
Ως την ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας, κάτι που δεν αναμένεται να γίνει νωρίτερα από διάστημα δύο ετών, θα επικρέμαται η απειλή των προστίμων από την Κομισιόν που έχει ζητήσει με πολυάριθμα διαβήματά της (μέσω του Ζακ Πονσέ, Υπεύθυνο Περιφερειακής Πολιτικής της Ε. Ε.) προς την ελληνική κυβέρνηση να τοποθετηθούν άμεσα διόδια. Ειδάλλως, το δημόσιο θα πρέπει να επιστρέψει στους Κοινοτικούς περίπου τρία δισ. ευρώ, όση δηλαδή είναι η χρηματοδοτική συμβολή της Ε.Ε. για την κατασκευή του οδικού άξονα.
Την ίδια στιγμή, ελλείψει διοδίων, τα χρέη από το δανεισμό (περίπου 1,5 δισ. ευρώ) της εταιρείας «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.», «φουσκώνουν» το κρατικό έλλειμμα, ενώ το δημόσιο επιβαρύνεται με το κόστος ύψους 90 εκατ. ευρώ για τη λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητόδρομου.
Έτσι, το Υπουργείο Υποδομών σχεδιάζει τη δημιουργία περιορισμένου αριθμού διοδίων που θα λειτουργούν μέχρι την πλήρη «ηλεκτρονικοποίηση» της Εγνατίας. Με τους συγκεκριμένους σταθμούς θα επιδιώκεται η χρέωση των υπεραστικών διαδρομών, με το κόστος των διοδίων να ανέρχεται στα 3/4 του τιμήματος που ισχύει στους αυτοκινητόδρομους παραχώρησης. Σήμερα, στον οδικό άξονα που συνδέει την Ηγουμενίτσα με τους Κήπους του Έβρου, λειτουργεί μόνο ο σταθμός του Πολύμυλου Κοζάνης (2,80 ευρώ + ΦΠΑ) -καλύπτει τη διαδρομή 80 χιλιομέτρων από το Δερβένι Θεσσαλονίκης μέχρι τη Βέροια, όπως και το τμήμα του αυτοκινητόδρομου μέχρι την Κατερίνη- ενώ όταν εγκατασταθεί το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων, η Εγνατία θα διαιρεθεί σε 30 ζώνες χρέωσης (ανά 22,3 χιλιόμετρα).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου