Όχι διόδια της Εγνατίας στην Τύρια, αναμονή για ηλεκτρονικά, αποφάσισε το Περιφερειακό Συμβούλιο Ηπείρου

Έντονη ήταν τελικά η συζήτηση στο περιφερειακό συμβούλιο Ηπείρου για τον σταθμό διοδίων στην Τύρια, παρόλο που φαινόταν αρχικά ότι θα ήταν εύκολη μία συνολική άρνηση. Παρ’ όλα αυτά, το περιφερειακό συμβούλιο γνωμοδότησε αρνητικά στη λειτουργία διοδίων στην Τύρια, εγκρίνοντας όμως την απόφαση της πλειοψηφίας, με τις άλλες παρατάξεις να θέτουν τις δικές τους προτάσεις και να ψηφίζουν χωριστά, αν και επίσης ήταν κατά του σταθμού διοδίων.
Η συνεδρίαση χτες το απόγευμα ήταν η συνέχεια αυτής που αναβλήθηκε τη Δευτέρα το βράδυ που με τη σειρά της είχε αναβληθεί την περασμένη Δευτέρα.


Την εισήγηση της πλειοψηφίας έκανε ο σύμβουλος Νικόλαος Κώτσιος, ο οποίος αρχικά πληροφόρησε το σώμα ότι η Εγνατία ΕΑ δημοσιοποίησε δύο διαγωνισμούς, ο ένας για 7 προσωρινούς σταθμούς διοδίων και ο δεύτερος για τα ηλεκτρονικά διόδια, με ορίζοντα λειτουργίας τους 20 μηνών. Ανάμεσα σε αυτούς τους προσωρινούς σταθμούς θα είναι ο ένας στην Τύρια κι ο άλλος στο Μαλακάσι.
Η εισήγηση τελικά κατέληξε στο να μην κατασκευαστεί ο σταθμός στην Τύρια μέχρι να μπουν τα ηλεκτρονικά διόδια, που θα καταργήσουν έτσι κι αλλιώς τα επόμενα δύο χρόνια τους σταθμούς διοδίων. Ανάμεσα στα επιχειρήματα της άρνησης αυτής είναι ότι το κόστος των προσωρινών σταθμών για τα δύο αυτά χρόνια θα είναι υψηλό 14 εκατ. ευρώ, και το ότι οι τοπικοί χρήστες στην Τύρια δεν έχουν εναλλακτικό τοπικό δίκτυο, και οι υπάρχοντες δρόμοι δεν αρκούν (Ιωάννινα – Ηγουμενίτσα κλπ), οπότε θα πληρώνουν ολόκληρα τα διόδια την ώρα που θα κάνουν μικρές, τοπικές διαδρομές.
Η σύμβουλος από τη Θεσπρωτία Αθηνά Ιωάννου, κάνοντας την εισήγηση της παράταξης Ήπειρος τόπος να ζεις, σημείωσε τη συγκυρία με το κίνημα «δεν πληρώνω», ανέφερε όμως ότι θέση της παράταξης είναι «να μην σχολιάζουμε τα κινήματα», όπως είπε.
Στην εισήγησή της τόνισε ότι μόνη αποδεκτή λύση είναι η καθιέρωση διοδίων αναλογικά με τη διαδρομή που διανύει ο οδηγός. «Θέση μας είναι η ηλεκτρονική, χιλιομετρική χρέωση. Λέμε όχι στον σταθμό της Τύριας γιατί επιπλέον δημιουργεί πρόβλημα και στους Θεσπρωτούς που μετακινούνται τοπικά» κατέληξε.
Ο εκπρόσωπος της Λαϊκής Συσπείρωσης Βασίλης Ζιώβας κάνοντας μια ευρύτερη τοποθέτηση για το θέμα συνολικά των διοδίων τόνισε ότι το θέμα δεν είναι αν θα γίνει ένας επιπλέον σταθμός, αλλά ποιος θα επωμιστεί το κόστος. «Εμείς πιστεύουμε ότι δεν πρέπει να γίνει κανένας σταθμός και να καταργηθούν όλα τα διόδια» σημείωσε, ενώ είπε χαρακτηριστικά ότι «ο αγώνας του ταξικού κινήματος αυξάνει γιατί δεν πάει άλλο αυτή η κατάσταση. Οι πολίτες ζουν ένα άνευ προηγουμένου χαράτσωμα», είπε.
Ο Γιάννης Παπαδημητρίου επικεφαλής της παράταξης ΑΥΡΙΟ για την Ήπειρο, χαρακτήρισε πολύ δυναμικό το κίνημα «δεν πληρώνω» που έχει αναπτυχθεί σε όλο το δίκτυο που υπάρχουν διόδια. «Συκοφαντείται αυτό το κίνημα και από εκδοτικά συγκροτήματα ενώ προετοιμάζεται και η ποινικοποίησή του κινήματος», είπε και εκτίμησε ότι: «Έργα που κατασκευάστηκαν με δημόσιους πόρους δεν μπορούν να παραχωρούνται σε ιδιωτικές εταιρίες».
«Ο έλεγχος των δρόμων πρέπει να ανήκει στο Δημόσιο. Δεν μπορούν να συζητάμε για άνοιγμα διοδίων και λέμε όχι στην Τύρια και σε άλλα διόδια», κατέληξε.
Ο Νίκος Ζήκος τέλος, από την παράταξη Αριστερή Παρέμβαση στην Ήπειρο, έθεσε έναν επιπλέον προβληματισμό: «Δεν αναπτύχθηκε η περιοχή μας από την Εγνατία και δεν είχε οφέλη στην παραγωγή, εκτός από τη συντόμευση της διαδρομής. Το κόστος θα πρέπει να το πληρώνουν εκείνοι που διακινούν εμπορεύματα» σημείωσε και εισηγήθηκε να μην μπουν διόδια στους πολίτες.
Στην εισήγησή του ο περιφερειάρχης Αλέκος Καχριμάνης δήλωσε υπέρμαχος των ηλεκτρονικών διοδίων. «Δεν είμαι κατά των διοδίων, κάθε δρόμος χρειάζεται συντήρηση», είπε και κατέληξε στην πρόταση της πλειοψηφίας: «Όχι διόδια στα όρια της Ηπείρου ούτε στην Εγνατία, ούτε στην Ιόνια». Όσο για το Μαλακάσι, που θα είναι ένας άλλος προσωρινός σταθμός διοδίων θύμισε ότι… είναι στη Θεσσαλία.
Ο διάλογος ήταν έντονος και μετείχαν πολλοί σύμβουλοι. Τέθηκαν και τα άλλα θέματα της Εγνατίας στην περιοχή, όπως από τον Μ. Κασσή που έθεσε το θέμα του δεύτερου κόμβου στο λεκανοπέδιο, ενώ έγινε συζήτηση και για τις παραχωρήσεις ευρύτερα των οδικών αξόνων.
Το θέμα έκλεισε τελικά όπως σημειώσαμε με την ψήφιση από κάθε παράταξη της δικής της πρότασης και της έγκρισης τελικά της πρότασης της πλειοψηφίας με το περιφερειακό συμβούλιο Ηπείρου να αρνείται τα διόδια στην Τύρια.

Εκ νέου ζήτημα γραφείων παρατάξεων
Το περιφερειακό συμβούλιο ξεκίνησε με ένταση η οποία συνεχίστηκε καθ’ όλη τη διάρκεια μεταξύ των δύο μεγαλύτερων παρατάξεων. Η αρχική ένταση ξεκίνησε όταν ο Βαγγέλης Αργύρης έθεσε για μία ακόμα φορά το ζήτημα με τα γραφεία των παρατάξεων. Διάβασε δε, εγκύκλιο του υπουργείου Εσωτερικών για την εύρεση χώρων στις παρατάξεις στην κεντρική υπηρεσία της περιφέρειας. «Ζητάμε να εφαρμοστεί ο νόμος και η εγκύκλιος και άλλη συμπεριφορά δεν θα τη δεχτούμε. Υπάρχουν άδεια γραφεία» είπε. Ο Αλέκος Καχριμάνης από τη μεριά του είπε ότι όταν θα μεταφερθούν οι υπηρεσίες της περιφέρειας από τη Ριζάρειο δεν θα υπάρχουν ούτε γι’ αυτές γραφεία. «Πρότεινα σε μικρότερες παρατάξεις γραφεία. Στο ΕΛΚΕΠΑ είναι κατάλληλος χώρος κι αυτό προτείνουμε κι εσάς» κατέληξε. Μάλλον θα υπάρξει και συνέχεια στο θέμα.
http://www.epirusonline.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=5965:2011-02-09-23-52-52&catid=36:top-news

Δεν υπάρχουν σχόλια: