Το 90% των Ελλήνων καταναλωτών στα social media

Σχεδόν εννέα στους δέκα Έλληνες είναι τακτικοί χρήστες των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης
«Κολλημένοι» με τα social media και έτοιμοι για μεγάλες περικοπές στις τηλεπικοινωνιακές τους ανάγκες. Αυτό δήλωσαν οι έλληνες καταναλωτές σε έρευνα του IBM Institute for Business Value (IBV) που διεξήχθη πρόσφατα μεταξύ 13.000 ατόμων σε 24 χώρες.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της IBM, στην Ελλάδα, οι καταναλωτές ανησυχούν εξαιτίας της ευρωπαϊκής κρίσης χρέους και αναμένουν να περικόψουν τις δαπάνες τους σχεδόν για τα πάντα, συμπεριλαμβανομένων των υπηρεσιών των τηλεπικοινωνιακών παρόχων.
Την ίδια στιγμή, όμως, οι Έλληνες καταναλωτές έχουν αναγάγει την κοινωνική δικτύωση σε βασικό μέσο επικοινωνίας, που χρησιμοποιούν τακτικά.
Ειδικότερα, το 61% αναμένεται να μειώσει τις δαπάνες χρήσης του κινητού τηλεφώνου, το 52% τα έξοδα της σταθερής τηλεφωνίας, ενώ περίπου οι μισοί θα «κόψουν» τα χρήματα που καταβάλλουν για ευρυζωνική σύνδεση μέσω φορητών συσκευών.
Μάλιστα, η έρευνα επισημαίνει ότι πολλοί καταναλωτές θα πραγματοποιήσουν μετάβαση ή θα αυξήσουν τη χρήση εναλλακτικών υπηρεσιών, όπως η φωνητική επικοινωνία μέσω IP (voice over IP) και τα κοινωνικά δίκτυα.
Το πλέον ενδιαφέρον στοιχείο της έρευνας της IBM είναι ότι εννέα στους δέκα έλληνες έχουν αναγάγει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε βασικό μέσο επικοινωνίας, καθώς τα χρησιμοποιούν κάθε εβδομάδα.
Μάλιστα, αυτή η τάση κυριαρχεί στους νεότερους, καθώς το 84% των καταναλωτών κάτω των 25 ετών χρησιμοποιούν τα ηλεκτρονικά κοινωνικά δίκτυα ακόμη και σε καθημερινή βάση, ενώ σε υψηλά επίπεδα κυμαίνεται και η χρήση βίντεο από το διαδίκτυο, καθώς το 46% των καταναλωτών προβάλλουν ροές ή μεταφορτώνουν βίντεο από το YouTube και άλλες ιστοσελίδες καθημερινά.
Σύμφωνα με την έρευνα, «η κυριότερη πηγή πληροφόρησης για τους Έλληνες καταναλωτές είναι η αναζήτηση στο Internet (για το 73% των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα), ενώ το το 64% των καταναλωτών προτιμούν τις συστάσεις από συγγενείς και φίλους».
«Η επόμενη πιο δημοφιλής πηγή είναι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (60%, 71% για την ομάδα των κάτω των 25 ετών), όπως τα blogs, οι ομάδες συζητήσεων και οι ιστοσελίδες ανταλλαγής γνώσης» σημειώνεται.
Επίσης, η έρευνα εντοπίζει ότι οι αφοσιωμένοι «πελάτες-πρεσβευτές» της φήμης των τηλεπικοινωνιακών παρόχων είναι στη χώρα μας λίγοι, καθώς φτάνουν μόλις στο 22%, ενώ η πλειονότητα - περίπου το 49% - δείχνουν ανταγωνιστική διάθεση απέναντι στις επιχειρήσεις. Δηλαδή, οι μισοί ερωτηθέντες στην έρευνα φαίνεται να μην είναι ευχαριστημένοι από την εταιρία που τους παρέχει τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες.
«Η ζήτηση για εφαρμογές με υψηλές απαιτήσεις σε bandwidth θα συνεχίζει να αυξάνεται στην Ελλάδα», δήλωσε ο επικεφαλής του τμήματος τηλεπικοινωνιών του τομέα παροχής υπηρεσιών της ΙΒΜ Ελλάς A.E, κ. Στ. Λιάκος.
«Επιπλέον, η ανάπτυξη της κινητής τηλεφωνίας εξακολουθεί να προηγείται της σταθερής τηλεφωνίας, συμπεριλαμβανομένης και της ευρυζωνικότητας. Περαιτέρω επενδύσεις στη χωρητικότητα και στις δυνατότητες 4G πρέπει να συνοδεύονται από ανάλογη τιμολόγηση, για να εξασφαλιστεί επαρκής απόδοση κεφαλαίου. Οι CSPs θα πρέπει να δημιουργήσουν καινούργια επιχειρηματικά πλάνα με νέες τιμολογιακές πολιτικές που θα ανταποκρίνονται στην ολοένα και μεγαλύτερη κατανάλωση bandwidth» κατέληξε.
Η έρευνα του IBM Institute for Business Value στόχευσε στην κατανόηση των προτεραιοτήτων των καταναλωτών σχετικά με τις δαπάνες τους, την εμπειρία τους από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες επικοινωνίας, τις πηγές ενημέρωσης για προϊόντα και υπηρεσίες και τη στάση τους έναντι των τηλεπικοινωνιακών παρόχων.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στην Αυστραλία, το Βέλγιο, τη Βραζιλία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, τη Δημοκρατία της Τσεχίας, την Ελλάδα, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τις Ηνωμένες Πολιτείες, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ιαπωνία, την Ινδία, την Ισπανία, την Ιταλία, τον Καναδά, την Κίνα, το Μεξικό, τη Νότια Αφρική, τη Νότια Κορέα, την Ολλανδία, την Πολωνία, την Πορτογαλία, τη Ρωσία και τη Σουηδία.

Δεν υπάρχουν σχόλια: