Μένει στα χαρτιά η πύλη της Ευρώπης...

Εγκαταλείπονται τα έργα στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας
Η πύλη της Ευρώπης εγκαταλείπεται. Τα μεγαλόπνοα έργα που θα μετέτρεπαν το λιμάνι της Ηγουμενίτσας σε ένα από τα πιο σύγχρονα της χώρας τινάζονται κυριολεκτικά στον αέρα.
Η ανάδοχος εταιρία εγκαταλείπει τη δεύτερη φάση που περιλαμβάνει σειρά παρεμβάσεων επέκτασης και εκσυγχρονισμού του λιμένα με την τύχη τους να παραμένει πλέον άγνωστη, ενώ την ίδια ώρα οι εργασίες της τρίτης φάσης ξεκίνησαν δειλά δειλά χωρίς κανείς να ξέρει τι θα συμβεί το επόμενο διάστημα λόγω των σοβαρών περιβαλλοντικών αντιδράσεων και της απειλής απένταξης.


Έτσι το όραμα να αποτελέσει το λιμάνι της Ηγουμενίτσας την πύλη της χώρας από και προς την Ευρώπη μετατρέπεται προς το παρόν σε εφιάλτη καθώς ουδείς είναι σε θέση να δώσει απάντηση για την τύχη και της δεύτερης και της τρίτης φάσης.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες η ανάδοχος εταιρία της δεύτερης φάσης εγκαταλείπει τις εργασίες λόγω σοβαρών οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει. Χαρακτηριστικό είναι ότι το Επιμελητήριο Θεσπρωτίας με έγγραφό του προς το Υπουργείο Υποδομών κάνει λόγων για φέσια που έχει αφήσει η εταιρία στην τοπική αγορά.
«Λαμβάνοντας υπόψη ότι οι επιχειρήσεις του νομού μας είναι μικρές, οικογενειακής μορφής με πολύ περιορισμένο πεδίο δραστηριότητας αλλά και την αρνητική οικονομική συγκυρία που πλήττει την Θεσπρωτία τουλάχιστον από πενταετίας, αντιλαμβάνεσθε ότι η οποιαδήποτε ζημία, πόσο μάλλον όταν αυτή υπερβαίνει τις 50.000 ευρώ κατά επιχείρηση, ή έστω και τις 2 με 3.000 ευρώ στην κατώτερη οφειλή τους, αποτελεί καταστροφή που δεν μπορεί να αναπληρωθεί ή να διακανονισθεί», αναφέρει χαρακτηριστικά στην επιστολή της η Διοίκηση του Επιμελητηρίου.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η ανάδοχος της δεύτερης φάσης βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την εταιρία που έχει αναλάβει την τρίτη για να αποπερατώσει και το δικό της φυσικό αντικείμενο.
Ακόμη όμως κι αν αυτό ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα μένουν αναπάντητα πολλά ερωτήματα που αφορούν τόσο στο σύνολο του φυσικού αντικειμένου όσο και στο σύνολο του προϋπολογισμού.
Κι όλα αυτά όταν και η τύχη της τρίτης φάσης είναι άγνωστη λόγω των σφοδρών αντιδράσεων που προκαλεί η κατασκευή της τρανσέρας και της απειλής απένταξης που ακούγεται με κάθε ευκαιρία από το Υπουργείο Υποδομών.
Η δεύτερη φάση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας είχε προϋπολογισμό 66,2 εκατομμύρια και μέχρι τώρα έχουν ολοκληρωθεί κυρίως τα κτιριολογικά.
Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για ένα θέμα ζωτικής σημασίας για το Νομό Θεσπρωτίας αλλά και την Ήπειρο, που δεν μπορεί να αφήσει κανέναν αδιάφορο.
Η τρίτη φάση του λιμανιού είχε δημοπρατηθεί για πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο του 2009 με προϋπολογισμό 110 εκατομμύρια ευρώ. Όμως η δημοπράτηση αυτή ακυρώθηκε μετά την αλλαγή Κυβέρνησης. Ενάμισι χρόνο αργότερα ακολούθησε η επαναδημοπράτηση με προϋπολογισμό μειωμένο κατά 40% από τον αρχικό και με την προσθήκη στο έργο τόσο της τρανσέρας όσο και της αποκατάστασης της Γέφυρας της Δέσπως που βρίσκεται στο Νομό Πρέβεζας.

http://www.vdella.com/2011-01-29-09-21-07/3912-2012-04-26-21-27-08.html

Δεν υπάρχουν σχόλια: