Και όμως, η καινοτομία υπάρχει
Λογισμικό γιαννιώτικης εταιρίας παρακολουθεί το έργο του μετρό και σχεδιάζει σήραγγες
Η καινοτομία είναι το επιχειρηματικό μότο των ημερών και στο είδος της, υπάρχουν αρκετές: αυτές που χρηματοδοτήθηκαν πλουσιοπάροχα μέχρι τώρα, χωρίς να είναι και τίποτε… επαναστατικό, αλλά μια χαρά έγιναν συμπληρωμένα τεχνικά δελτία για ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις και πανηγυρικά ποσοστά απορρόφησης σε προεκλογικές ομιλίες, είναι η μια εκδοχή. Η άλλη, είναι η πραγματική καινοτομία και αυτή, ευτυχώς, υπάρχει και στα Γιάννενα.
Το λογισμικό που χρησιμοποιείται για το σχεδιασμό των σηράγγων ανά την Ελλάδα, καθώς και για τη συμπεριφορά των στοών που ανοίγει ο «Μετροπόντικας» στην Αθήνα, στις τρέχουσες επεκτάσεις του Μετρό, είναι φτιαγμένο από γιαννιώτικη εταιρία: Την IQ Soft που πιθανώς να την έχετε παρατηρήσει εάν… σας έχει γράψει η τροχαία στο Μπιζάνι, αφού στο συγκεκριμένο σημείο του «μπλόκου» έχει τα γραφεία της. Η εμβέλεια της εταιρίας είναι τέτοια που αυτή τη στιγμή, αντίστοιχο λογισμικό (στην αγορά διαθέτουν μόνο μια ελβετική και μια αυστριακή εταιρία στην Ευρώπη. Ο «Η.Α.» μίλησε με τον υπεύθυνό της, Αλέξανδρο Ντερμάρη(φωτο) και έμαθε πολύ ενδιαφέροντα πράγματα. H ιδέα ξεκίνησε από την κατασκευή της Εγνατίας: η σκέψη ήταν να συγκεντρωθούν όλες οι μετρήσεις σε ένα λογισμικό, ώστε να δημιουργηθεί ένα «κέντρο ελέγχου» στην κατασκευή σηράγγων. «Δουλεύοντας στην Εγνατία εντοπίσαμε το κενό στο λογισμικό του ελέγχου των σηράγγων. Αυτό της ελβετικής εταιρίας δεν κάλυπτε όλες τις προδιαγραφές που ήθελε η Εγνατία, όσον αφορά την επιμέτρηση και τον έλεγχο» λέει ο κ. Ντερμάρης. Σήμερα, στην Ελλάδα, το 90% των υπογείων έργων από το 2000 και μετά έχει δουλευτεί με αυτό το λογισμικό σε ό,τι αφορά την παρακολούθηση, την επιμέτρηση, το γεωμετρικό τους έλεγχο. Εδώ και δύο χρόνια έχει περάσει και τα σύνορα της Ελλάδας και χρησιμοποιείται πλέον σε έργα στην Αλβανία, στα οδικά έργα μεταξύ Τιράνων και Ελμπασάν και τη Σερβία, μπαίνοντας για πρώτη φορά «σφήνα» στον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό. Πώς όμως αντιμετωπίζει η Ευρώπη μια ελληνική προσπάθεια: «Έχουμε συμμετάσχει σε εκθέσεις, όπως πρόσφατα στη Φινλανδία. Εκεί υπήρξε ένα ενδιαφέρον από κόσμο που έχει γνώση των προβλημάτων, ειδικά με τις σήραγγες. Τώρα άρχισαν να μας μαθαίνουν, να το πω έτσι» λέει ο κ. Ντερμάρης. «Μέχρι τώρα ξέρανε μόνο τους Αυστριακούς (σ.σ. την άλλη εταιρία που διαθέτει λογισμικό παρακολούθησης τέτοιων έργων) που έχουν 40-50 χρόνια στο αντικείμενο». Τώρα όμως, οι ελληνικές εταιρίες έχουν να αντιμετωπίσουν και ένα ακόμη πρόβλημα: το «κακό όνομα της χώρας» λόγω της κρίσης. Συνεχίζει ο κ. Ντερμάρης: «Τώρα πρέπει να ξεπεράσουμε και το «σφίξιμο» απέναντι στις ελληνικές εταιρίες λόγω της κατάστασης. Όταν κάτσει και συζητήσει μαζί σου κάποιος θα καταλάβει ότι υπάρχουν δυνατότητες κ.λπ. Πρώτα πρέπει να αποδείξεις ότι δεν είσαι ελέφαντας δηλαδή και μετά, ότι κάνεις καλά τη δουλειά σου». Παρακολούθηση του Μετρό Μέχρι όμως να βγει στο εξωτερικό το ελληνικό λογισμικό, δουλεύτηκε και δοκιμάστηκε στο πιο δύσκολο ίσως έργο που βρίσκεται σε εξέλιξη, στο Μέτρο της Αθήνας. «Μετά, ήρθε η Αττικό Μετρό με τις προδιαγραφές της και είπαμε ότι είναι μια καλή ευκαιρία και να καλύψουμε τις προδιαγραφές, αλλά και να φτιάξουμε ένα σύστημα για να κάνουμε τη δουλειά μας» λέει ο κ. Ντερμάρης. «Μας στήριξε γιατί τους άρεσε η ιδέα να φτιαχτεί αυτό το πρόγραμμα από Έλληνες. Το πρόγραμμα δεν είναι κάτι που απλώς θα κάτσουν κάτω πέντε προγραμματιστές και θα το φτιάξουνε. Πίσω του υπάρχει μια ολόκληρη ομάδα, γιατί χρειάζεται γνώσεις τοπογραφικές, γεωτεχνικές κ.α. Δούλεψε άψογα σε όλη την επέκταση του Ελληνικού, παρακολουθώντας όλη την περιοχή που έσκαψε το μηχάνημα καθώς και σε πραγματικό χρόνο, όλα τα στοιχεία του Μετροπόντικα» συνεχίζει. Ένα αντίστοιχο σύστημα παρακολούθησης θα στηθεί στη γραμμή Χαϊδάρι-Πειραιάς η οποία είναι η επόμενη επέκταση του έργου. Τα συγκεκριμένα λογισμικά, χρησιμοποιούνται επίσης στις εργασίες των μεταλλείων στη Στρατονίκη Χαλκιδικής, στις σήραγγες της ΕΡΓΟΣΕ στο Αίγιο, σε εργασίες φραγμάτων (Αχελώος, Ηράκλειο) και αλλού. H αρχική εφαρμογή, στην Ήπειρο, στο δύσκολο κομμάτι της Εγνατίας, «έδεσε αρμονικά» με τη χρονική συγκυρία πριν από δέκα χρόνια, όταν έπεσε και η ιδέα της δημιουργίας ενός τέτοιου λογισμικού. «Όσο και αν ακούγεται περίεργο, στην Ελλάδα οι προδιαγραφές είναι πιο περίπλοκες από ό,τι σε άλλες χώρες. Έχουμε δύσκολα εδάφη, χρειάζονται ειδικές κατασκευές που όσο ανεβαίνουμε στην Ευρώπη, δεν τα συναντάμε» τονίζει ο κ Ντερμάρης. Κάπως ανάλογα, ήρθε και η εφαρμογή παρακολούθησης έργων σε αστικό περιβάλλον που είναι και το «next big thing» σε αυτά τα λογισμικά. «Εδώ στις σήραγγες, δεν είχαμε τόσο μεγάλο πρόβλημα. Όταν όμως στο Μετρό, το TBM σκάβει κάτω από τις πολυκατοικίες, εκεί πρέπει να παρακολουθήσεις τα πάντα γιατί στο τέλος… θα ψάχνεις τις πολυκατοικίες» λέει χαρακτηριστικά ο κ. Ντερμάρης. …και πίσω στους Μουζακαίους Αφού λοιπόν οι ιδέες της εταιρίας έκαναν το γύρο της Ελλάδας και βγήκαν και από τα σύνορά, της επέστρεψαν για να εφαρμοστούν και στους Μουζακαίους. Εδώ και λίγες μέρες η εταιρία παρακολουθεί τις γεωλογικές μεταβολές στο χωριό, μετά από πρόσκληση των κατοίκων, οι οποίοι θορυβήθηκαν με την περσινή κατάρρευση του νεόκτιστου Πνευματικού Κέντρου. «Όταν έχεις ένα έτοιμο σύστημα, δύσκολα προσθέτεις καινούργια πράγματα. Όταν όμως το φτιάχνεις με βάση τις τρέχουσες βελτιώσεις και προόδους της τεχνολογίας, το πλάθεις ώστε να είναι πιο ευέλικτο. Σε λίγο καιρό θα καταφέρουμε να έχουμε επί 24ωρου βάσεως μετρήσεις από τους Μουζακαίους». Το μεγαλύτερο πρόβλημα; Είναι το ίντερνετ. Παρότι υπάρχουν παντού πλέον, με μια γραμμή που το πραγματικό εύρος ζώνης της δεν ξεπερνάει τα 2 mbps, δεν είναι και εύκολη δουλειά η μεταφορά τέτοιων δεδομένων.
http://www.agon.gr/news/121/ARTICLE/14399/2011-11-29.html
Η καινοτομία είναι το επιχειρηματικό μότο των ημερών και στο είδος της, υπάρχουν αρκετές: αυτές που χρηματοδοτήθηκαν πλουσιοπάροχα μέχρι τώρα, χωρίς να είναι και τίποτε… επαναστατικό, αλλά μια χαρά έγιναν συμπληρωμένα τεχνικά δελτία για ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις και πανηγυρικά ποσοστά απορρόφησης σε προεκλογικές ομιλίες, είναι η μια εκδοχή. Η άλλη, είναι η πραγματική καινοτομία και αυτή, ευτυχώς, υπάρχει και στα Γιάννενα.
Το λογισμικό που χρησιμοποιείται για το σχεδιασμό των σηράγγων ανά την Ελλάδα, καθώς και για τη συμπεριφορά των στοών που ανοίγει ο «Μετροπόντικας» στην Αθήνα, στις τρέχουσες επεκτάσεις του Μετρό, είναι φτιαγμένο από γιαννιώτικη εταιρία: Την IQ Soft που πιθανώς να την έχετε παρατηρήσει εάν… σας έχει γράψει η τροχαία στο Μπιζάνι, αφού στο συγκεκριμένο σημείο του «μπλόκου» έχει τα γραφεία της. Η εμβέλεια της εταιρίας είναι τέτοια που αυτή τη στιγμή, αντίστοιχο λογισμικό (στην αγορά διαθέτουν μόνο μια ελβετική και μια αυστριακή εταιρία στην Ευρώπη. Ο «Η.Α.» μίλησε με τον υπεύθυνό της, Αλέξανδρο Ντερμάρη(φωτο) και έμαθε πολύ ενδιαφέροντα πράγματα. H ιδέα ξεκίνησε από την κατασκευή της Εγνατίας: η σκέψη ήταν να συγκεντρωθούν όλες οι μετρήσεις σε ένα λογισμικό, ώστε να δημιουργηθεί ένα «κέντρο ελέγχου» στην κατασκευή σηράγγων. «Δουλεύοντας στην Εγνατία εντοπίσαμε το κενό στο λογισμικό του ελέγχου των σηράγγων. Αυτό της ελβετικής εταιρίας δεν κάλυπτε όλες τις προδιαγραφές που ήθελε η Εγνατία, όσον αφορά την επιμέτρηση και τον έλεγχο» λέει ο κ. Ντερμάρης. Σήμερα, στην Ελλάδα, το 90% των υπογείων έργων από το 2000 και μετά έχει δουλευτεί με αυτό το λογισμικό σε ό,τι αφορά την παρακολούθηση, την επιμέτρηση, το γεωμετρικό τους έλεγχο. Εδώ και δύο χρόνια έχει περάσει και τα σύνορα της Ελλάδας και χρησιμοποιείται πλέον σε έργα στην Αλβανία, στα οδικά έργα μεταξύ Τιράνων και Ελμπασάν και τη Σερβία, μπαίνοντας για πρώτη φορά «σφήνα» στον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό. Πώς όμως αντιμετωπίζει η Ευρώπη μια ελληνική προσπάθεια: «Έχουμε συμμετάσχει σε εκθέσεις, όπως πρόσφατα στη Φινλανδία. Εκεί υπήρξε ένα ενδιαφέρον από κόσμο που έχει γνώση των προβλημάτων, ειδικά με τις σήραγγες. Τώρα άρχισαν να μας μαθαίνουν, να το πω έτσι» λέει ο κ. Ντερμάρης. «Μέχρι τώρα ξέρανε μόνο τους Αυστριακούς (σ.σ. την άλλη εταιρία που διαθέτει λογισμικό παρακολούθησης τέτοιων έργων) που έχουν 40-50 χρόνια στο αντικείμενο». Τώρα όμως, οι ελληνικές εταιρίες έχουν να αντιμετωπίσουν και ένα ακόμη πρόβλημα: το «κακό όνομα της χώρας» λόγω της κρίσης. Συνεχίζει ο κ. Ντερμάρης: «Τώρα πρέπει να ξεπεράσουμε και το «σφίξιμο» απέναντι στις ελληνικές εταιρίες λόγω της κατάστασης. Όταν κάτσει και συζητήσει μαζί σου κάποιος θα καταλάβει ότι υπάρχουν δυνατότητες κ.λπ. Πρώτα πρέπει να αποδείξεις ότι δεν είσαι ελέφαντας δηλαδή και μετά, ότι κάνεις καλά τη δουλειά σου». Παρακολούθηση του Μετρό Μέχρι όμως να βγει στο εξωτερικό το ελληνικό λογισμικό, δουλεύτηκε και δοκιμάστηκε στο πιο δύσκολο ίσως έργο που βρίσκεται σε εξέλιξη, στο Μέτρο της Αθήνας. «Μετά, ήρθε η Αττικό Μετρό με τις προδιαγραφές της και είπαμε ότι είναι μια καλή ευκαιρία και να καλύψουμε τις προδιαγραφές, αλλά και να φτιάξουμε ένα σύστημα για να κάνουμε τη δουλειά μας» λέει ο κ. Ντερμάρης. «Μας στήριξε γιατί τους άρεσε η ιδέα να φτιαχτεί αυτό το πρόγραμμα από Έλληνες. Το πρόγραμμα δεν είναι κάτι που απλώς θα κάτσουν κάτω πέντε προγραμματιστές και θα το φτιάξουνε. Πίσω του υπάρχει μια ολόκληρη ομάδα, γιατί χρειάζεται γνώσεις τοπογραφικές, γεωτεχνικές κ.α. Δούλεψε άψογα σε όλη την επέκταση του Ελληνικού, παρακολουθώντας όλη την περιοχή που έσκαψε το μηχάνημα καθώς και σε πραγματικό χρόνο, όλα τα στοιχεία του Μετροπόντικα» συνεχίζει. Ένα αντίστοιχο σύστημα παρακολούθησης θα στηθεί στη γραμμή Χαϊδάρι-Πειραιάς η οποία είναι η επόμενη επέκταση του έργου. Τα συγκεκριμένα λογισμικά, χρησιμοποιούνται επίσης στις εργασίες των μεταλλείων στη Στρατονίκη Χαλκιδικής, στις σήραγγες της ΕΡΓΟΣΕ στο Αίγιο, σε εργασίες φραγμάτων (Αχελώος, Ηράκλειο) και αλλού. H αρχική εφαρμογή, στην Ήπειρο, στο δύσκολο κομμάτι της Εγνατίας, «έδεσε αρμονικά» με τη χρονική συγκυρία πριν από δέκα χρόνια, όταν έπεσε και η ιδέα της δημιουργίας ενός τέτοιου λογισμικού. «Όσο και αν ακούγεται περίεργο, στην Ελλάδα οι προδιαγραφές είναι πιο περίπλοκες από ό,τι σε άλλες χώρες. Έχουμε δύσκολα εδάφη, χρειάζονται ειδικές κατασκευές που όσο ανεβαίνουμε στην Ευρώπη, δεν τα συναντάμε» τονίζει ο κ Ντερμάρης. Κάπως ανάλογα, ήρθε και η εφαρμογή παρακολούθησης έργων σε αστικό περιβάλλον που είναι και το «next big thing» σε αυτά τα λογισμικά. «Εδώ στις σήραγγες, δεν είχαμε τόσο μεγάλο πρόβλημα. Όταν όμως στο Μετρό, το TBM σκάβει κάτω από τις πολυκατοικίες, εκεί πρέπει να παρακολουθήσεις τα πάντα γιατί στο τέλος… θα ψάχνεις τις πολυκατοικίες» λέει χαρακτηριστικά ο κ. Ντερμάρης. …και πίσω στους Μουζακαίους Αφού λοιπόν οι ιδέες της εταιρίας έκαναν το γύρο της Ελλάδας και βγήκαν και από τα σύνορά, της επέστρεψαν για να εφαρμοστούν και στους Μουζακαίους. Εδώ και λίγες μέρες η εταιρία παρακολουθεί τις γεωλογικές μεταβολές στο χωριό, μετά από πρόσκληση των κατοίκων, οι οποίοι θορυβήθηκαν με την περσινή κατάρρευση του νεόκτιστου Πνευματικού Κέντρου. «Όταν έχεις ένα έτοιμο σύστημα, δύσκολα προσθέτεις καινούργια πράγματα. Όταν όμως το φτιάχνεις με βάση τις τρέχουσες βελτιώσεις και προόδους της τεχνολογίας, το πλάθεις ώστε να είναι πιο ευέλικτο. Σε λίγο καιρό θα καταφέρουμε να έχουμε επί 24ωρου βάσεως μετρήσεις από τους Μουζακαίους». Το μεγαλύτερο πρόβλημα; Είναι το ίντερνετ. Παρότι υπάρχουν παντού πλέον, με μια γραμμή που το πραγματικό εύρος ζώνης της δεν ξεπερνάει τα 2 mbps, δεν είναι και εύκολη δουλειά η μεταφορά τέτοιων δεδομένων.
http://www.agon.gr/news/121/ARTICLE/14399/2011-11-29.html
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου