Στις καλένδες πάλι η Παράκαμψη (Περιφερειακός) Ηγουμενίτσας

Από μηδενική βάση ξεκινάει η διαδικασία ανάθεσης της μελέτης (!)

• Το Δημοτικό Συμβούλιο Ηγουμενίτσας, ακύρωσε την διαδικασία ανάθεσης της μελέτης του Περιφερειακού δρόμου, 4 χρόνια μετά την προκήρυξη της
• Το έργο, εκτός χρηματοδότησης από την Περιφέρεια Ηπείρου


«Ώδινεν όρος έτεκεν μυν».
Το Δημοτικό Συμβούλιο Ηγ/τσας με την με αριθμό 114/23-7-2010 απόφασή του, 4 χρόνια μετά την προκήρυξη του διαγωνισμού για την ανάθεση της μελέτης, ακύρωσε τη διαδικασία ανάθεσης της μελέτης, επικαλούμενο το ότι «παρήλθε μεγάλο διάστημα από την προκήρυξη της μελέτης», το ότι «το έργο απεντάχθηκε χρηματοδοτικά» από την Περιφέρεια Ηπείρου, από το Γ΄ ΚΠΣ, το ότι «έχει αλλάξει η νομοθεσία ανάθεσης μελετών» κλπ. Δεν αναφέρεται βέβαια στις δικές του ευθύνες, που εκτός των άλλων άστοχων παρεμβάσεών της, δεν έκανε δεκτή την εισήγηση της Επιτροπής Αξιολόγησης για την ανάθεση μελέτης, με αποτέλεσμα, ύστερα από προσφυγή ενός από τα γραφεία μελετών, η υπόθεση να οδηγηθεί σε δικαστική περιπέτεια.
Το άσχημο είναι ότι η απόφαση δεν έγινε γνωστή στην πόλη και στους κατοίκους της, τόσο από την Δημοτική Αρχή, που θέλει βέβαια να περάσει απαρατήρητο ένα τέτοιο σοβαρό θέμα, όσο και από την λεγόμενη αντιπολίτευση, που τόσα χρόνια τώρα δεν έβγαλε στον λαό κανένα από τα πολλά ζητήματα, που η πλειοψηφία του Δ. Σ. πήρε αποφάσεις ενάντια στα συμφέροντα της πόλης και των πολιτών και προσπαθεί με «φύλλο συκής» την ψήφο «παρών», στις διάφορες ψηφοφορίες, «να τα έχει καλά και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ». Δεν μιλάμε βέβαια για τους νέους υποψηφίους Δημάρχους, που ήδη κατέχουν δημόσιες θέσεις. Που να πάρουν αυτοί χαμπάρι, από τα πανηγύρια που γυρνάνε, τέτοια σοβαρά θέματα;
Το ότι το κεντρικό κράτος και όλες οι κυβερνήσεις του δεν ήθελε να γίνει ο Περιφερειακός, φάνηκε από το γεγονός ότι ενώ η μελέτη ήταν αρμοδιότητα του ΥΠΕΔΩΔΕ (ΕΥΔΕ/ΜΕΔΕ), ενώ είχε εγκριθεί η Προκαταρκτική Περιβαλλοντική Εκτίμηση και Αξιολόγηση της Μελέτης (82254/18-6-2002), (με την υιοθέτηση της πρότασής μας για σήραγγες κάτω από το δάσος και τον οικισμό), μετέφερε την αρμοδιότητα για την μελέτη στην Περιφέρεια Ηπείρου και εκείνη με τη σειρά της στον Δήμο Ηγουμενίτσας. Μάλιστα κάποιοι πανηγύρισαν τότε γιατί θα επισπεύδονταν ή όλη διαδικασία !!!
Και χωρίς να υποτιμούμε σε καμιά περίπτωση τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου Ηγουμενίτσας, με την οργάνωση, την υποδομή, τον φόρτο των καθημερινών προβλημάτων των πολιτών που έχουν, μια τέτοια μελέτη, με αμοιβή μελέτης 2.582.483,53€ (;;;) και ένα έργο στη συνέχεια με πολλαπλάσιο προϋπολογισμό, θα απαιτούσε μια ομάδα μηχανικών με εμπειρία που να ασχολείται αποκλειστικά με το αντικείμενο αυτό.
Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι το κράτος με τις εκάστοτε κυβερνήσεις του, αλλά και κάποιοι εδώ στον τόπο μας δεν θέλουν να ανασάνει αυτή η πόλη με την κατασκευή ενός Περιφερειακού δρόμου, που για πάρα πολλούς λόγους τον δικαιούται. Γιατί η πόλη αναπτύσσεται ραγδαία, αυξάνεται η κίνηση προς την γειτονική χώρα και παρά τη διοχέτευση ενός μεγάλου κυκλοφοριακού φόρτου μέσω Εγνατίας η πόλη σε ώρες αιχμής θυμίζει Αθήνα.
Μάλλον, όπως λέει και ο λαός μας, «τα λεπτά είναι πολλά». Και όταν είναι για το συμφέρον των πολιτών δίνονται με δυσκολία. Γιατί, για παράδειγμα για το Λιμάνι Ηγουμενίτσας έγιναν γρήγορα και οι μελέτες και οι δημοπρασίες των έργων σε σημείο που μετά την Α΄ και Β΄ Φάση, να δημοπρατείται και η Γ΄ Φάση, για να είναι έτοιμο προς ιδιωτικοποίηση. Εδώ όμως πρόκειται για τα συμφέροντα των εφοπλιστών και την μείωση του κόστους μεταφοράς πρώτων υλών και προϊόντων για τα μονοπωλιακά συμφέροντα στα πλαίσια της ΕΕ. Και να φανταστεί κανείς ότι «είχαμε και μπάρμπα στην κορώνα(;;;)» (Παπαδόπουλο, Μπέζα), υπουργούς σε καίρια πόστα, που δεν έκαναν τίποτε για το θέμα.
Το πρόβλημα είναι ότι και οι φορείς της πόλης, το ΕΚΘ, ο Σύλλογος Μηχανικών Θεσπρωτίας κλπ. δεν ασχολήθηκαν ουσιαστικά με το ζήτημα, ενώ το ΤΕΕ-Τμ. Ηπείρου (που επιβεβαιώνει τον ρόλο ως ΤΕΕ-Τμ. Ιωαννίνων), που θα έπρεπε να έχει τεκμηριωμένη τεχνική άποψη για το θέμα, δεν έχει ασχοληθεί καθόλου, η δε συγκρότηση της Αντιπροσωπείας καθυστερεί μήνες τώρα, μέχρι να ολοκληρωθεί το κομματικό παζάρι.
Πάντως αν το κράτος ήθελε να επισπεύσει την όλη διαδικασία, θα μπορούσε κατ΄αρχάς να χρηματοδοτήσει το έργο, να το κρατήσει στα πλαίσια του ΥΠΕΧΩΔΕ ή της Περιφέρειας Ηπείρου ή ακόμη να αναθέσει την μελέτη και εκτέλεση του έργου, κατά τον προσφιλή του τρόπο και κατά τις ντιρεχτίβες της ΕΕ, στην «Εγνατία οδός ΑΕ», που με την εμπειρία, την οργάνωση, την τεχνογνωσία και την ευελιξία που υποτίθεται ότι διαθέτει, θα μπορούσε να το υλοποιήσει πιο γρήγορα, ως κάθετο άξονα στην Εγνατία οδό, όπως έκανε σε αντίστοιχες άλλες περιπτώσεις (Κακαβιά, Κρυσταλλοπηγή Φλώρινας, Εύζωνοι, Προμαχών, Ορμένιο κλπ.). Γιατί ο δρόμος αυτός Λιμάνι Ηγουμενίτσας-Παράκαμψη Πολεοδομικού Συγκροτήματος Ηγουμενίτσας-Σαγιάδα-Μαυρομάτι-Αλβανία έχει όλες τις προϋποθέσεις του κάθετου άξονα στην Εγνατία οδό, τη στιγμή μάλιστα που το ελληνικό κράτος, μέσω της «Εγνατία οδός ΑΕ» συμμετέχει ήδη στην εκτέλεση της συνέχειας αυτού του κάθετου άξονα, από τον μεθοριακό σταθμό Μαυρομάτι (μετά τη Σαγιάδα) προς την πόλη Σαράντα της Αλβανίας.
(Ακόμη και ο Δήμος Ηγουμενίτσας θα μπορούσε να ζητήσει την συμβολή της «Εγνατία οδός ΑΕ» για την μελέτη του έργου, όπως έχει κάνει και ο Δήμος Ιωαννιτών για ένα αντίστοιχο έργο μικρότερης κλίμακας, την «Σύνδεση Γεωργίου Παπανδρέου με Αρχιεπισκόπου Μακαρίου»).
Και το τραγελαφικό είναι ότι ενώ η χώρα μας συμμετέχει στην κατασκευή αυτού του δρόμου (Μαυρομάτι-Σαράντα), εκτός Ελλάδας, δεν κάνει τίποτε για τον άθλιο τμήμα του αγροτικού δρόμου εντός Ελλάδας, από Ηγουμενίτσα-Σαγιάδα, που σε μια νύκτα, ονομάστηκε Εθνική οδός, που με τόσο μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο περνάει μέσα από τα χωριά Σαγιάδα, Ασπροκκλήσι, Ράγιο, Ν. Σελεύκεια και από τύχη δεν έχουμε θρηνήσει ακόμη θύματα. Αλλά πόση αξία έχει για το κράτος η ζωή και η ταλαιπωρία τόσων ανθρώπων;
Το ζήτημα τίθεται βέβαια για τις υγιείς δυνάμεις αυτού του τόπου, για τους προοδευτικούς πολίτες και επιστήμονες, για τους εργαζόμενους και την νεολαία για τις πραγματικά αριστερές δυνάμεις, κατά πόσο θα ενεργοποιηθούν για να ανατρέψουν αυτό το μουντό πολιτικό σκηνικό, που συνθλίβει καθημερινά τη ζωή μας και μέσα από Συλλόγους, Κινήσεις, Επιτροπές να διεκδικήσουν εκτός των άλλων, τα δικαιώματά τους για μια ανθρώπινη ζωή σε μια ανθρώπινη πόλη, που μέσα σε αυτά είναι και ο Περιφερειακός Ηγουμενίτσας και ο δρόμος Ηγουμενίτσα-Σαγιάδα.
Παύλος Αλεξίου, Πολ. Μηχ.

http://labastia.blogspot.com/



Δεν υπάρχουν σχόλια: