Ακριβότερη κατά 4 νέα διόδια η Εγνατία
Θέμα χρόνου είναι να λειτουργήσουν άλλοι τέσσερις σταθμοί διοδίων στην Εγνατία οδό. Η σχετική απόφαση υπογράφηκε από τον υπουργό Υποδομών και προωθήθηκε στο γραφείο του Ευάγγελου Βενιζέλου.
Μετά τον Πολύμυλο Κοζάνης, νέοι σταθμοί προβλέπεται να προστεθούν στον Ιασμο Ροδόπης, κοντά στη σήραγγα Μαλακασίου Τρικάλων, στα Τύρια Δωδώνης και στην Ανάληψη, κοντά στον Λαγκαδά. Οι τιμές για Ι.Χ. σε πρώτη φάση θα είναι 2 ευρώ και σε ένα εξάμηνο θα φτάσουν τα 2,50 ευρώ.
Αλλοθι για τους 35 συνολικά σταθμούς, που προβλέπεται να λειτουργήσουν στον αυτοκινητόδρομο των 670 χλμ., ο οποίος ενώνει την Ηγουμενίτσα με την Αλεξανδρούπολη, είναι η αποπληρωμή των κατασκευαστικών δανείων και το κόστος συντήρησης, που υπολογίζεται σε 70-100 εκ. ευρώ το χρόνο.
Το υπουργείο Υποδομών είχε ανακοινώσει τη λειτουργία των διοδίων μέσα στο καλοκαίρι του 2010, με το «παραδοσιακό» σύστημα και με προοπτική στα τέλη του 2012 να έχει τεθεί σε πλήρη λειτουργία το ηλεκτρονικό δίκτυο, που θα χρεώνει τα τέλη με βάση τα χιλιόμετρα που διανύει το κάθε όχημα. Τα αναμενόμενα έσοδα για τον πρώτο χρόνο θα είναι της τάξης των 120 εκ. ευρώ, με προοπτική μετά το 2015 να ξεπεράσουν τα 150 εκ. ευρώ.
Προς το παρόν ακολουθείται η... πεπατημένη. Εγινε ένας μικρός διαγωνισμός ύψους 950.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) για το προσωρινό σύστημα είσπραξης, που αφορά τη λειτουργία και των πέντε σταθμών της Εγνατίας.
Παράλληλα, προετοιμάζεται ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά διόδια, που θα περιλαμβάνει την εγκατάσταση οπτικών ινών σε όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου, χωρίς τα παραδοσιακά κουβούκλια και τις άλλες εγκαταστάσεις, ώστε να τεθεί σε εφαρμογή το σύστημα των τηλεδιοδίων, όπως επιβάλλει η Κομισιόν.
Η λειτουργία σταθμών διοδίων είναι μια υπόθεση που εξαγγέλλεται από το 2006, αλλά συνήθως «ξεχνιέται» παραμονές εκλογών. Στη διετία 2006-8 είχαν συναφθεί δάνεια συνολικού ύψους 1,1 δισ. ευρώ με εμπορικές τράπεζες, για τη χρηματοδότηση των έργων, με εγγύηση τα έσοδα από τα διόδια.
Ορισμένες τράπεζες, μάλιστα, έχουν στείλει έγγραφα στο υπουργείο, ζητώντας την αποπληρωμή των δανείων, φτάνοντας ώς την απειλή για κατάσχεση τμημάτων του αυτοκινητόδρομου! Πρόσφατα και η Ευρωπαϊκή Ενωση, που έχει καλύψει το 50% του κατασκευαστικού κόστους, έστειλε έγγραφο και απειλεί ότι θα ζητήσει πίσω 3 δισ. ευρώ αν δεν λειτουργήσουν τα διόδια, υποστηρίζοντας ότι περιλαμβάνονται στους όρους της χρηματοδότησης.
http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=314801
Μετά τον Πολύμυλο Κοζάνης, νέοι σταθμοί προβλέπεται να προστεθούν στον Ιασμο Ροδόπης, κοντά στη σήραγγα Μαλακασίου Τρικάλων, στα Τύρια Δωδώνης και στην Ανάληψη, κοντά στον Λαγκαδά. Οι τιμές για Ι.Χ. σε πρώτη φάση θα είναι 2 ευρώ και σε ένα εξάμηνο θα φτάσουν τα 2,50 ευρώ.
Αλλοθι για τους 35 συνολικά σταθμούς, που προβλέπεται να λειτουργήσουν στον αυτοκινητόδρομο των 670 χλμ., ο οποίος ενώνει την Ηγουμενίτσα με την Αλεξανδρούπολη, είναι η αποπληρωμή των κατασκευαστικών δανείων και το κόστος συντήρησης, που υπολογίζεται σε 70-100 εκ. ευρώ το χρόνο.
Το υπουργείο Υποδομών είχε ανακοινώσει τη λειτουργία των διοδίων μέσα στο καλοκαίρι του 2010, με το «παραδοσιακό» σύστημα και με προοπτική στα τέλη του 2012 να έχει τεθεί σε πλήρη λειτουργία το ηλεκτρονικό δίκτυο, που θα χρεώνει τα τέλη με βάση τα χιλιόμετρα που διανύει το κάθε όχημα. Τα αναμενόμενα έσοδα για τον πρώτο χρόνο θα είναι της τάξης των 120 εκ. ευρώ, με προοπτική μετά το 2015 να ξεπεράσουν τα 150 εκ. ευρώ.
Προς το παρόν ακολουθείται η... πεπατημένη. Εγινε ένας μικρός διαγωνισμός ύψους 950.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) για το προσωρινό σύστημα είσπραξης, που αφορά τη λειτουργία και των πέντε σταθμών της Εγνατίας.
Παράλληλα, προετοιμάζεται ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά διόδια, που θα περιλαμβάνει την εγκατάσταση οπτικών ινών σε όλο το μήκος του αυτοκινητόδρομου, χωρίς τα παραδοσιακά κουβούκλια και τις άλλες εγκαταστάσεις, ώστε να τεθεί σε εφαρμογή το σύστημα των τηλεδιοδίων, όπως επιβάλλει η Κομισιόν.
Η λειτουργία σταθμών διοδίων είναι μια υπόθεση που εξαγγέλλεται από το 2006, αλλά συνήθως «ξεχνιέται» παραμονές εκλογών. Στη διετία 2006-8 είχαν συναφθεί δάνεια συνολικού ύψους 1,1 δισ. ευρώ με εμπορικές τράπεζες, για τη χρηματοδότηση των έργων, με εγγύηση τα έσοδα από τα διόδια.
Ορισμένες τράπεζες, μάλιστα, έχουν στείλει έγγραφα στο υπουργείο, ζητώντας την αποπληρωμή των δανείων, φτάνοντας ώς την απειλή για κατάσχεση τμημάτων του αυτοκινητόδρομου! Πρόσφατα και η Ευρωπαϊκή Ενωση, που έχει καλύψει το 50% του κατασκευαστικού κόστους, έστειλε έγγραφο και απειλεί ότι θα ζητήσει πίσω 3 δισ. ευρώ αν δεν λειτουργήσουν τα διόδια, υποστηρίζοντας ότι περιλαμβάνονται στους όρους της χρηματοδότησης.
http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=314801
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου