Παρέμβαση Χρήστου Κατσούρα στην επιτροπή κοινωνικών υποθέσεων της Βουλής για τις αλλαγές στο χώρο της υγείας.

Σε συνεδρίαση της επιτροπής κοινωνικών υποθέσεων, συμμετείχε την Πέμπτη 27 Ιανουαρίου ο βουλευτής Θεσπρωτίας κ. Χρήστος Κατσούρας. Στη διάρκεια της συνεδρίασης, όπου συνεχίστηκε η επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης με θέμα «Διαρθρωτικές αλλαγές στο σύστημα υγείας και άλλες διατάξεις», ο κ. Κατσούρας έκανε την ακόλουθη παρέμβαση:


Ευχαριστώ κύριε Πρόεδρε,
Πρώτον, ο ενιαίος φορέας πραγματικά είναι μια μεγάλη τομή που επιχειρείται να γίνει μετά από πολλά χρόνια, υπάρχουν βέβαια ορισμένα ζητήματα. Για παράδειγμα στο σκοπό και το ρόλο του δεν αναφέρεται εάν θα συμβάλλεται μόνο με τους καλύτερους προμηθευτές. Δεύτερον, ο οργανισμός αυτός θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν ανεξάρτητος από τα Υπουργεία. Τρίτον, δεν αναφέρεται ποιος είναι υπεύθυνος για τη διασφάλιση της είσπραξης των εισφορών. Διαβάζοντας δεν έχω καταλάβει ποιος είναι ο υπεύθυνος.
Για το rebate . Το rebate λέμε στη βιομηχανία πάει από το 3% στο 4% αλλά αντί για την λιανική τιμή πάμε στην εργοστασιακή οπότε έχουμε μια μείωση του rebate κατά 0,5%.
Επιπλέον για τη σχέση δημόσιας προς ιδιωτική δαπάνη. Δεν είναι 65% με 35%, είναι εύκολο να τη βρούμε ποια είναι, είναι 80% προς 20%. Επίσης το περίεργο είναι ότι λέμε στο rebate από το 3% στο 4% στην βιομηχανία και λέμε το νοσοκομειακό rebate που είναι πιο φτηνή η τιμή 5%.
Για το φαρμακευτικό κόστος αν δεν πάρουμε πρόσθετα μέτρα δεν πρόκειται να πιάσουμε το στόχο του 12 που αναφέρεται στο μνημόνιο και τα πρόσθετα μέτρα νομίζω έχουν ακουστεί πολλές φορές σε αυτή την αίθουσα, είναι η μείωση της τιμής των πρωτότυπων που έχει λήξη η πατέντα τους, είναι η μείωση των τιμών των γενοσήμων επιπλέον από αυτή που υπάρχει, όπως υπάρχει σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες και μπορεί να δένει κλιμακούμενο το rebate στη βιομηχανία. Βέβαια ακούσαμε σήμερα κάτι το οποίο ξενίζει λίγο, δεν αποδίδεται και το κράτος δεν έχει το μηχανισμό να αποδοθεί, δεν αποδόθηκε το 2009 και το 2010. Για το διάλογο που έγινε για τα φαρμακεία, ο διάλογος κακώς περιορίστηκε στον αριθμό των πόστων των φαρμακείων. Ο διάλογος έπρεπε να ξεκινήσει από την υπηρεσία που παρέχει το φαρμακείο και μετά να περάσουμε στα πόστα. Θέλει να είναι λίγο πιο ξεκάθαρο πώς

θα κατοχυρώσουμε τη διασπορά που λέμε ότι θέλουμε. Για την ειδικότητα της παθολογικής ογκολογίας, νομίζω δεν μπορούμε να δίνουμε ειδικότητα χωρίς εξετάσεις σήμερα.
Το άρθρο 38 έτσι όπως είναι διατυπωμένο είναι σαν να μετακυλύουμε ένα κέρδος από τις φαρμακαποθήκες στους φαρμακοβιομήχανους. Λέει επί λέξει «για τους εμπόρους φαρμακευτικών προϊόντων χονδρικής πώλησης το ποσοστό μικρού κέρδους από την πώληση φαρμακευτικών προϊόντων το τίμημα των οποίων καλύπτουν εν λόγω ή εν μέρει οι ΦΚΑ καθορίζεται σε 5,4% και υπολογίζεται επί της καθαρής τιμής του παραγωγού-εισαγωγέα του φαρμακευτικού προϊόντος. Ως καθαρή τιμή παραγωγού-εισαγωγέα ορίζεται η χονδρική τιμή του φαρμακευτικού προϊόντος μειούμενη κατά 5,4%». Αυτό, αν ισχύσει έτσι όπως είναι, χωρίς μια διόρθωση, για το τι ίσχυε μέχρι σήμερα, σημαίνει ότι η φαρμακαποθήκη δεν επηρεάζει καθόλου την τιμή, αφού αγοράζει ακριβώς στο ποσοστό που είναι το ποσοστό κέρδους τους. Τα υπόλοιπα θα τα πούμε επί των άρθρων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: