Αντώνης Μπέζας: Να επιστρέψουν ολόκληρη την παραλιακή έκταση και όχι μόνο τα τοπογραφικά διαγράμματα

Όταν θα φύγουν από την εξουσία, θα έχουν ξεκινήσει οι ίδιοι ένα μεγάλο έργο στη Θεσπρωτία για να το εγκαινιάσουν οι επόμενοι;
«Αυτό που έγινε με τη χερσαία ζώνη της Ηγουμενίτσας, ήταν λάθος. Αν κάτι αντίστοιχο γίνεται στην Πάτρα, δεν σημαίνει ότι έπρεπε να επαναληφθεί και στην Ηγουμενίτσα… Κάθε περίπτωση είναι διαφορετική. Δεν υπήρχε καμία αναγκαιότητα ανάκλησης της τροποποίησης του 2005. Οι εμμονές κάποιων υπηρεσιακών παραγόντων στην Αθήνα και την Ηγουμενίτσα και η προσπάθεια κάποιων να ξαναγυρίσουν στον ΟΛΗΓ τμήματα της παραλιακής ζώνης, βρήκαν πρόσφορο έδαφος στη σημερινή κυβέρνηση. Βρήκαν δηλαδή πρόθυμη την σημερινή κυβέρνηση στην «αγωνία» της να παρουσιάσει έργο σε τοπικό επίπεδο.

Η ευθύνη όμως γι’ αυτό δεν ανήκει στους υπηρεσιακούς παράγοντες αλλά σ’ αυτούς που παίρνουν τις πολιτικές αποφάσεις. Το πιο εξωφρενικό είναι ότι αυτό το λάθος χαρακτηρίστηκε ως αναγκαία πράξη και παρουσιάστηκε ως η λύση σ’ ένα πρόβλημα που στην πραγματικότητα δεν υφίστατο…
Επειδή ο κ. Τσίπρας κατήγγειλε στο παρελθόν την πώληση των περιφερειακών αεροδρομίων αλλά εισέπραξε προχθές το τίμημα της αποκρατικοποίησής τους. Επειδή κατήγγειλε την πώληση της ΔΕΗ αλλά αποδέχθηκε να δοθούν οι μονάδες που αντιστοιχούν στο 40% ισχύος της επιχείρησης.
Επειδή το ίδιο θα κάνουν και για τα λιμάνια, στα οποία η μοναδική μετοχή δεν ανήκει στο Δημόσιο αλλά στο ΤΑΙΠΕΔ, τους καλώ να επιστρέψουν άμεσα στην τοπική κοινωνία όλη την έκταση που ξανάδωσαν στην αρμοδιότητα του ΟΛΗΓ. Να επιστρέψουν ολόκληρη την έκταση και όχι τα τοπογραφικά διαγράμματα».
Αυτά τόνισε, μεταξύ άλλων, ο πρώην υφυπουργός Οικονομικών, Υγείας και Εργασίας Αντώνης Μπέζας, στις συνεντεύξεις που παραχώρησε στο ραδιοφωνικό σταθμό ΕΡΑ- Δίκτυο Ηπείρου και τη δημοσιογράφο Βάσω Γκόρου καθώς και στο Δημοτικό Ραδιόφωνο Ιωαννίνων και το δημοσιογράφο Γιώργο Γκόντζο. Ακολουθούν τα βασικά σημεία των τοποθετήσεων του κ. Μπέζα:


Για τα έργα στο Λιμάνι της Ηγουμενίτσας
«Ο κ. Τσίπρας και τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ προσπαθούν να δημιουργήσουν μια εικονική πραγματικότητα του τύπου «ότι θετικό έχει γίνει στη χώρα τα τελευταία χρόνια έχει γίνει από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ». Αυτό όμως ξεπερνάει τα όρια της μικροψυχίας και αποτελεί δημαγωγία.
Είναι δυνατόν να ισχυρίζονται ότι όταν παρέλαβαν τη διακυβέρνηση, «όλα στο Λιμάνι της Ηγουμενίτσας ήταν στον αέρα»; Ποιοι σχεδίασαν, ενέταξαν στο Γ’ ΚΠΣ, δημοπράτησαν και εκτέλεσαν το μεγαλύτερο μέρος της Β΄ Φάσης; Ποιοι σχεδίασαν, ενέταξαν σε χρηματοδότηση και δημοπράτησαν τη Γ’ Φάση του Λιμανιού; Ποιοι έκαναν την υποκατάσταση του αρχικού εργολάβου της Γ΄ Φάσης με τον «Άκτορα», ώστε να εκτελείται σήμερα το έργο; Ποιοι διασφάλισαν τη χρηματοδότηση των προμελετών για το Εμπορευματικό Κέντρο και προχώρησαν στη χωροθέτησή του; Όλα αυτά έγιναν από κάποιους ανθρώπους με όραμα, με κόπο και με μεγάλη πολιτική προσπάθεια.
Ο λόγος που μπήκα σε αντιπαράθεση με την κυβερνητική προπαγάνδα για το ποιος έκανε τι, είναι γιατί προσπαθούν να διαστρεβλώσουν την αλήθεια. Από κει και πέρα, ας δούμε όλοι μαζί το αύριο και ας κάτσουμε με προσοχή να προετοιμάσουμε τις επόμενες υποδομές που χρειαζόμαστε στη Θεσπρωτία, όπως ο οδικός άξονας Ηγουμενίτσα- Μαυρομάτι.
Ο κ. Τσίπρας και η κυβέρνησή του το μόνο που κάνουν είναι εγκαίνια ολοκλήρωσης έργων που άλλοι σχεδίασαν και ξεκίνησαν. Όταν θα φύγουν από την εξουσία, θα υπάρχει, άραγε, ένα έργο, μία νέα μεγάλη δημόσια ή ιδιωτική επένδυση που να έχουν οι ίδιοι ξεκινήσει στη Θεσπρωτία, για να την εγκαινιάσουν οι επόμενοι;».

Για τα εγκαίνια των μεγάλων αυτοκινητόδρομων
Όλοι γνωρίζουμε ότι ο κ. Τσίπρας και η ομάδα των «ακτιβιστών» του ΣΥΡΙΖΑ προσπάθησαν όσο τίποτα να σταματήσουν τα έργα, και στα Τέμπη, και στην Ιόνια Οδό, και στον Ε65, και στην Αθηνών- Κορίνθου. Καταψήφισαν τις συμβάσεις παραχώρησης, προκάλεσαν παντού τοπικές αντιδράσεις για περιβαλλοντικούς λόγους και πρωτοστάτησαν στο κίνημα «δεν πληρώνω». Όλες οι μεγάλες υποδομές της χώρας ήταν μη αποδεκτές από την Αριστερά.
Στη συνέχεια, όταν έγιναν κυβέρνηση, τα έργα αυτά ουσιαστικά σταμάτησαν για εννέα μήνες με την περιβόητη διαπραγμάτευση Βαρουφάκη, τη στάση πληρωμών του Δημοσίου και τους κεφαλαιακούς ελέγχους. Για τους λόγους αυτούς, σε όλα τα έργα, οι εργολάβοι ζήτησαν πρόσθετες αποζημιώσεις- πανωπροίκια, τα οποία ο κ. Σπίρτζης –ο άνθρωπος που ισχυρίστηκε ότι ο σιδηρόδρομος δεν είναι αναγκαίος για την Ήπειρο- τα έδωσε με προθυμία. Τώρα, δηλώνουν υπερήφανοι που τα εγκαινιάζουν.
Εμείς σαν Νέα Δημοκρατία είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι για την ολοκλήρωσή τους, και γιατί ξεκίνησαν από την κυβέρνηση Καραμανλή αλλά και γιατί όταν σταμάτησαν με την κρίση του 2011, τα έργα αυτά επανεκκίνησαν από την κυβέρνηση Σαμαρά μετά από πολύ δύσκολες διαπραγματεύσεις με τους παραχωρησιούχους και τις τράπεζες. Και σε αυτό είχαν συμμετοχή συγκεκριμένοι άνθρωποι, όπως οι κύριοι Χατζηδάκης, Καλογιάννης και Χρυσοχοίδης.
Τα έργα δεν ανήκουν στα κόμματα αλλά στους πολίτες που τα χρηματοδοτούν. Τα έργα έγιναν από αλλεπάλληλες κυβερνήσεις, που η κάθε μια είχε την μικρότερη ή μεγαλύτερη συνεισφορά. Όλα τα υπόλοιπα είναι πολιτικό θέατρο και πολιτική καπηλεία…».

Για την Εξεταστική Επιτροπή για την Υγεία
«Η Υγεία είναι σήμερα σε χειρότερη κατάσταση από ποτέ. Τα Νοσοκομεία λειτουργούν χάρη στην «αυτοθυσία» του νοσηλευτικού και ιατρικού προσωπικού. Η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας έχει καταρρεύσει. Οι οφειλές του ΕΟΠΥΥ προς τους παρόχους του έχουν εκτιναχθεί στα ύψη. Στο χώρο της Υγείας υπάρχει μια καθολική εικόνα παρακμής, αδράνειας και ανικανότητας.
Μπροστά σ’ αυτή την κατάσταση, η συνταγή είναι γνωστή και παλαιοκομματική. Επιχειρούν να κρύψουν το φιάσκο της αποτυχίας τους στην αρένα της σκανδαλολογίας. Η σύσταση της Εξεταστικής Επιτροπής για την Υγεία δεν έγινε από πραγματικό ενδιαφέρον αλλά για λόγους πολιτικού αντιπερισπασμού και για να προσφερθεί στην κοινή γνώμη ένα «αντίμετρο».
Η ΝΔ δεν είναι αρνητική στην Εξεταστική Επιτροπή. Είναι καλοδεχούμενη η Επιτροπή. Κατέθεσε όμως τη δική της πρόταση, γιατί στην κυβερνητική πρόταση που ψηφίστηκε, η διερεύνηση ξεκινάει από το 1997, μένει δηλαδή απέξω ένα τμήμα της περιόδου Σημίτη όταν Γενικός Γραμματέας Υγείας ήταν ο σημερινός υπουργός κ. Κουρουμπλής και επιπλέον, δεν διερευνάται η τελευταία διετία ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ, για την οποία έχουν αποσταλεί στη Βουλή φάκελοι δικογραφίας και έχουν ασκηθεί ποινικές διώξεις σε υπαλλήλους».

Για τη χερσαία ζώνη της Ηγουμενίτσας
«Το 2005 τροποποιήθηκε η σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΗΓ ΑΕ και τα τμήματα της παραλιακής ζώνης στα οποία δεν αναπτύσσονται λιμενικές δραστηριότητες τέθηκαν εκτός της χρήσης, της εκμετάλλευσης και των ορίων αρμοδιότητας του ΟΛΗΓ. Δεν τροποποιήθηκε η χερσαία ζώνη γιατί δεν χρειαζόταν, αλλά η σύμβαση παραχώρησης. Ικανοποιήθηκε έτσι ένα πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας, που αποτελούσε διεκδίκηση ετών. Την περίοδο μετά το 2005, στα τμήματα της παραλιακής ζώνης που έμειναν εκτός ορίων αρμοδιότητας του ΟΛΗΓ έγιναν μια σειρά από παρεμβάσεις συντήρησης και κανένα πρόβλημα δεν παρουσιάστηκε, στις περιπτώσεις, βέβαια, που υπήρχε συνεργασία μεταξύ Δήμου Ηγουμενίτσας και ΟΛΗΓ.
Ποιος μέχρι πρόσφατα αμφισβήτησε τη νομιμότητα αυτής της τροποιητικής σύμβασης; Η νομιμότητα μιας τέτοιας διοικητικής πράξης αποτελεί αρμοδιότητα του Συμβουλίου Επικρατείας και όχι ενός απλού τμηματάρχη του Υπουργείου Οικονομικών… Δεν γνωρίζω 12 χρόνια μετά την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης να έχει προσφύγει κάποιος εναντίον της στο ανώτατο ακυρωτικό Δικαστήριο. Γιατί λοιπόν ανακλήθηκε; Επειδή το ζήτησε ένας υπάλληλος ή για να εξυπηρετηθεί συγκεκριμένη σκοπιμότητα;».

Δεν υπάρχουν σχόλια: