετρα περίπου σε σχέση με χάραξη της «Παναγιάς Τρικάλων».
Το θέμα είναι σοβαρό γιατί ο Ε65 δεν αφορά μόνο τη Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία, αλλά και την Ήπειρο καθώς και όσους θα κινούνται από την Κέρκυρα και την Αλβανία προς τη Θεσσαλία και την Αττική. Η συγκεκριμένη χάραξη αυξάνει την απόσταση και το κόστος μετακίνησης μεταξύ των Λιμένων Ηγουμενίτσας και Βόλου.
Πρέπει να υπάρξει οπωσδήποτε διαβούλευση, να εξηγηθεί στους ηπειρώτες η αναγκαιότητα της συγκεκριμένης χάραξης και να μελετηθούν άλλες λύσεις, ώστε να βρεθεί η «βέλτιστη». Πολύ περισσότερο, που ακόμη δεν έχει διασφαλιστεί η χρηματοδότηση του συγκεκριμένου τμήματος.
Ο τρόπος με τον οποίο χειρίζεται η κυβέρνηση το θέμα είναι ακατανόητος και είναι ξεκάθαρα σε βάρος των συμφερόντων και των στρατηγικών στόχων της Ηπείρου».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου