
Μιλώντας στο ΜEGA ο κ. Ρέππας είπε ότι η μεταφορά ενός επιβάτη από το Λιανοκλάδι στη Στυλίδα, απόσταση 18 χιλιομέτρων, στοιχίζει 99 ευρώ! Η δε μεταφορά από την Αθήνα στην Καλαμάτα...μόνο 200 ευρώ! Ο υπουργός έκανε λογο για προνόμια των εργαζομένων στον ΟΣΕ που δεν υπάρχουν σε καμία αλλη ΔΕΚΟ, σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι ημέρα αργίας διαρκεί όχι 24 αλλά 28 ώρες, ενώ ένας σιδηροδρομικός θεωρείται ότι εργάζεται εκτός έδρας (!) όταν η απόσταση από το σπίτι του ξεπερνά τα 30 χιλιόμετρα!
Tι προβλέπει το νομοσχέδιο
Το "πράσινο φως" έδωσε το υπουργικό Συμβούλιο στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών αναφορικά με την εξυγίανση του ΟΣΕ. Ο Δ. Ρέππας διαβεβαίωσε ότι δεν θα υπάρξει καμία απόλυση εργαζομένων.
"Υπερασπιζόμαστε τους εργαζόμενους και το δικαίωμά τους στην εργασία, το οποίο διασφαλίζουμε", είπε και συμπλήρωσε: "Από την πρώτη στιγμή θέσαμε το όριο και μείναμε αμετακίνητοι για να πετύχουμε τελικώς να μην γίνουν απολύσεις. Ούτε μία απόλυση, παρά την κρίση που όλοι αναγνωρίζουν. Ακόμη, πετύχαμε να μην μειωθούν οι τακτικές αποδοχές".
Το προσωπικό του ΟΣΕ θα μειωθεί κατά 2.800 άτομα μέσω μετατάξεων και συνταξιοδοτήσεων.
Αναφερόμενος στο σχέδιο νόμου είπε ότι "με την πρωτοβουλία μας αυτή απαλλάσσουμε τον έλληνα φορολογούμενο από το άγος του χρέους και των ελλειμμάτων του ΟΣΕ που φθάνουν σε δυσθεώρητα ύψη".
Το συσσωρευμένο χρέος του ΟΣΕ ξεπερνά τα 10,7 δισ. ευρώ και το ετησίως παραγόμενο έλλειμμα είναι πάνω από 1 δισ. ευρώ: "Αρκεί να σκεφθεί κανείς ότι ένα δισεκατομμύριο είναι το σύνολο του ποσού που διέθετε το Δημόσιο για το λεγόμενο δώρο των Χριστουγέννων που έχει περικοπεί".
Το Δημόσιο θα αναλάβει το σύνολο των υποχρεώσεων του ΟΣΕ, ενώ τα ακίνητα που ανήκουν στον Οργανισμό θα περάσουν στην κυριότητα του Δημοσίου. Προβλέπεται, επίσης, απελευθέρωση των κομίστρων, τα οποία θα διαμορφώνονται ελεύθερα χωρίς κρατική παρέμβαση.
Ο υπουργός υπογράμμισε ότι "η εξυγίανση είναι ο ενδιάμεσος σταθμός για να φθάσουμε στον τελικό προορισμό, με στόχο ένα σύγχρονο, βιώσιμο σιδηρόδρομο".
Ο ίδιος διευκρίνισε ότι μπαίνει τέλος στα "μαύρα βαγόνια" και στα "μαύρα κτίρια". Στα "μαύρα βαγόνια" που μετέφεραν εμπορεύματα και στα "μαύρα κτίρια" που ενοικιάζονταν εκτός εταιρικών συμφερόντων, αλλά και σε εκπτώσεις, ύψους 85% για τη μεταφορά εμπορευμάτων σε βάρος του Οργανισμού και στις προκλητικές συμβάσεις που ανεβάζουν την ημέρα ανάπαυσης αντί των 24 ωρών σε 28 ώρες, καθώς και Κανονισμούς λειτουργίας που δεν ισχύουν πουθενά αλλού στην Ελλάδα και την Ευρώπη".
Πολιτικές αντιδράσεις
Τη θέση ότι η ανασυγκρότηση του ελληνικού σιδηροδρόμου ξεκίνησε επί ημερών της ΝΔ τον Αύγουστο του 2008, εκφράζει με ανακοίνωσή του ο υπεύθυνος τομεάρχης του κόμματος Σ. Καλαφάτης. "Η Νέα Δημοκρατία είχε βάλει τις "ράγες". Με μηχανοδηγό, όμως, το ΠΑΣΟΚ, το τραίνο κινδυνεύει να "εκτροχιαστεί". Και, γι' αυτόν το λόγο, θα είναι υπόλογο απέναντι, τόσο στους εργαζόμενους, όσο και στην ελληνική κοινωνία" ανέφερε.
"Το σ/ν αναδεικνύει την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να υπηρετήσει τη στρατηγική της ΕΕ για «απελευθέρωση και ενοποίηση των σιδηροδρομικών μεταφορών», θυσιάζοντας τις ανάγκες του λαού για γρήγορες-φθηνές-συχνές και ασφαλείς μεταφορές στο βωμό των συμφερόντων των μονοπωλιακών ομίλων" αναφέρει ανακοίνωση του ΚΚΕ.
"Βασικός στόχος είναι η δρομολόγηση της παράδοσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο μεγάλο κεφάλαιο ως κερδοφόρας επιχείρησης. Έτσι, προβλέπει αναδιάρθρωση όλων των δρομολογίων, με κατάργηση και αραίωση των λιγότερο κερδοφόρων, μεγάλες αυξήσεις στα κόμιστρα, ενώ επιβάλλει δραματικές ανατροπές στις εργασιακές σχέσεις των εργαζόμενων, την ουσιαστική κατάργηση των σημερινών συλλογικών συμβάσεων, στον ΟΣΕ την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τις υπόλοιπες επιχειρήσεις, ενώ προβλέπεται και μεγάλη μείωση προσωπικού, που φθάνει σε ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 40%. Προβλέπει την εκποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ και την παραχώρησή της στο μεγάλο κεφάλαιο" συμπληρώνεται.
"Πρόκειται για κήρυξη πολέμου στο σιδηρόδρομο και στην περιβαλλοντική νομοθεσία" ανέφερε εκ μέρους των Οικολόγων ο Γ. Παρασκευόπουλος. "Σε καιρούς ακριβών καυσίμων, υψηλών διοδίων και μειωμένων εισοδημάτων, το νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ επιβάλλει ένα επικίνδυνο μονοπώλιο των οδικών μεταφορών. Τα ελλείμματα των σιδηροδρόμων είναι πρώτα πολιτικά και μετά οικονομικά, και ο ακρωτηριασμός δεν αποτελεί εξυγίανση" αναφέρει.
"Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση δίνει στον εαυτό της το αντισυνταγματικό προνόμιο να θέτει εκτός νόμου την περιβαλλοντική νομοθεσία, όποτε αυτή ενοχλεί υποψήφιους επενδυτές" τονίζει ο κ. Παρασκευόπουλος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου