Προχωράνε το φυσικό αέριο βάση της εγκριθείσης προμελέτης;
Πολύ δύσκολα θ' αλλάξει κάτι, σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές, ως προς τη διέλευση του αγωγού φυσικού αερίου από τα διοικητικά όρια της Κοινότητας Πέρδικας, ενώ το μόνο που παραμένει διαπραγματεύσιμο, όπως τονίζει στη «Θεσπρωτική» ο Αντιπεριφερειάρχης πλέον Θεσπρωτίας, υπεύθυνος για θέματα ενέργειας και Φυσικών Πόρων, κ. Θωμάς Πιτούλης(φωτο)ειναι το σημείο εγκατάστασης του σταθμού συμπίεσης.
Τι σημαίνει αυτό; Ότι παρά τα αντιθέτως λεγόμενα, περί προτεινόμενων εναλλακτικών θέσεων, εξαιτίας των σφοδρών αντιδράσεων φορέων και κατοίκων του Νομού, το έργο θα προχωρήσει βάση της εγκριθείσας προμελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Η προμελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων
Στις 17 Σεπτεμβρίου του 2010 εγκρίθηκε, από την αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΚΑ η προμελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του υποθαλάσσιου ελληνοϊταλικού αγωγού που ορίζει το Βαρικό και την Ομπρέλα 2 ως θέσεις εγκατάστασης του σταθμού συμπίεσης και προσαιγιάλωσης του αγωγού αντίστοιχα.
Η Θέση Βαρικό, βρίσκεται σε απόσταση 7,5 περίπου χιλιομέτρων από την ακτή και τη θέση Ομπρέλα 2. Και οι δύο θέσεις βρίσκονται στα διοικητικά όρια της Κοινότητας Πέρδικας του Νομού Θεσπρωτίας, πολύ κοντά στα διοικητικά όρια της Πρέβεζας.
Η απόφαση κοινοποιήθηκε στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις Θεσπρωτίας και Πρέβεζας, αφού υπάρχει μικρό τμήμα του αγωγού που διέρχεται από τα
διοικητικά όρια της Αγιάς, ενώ οι αντιδράσεις των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής, αλλά και φορέων της Θεσπρωτίας, είναι γνωστές και συνεχίζονται μέχρι σήμερα.
Θα προχωρήσουν παρά τις αντιδράσεις;
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, από αξιόπιστες μάλιστα πηγές, κυβέρνηση και αρμόδιο Υπουργείο είναι αποφασισμένοι να προχωρήσουν το έργο, με τις θέσεις οι οποίες προτείνονται στην Π.Π.Ε, να είναι εκείνες που θα επιλεγούν. «Το φυσικό αέριο έχει πάρει το δρόμο του», σημειώνουν άνθρωποι που ασχολούνται με το ζήτημα και αυτό, όπως καταφέραμε να ενημερωθούμε, ισχύει κατά βάση για την προσαιγιάλωση του αγωγού, θέμα για το οποίο φαίνεται ότι δεν εξετάζονται εναλλακτικές λύσεις.
Οι κάτοικοι της Πέρδικας έχουν δηλώσει ότι είναι αποφασισμένοι να μην επιτρέψουν να προχωρήσει αυτός ο σχεδιασμός και παραμένει άγνωστο ποια θα είναι η αντίδρασή τους, αν ισχύουν οι πληροφορίες αυτές, ότι δηλαδή δεν εξετάζονται άλλες θέσεις, τουλάχιστον για την προσαιγιάλωση.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Θεσπρωτίας κ. Θωμάς Πιτούλης, επιβεβαιώνει το γεγονός ότι δύσκολα θ' αποτραπεί η διέλευση του αγωγού από τις θέσεις που αναφέρονται στην Προμελέτη. Μάλιστα τονίζει ότι ζητήθηκε , να αναφερθούν γραπτώς τα έργα που μπορεί να επηρεαστούν από τη διέλευση του αγωγού (αρνητικά), κάτι που όπως ο ίδιος λέει μιλώντας στην εφημερίδας, «έχει ήδη γίνει».
Εκτιμά όμως ότι ο αγωγός θα περάσει από την Πέρδικα, με προσαιγιάλωση στη θέση «Ομπρέλα 2», σημειώνοντας ότι αυτό αποτελεί ειλημμένη απόφαση.
Εκείνο που μπορεί να αλλάξει, σύμφωνα πάντα με τον κ. Πιτούλη είναι η εγκατάσταση του σταθμού συμπίεσης. «Αν μπορούμε κάτι να διαπραγματευτούμε είναι η εγκατάσταση του σταθμού συμπίεσης», λέει χαρακτηριστικά.
Τι σημαίνει αυτό; Ότι παρά τα αντιθέτως λεγόμενα, περί προτεινόμενων εναλλακτικών θέσεων, εξαιτίας των σφοδρών αντιδράσεων φορέων και κατοίκων του Νομού, το έργο θα προχωρήσει βάση της εγκριθείσας προμελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Η προμελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων
Στις 17 Σεπτεμβρίου του 2010 εγκρίθηκε, από την αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΚΑ η προμελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του υποθαλάσσιου ελληνοϊταλικού αγωγού που ορίζει το Βαρικό και την Ομπρέλα 2 ως θέσεις εγκατάστασης του σταθμού συμπίεσης και προσαιγιάλωσης του αγωγού αντίστοιχα.
Η Θέση Βαρικό, βρίσκεται σε απόσταση 7,5 περίπου χιλιομέτρων από την ακτή και τη θέση Ομπρέλα 2. Και οι δύο θέσεις βρίσκονται στα διοικητικά όρια της Κοινότητας Πέρδικας του Νομού Θεσπρωτίας, πολύ κοντά στα διοικητικά όρια της Πρέβεζας.
Η απόφαση κοινοποιήθηκε στις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις Θεσπρωτίας και Πρέβεζας, αφού υπάρχει μικρό τμήμα του αγωγού που διέρχεται από τα
διοικητικά όρια της Αγιάς, ενώ οι αντιδράσεις των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής, αλλά και φορέων της Θεσπρωτίας, είναι γνωστές και συνεχίζονται μέχρι σήμερα.
Θα προχωρήσουν παρά τις αντιδράσεις;
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, από αξιόπιστες μάλιστα πηγές, κυβέρνηση και αρμόδιο Υπουργείο είναι αποφασισμένοι να προχωρήσουν το έργο, με τις θέσεις οι οποίες προτείνονται στην Π.Π.Ε, να είναι εκείνες που θα επιλεγούν. «Το φυσικό αέριο έχει πάρει το δρόμο του», σημειώνουν άνθρωποι που ασχολούνται με το ζήτημα και αυτό, όπως καταφέραμε να ενημερωθούμε, ισχύει κατά βάση για την προσαιγιάλωση του αγωγού, θέμα για το οποίο φαίνεται ότι δεν εξετάζονται εναλλακτικές λύσεις.
Οι κάτοικοι της Πέρδικας έχουν δηλώσει ότι είναι αποφασισμένοι να μην επιτρέψουν να προχωρήσει αυτός ο σχεδιασμός και παραμένει άγνωστο ποια θα είναι η αντίδρασή τους, αν ισχύουν οι πληροφορίες αυτές, ότι δηλαδή δεν εξετάζονται άλλες θέσεις, τουλάχιστον για την προσαιγιάλωση.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Θεσπρωτίας κ. Θωμάς Πιτούλης, επιβεβαιώνει το γεγονός ότι δύσκολα θ' αποτραπεί η διέλευση του αγωγού από τις θέσεις που αναφέρονται στην Προμελέτη. Μάλιστα τονίζει ότι ζητήθηκε , να αναφερθούν γραπτώς τα έργα που μπορεί να επηρεαστούν από τη διέλευση του αγωγού (αρνητικά), κάτι που όπως ο ίδιος λέει μιλώντας στην εφημερίδας, «έχει ήδη γίνει».
Εκτιμά όμως ότι ο αγωγός θα περάσει από την Πέρδικα, με προσαιγιάλωση στη θέση «Ομπρέλα 2», σημειώνοντας ότι αυτό αποτελεί ειλημμένη απόφαση.
Εκείνο που μπορεί να αλλάξει, σύμφωνα πάντα με τον κ. Πιτούλη είναι η εγκατάσταση του σταθμού συμπίεσης. «Αν μπορούμε κάτι να διαπραγματευτούμε είναι η εγκατάσταση του σταθμού συμπίεσης», λέει χαρακτηριστικά.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου