Ανακοίνωση του Σταύρου Καλογιάννη για την απόρριψη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή της συγχώνευσης Aegean Airlines και Olympic Air
Για την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνιστικότητας σύμφωνα με την οποία δεν εγκρίνεται η συγχώνευση των εταιρειών Aegean Airlines και Olympic Air ο Σταύρος Καλογιάννης έκανε την παρακάτω δήλωση:
«Η απαγόρευση, από πλευράς Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της συγχώνευσης των αεροπορικών εταιρειών Aegean Airlines και Olympic Air είναι θετική για τους Έλληνες πολίτες, ιδίως για τους Ηπειρώτες, καθώς από πέρυσι το καλοκαίρι, μετά την ανακοίνωση της πρόθεσης των δύο εταιρειών να συγχωνευθούν, δημιουργήθηκαν πολλά προβλήματα στην Ήπειρο.
Υπενθυμίζω ότι μέχρι το τέλος του 2009, τα Ιωάννινα συνδέονταν με την Αθήνα με τρεις έως τέσσερις πτήσεις καθημερινά από την Οlympic και την Aegean, το πρωί, το μεσημέρι και το απόγευμα. Ξαφνικά οι δύο εταιρείες, σαν να ήλθαν σε συμφωνία, τροποποίησαν τα δρομολόγιά τους, περιέκοψαν την πρωινή πτήση της Olympic Air και δρομολόγησαν τις μεσημβρινές πτήσεις τους, από Ιωάννινα προς Αθήνα, με διαφορά μόλις είκοσι λεπτών της ώρας!
Παράλληλα, η Aegean υποβάθμισε περισσότερο τη συγκεκριμένη γραμμή δρομολογώντας σε αυτή μικρά ελικοφόρα αεροπλάνα και μάλιστα μισθωμένα από τρίτη εταιρεία, έναντι των μεγαλύτερων τετρακινητήριων αεροσκαφών που δρομολογούσε τα προηγούμενα χρόνια.
Στις 13 Σεπτεμβρίου 2010, η Aegean διέκοψε αναιτιολόγητα τη μοναδική πτήση της από Αθήνα προς Ιωάννινα, με αποτέλεσμα τα Ιωάννινα να εξυπηρετούνται πλέον μόνο με τις πτήσεις της Olympic Air, του μοναδικού αερομεταφορέα που απέμεινε στην γραμμή. Αυτό σημαίνει ότι οι δύο εταιρείες είχαν προχωρήσει σε συντονισμό πριν καν εγκριθεί η συγχώνευσή τους, δηλαδή σε μια περίοδο που ήταν υποχρεωμένες να λειτουργούν ανεξάρτητα και ανταγωνιστικά, χωρίς περιορισμούς.
Αυτή η απουσία επιλογής είχε θέσει τους συμπολίτες μας υπό την ομηρία μίας μόνον εταιρείας, η οποία μπορούσε πλέον να αυξάνει και την τιμή των εισιτηρίων, όπως και έκανε.
Είχα επανειλημμένα φέρει το θέμα στη Βουλή, τονίζοντας τις σοβαρές οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις του. Δυστυχώς η Κυβέρνηση ένιπτε τας χείρας της, καθώς ο αρμόδιος Υφυπουργός απάντησε σε Ερώτησή μου στη Βουλή ότι «η Κυβέρνηση κρατά επί του θέματος ουδέτερη στάση»! Κατόπιν αυτού προσέφυγα στον αρμόδιο Επίτροπο Ανταγωνιστικότητας κ. Joaquin Almounia, τον οποίο ενημέρωσα για τις μεγάλες επιπτώσεις που θα είχε για τους συμπολίτες μας η συγχώνευση. Του επισήμανα δε ότι το απλό δρομολόγιο Αθήνα – Ιωάννινα κόστιζε 164 ευρώ, όσο δηλαδή το εισιτήριο Αθήνα – Βρυξέλλες aller – retour!
Από εδώ και πέρα πρέπει η Κυβέρνηση να σκύψει με προσοχή πάνω στο θέμα και να διασφαλίσει συνθήκες ανταγωνισμού διότι ο υγιής ανταγωνισμός των αεροπορικών εταιρειών μόνον όφελος θα έχει για τους συμπολίτες μας».
«Η απαγόρευση, από πλευράς Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της συγχώνευσης των αεροπορικών εταιρειών Aegean Airlines και Olympic Air είναι θετική για τους Έλληνες πολίτες, ιδίως για τους Ηπειρώτες, καθώς από πέρυσι το καλοκαίρι, μετά την ανακοίνωση της πρόθεσης των δύο εταιρειών να συγχωνευθούν, δημιουργήθηκαν πολλά προβλήματα στην Ήπειρο.
Υπενθυμίζω ότι μέχρι το τέλος του 2009, τα Ιωάννινα συνδέονταν με την Αθήνα με τρεις έως τέσσερις πτήσεις καθημερινά από την Οlympic και την Aegean, το πρωί, το μεσημέρι και το απόγευμα. Ξαφνικά οι δύο εταιρείες, σαν να ήλθαν σε συμφωνία, τροποποίησαν τα δρομολόγιά τους, περιέκοψαν την πρωινή πτήση της Olympic Air και δρομολόγησαν τις μεσημβρινές πτήσεις τους, από Ιωάννινα προς Αθήνα, με διαφορά μόλις είκοσι λεπτών της ώρας!
Παράλληλα, η Aegean υποβάθμισε περισσότερο τη συγκεκριμένη γραμμή δρομολογώντας σε αυτή μικρά ελικοφόρα αεροπλάνα και μάλιστα μισθωμένα από τρίτη εταιρεία, έναντι των μεγαλύτερων τετρακινητήριων αεροσκαφών που δρομολογούσε τα προηγούμενα χρόνια.
Στις 13 Σεπτεμβρίου 2010, η Aegean διέκοψε αναιτιολόγητα τη μοναδική πτήση της από Αθήνα προς Ιωάννινα, με αποτέλεσμα τα Ιωάννινα να εξυπηρετούνται πλέον μόνο με τις πτήσεις της Olympic Air, του μοναδικού αερομεταφορέα που απέμεινε στην γραμμή. Αυτό σημαίνει ότι οι δύο εταιρείες είχαν προχωρήσει σε συντονισμό πριν καν εγκριθεί η συγχώνευσή τους, δηλαδή σε μια περίοδο που ήταν υποχρεωμένες να λειτουργούν ανεξάρτητα και ανταγωνιστικά, χωρίς περιορισμούς.
Αυτή η απουσία επιλογής είχε θέσει τους συμπολίτες μας υπό την ομηρία μίας μόνον εταιρείας, η οποία μπορούσε πλέον να αυξάνει και την τιμή των εισιτηρίων, όπως και έκανε.
Είχα επανειλημμένα φέρει το θέμα στη Βουλή, τονίζοντας τις σοβαρές οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις του. Δυστυχώς η Κυβέρνηση ένιπτε τας χείρας της, καθώς ο αρμόδιος Υφυπουργός απάντησε σε Ερώτησή μου στη Βουλή ότι «η Κυβέρνηση κρατά επί του θέματος ουδέτερη στάση»! Κατόπιν αυτού προσέφυγα στον αρμόδιο Επίτροπο Ανταγωνιστικότητας κ. Joaquin Almounia, τον οποίο ενημέρωσα για τις μεγάλες επιπτώσεις που θα είχε για τους συμπολίτες μας η συγχώνευση. Του επισήμανα δε ότι το απλό δρομολόγιο Αθήνα – Ιωάννινα κόστιζε 164 ευρώ, όσο δηλαδή το εισιτήριο Αθήνα – Βρυξέλλες aller – retour!
Από εδώ και πέρα πρέπει η Κυβέρνηση να σκύψει με προσοχή πάνω στο θέμα και να διασφαλίσει συνθήκες ανταγωνισμού διότι ο υγιής ανταγωνισμός των αεροπορικών εταιρειών μόνον όφελος θα έχει για τους συμπολίτες μας».
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου