Κινηματογραφική Λέσχη Πρέβεζας -Wim Wenders, «Pina Bausch»
Με την ταινία του Wim Wenders «Pina Bausch» συνεχίζει τις προβολές της η Κινηματογραφική Λέσχη Πρέβεζας τη Δευτέρα 2 Ιανουαρίου, στη Θεοφάνειο Αίθουσα Tέχνης. Θα γίνουν δύο προβολές, στις 8 και στις 10 το βράδυ.
Η ταινία, που απέσπασε φέτος το βραβείο καλύτερου Ντοκιμαντέρ Γερμανικών ταινιών, παρουσιάζει τη ζωή της Πίνα Μπάους, της κορυφαίας χορεύτριας και χορογράφου που σχεδόν ανέτρεψε τη συμμετρία και την κλασική ομορφιά των Μπολσόι.
Η Πίνα Μπάους γεννήθηκε το 1940 στο Ζόλινγκεν της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας και ήδη σε ηλικία 14 χρόνων ξεκίνησε να σπουδάζει δίπλα στον περίφημο δάσκαλο Κουρτ Γιός, ο οποίος σημάδεψε την πορεία της στη σχολή Folkwang του Έσεν και αργότερα στη σχολή Juilliard School της Νέας Υόρκης. Το 1962 επέστρεψε στη Γερμανία και μόλις έξι χρόνια αργότερα, ξεκίνησε να χορογραφεί διχάζοντας στην αρχή το κοινό, το οποίο όμως αργότερα τη λάτρεψε κυριολεκτικά. Στη δεκαετία του ‘70 οι χορογραφίες της έδιναν ακόμα πολύ χρόνο στο χορό, στη συνέχεια εμπλούτιζε τις παραστάσεις της ολοένα και περισσότερο με λόγο και τραγούδι.
Παραστάσεις όπως η ‘Ιεροτελεστία της Άνοιξης’ του Στραβίνσκυ άφησαν εποχή. Συνήθιζε να δίνει τις πρεμιέρες της τον Μάιο ή τον Ιούνιο με παραστάσεις που δεν είχαν ακόμα τίτλο. Το έργο ήταν ακόμα υπό διαμόρφωση και στη συνέχεια με την πάροδο ορισμένων παραστάσεων αποκτούσε και τίτλο.
Στην Πίνα Μπάους, η οποία απέφευγε τα ΜΜΕ και τις συνεντεύξεις, είχαν απονεμηθεί δεκάδες διακρίσεις με σημαντικότερη το 2007 το βραβείο Κιότο, το οποίο θεωρείται το Νόμπελ των τεχνών καθώς και το Χρυσό Λιοντάρι στην Μπιενάλε της Βενετίας.
Η διάσημη πρωτοπόρος στο αντικείμενό της πέθανε στις 30 Ιουνίου 2009 σε ηλικία 69 ετών, και αποκαλούνταν η «μεγάλη κυρία» του σύγχρονου γερμανικού χορού, με μοναδικό εξπρεσιονιστικό στυλ, το οποίο αρχικά είχε προκαλέσει αντιδράσεις, προτού αναγνωριστεί παγκοσμίως.
Η Κινηματογραφική Λέσχη Πρέβεζας εκφράζει την βαθιά θλίψη της για τον χαμό της Λουκίας Ρικάκη.
«Είναι αδιανόητο να φεύγουν άνθρωποι τόσο νέοι, είναι αδιανόητο να φεύγουν τόσο δημιουργικοί άνθρωποι, είναι αδιανόητο να φεύγουν άνθρωποι που έδωσαν τόσα πολλά σε τόσο λίγο χρόνο, είναι αδιανόητο να φεύγουν ποιητές.
Λουκία δεν πέρασε καιρός που ήρθες στην Πρέβεζα όλο ζωντάνια και έδειξες σε μας και τα παιδιά μας την ταινία σου και μας μίλησες κατευθείαν στην ψυχή μας, που ομόρφηνες τις μέρες μας.
Ήσουν ακούραστη να μιλήσεις στα παιδιά, να τους μάθεις για την τέχνη σου, να απαντήσεις στις ερωτήσεις μας. Ήρθες κοντά μας σαν γνώριμη από καιρό με μια οικειότητα, μια διάθεση, μια αγάπη που μας άφησε σημάδια. Από που ήρθε αυτό το ροζ συννεφάκι που σε πήρε μακριά μας;
Η Κινηματογραφική Λέσχη Πρέβεζας δεν πιστεύει ότι έφυγες. Θα είσαι εδώ με τα όνειρά σου και τα όνειρά μας στις γλώσσες των παιδιών όλου του κόσμου, που τόσο αγάπησες κι' ήθελες να τους μιλήσεις, να σου ανοίξουν την καρδιά τους, να τους ανοίξεις τη δικιά σου, η κυρία που κρατούσε κάμερα, σα να ‘ταν η ίδια η ζωή», τονίζεται σε δελτίο τύπου.
Η ταινία, που απέσπασε φέτος το βραβείο καλύτερου Ντοκιμαντέρ Γερμανικών ταινιών, παρουσιάζει τη ζωή της Πίνα Μπάους, της κορυφαίας χορεύτριας και χορογράφου που σχεδόν ανέτρεψε τη συμμετρία και την κλασική ομορφιά των Μπολσόι.
Η Πίνα Μπάους γεννήθηκε το 1940 στο Ζόλινγκεν της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας και ήδη σε ηλικία 14 χρόνων ξεκίνησε να σπουδάζει δίπλα στον περίφημο δάσκαλο Κουρτ Γιός, ο οποίος σημάδεψε την πορεία της στη σχολή Folkwang του Έσεν και αργότερα στη σχολή Juilliard School της Νέας Υόρκης. Το 1962 επέστρεψε στη Γερμανία και μόλις έξι χρόνια αργότερα, ξεκίνησε να χορογραφεί διχάζοντας στην αρχή το κοινό, το οποίο όμως αργότερα τη λάτρεψε κυριολεκτικά. Στη δεκαετία του ‘70 οι χορογραφίες της έδιναν ακόμα πολύ χρόνο στο χορό, στη συνέχεια εμπλούτιζε τις παραστάσεις της ολοένα και περισσότερο με λόγο και τραγούδι.
Παραστάσεις όπως η ‘Ιεροτελεστία της Άνοιξης’ του Στραβίνσκυ άφησαν εποχή. Συνήθιζε να δίνει τις πρεμιέρες της τον Μάιο ή τον Ιούνιο με παραστάσεις που δεν είχαν ακόμα τίτλο. Το έργο ήταν ακόμα υπό διαμόρφωση και στη συνέχεια με την πάροδο ορισμένων παραστάσεων αποκτούσε και τίτλο.
Στην Πίνα Μπάους, η οποία απέφευγε τα ΜΜΕ και τις συνεντεύξεις, είχαν απονεμηθεί δεκάδες διακρίσεις με σημαντικότερη το 2007 το βραβείο Κιότο, το οποίο θεωρείται το Νόμπελ των τεχνών καθώς και το Χρυσό Λιοντάρι στην Μπιενάλε της Βενετίας.
Η διάσημη πρωτοπόρος στο αντικείμενό της πέθανε στις 30 Ιουνίου 2009 σε ηλικία 69 ετών, και αποκαλούνταν η «μεγάλη κυρία» του σύγχρονου γερμανικού χορού, με μοναδικό εξπρεσιονιστικό στυλ, το οποίο αρχικά είχε προκαλέσει αντιδράσεις, προτού αναγνωριστεί παγκοσμίως.
Η Κινηματογραφική Λέσχη Πρέβεζας εκφράζει την βαθιά θλίψη της για τον χαμό της Λουκίας Ρικάκη.
«Είναι αδιανόητο να φεύγουν άνθρωποι τόσο νέοι, είναι αδιανόητο να φεύγουν τόσο δημιουργικοί άνθρωποι, είναι αδιανόητο να φεύγουν άνθρωποι που έδωσαν τόσα πολλά σε τόσο λίγο χρόνο, είναι αδιανόητο να φεύγουν ποιητές.
Λουκία δεν πέρασε καιρός που ήρθες στην Πρέβεζα όλο ζωντάνια και έδειξες σε μας και τα παιδιά μας την ταινία σου και μας μίλησες κατευθείαν στην ψυχή μας, που ομόρφηνες τις μέρες μας.
Ήσουν ακούραστη να μιλήσεις στα παιδιά, να τους μάθεις για την τέχνη σου, να απαντήσεις στις ερωτήσεις μας. Ήρθες κοντά μας σαν γνώριμη από καιρό με μια οικειότητα, μια διάθεση, μια αγάπη που μας άφησε σημάδια. Από που ήρθε αυτό το ροζ συννεφάκι που σε πήρε μακριά μας;
Η Κινηματογραφική Λέσχη Πρέβεζας δεν πιστεύει ότι έφυγες. Θα είσαι εδώ με τα όνειρά σου και τα όνειρά μας στις γλώσσες των παιδιών όλου του κόσμου, που τόσο αγάπησες κι' ήθελες να τους μιλήσεις, να σου ανοίξουν την καρδιά τους, να τους ανοίξεις τη δικιά σου, η κυρία που κρατούσε κάμερα, σα να ‘ταν η ίδια η ζωή», τονίζεται σε δελτίο τύπου.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου