Φιλί ζωής για τον τουρισμό στη Θεσπρωτία

Οι αυξημένες πληρότητες από 20 Ιουλίου μέχρι τέλος Αυγούστου έσωσαν την παρτίδα
Οι 40 ημέρες από τις 20 του Ιουλίου μέχρι και το τέλος του Αυγούστου ήταν αυτές που έσωσαν την κατάσταση για τον τουρισμό στη Θεσπρωτία, όπως άλλωστε επισημαίνει και ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Τουριστικών και Αγροτουριστικών Καταλυμάτων Ηπείρου κ. Χρήστος Ζήγος, ενώ στην άποψη αυτοί συμφωνούν και οι ξενοδόχοι της περιοχής.


Το πρώτο διάστημα, τόσο εντός Ιουνίου, όσο και τις πρώτες τρεις σχεδόν εβδομάδες του Αυγούστου, τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν με τον καλύτερο τρόπο, αν εξαιρέσει κανείς τα Σύβοτα, όπου η κίνηση αυξήθηκε από τις αρχές Ιουλίου.
Όπως τονίζουν οι επαγγελματίες του τουρισμού στο Νομό, το 40ήμερο, όπως έχει καθιερωθεί ως τουριστική περίοδος τα τελευταία χρόνια στην περιοχή μας, δεν μπορεί να...βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά και ο κ. Ζήγος, ως ένας από τους καθ' ύλην αρμόδιους και γνώστης του τουριστικού προϊόντος που μπορούμε να προσφέρουμε ως Θεσπρωτίας, προτείνει λύσεις για τη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου.
Ως προς το πελατολόγιο των τοπικών τουριστικών επιχειρήσεων, παρατηρήθηκε μια αύξηση στους Έλληνες λόγω της εύκολης πρόσβασης και των διευκολύνσεων της Εγνατίας Οδού, ενώ πολλοί ήταν οι επισκέπτες ακόμη και από την πρωτεύουσα, την Αθήνα.

Η... καρδιά του καλοκαιριού έδωσε πόντους
Το θετικό για τον τουρισμό στην περιοχή μας κατά τη διάρκεια του φετινού καλοκαιριού, αν μπορούμε να το εκλάβουμε ως τέτοιο, είναι ότι η κίνηση ήταν αρκούντως ικανοποιητική από τα μέσα Ιουλίου (20 περίπου), μέχρι και τις τελευταίες ημέρες του Αυγούστου. Και μιλώντας με ποσοστά, σύμφωνα με τα στοιχεία που καταφέραμε να συλλέξουμε, οι πληρότητες κυμαίνονταν από το 80% μέχρι και το 100%.
Το 100% της πληρότητας ενοικιαζόμενων δωματίων, ξενοδοχείων και λοιπών Καταλυμάτων αφορά κυρίως τα τριήμερα Παρασκευής, Σαββάτου, Κυριακής, ενώ μεσοβδόμαδα το ποσοστό αυτό έπεφτε στο 80% ή σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη πιο χαμηλά.
Είναι γεγονός, σύμφωνα με τον κ. Ζήγο, όπως λέει μιλώντας στη «Θεσπρωτική», ότι «ο πελάτης δεν πλήττει επισκεπτόμενος τη Θεσπρωτία». Και αυτό συνεπάγεται αξιόλογη νυχτερινή ζωή (διασκέδαση κλπ), εκδηλώσεις με... δυνατά ονόματα, πολιτιστικές δραστηριότητες, τα οποία στο σύνολό τους ενδυναμώνουν και εμπλουτίζουν το προσφερθέν τουριστικό προϊόν.
Σύμμαχος βέβαια ήταν και ο καλός καιρός από τα μέσα του Ιουλίου, σε αντίθεση με αυτό που υπήρχε μέχρι εκείνη την περίοδο και το οποίο δεν ευνοούσε γενικότερα διακοπές στη χώρα μας.

Στο...κόκκινο πολλές επιχειρήσεις, μόνη λύση η διεύρυνση
Ενώ όλα τα τελευταία χρόνια μιλάμε για τουριστική περίοδο περισσότερων μηνών, οι συγκυρίες έχουν οδηγήσει σε περαιτέρω συρρίκνωση αυτής, κάτι που θέλουν να αποφύγουν οι επαγγελματίες και ει δυνατόν, να πετύχουν το στόχο, που είναι η προσέλκυση επισκεπτών από τον Ιούνιο, αλλά και το Σεπτέμβριο.
Πως όμως μπορεί να επιτευχθεί κάτι τέτοιο και πόσο εύκολο είναι; Αποτελεί πάντως, όπως και να' χει, μια αναγκαιότητα, αν θέλουν κάποιες επιχειρήσεις τουρισμού στην περιοχή μας να συνεχίσουν να λειτουργούν, αφού βρίσκονται στο...κόκκινο και πριν κλείσουν οριστικά και αμετάκλητα.
Τα αυξημένα λειτουργικά, φορολογικά, γραφειοκρατρικά και λοιπά έξοδα δεν αφήνουν πολλά περιθώρια και με τις υπάρχουσες συνθήκες με δεδομένη και την σμίκρυνση της τουριστικής περιόδου, πολλοί σκέφτονται να αναστείλουν τη λειτουργία των επιχειρήσεων τους. Και δη όσοι δεν έχουν άλλες πηγές εσόδων.
Υπάρχουν βέβαια οι τρόποι, όπως σημειώνει ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αγροτουριστικών Καταλυμάτων Ηπείρου κ. Χρήστος Ζήγος, ώστε να αποφευχθεί η έσχατη λύση για τους επαγγελματίες και αυτό μπορεί να γίνει πράξη μόνο με την διεύρυνση της τουριστικής περιόδου.
Όπως λέει ο ίδιος, μία πρώτη κίνηση-πρόταση μπορεί να είναι τα δελτία κοινωνικού τουρισμού μέσω Εργατικής Εστίας κλπ., να μην συμπίπτουν με την καρδιά του καλοκαιριού, όπου ούτως ή άλλως υπάρχει σημαντική κίνηση και να τοποθετούνται λίγο ή και λίγο μετά απ' αυτήν. Άλλωστε, λέει, «στο συνωστισμό πέφτει η ποιότητα και αυτό πρέπει να το έχουν υπόψιν τους και οι ίδιοι οι πελάτες, επιλέγοντας για τις διακοπές τους και περιόδους εκτός της φουλ τουριστικής.
Μία δεύτερη λύση για την επίτευξη του στόχου της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου, βάση πάντα των λεγομένων του κ. Ζήγου, είναι, οι νέοι τοπικοί άρχοντες που θα εκλεγούν, είτε Περιφερειακά, είτε στους Δήμους του Νομού, να φροντίσουν ώστε οι εκδηλώσεις που διοργανώνονται εντός του καλοκαιριού, είτε πρόκειται για πολιτιστικές, αθλητικές και ότι άλλο, να μην τοποθετούνται μόνο εντός του 40ημέρου 20 Ιουλίου-31 Αυγούστου, αλλά και εκτός αυτού, αφού είναι γνωστό, ιδίως όταν πρόκειται να συμμετάσχουν γνωστά ονόματα, ότι προσελκύουν επισκέπτες, τόσο από κοντινές, όσο και από πιο μακρινές περιοχές, από τη στιγμή που ο αυτοκινητόδρομος της Εγνατίας Οδού, έχει εκμηδενίσει αποστάσεις.
Μία Τρίτη λύση-έκκληση του κ. Ζήγου προς τους Επαγγελματίες της Θεσπρωτίας, με σκοπό την επίτευξη του παραπάνω στόχου είναι η μείωση των τιμών εκτός του 40ημέρου. Θεωρεί ότι με αυτόν τον τρόπο και προσφέροντας αξιόλογο προϊόν, σε λογικά επίπεδα, μπορεί να έρθει κόσμος, ακόμη και από τον Ιούνιο ή και τον Σεπτέμβριο, καιρού επιτρέποντος.
Τελευταία, αλλά το ίδιο αξιόλογη πρόταση, η συνεργασία με ταξιδιωτικούς πράκτορες εντός της χώρας αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Από τη στιγμή που τα έξοδα για ελεύθερες διακοπές έχουν φτάσει σε πολύ υψηλά επίπεδα, στόχος πρέπει να είναι η συνεργασία με τα ταξιδιωτικά γραφεία, τα οποία χρησιμοποιούν όλο και περισσότεροι για να «κλείσουν» τις διακοπές τους, φθηνά, αλλά και για να αποφύγουν ταλαιπωρία και περιττά έξοδα.

Ίσα βάρκα....
Αν επιχειρήσουμε μια σύγκριση με πέρυσι, με τη βοήθεια βέβαια των ειδικών που έχουν επίγνωση της κατάστασης τοπικά, διαπιστώνουμε ότι δεν υπήρξε μεγάλη απόκλιση στις αφίξεις και τις διανυκτερεύσεις. Το 40ήμερο Ιουλίου-Αυγούστου η απόκλιση (προς τα κάτω βέβαια) ήταν κοντά στο 5%, ποσοστό όχι ιδιαίτερο μεγάλο, το οποίο αποκτά τη σημασία του, αν συνυπολογίσουμε, όπως λένε οι επαγγελματίες, το γεγονός ότι φέτος οι τιμές ήταν πεσμένες στις περισσότερες των περιπτώσεων.
Αυτό σημαίνει ότι η ζημία μεγαλώνει και λαμβάνοντας υπόψιν τα έξοδα που τρέχουν, τότε δεν είναι το ίδιο θετικό το πρόσημο για τους ιδιοκτήτες.

Οι Έλληνες έσωσαν και φέτος την παρτίδα
Ο εσωτερικός τουρισμός ήταν αυτός που έσωσε και το φετινό καλοκαίρι για ενοικιαζόμενα και ξενοδοχεία στη Θεσπρωτία την παρτίδα. Μπορεί και πέρυσι αυτό να συνέβη, αλλά το χαρακτηριστικό είναι ότι είχαμε επισκέπτες όχι μόνο από Βόρεια Ελλάδα και Μακεδονία, αλλά ακόμη και από την Αθήνα. Τη μερίδα του λέοντος για μία ακόμη φορά είχαν τα Σύβοτα, ως και πιο δημοφιλής θεσπρωτικός προορισμός, ενώ κομμάτι της πίτας πήρε και ο υπόλοιπος Νομός.
Δεν συνέβη το ίδιο όμως με τους ξένους επισκέπτες, όπου η μείωση ήταν εμφανής. Ιταλοί, Γερμανοί, Άγγλοι, δεν προτίμησαν την περιοχή μας και αυτό δικαιολογείται αφού τα έξοδα και μόνο του ταξιδιού είναι πολύ σημαντικά, από τη στιγμή που όπως είπαμε δεν υπάρχει αυτή η συνεργασία με ταξιδιωτικούς πράκτορες.
Υπήρχε μια ελπίδα σε Ρώσους, Σέρβους ή Βούλγαρους τουρίστες, αλλά αυτή δεν επιβεβαιώθηκε τελικά.
http://www.neoiagones.gr/index.php/-mainmenu-41/15805-2010-09-01-13-41-19.html

Δεν υπάρχουν σχόλια: