Γερμανικό βομβαρδιστικό του 1940 βρέθηκε ανέπαφο στη θάλασσα
Ένα σπάνιο γερμανικό βομβαρδιστικό του Β' Παγκοσμίου Πολέμου που είχε καταρριφθεί πάνω από τη Μάγχη το 1940 και στη συνέχεια είχε καλυφθεί από την άμμο του βυθού της θάλασσας, βρέθηκε ανέπαφο στη νοτιοανατολική Αγγλία. Το αεροσκάφος τύπου Dornier-17 είναι τόσο καλά διατηρημένο που το μουσείο της Βασιλικής Πολεμικής Αεροπορίας (RAF) σχεδιάζει να το ανασύρει. Το Dornier-17 θεωρείται το τελευταίο δείγμα του είδους του παγκοσμίως και είχε χτυπηθεί ενώ λάμβανε μέρος στη Μάχη της Αγγλίας. Στη συνέχεια, βυθίστηκε στη θάλασσα, ακριβώς έξω από τις ακτές του Κεντ, σε μια περιοχή γνωστή ως Γκούντγουιν Σαντς (Goodwin Sands).
Το αεροσκάφος είχε παραμείνει γυρισμένο ανάποδα σε βάθος 15 μέτρων και κατά καιρούς γινόταν ορατό τμηματικά, ή καλυπτόταν πλήρως από την άμμο. Όμως, τώρα μια έρευνα με ραντάρ υψηλής τεχνολογίας τύπου σόναρ που διεξήχθη από το λιμενικό του Λονδίνου, αποκάλυψε ότι το Dornier έχει διατηρηθεί σε άριστη κατάσταση. Ο Ίαν Θέρσκ, από το μουσείο της RAF στο Χέντον του Λονδίνου, δήλωσε στο BBC ότι ήταν "δύσπιστος" όταν άκουσε για πρώτη φορά για την ύπαρξη του ευρήματος και την ενδεχόμενη διατήρηση του: "Αυτό το αεροσκάφος είναι ένα μοναδικό αεροπλάνο και συνδέεται με μια μεγάλη στιγμή της βρετανικής ιστορίας, γι' αυτό η σημασία του δεν μπορεί να υπερτονιστεί, σε εθνικό ή διεθνές επίπεδο. Είναι ένα από τα πιο σημαντικά αεροναυπηγικά ευρήματα του αιώνα".
Τα Dornier-17 της γερμανικής πολεμικής αεροπορίας χρησιμοποιούνταν ως βομβαρδιστικά στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και ήταν γνωστά ως "τα ιπτάμενα μολύβια". Ο αρχικός σχεδιασμός τους, το 1934, τα προόριζε για μεταφορά επιβατών και μετατράπηκαν αργότερα σε βομβαρδιστικά, χάρη στην ταχύτητα τους η οποία δυσκόλευε την κατάρριψη τους και τους επέτρεπε να διαφεύγουν από τα εχθρικά μαχητικά. Συνολικά είχαν κατασκευαστεί γύρω στα 1.700 μοντέλα, αλλά συμμετείχαν στον πόλεμο με περιορισμένη εμβέλεια πτήσης και μικρή χωρητικότητα φορτίου βομβών και πολλά απ' αυτά στη συνέχεια είχαν αποσυναρμολογηθεί και ανακυκλωθεί.
Οι εντυπωσιακές εικόνες υψηλής ανάλυσης δείχνουν ότι το αεροπλάνο του Γκούντγουιν Σαντς φέρει ελάχιστες φθορές στο πιλοτήριο και στα παράθυρα. "Οι πόρτες τμήματος όπου φυλάσσονταν οι βόμβες είναι ανοιχτές κι αυτό σημαίνει ότι το πλήρωμα είχε απελευθερώσει το φορτίο του", είπε ο εκπρόσωπος του Λιμενικού, Μάρτιν Γκάρσαϊντ. Δυο από τα μέλη του πληρώματος σκοτώθηκαν κατά την πρόσκρουση, ενώ ο πιλότος και άλλος ένας κρατήθηκαν αιχμάλωτοι και επεβίωσαν του πολέμου. "Το γεγονός ότι ήταν σχεδόν εξολοκλήρου από αλουμίνιο και ήταν κατασκευασμένο σε ένα ενιαίο κομμάτι μπορεί να συντέλεσε στη διατήρηση του", είπε ο Γκάρσαϊντ στο πρακτορείο Reuters. Το αεροπλάνο παραμένει ευάλωτο στις περιβόητες μετακινήσεις της άμμου αυτής της περιοχής και έχει γίνει στόχος των ερασιτεχνών δυτών που το επισκέπτονται ελπίζοντας να αποκομίσουν κάποια αναμνηστικά, γι' αυτό και το μουσείο της RAF έχει ξεκινήσει μια προσπάθεια για τη συγκέντρωση χρημάτων για την ανάσυρση του.
Το αεροσκάφος είχε παραμείνει γυρισμένο ανάποδα σε βάθος 15 μέτρων και κατά καιρούς γινόταν ορατό τμηματικά, ή καλυπτόταν πλήρως από την άμμο. Όμως, τώρα μια έρευνα με ραντάρ υψηλής τεχνολογίας τύπου σόναρ που διεξήχθη από το λιμενικό του Λονδίνου, αποκάλυψε ότι το Dornier έχει διατηρηθεί σε άριστη κατάσταση. Ο Ίαν Θέρσκ, από το μουσείο της RAF στο Χέντον του Λονδίνου, δήλωσε στο BBC ότι ήταν "δύσπιστος" όταν άκουσε για πρώτη φορά για την ύπαρξη του ευρήματος και την ενδεχόμενη διατήρηση του: "Αυτό το αεροσκάφος είναι ένα μοναδικό αεροπλάνο και συνδέεται με μια μεγάλη στιγμή της βρετανικής ιστορίας, γι' αυτό η σημασία του δεν μπορεί να υπερτονιστεί, σε εθνικό ή διεθνές επίπεδο. Είναι ένα από τα πιο σημαντικά αεροναυπηγικά ευρήματα του αιώνα".
Τα Dornier-17 της γερμανικής πολεμικής αεροπορίας χρησιμοποιούνταν ως βομβαρδιστικά στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και ήταν γνωστά ως "τα ιπτάμενα μολύβια". Ο αρχικός σχεδιασμός τους, το 1934, τα προόριζε για μεταφορά επιβατών και μετατράπηκαν αργότερα σε βομβαρδιστικά, χάρη στην ταχύτητα τους η οποία δυσκόλευε την κατάρριψη τους και τους επέτρεπε να διαφεύγουν από τα εχθρικά μαχητικά. Συνολικά είχαν κατασκευαστεί γύρω στα 1.700 μοντέλα, αλλά συμμετείχαν στον πόλεμο με περιορισμένη εμβέλεια πτήσης και μικρή χωρητικότητα φορτίου βομβών και πολλά απ' αυτά στη συνέχεια είχαν αποσυναρμολογηθεί και ανακυκλωθεί.
Οι εντυπωσιακές εικόνες υψηλής ανάλυσης δείχνουν ότι το αεροπλάνο του Γκούντγουιν Σαντς φέρει ελάχιστες φθορές στο πιλοτήριο και στα παράθυρα. "Οι πόρτες τμήματος όπου φυλάσσονταν οι βόμβες είναι ανοιχτές κι αυτό σημαίνει ότι το πλήρωμα είχε απελευθερώσει το φορτίο του", είπε ο εκπρόσωπος του Λιμενικού, Μάρτιν Γκάρσαϊντ. Δυο από τα μέλη του πληρώματος σκοτώθηκαν κατά την πρόσκρουση, ενώ ο πιλότος και άλλος ένας κρατήθηκαν αιχμάλωτοι και επεβίωσαν του πολέμου. "Το γεγονός ότι ήταν σχεδόν εξολοκλήρου από αλουμίνιο και ήταν κατασκευασμένο σε ένα ενιαίο κομμάτι μπορεί να συντέλεσε στη διατήρηση του", είπε ο Γκάρσαϊντ στο πρακτορείο Reuters. Το αεροπλάνο παραμένει ευάλωτο στις περιβόητες μετακινήσεις της άμμου αυτής της περιοχής και έχει γίνει στόχος των ερασιτεχνών δυτών που το επισκέπτονται ελπίζοντας να αποκομίσουν κάποια αναμνηστικά, γι' αυτό και το μουσείο της RAF έχει ξεκινήσει μια προσπάθεια για τη συγκέντρωση χρημάτων για την ανάσυρση του.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου