Το 2010 η δημοπράτηση της Γ' φάσης του λιμένα Ηγουμενίτσας

Επιβεβαίωσε ο Υπουργός Δ. Ρέππας, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση στη Βουλής

Είδηση-επιβεβαίωση των όσων είχε πει ο Υφυπουργός Υποδομών και Δικτύων κ. Γιάννης Μαγκριώτης, επισκεπτόμενος τον Ιούνιο την Ηγουμενίτσα, αποτέλεσε η απάντηση του Υπουργού κ. Ρέππα, σε επίκαιρη ερώτηση των βουλευτών της Αντιπολίτευσης, σχετικά με τη δημοπράτηση της Γ' Φάσης του Λιμένα της Ηγουμενίτσας.

Συγκεκριμένα ο κ. Ρέππας ανακοίνωσε ότι γίνεται η κατάλληλη προετοιμασία, ούτως ώστε μέσα στο 2010 να γίνει η δημοπράτηση του λιμένα της Θεσπρωτικής πρωτεύουσας.
Γενικότερα ο κ. Ρέππας, σημείωσε ότι η κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών σχεδιάζει να δημοπρατήσει, έργα συνολικής αξίας 1,9 δισ. ευρώ μέχρι το τέλος του επόμενου, απαντώντας στην επίκαιρη ερώτηση βουλευτών της αντιπολίτευσης.
Με αιχμή την κριτική βουλευτών της ΝΔ περί «παγώματος» από την κυβέρνηση σημαντικών έργων που ξεκίνησαν από την προηγούμενη κυβέρνηση, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δ. Ρέππας, κατέθεσε στη Βουλή στοιχεία μεταξύ αυτών για την πρόοδο των εν εξελίξει έργων, εκείνων που είχαν προβλήματα λόγω λανθασμένου σχεδιασμού, ανωριμότητας, έλλειψης χρηματοδότησής τους και καταλόγισε με την σειρά του στην ΝΔ ότι παρέδωσε έργα που κατά κανόνα πάσχουν.
Σύμφωνα με πίνακα που παρέδωσε ο υπουργός, η πρόοδος των μεγάλων έργων μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου συγκριτικά με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα είναι:
- Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας 13% (από 4%)
- Ολυμπία Οδός ΠΑΘΕ: Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα και Ιονία Οδός: Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα 17% (από6%)
- Ιόνια Οδός: Αντίρριο - Ιωάννινα, ΠΑΘΕ: Αθήνα (Α/Κ Μεταμόρφωσης) - Μαλιακός (Σκάρφεια) Σχηματάρι - Χαλκίδα 24% (από 13%)
- ΠΑΘΕ: Μαλιακός - Κλειδί 52% (από 30%)
Δημοπρατήσεις έργων

Ο υπουργός ενημέρωσε επίσης ότι μέχρι τέλος του 2010 δημοπρατούνται νέα έργα προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ και εντός του 2011 δημοπρατούνται έργα προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ.
Επανέλαβε ότι έχει ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία για την αλλαγή του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου για την παραγωγή των δημοσίων Έργων, ώστε να γίνει αυτό πιο διαφανές, δίκαιο, αποτελεσματικό και αποδοτικό.
Ως παράδειγμα λανθασμένου σχεδιασμού ανέφερε το έργο της Υποθαλάσσιας Αρτηρίας της Θεσσαλονίκης, για το οποίο «παρά το ότι δεν έπεσε ούτε μία σφυριά, το κράτος καλείται τώρα να πληρώσει 68 εκ. ευρώ».
Ανακοίνωσε, επίσης, ότι το υπουργείο εξετάζει την περίπτωση να υποβάλλει στο ΣτΕ αίτηση μερικής ανάκλησης της αναστολής της εκτέλεσης της εκτροπής του άνω ρου του Αχελώου.
Σχετικά με το νέο Αεροδρόμιο Καστελλίου, ανέφερε πως χρειάστηκε να δοθεί παράταση ώστε να διερευνηθεί ο τρόπος χρηματοδότησης το Δημόσιο, να επιλυθούν θέματα λειτουργίας του αεροδρομίου, θέματα προμήθειας τοποθέτησης και λειτουργίας του εξοπλισμού αεροναυτιλίας, αλλά «όλα αυτά διευθετήθηκαν και οι δεσμευτικές προσφορές για το έργο αναμένεται να υποβληθούν εντός του έτους».
Για την επέκταση του Λιμένα της Ηγουμενίτσας (Γ1 Φάση), προϋπολογισμού 74,4 εκατ. ευρώ, ανακοίνωσε ότι προετοιμάζεται η δημοπράτηση εντός του 2010.
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Μ. Κεφαλογιάννης ανέφερε ότι η ΝΔ σε πέντε χρόνια διακυβέρνησης προχώρησε σε δημόσια έργα ύψους 19 δισ. ευρώ ενώ το ΠΑΣΟΚ σε διπλάσιο χρονικό διάστημα -τη δεκαετία 1993-2003- έκανε έργα μόλις 10 δισ. ευρώ.
Απαντώντας δε ο κ. Ρέππας στις κατηγορίες ότι δεν πληρώνονται οι εργοληπτικές εταιρείες για έργα που εκτελούν, ανέφερε ότι έχουν εξοφληθεί στις εργοληπτικές εταιρείες 1 δισ. 200 εκατ. ευρώ «από τα δύο περίπου δισ. οφειλές που άφησε η ΝΔ, ενώ επιχειρείται γενικότερο νοικοκύρεμα».
http://www.neoiagones.gr/index.php/-mainmenu-47/16043--2010--------.html


Δεν υπάρχουν σχόλια: