Η κατάσταση που κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε όταν αναλάβαμε ως κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛΛ το Γενάρη του 2015, είναι γνωστή σε όλους: Ημιτελής Β’ Φάση με πιεστικά χρονοδιαγράμματα απένταξης του έργου λόγω ελλιπούς εκτέλεσης των εργασιών, Γ΄Φάση στον αέρα χωρίς κανένα διαμορφωμένο σχέδιο χρηματοδότησης, χερσαία ζώνη χωρίς φορέα διαχείρισης και με γκρίζο ιδιοκτησιακό καθεστώς, το εμπορευματικό κέντρο παρέμενε ένα μακρινό όραμα και μια λειτουργία του ΟΛΗΓ που γύρω του είχε αναπτυχθεί ένα «οικοσύστημα» διαφθοράς και πλατειασμού.
Ύστερα από 2 χρόνια εφαρμογής ενός ολοκληρωμένου σχεδίου και παρά τις εξαιρετικά δυσμενείς οικονομικά συνθήκες, έχουμε μια εικόνα τελείως διαφορετική. Έχουμε λύσει σημαντικά ζητήματα και έχουμε βάλει στις ράγες υλοποίησης όλα τα υπόλοιπα
- Έχουμε εξασφαλίσει χρηματοδότηση και για την Β' και για την Γ΄ φάση του λιμένα Ηγουμενίτσας, οι οποίες όταν παραλάβαμε ήταν στον αέρα και τα έργα ήταν παγωμένα. Αυτή τη στιγμή τα έργα εκτελούνται κανονικά όπως μπορούν να διαπιστώσουν οι πολίτες ενώ ήδη γίνεται προσέγγιση κρουαζιερόπλοιων και σχεδιάζουμε ένα πλάνο ώστε οι τουρίστες να μένουν στην περιοχή.
-Στο πλαίσιο της «Διευκόλυνσης Συνδέοντας την Ευρώπη»/Connecting Europe Facility (ΔΣΕ/CEF) εξασφαλίζονται 11,5 εκατομμύρια ευρώ για τη κατασκευή εμπορευματικού κέντρου στην περιοχή, το οποίο θα συνδέεται με την Εγνατία οδό.
- Είναι σε εξέλιξη η απόδοση της χερσαίας ζώνης του λιμανιού στην τοπική κοινωνία και τον Δήμο Ηγουμενίτσας και μάλιστα παραδόθηκαν τα σχέδια εκτάσεως 365 στρεμμάτων (που δεν χρησιμοποιούνται για λιμενικές δραστηριότητες), προκειμένου να παραχωρηθούν από τον φορέα στον Δήμο ενώ στο μεσοδιάστημα η λιμενική ζώνη απέκτησε επιτέλους φορέα διαχείρισης.
-Χρηματοδοτείται με 813.000€ η κατασκευή του δρόμου 330μ. από την Β΄φάση του λιμανιού ως την Νομαρχία.
-Είναι σε τελική διαδικασία έκδοσης η Κοινή Υπουργική Απόφαση μεταξύ των Υπουργείων Περιβάλλοντος και Τουρισμού για την μετατροπή του λιμανιού Συβότων από αλιευτικό καταφύγιο σε τουριστικό, με ολοκληρωμένη διαχείριση και υποδομές που θα αποφέρει έσοδα στην τοπική κοινωνία σε αντίθεση με σήμερα.
-Με την εφαρμογή του νόμου περί δημοσίων συμβάσεων και δημοσίων έργων σπάει ο κύκλος των απευθείας αναθέσεων καθώς θα γίνονται κεντρικά, ηλεκτρονικά και με διαφάνεια.
- Είμαστε υπέρ στο να υπάρξουν αντισταθμιστικά οφέλη για την πόλη, λόγω της όχλησης από την κίνηση στο λιμάνι τα οποία θα χρησιμοποιούνται για αναπτυξιακούς και κοινωνικούς σκοπούς. Ήδη το Υπουργείο Ναυτιλίας έχει εξαγγείλει σχετική νομοθετική πρωτοβουλία.
Τέλος με την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού επιτέλους, το λιμάνι Ηγουμενίτσας θα αυξήσει σημαντικά το φορτίο διερχομένων επιβατών και οχημάτων και καθίσταται έτσι κεντρικός κόμβος και δυτική πύλη όχι μόνο της χώρας αλλά και ολόκληρης της Ευρωπαϊκής Μακροπεριφέρειας Αδριατικής-Ιονίου.
Όλα τα παραπάνω αποτελούν ένα πλέγμα δράσεων που απέχει παρασάγγας από την κριτική της αντιπολίτευσης, και κυρίως της ΝΔ, που μιλά διαρκώς για «την πιο άχρηστη και αναποτελεσματική κυβέρνηση που γνώρισε ο τόπος». Μάλλον είναι εκείνοι που πρέπει να απολογηθούν στους πολίτες, που δοκιμάζονται σκληρά από την χρεωκοπία και την λιτότητα, γιατί ενώ κυβέρνησαν επί σειρά ετών δεν μπόρεσαν να κάνουν αυτονόητα πράγματα και έτσι τους επιστρέφουμε τον χαρακτηρισμό αυτούσιο . Οι πολίτες βλέπουν και κρίνουν ποιοί μας οδήγησαν στην καταστροφή και ποιοι παλεύουν, με όσα μέσα διαθέτουν, να βγούμε από την κρίση με την κοινωνία όρθια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου