Σταύρος Καλογιάννης: Να επανεξετάσει η Κυβέρνηση το θέμα των μεθοριακών τελωνείων Μέρτζανης και Μαυροματίου
Ερώτηση στη Βουλή (υπ’ αρ. 66/2011) προς τον Υπουργό Οικονομικών κατέθεσε ο Βουλευτής Σταύρος Καλογιάννης, σχετικά με τη σχεδιαζόμενη από την Κυβέρνηση κατάργηση των τελωνείων Μέρτζανης και Μαυροματίου.
Στην Ερώτησή του αναφέρει:
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Κυβέρνηση σχεδιάζει να κλείσει τα τελωνεία Μέρτζανης και Μαυροματίου. Όμως τα τελωνεία αυτά βρίσκονται πάνω στη μεθόριο και οι σκοποί που εξυπηρετούν δεν είναι μόνον αυτοί των τελωνείων της ενδοχώρας, αλλά έχουν και σημαντικό εθνικό ρόλο. Εκτός από τις διακρατικές συμφωνίες που έχουν υπογραφεί μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας, έχουν δαπανηθεί σημαντικά χρηματικά ποσά από την Ελληνική Πολιτεία για τα τελωνεία αυτά, τα οποία ανήκουν στη συνθήκη SCHENGEN.
Ειδικότερα για το τελωνείο Μέρτζανης, όπως και για το ήδη καταργηθέν τελωνείο Δρυμάδων, έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή σύγχρονου οδικού δικτύου, το οποίο τώρα συνεχίζεται και από την Αλβανική πλευρά. Για το τελωνείο Μαυροματίου, ετοιμάζεται η μελέτη οδικής του σύνδεσης με την Ηγουμενίτσα, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή του δρόμου από Μαυρομάτι προς Αγίους Σαράντα. Λόγω της βελτίωσης των υποδομών πρόσβασης σημειώνεται εντυπωσιακή αύξηση διελεύσεων στα συγκεκριμένα τελωνεία, με τους μετακινούμενους στη μεγάλη τους πλειοψηφία να είναι ομογενείς μας. Παράλληλα εξυπηρετούνται και επιχειρήσεις ελληνικών συμφερόντων.
Είναι ενδεικτικό ότι, στο πρώτο εννεάμηνο του 2011, οι διελεύσεις από το τελωνείο Μέρτζανης ξεπέρασαν τις 104.000 και εκτιμάται ότι θα φτάσουν τις 140.000 μέχρι το τέλος του έτους. Δεν μπορεί συνεπώς να σχεδιάζεται η κατάργηση ή η αποδυνάμωση αυτών των Υπηρεσιών που έχουν εθνική σημασία και προσφέρουν πολλά στην Ήπειρο και γενικότερα στη χώρα.
Ο Σταύρος Καλογιάννης ερωτά τον αρμόδιο Υπουργό:
• Εάν προτίθεται να επανεξετάσει τις προτάσεις περί καταργήσεως των μεθοριακών τελωνείων Μέρτζανης και Μαυροματίου.
• Εάν στους σκοπούς της πρότασης κατάργησης των μεθοριακών τελωνείων Μέρτζανης και Μαυροματίου ή της υποβάθμισής τους ως απλά «κλιμάκια» των τελωνείων Ιωαννίνων και Ηγουμενίτσας αντίστοιχα, υποκρύπτεται μείωση των ημερών λειτουργίας των τελωνείων, πράγμα που θα έχει πολύ σημαντικές συνέπειες για τις ακριτικές περιοχές των Ιωαννίνων και της Θεσπρωτίας.
Στην Ερώτησή του αναφέρει:
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Κυβέρνηση σχεδιάζει να κλείσει τα τελωνεία Μέρτζανης και Μαυροματίου. Όμως τα τελωνεία αυτά βρίσκονται πάνω στη μεθόριο και οι σκοποί που εξυπηρετούν δεν είναι μόνον αυτοί των τελωνείων της ενδοχώρας, αλλά έχουν και σημαντικό εθνικό ρόλο. Εκτός από τις διακρατικές συμφωνίες που έχουν υπογραφεί μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας, έχουν δαπανηθεί σημαντικά χρηματικά ποσά από την Ελληνική Πολιτεία για τα τελωνεία αυτά, τα οποία ανήκουν στη συνθήκη SCHENGEN.
Ειδικότερα για το τελωνείο Μέρτζανης, όπως και για το ήδη καταργηθέν τελωνείο Δρυμάδων, έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή σύγχρονου οδικού δικτύου, το οποίο τώρα συνεχίζεται και από την Αλβανική πλευρά. Για το τελωνείο Μαυροματίου, ετοιμάζεται η μελέτη οδικής του σύνδεσης με την Ηγουμενίτσα, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή του δρόμου από Μαυρομάτι προς Αγίους Σαράντα. Λόγω της βελτίωσης των υποδομών πρόσβασης σημειώνεται εντυπωσιακή αύξηση διελεύσεων στα συγκεκριμένα τελωνεία, με τους μετακινούμενους στη μεγάλη τους πλειοψηφία να είναι ομογενείς μας. Παράλληλα εξυπηρετούνται και επιχειρήσεις ελληνικών συμφερόντων.
Είναι ενδεικτικό ότι, στο πρώτο εννεάμηνο του 2011, οι διελεύσεις από το τελωνείο Μέρτζανης ξεπέρασαν τις 104.000 και εκτιμάται ότι θα φτάσουν τις 140.000 μέχρι το τέλος του έτους. Δεν μπορεί συνεπώς να σχεδιάζεται η κατάργηση ή η αποδυνάμωση αυτών των Υπηρεσιών που έχουν εθνική σημασία και προσφέρουν πολλά στην Ήπειρο και γενικότερα στη χώρα.
Ο Σταύρος Καλογιάννης ερωτά τον αρμόδιο Υπουργό:
• Εάν προτίθεται να επανεξετάσει τις προτάσεις περί καταργήσεως των μεθοριακών τελωνείων Μέρτζανης και Μαυροματίου.
• Εάν στους σκοπούς της πρότασης κατάργησης των μεθοριακών τελωνείων Μέρτζανης και Μαυροματίου ή της υποβάθμισής τους ως απλά «κλιμάκια» των τελωνείων Ιωαννίνων και Ηγουμενίτσας αντίστοιχα, υποκρύπτεται μείωση των ημερών λειτουργίας των τελωνείων, πράγμα που θα έχει πολύ σημαντικές συνέπειες για τις ακριτικές περιοχές των Ιωαννίνων και της Θεσπρωτίας.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου