Το χρονοδιάγραμμα των δρόμων

Χωρίς Χρυσοχοϊδη η εκδήλωση του επιμελητηρίου για ε65 και Ιόνια οδό
Την πιο αναλυτική εξήγηση που έχει γίνει στα Γιάννενα σχετικά με την Ιόνια οδό και τον Ε65, την επανεκκίνησή τους και όλα τα επί μέρους στοιχεία για διόδια, εκκρεμότητες και φυσικά για τα τμήματα που αφορούν άμεσα την Ήπειρο, έδωσε ο Ζήσιμος Καρβούνης, διευθυντής ΕΥΔΕ μελετών-κατασκευών έργων παραχώρησης Αττικής και Ιόνιας Οδού του υπουργείου Υποδομών, ο οποίος ήταν και ο μόνος εξ υπουργείου που ήρθε τελικά στα Γιάννενα χτες.

Μίλησε στην εκδήλωση του Επιμελητηρίου στο Grand Serai, η οποία είχε θέμα την Ιόνια οδό και τον Ε65, όπου ήταν προσκεκλημένος ο πολιτικός του προϊστάμενος στο υπουργείο, ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. Η συζήτηση όμως για τις προμήθειες των υποβρυχίων τον κράτησε στη Βουλή τελικά.
Ξεκινώντας αντίστροφα, από... σήμερα δηλαδή, ο κ. Καρβούνης ενημέρωσε ότι σήμερα Πέμπτη το αργότερο, επισημοποιείται η συμφωνία και με τις τράπεζες που χρηματοδοτούν το έργο, οπότε το επόμενο στάδιο θα είναι τα εργοτάξια. Γι αυτά, ο κ. Καρβούνης εκτίμησε πως, παρότι είναι χειμώνας ακόμα, θα αναπτυχθούν πλήρως το διάστημα Φεβρουαρίου-Μαρτίου.
Ο κ. Καρβούνης είπε μάλιστα ότι αυτή τη φορά, τα έργα είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι θα ξεκινήσουν κανονικά και όχι όπως διατρανωνόταν εδώ και αρκετό καιρό ότι συμβαίνει. «Τον Απρίλιο έγινε το πρώτο βήμα. Υπογράφηκε η πρώτη συμφωνία από τον τότε υπουργό κ. Καλογιάννη και το έργο πράγματι ξεκίνησε, όχι βέβαια σε πλήρη ρυθμό. Τώρα ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες και θα πάμε σε πλήρεις ρυθμούς» είπε χαρακτηριστικά.

Τα κρίσιμα τμήματα
Ερωτώμενος για τα δύο κομμάτια που «καίνε» τα Γιάννενα και την Ήπειρο, δηλαδή τον Ε65 μέχρι την Εγνατία και την Κλόκοβα στο Αντίρριο, από την Ιόνια, ο κ. Καρβούνης είπε τα εξής: για τον Ε65, ότι ουσιαστικά το κομμάτι Τρίκαλα-Εγνατία θα γίνει στο προσεχές μέλλον και θα ενταχθεί στην επόμενη χρηματοδοτική περίοδο, αίτημα που έχει κατατεθεί ήδη στην Ε.Ε. από το υπουργείο.
«Επιλέχθηκε το πλέον ώριμο τμήμα, Ξυνιάδα-Τρίκαλα που είναι μεν το πλέον πεδινό, αλλά θα ανακουφίσει τον οδηγό από τις στροφές του Δομοκού» τόνισε χαρακτηριστικά. Μαζί με το Τρίκαλα-Εγνατία, στο ΣΕΣ πηγαίνει με πρόταση για ένταξη και το τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα.
Για την Κλόκοβα, ο κ. Καρβούνης είπε ότι ήδη, έχει συνεδριάσει το Συμβούλιο της Επικρατείας για την προσφυγή για τους περιβαλλοντικούς όρους, αλλά δεν έχει εκδώσει ακόμα απόφαση. Εάν τελικά η προσφυγή απορριφθεί και προχωρήσει η κατασκευή της σήραγγας στην κατεύθυνση προς Γιάννενα (το αντίθετο ρεύμα, προς Αντίρριο, θα γίνει με εξωτερική γέφυρα), τότε έχουν προβλεφθεί στις αναθεωρημένες συμβάσεις άλλα 100 εκατ. ευρώ. Αν η προσφυγή δικαιωθεί, τότε θα προχωρήσει η κατασκευή με τον πρότερο σχεδιασμό.
Αμφότερα τα έργα πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2015. Μαζί τους και το κομμάτι της Κλόκοβας, με τη μόνη διαφορά ότι αν τελικά γίνει σήραγγα, θα πάρει παράταση για οκτώ μήνες. Με λίγα λόγια, τέλη Αυγούστου του 2016, ο δρόμος από τα Γιάννενα μέχρι τη ζεύξη δεν θα πρέπει να έχει ούτε μια στροφή.

Τέσσερα διόδια
Αυτό που θα έχει όμως, θα είναι τέσσερα διόδια στην απόσταση μέχρι το Αντίρριο, κάτι που θα επιβαρύνει πολύ τους οδηγούς. Εκτός από τους τέσσερις σταθμούς, θα υπάρξουν και τέσσερις ακόμα διπλοί (είσοδοι-έξοδοι) σε ισάριθμους κόμβους, στοιχείο που μάλλον θα προκαλέσει αντιδράσεις, όταν ανακοινωθούν οι τοποθεσίες των σταθμών. Όσο για το κόστος, ο κ. Καρβούνης είπε ότι «δεν υπάρχει διαφοροποίηση» από τις αρχικές συμβάσεις, ότι είναι 4 λεπτά το χιλιόμετρο, αλλά χρησιμοποίησε εκείνο το επιχείρημα που προετοιμάζει συνήθως για όχι φθηνά κόστη στα διόδια: «Τα διόδια στην Ελλάδα είναι χαμηλότερα από το μέσο όρο ευρωπαϊκών διοδίων. Η Ιόνια οδός θα είναι από τους πλέον σύγχρονους αυτοκινητοδρόμους στην Ευρώπη» είπε ο κ. Καρβούνης.
Τέλος, για τη συνέχεια της Ιόνιας οδού μέχρι τα σύνορα με την Αλβανία, ο κ. Καρβούνης διευκρίνισε ότι ναι μεν είναι εκτός αντικειμένου του το θέμα, αλλά πρόσθεσε: «γνωρίζω πως το υπουργείο προγραμματίζει το έργο». Κλείνοντας, ο κ. Καρβούνης είπε ότι «χρειάζονται προσπάθειες από όλους γιατί ακόμα έχουμε προβλήματα με αρχαιολογίες ή απαλλοτριώσεις».

Αντίλογος
Στην εκδήλωση υπήρξε και αντίλογος. Ο πρώην βουλευτής Ιωαννίνων Θανάσης Οικονόμου τόνισε μεταξύ άλλων, ότι ναι μεν τα δύο οδικά έργα είναι πολύ σημαντικά, αλλά υπάρχουν θέματα καθόλου αμελητέα. Μίλησε για τη «μείωση φυσικού αντικειμένου» με τα τμήματα που μένουν εκτός, ειδικά στον Ε65, αλλά και για τον τρόπο που «ξανασυμφώνησε» το κράτος με τις κατασκευάστριες εταιρίες, λέγοντας ότι ουσιαστικά «χαρίσει μελλοντικά έσοδα» σε αυτές.
Στη χθεσινοβραδινή εκδήλωση παραβρέθηκαν, εκτός από τα στελέχη του Επιμελητηρίου, ο περιφερειάρχης Αλέκος Καχριμάνης, ο δήμαρχος Ιωαννιτών Φίλιππας Φίλιος, ο πρόεδρος της ΠΕΔ Ηπείρου Γιάννης Παπαλέξης, η διοίκηση της Τράπεζας Ηπείρου και πολλοί ακόμα αυτοδιοικητικοί παράγοντες.

http://www.agon.gr/news/117/ARTICLE/24280/2013-12-19.html

Δεν υπάρχουν σχόλια: