Δύσκολη η «επανεκκίνηση» των έργων
Εδώ και δύο χρόνια περίπου, η μόνιμη επωδός που συνοδεύει τα σταματημένα οδικά έργα που είναι στην Ήπειρο ή την αφορούν άμεσα, είναι η «επανεκκίνηση». Σήμερα όμως, φαίνεται ότι αυτή η διαδικασία για κάποιους από τους μεγάλους οδικούς άξονες που έχουν μεν συμβασιοποιηθεί, αλλά η κατασκευή τους έχει σταματήσει σε διάφορα σημεία, είναι πάρα πολύ δύσκολη.
Εδώ και τρεις περίπου μέρες υπάρχει σε εξέλιξη η κυβερνητική πρωτοβουλία για να γίνει νέα διαπραγμάτευση με τις κατασκευάστριες εταιρίες, διαδικασία όμως που θα πρέπει να γίνει πολύ σύντομα (μέχρι τέλη Σεπτεμβρίου-μέσα Οκτωβρίου να έχει οριστικοποιηθεί το αποτέλεσμα) και αυτή τη στιγμή, φαντάζει ιδιαίτερα δύσκολη. «Αν μέσα στους επόμενους μήνες δεν έχουμε οριστικοποιήσει τι θα κάνουμε και πού θα πάμε, μετά θα είναι σχεδόν αδύνατη η συνέχιση των έργων» λέει στον «Η.Α.» ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Σταύρος Καλογιάννης. «Είναι κρίσιμοι οι 2-3 επόμενοι μήνες γιατί θα πρέπει να ληφθούν αποφάσεις που δεν ελήφθησαν εδώ και 2-3 χρόνια» συμπληρώνει χαρακτηριστικά.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που απειλεί περισσότερο από ποτέ την κατασκευή των τεσσάρων από τους πέντε οδικούς άξονες, ανάμεσά τους και αυτή που έρχονται ή περνάνε από τα μέρη μας, δηλαδή η Ιόνια οδός και ο Ε65, είναι η έλλειψη χρημάτων που επικαλούνται οι τράπεζες. Όσο δεν δανείζουν, τόσο οι εταιρίες δεν προχωράνε στην κατασκευή. Όσο οι εταιρίες δεν χρηματοδοτούνται, τόσο θέτουν ζητήματα προείσπραξης των διοδίων (μέτρο που οι προηγούμενες κυβερνήσεις παραχώρησαν), αλλά και νέας κρατικής εισφοράς γιατί διαπιστώνουν ότι τα έσοδα από τα διόδια δεν είναι τόσο μεγάλα, όσο υπολόγιζαν προ πενταετίας, όταν υπογράφηκαν οι συμβάσεις.
Τεχνικά προβλήματα
Σε ό,τι αφορά την Ιόνια, υπάρχουν ακόμα θέματα τεχνικής φύσης που δεν έχουν οριστικοποιηθεί, όπως για παράδειγμα η σήραγγα στη Γκλόκοβα.Ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης από την πλευρά του, τονίζει στον «Η.Α.» ότι βασική προϋπόθεση, εκτός από την Ιόνια, είναι να προχωρήσει και η σύνδεση με το θεσσαλικό κάμπο. «Για μένα είναι σημαντικό να προχωρήσει η σύνδεση από το Μουργκάνι» λέει χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι θα πρέπει να συμμετέχουν και οι ελληνικές εταιρίες στα έργα. Προσθέτει πάντως ότι δεν έχει κάποια πρόσφατη ενημέρωση για κάποια εξέλιξη πάνω στο θέμα.Χθες, ο κ. Καλογιάννης απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή Μεσσηνίας της ΝΔ Γιάννη Λαμπρόπουλου για τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, ανέφερε ότι οι εργασίες έχουν διακοπεί από τον Ιούνιο του 2011 και ανέτρεξε και σε αποφάσεις του ΣτΕ για τους περιβαλλοντικούς όρους του έργου, κατά τη διέλευσή του από τον Καϊάφα.«Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το έργο στο σύνολο του, φιλοδοξούμε να διευθετηθούν στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων μεταξύ του υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών και του παραχωρησιούχου, οι οποίες βρίσκονται σε εξέλιξη. Ζητούμενο της διαπραγμάτευσης είναι η βιωσιμότητα του έργου» τόνισε ο κ. Καλογιάννης.
Επαναδιαπραγμάτευση…
Το μοναδικό κομμάτι από τους πέντε συνολικά οδικούς άξονες για τους οποίους γίνεται η συζήτηση, είναι το τμήμα Κόρινθος-Σπάρτη. Για όλους όμως θα διαπραγματευτεί ο κ. Ευθύμιος Βιδάλης, ο οποίος ορίστηκε διαπραγματευτής εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης για την επίλυση του θέματος, με απόφαση του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά και έπειτα από εισήγηση του αρμόδιου υπουργού Ανάπτυξης και Υποδομών Κωστή Χατζηδάκη. Γιατί τώρα χρειάζεται «επαναδιαπραγμάτευση» σε έργα που καίριας σημασίας ήταν από τη «σύλληψή» τους κιόλας, αλλά κυρίως, που έχουν υπογραφεί συμβάσεις γι αυτά εδώ και αρκετά χρόνια, συμβάσεις οι οποίες μάλιστα έχουν χαιρετιστεί και ως εξαιρετικά συμφέρουσες για το ελληνικό κράτος, θα πρέπει να εξηγήσουν οι κυβερνήσεις οι οποίες μεσολάβησαν από το 2007 μέχρι σήμερα. Προς το παρόν, ο στόχος της διαπραγμάτευσης είναι μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου να υπάρξει «συμφωνία-πλαίσιο» για τα έργα και μέχρι το τέλος του χρόνου οι συμφωνίες να έρθουν προς έγκριση στη Βουλή, σε μια ιδιαίτερη «επαναδιαπραγμάτευση» που κάνει το ελληνικό κράτος για τα συγκεκριμένα έργα.
http://www.agon.gr/news/117/ARTICLE/17921/2012-07-27.html
Εδώ και τρεις περίπου μέρες υπάρχει σε εξέλιξη η κυβερνητική πρωτοβουλία για να γίνει νέα διαπραγμάτευση με τις κατασκευάστριες εταιρίες, διαδικασία όμως που θα πρέπει να γίνει πολύ σύντομα (μέχρι τέλη Σεπτεμβρίου-μέσα Οκτωβρίου να έχει οριστικοποιηθεί το αποτέλεσμα) και αυτή τη στιγμή, φαντάζει ιδιαίτερα δύσκολη. «Αν μέσα στους επόμενους μήνες δεν έχουμε οριστικοποιήσει τι θα κάνουμε και πού θα πάμε, μετά θα είναι σχεδόν αδύνατη η συνέχιση των έργων» λέει στον «Η.Α.» ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Σταύρος Καλογιάννης. «Είναι κρίσιμοι οι 2-3 επόμενοι μήνες γιατί θα πρέπει να ληφθούν αποφάσεις που δεν ελήφθησαν εδώ και 2-3 χρόνια» συμπληρώνει χαρακτηριστικά.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που απειλεί περισσότερο από ποτέ την κατασκευή των τεσσάρων από τους πέντε οδικούς άξονες, ανάμεσά τους και αυτή που έρχονται ή περνάνε από τα μέρη μας, δηλαδή η Ιόνια οδός και ο Ε65, είναι η έλλειψη χρημάτων που επικαλούνται οι τράπεζες. Όσο δεν δανείζουν, τόσο οι εταιρίες δεν προχωράνε στην κατασκευή. Όσο οι εταιρίες δεν χρηματοδοτούνται, τόσο θέτουν ζητήματα προείσπραξης των διοδίων (μέτρο που οι προηγούμενες κυβερνήσεις παραχώρησαν), αλλά και νέας κρατικής εισφοράς γιατί διαπιστώνουν ότι τα έσοδα από τα διόδια δεν είναι τόσο μεγάλα, όσο υπολόγιζαν προ πενταετίας, όταν υπογράφηκαν οι συμβάσεις.
Τεχνικά προβλήματα
Σε ό,τι αφορά την Ιόνια, υπάρχουν ακόμα θέματα τεχνικής φύσης που δεν έχουν οριστικοποιηθεί, όπως για παράδειγμα η σήραγγα στη Γκλόκοβα.Ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης από την πλευρά του, τονίζει στον «Η.Α.» ότι βασική προϋπόθεση, εκτός από την Ιόνια, είναι να προχωρήσει και η σύνδεση με το θεσσαλικό κάμπο. «Για μένα είναι σημαντικό να προχωρήσει η σύνδεση από το Μουργκάνι» λέει χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι θα πρέπει να συμμετέχουν και οι ελληνικές εταιρίες στα έργα. Προσθέτει πάντως ότι δεν έχει κάποια πρόσφατη ενημέρωση για κάποια εξέλιξη πάνω στο θέμα.Χθες, ο κ. Καλογιάννης απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή Μεσσηνίας της ΝΔ Γιάννη Λαμπρόπουλου για τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, ανέφερε ότι οι εργασίες έχουν διακοπεί από τον Ιούνιο του 2011 και ανέτρεξε και σε αποφάσεις του ΣτΕ για τους περιβαλλοντικούς όρους του έργου, κατά τη διέλευσή του από τον Καϊάφα.«Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το έργο στο σύνολο του, φιλοδοξούμε να διευθετηθούν στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων μεταξύ του υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών και του παραχωρησιούχου, οι οποίες βρίσκονται σε εξέλιξη. Ζητούμενο της διαπραγμάτευσης είναι η βιωσιμότητα του έργου» τόνισε ο κ. Καλογιάννης.
Επαναδιαπραγμάτευση…
Το μοναδικό κομμάτι από τους πέντε συνολικά οδικούς άξονες για τους οποίους γίνεται η συζήτηση, είναι το τμήμα Κόρινθος-Σπάρτη. Για όλους όμως θα διαπραγματευτεί ο κ. Ευθύμιος Βιδάλης, ο οποίος ορίστηκε διαπραγματευτής εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης για την επίλυση του θέματος, με απόφαση του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά και έπειτα από εισήγηση του αρμόδιου υπουργού Ανάπτυξης και Υποδομών Κωστή Χατζηδάκη. Γιατί τώρα χρειάζεται «επαναδιαπραγμάτευση» σε έργα που καίριας σημασίας ήταν από τη «σύλληψή» τους κιόλας, αλλά κυρίως, που έχουν υπογραφεί συμβάσεις γι αυτά εδώ και αρκετά χρόνια, συμβάσεις οι οποίες μάλιστα έχουν χαιρετιστεί και ως εξαιρετικά συμφέρουσες για το ελληνικό κράτος, θα πρέπει να εξηγήσουν οι κυβερνήσεις οι οποίες μεσολάβησαν από το 2007 μέχρι σήμερα. Προς το παρόν, ο στόχος της διαπραγμάτευσης είναι μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου να υπάρξει «συμφωνία-πλαίσιο» για τα έργα και μέχρι το τέλος του χρόνου οι συμφωνίες να έρθουν προς έγκριση στη Βουλή, σε μια ιδιαίτερη «επαναδιαπραγμάτευση» που κάνει το ελληνικό κράτος για τα συγκεκριμένα έργα.
http://www.agon.gr/news/117/ARTICLE/17921/2012-07-27.html
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου