Τα κριτήρια, όπως αναφέρει το υπουργείο Παιδείας, δεν είναι οικονομικά αλλά παιδαγωγικά. Οι περιπτώσεις μαθητών που φοιτούν σε σχολεία με περισσότερους... δασκάλους από μαθητές, είναι συχνές. Οπως έχουν διαπιστωθεί περιπτώσεις σχολείων που λειτουργούσαν σε διπλανά κτίρια με λιγότερους από 60 μαθητές το καθένα αλλά δύο διευθυντές και δυσανάλογα μεγάλο διοικητικό προσωπικό.
Ο «Καλλικράτης» στην Εκπαίδευση προκαλεί βέβαια αντιδράσεις τόσο στους τοπικούς «άρχοντες» όσο και στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες της χώρας (ΟΛΜΕ και ΔΟΕ) που ξεκινούν σειρά κινητοποιήσεων για το θέμα.
«Οι περιπτώσεις σχολείων που λειτουργούν μόνο και μόνο για να δικαιολογούνται θέσεις διευθυντών και ρουσφέτια τοπικών αρχόντων δεν είναι μία ή δύο» έλεγε από την άλλη πλευρά στο «Βήμα» ανώτατο στέλεχος του υπουργείου Παιδείας.
Τι γίνεται όμως στις Περιφέρειες της χώρας; Τα στοιχεία που εξασφάλισε «Το Βήμα» δίνουν μια πρώτη εικόνα των σχολείων που πρόκειται να κλείσουν και των αιτημάτων που έχουν διατυπωθεί σε απόρρητα έγγραφα προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας. ?
- Προτείνεται συγχώνευση του μονοθέσιου δημοτικού σχολείου Κόντσικας (5 μαθητές) με το 1ο τριθέσιο δημοτικό σχολείο Μαρμάρων (με 29 μαθητές) που απέχει περίπου 4 χιλιόμετρα.
- Συγχώνευση του μονοθέσιου δημοτικού σχολείου Πωγωνιανής (6 μαθητές) με το διθέσιο δημοτικό σχολείο Δελβινακίου (21 μαθητές) που απέχει περίπου 4 χιλιόμετρα.
- Συγχώνευση του μονοθέσιου δημοτικού σχολείου Βασιλικής (10 μαθητές) με το πενταθέσιο δημοτικό σχολείο Λογγάδων (51 μαθητές) που απέχει περίπου 4 χιλιόμετρα.
- Προτείνεται συγχώνευση του Γυμνάσιου Λογγάδων (24 μαθητές) με το Γυμνάσιο Κουστελιού (108 μαθητές) που απέχει περίπου 8 χιλιόμετρα.
- Συγχώνευση του Γυμνασίου Παναγιάς (15 μαθητές) με το Γυμνάσιο Φιλιππιάδας (200 μαθητές) που απέχει περίπου 10 χιλιόμετρα.
- Προτείνεται συγχώνευση του Γυμνασίου Αστροχωρίου (15 μαθητές) με το Γυμνάσιο Ανω Καλεντίνης (35 μαθητές) που απέχει περίπου 10 χιλιόμετρα.
Στόχοι που έχει θέσει το υπουργείο Παιδείας
- Ενας δάσκαλος ανά τάξη και εκπαιδευτικοί για κάθε μάθημα ειδικότητας στα δημοτικά.
- Ενταξη νέων μαθημάτων στο ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των σχολείων (ξένη γλώσσα - πρώτη και δεύτερη, θεατρική αγωγή, εικαστικά, πληροφορική και φυσική αγωγή), κάτι που δεν είναι εύκολο σε ολογοθέσια σχολεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου