Τα αόρατα έργα που πληρώνουμε
Η Ιόνια Οδός με κατασκευασμένο μόλις το 24% και η Ε 65 με το 13% έχουν καταλήξει έργα - φαντάσματα για τα οποία οι εταιρίες εισπράττουν κανονικά το αντίτιμο των διοδίων στην Εθνική Οδό Αθήνας - Θεσσαλονίκης, ξεσηκώνοντας κύμα διαμαρτυρίας από τους οδηγούς
Επρόκειτο για ένα μεγάλο έργο που δυστυχώς, έχει μείνει στον αέρα. Την κατασκευή και την ανάληψη της διαχείρισής του από ιδιώτες επικρότησαν και τα δυο μεγάλα κόμματα στο παρελθόν, τόσο η Νέα Δημοκρατία, όσο και το ΠΑΣΟΚ, ενώ με νόμο του κράτους δόθηκαν οι συμβάσεις σε ιδιωτικές εταιρίες για την αφετηρία υλοποίησής των έργων.
Η Ιονία Οδός και ο Ε65 αποτυπώθηκε στο μυαλό των περισσοτέρων ως ένα μεγαλειώδες έργο, καθώς θα συνέδεε Στερεά Ελλάδα, Ήπειρο και Θεσσαλία, αντικαθιστώντας το οδικό δίκτυο – καρμανιόλα, με καινούργιους φαρδείς δρόμους, καινούργιας ασφάλτου. Ωστόσο στην πράξη τα πάντα έχουν σταματήσει και το μόνον που έχει παραμείνει είναι η είσπραξη τελών διοδίων στην Εθνική Οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης που έχει ξεσηκώσει κύμα διαμαρτυρίας καθώς οι οδηγοί πληρώνουν για ένα έργο που δεν υπάρχει.
Γιατί η Ιόνια Οδός μπήκε στον πάγο; Αρχικά, η καθυστέρηση στην έναρξη των απαλλοτριώσεων, που αν και θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί ένα χρόνο μετά τις υπογραφές , στην πράξη μόλις έχει αρχίσει. Επίσης οι αρχαιολογικές ανασκαφές που σε κάποια σημεία έχουν συναντήσει ευρήματα, παράλληλα με τη διάνοιξη δρόμων και περασμάτων, η έλλειψη χρηματοδότησης από τις τράπεζες και η έλλειψη κεφαλαίων από τις κατασκευαστικές που ανέλαβαν το έργο, είναι μερικές από τις αιτίες που η Ιόνια Οδός έχει παγώσει και οι οδηγοί πληρώνουν για ένα έργο, επιπλέον, εκτός από τους φόρους τους.
Από την πλευρά τους, οι κατασκευαστές διαβεβαιώνουν πως όλα πάνε καλά και θα έχουν ολοκληρώσει τους δύο αυτοκινητόδρομους έως το 2013. Μάλλον απίθανο. Σύμφωνα με την Καθημερινή, η εικόνα είναι η εξής:
*Στην Ιόνια Οδό έχει κατασκευαστεί μόλις το 24% του έργου, ενώ έχει απαλλοτριωθεί το 42% των απαραίτητων εκτάσεων.
*Στον Ε65 έχει παραδοθεί στον κατασκευαστή το 81% των απαραίτητων εκτάσεων για την κατασκευή του νέου άξονα, αλλά έχει κατασκευαστεί μόλις το 13% του έργου.
*Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες μόλις σε δύο από τα επτά τμήματα του έργου (1ο-14ο χλμ. και 32ο-43ο χλμ.), σε άλλα τρία βρίσκονται σε διάφορα στάδια και σε δύο δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα: στο 48ο-56ο χλμ., καθώς δεν έχει απαλλοτριωθεί η γη, και από το 135ο χλμ. έως το τέλος του έργου, λόγω απόφασης του ΣτΕ για «πάγωμα» των εργασιών ύστερα από προσφυγή.
*Στην εθνική οδό Ελευσίνας-Πάτρας-Τσακώνας έχει κατασκευαστεί το 17% του έργου, στην εθνική οδό Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας-Σπάρτης το 55% και στην εθνική οδό Αθήνας-Θεσσαλονίκης, από Μαλιακό έως Κλειδί, το 52% του έργου.
Ωστόσο, τα φιλόδοξα σχέδια του υπουργείου Υποδομών δεν σταματούν εκεί. Σύμφωνα με πληροφορίες, μετά τις αυτοδιοικητικές εκλογές του Νοεμβρίου αναμένεται η επίσημη ανακοίνωση κατασκευής διοδίων μέσα στην Αττική και συγκεκριμένα, στους κόμβους Πύρνας, Καλυφτάκη, Αγίου Στεφάνου και Βαρυμπόμπης.
Ειδικά για τον κόμβο Αγίου Στεφάνου υπάρχει η σκέψη να επιτραπεί νωρίτερα η τοποθέτηση διοδίων μόνο για τα βαρέα φορτηγά, προκειμένου να αποτρέπεται η είσοδός τους στην παράπλευρη οδό, πρακτική που ξεκίνησε μετά την αύξηση των τιμών στα διόδια Αφιδνών.
Επρόκειτο για ένα μεγάλο έργο που δυστυχώς, έχει μείνει στον αέρα. Την κατασκευή και την ανάληψη της διαχείρισής του από ιδιώτες επικρότησαν και τα δυο μεγάλα κόμματα στο παρελθόν, τόσο η Νέα Δημοκρατία, όσο και το ΠΑΣΟΚ, ενώ με νόμο του κράτους δόθηκαν οι συμβάσεις σε ιδιωτικές εταιρίες για την αφετηρία υλοποίησής των έργων.
Η Ιονία Οδός και ο Ε65 αποτυπώθηκε στο μυαλό των περισσοτέρων ως ένα μεγαλειώδες έργο, καθώς θα συνέδεε Στερεά Ελλάδα, Ήπειρο και Θεσσαλία, αντικαθιστώντας το οδικό δίκτυο – καρμανιόλα, με καινούργιους φαρδείς δρόμους, καινούργιας ασφάλτου. Ωστόσο στην πράξη τα πάντα έχουν σταματήσει και το μόνον που έχει παραμείνει είναι η είσπραξη τελών διοδίων στην Εθνική Οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης που έχει ξεσηκώσει κύμα διαμαρτυρίας καθώς οι οδηγοί πληρώνουν για ένα έργο που δεν υπάρχει.
Γιατί η Ιόνια Οδός μπήκε στον πάγο; Αρχικά, η καθυστέρηση στην έναρξη των απαλλοτριώσεων, που αν και θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί ένα χρόνο μετά τις υπογραφές , στην πράξη μόλις έχει αρχίσει. Επίσης οι αρχαιολογικές ανασκαφές που σε κάποια σημεία έχουν συναντήσει ευρήματα, παράλληλα με τη διάνοιξη δρόμων και περασμάτων, η έλλειψη χρηματοδότησης από τις τράπεζες και η έλλειψη κεφαλαίων από τις κατασκευαστικές που ανέλαβαν το έργο, είναι μερικές από τις αιτίες που η Ιόνια Οδός έχει παγώσει και οι οδηγοί πληρώνουν για ένα έργο, επιπλέον, εκτός από τους φόρους τους.
Από την πλευρά τους, οι κατασκευαστές διαβεβαιώνουν πως όλα πάνε καλά και θα έχουν ολοκληρώσει τους δύο αυτοκινητόδρομους έως το 2013. Μάλλον απίθανο. Σύμφωνα με την Καθημερινή, η εικόνα είναι η εξής:
*Στην Ιόνια Οδό έχει κατασκευαστεί μόλις το 24% του έργου, ενώ έχει απαλλοτριωθεί το 42% των απαραίτητων εκτάσεων.
*Στον Ε65 έχει παραδοθεί στον κατασκευαστή το 81% των απαραίτητων εκτάσεων για την κατασκευή του νέου άξονα, αλλά έχει κατασκευαστεί μόλις το 13% του έργου.
*Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες μόλις σε δύο από τα επτά τμήματα του έργου (1ο-14ο χλμ. και 32ο-43ο χλμ.), σε άλλα τρία βρίσκονται σε διάφορα στάδια και σε δύο δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα: στο 48ο-56ο χλμ., καθώς δεν έχει απαλλοτριωθεί η γη, και από το 135ο χλμ. έως το τέλος του έργου, λόγω απόφασης του ΣτΕ για «πάγωμα» των εργασιών ύστερα από προσφυγή.
*Στην εθνική οδό Ελευσίνας-Πάτρας-Τσακώνας έχει κατασκευαστεί το 17% του έργου, στην εθνική οδό Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας-Σπάρτης το 55% και στην εθνική οδό Αθήνας-Θεσσαλονίκης, από Μαλιακό έως Κλειδί, το 52% του έργου.
Ωστόσο, τα φιλόδοξα σχέδια του υπουργείου Υποδομών δεν σταματούν εκεί. Σύμφωνα με πληροφορίες, μετά τις αυτοδιοικητικές εκλογές του Νοεμβρίου αναμένεται η επίσημη ανακοίνωση κατασκευής διοδίων μέσα στην Αττική και συγκεκριμένα, στους κόμβους Πύρνας, Καλυφτάκη, Αγίου Στεφάνου και Βαρυμπόμπης.
Ειδικά για τον κόμβο Αγίου Στεφάνου υπάρχει η σκέψη να επιτραπεί νωρίτερα η τοποθέτηση διοδίων μόνο για τα βαρέα φορτηγά, προκειμένου να αποτρέπεται η είσοδός τους στην παράπλευρη οδό, πρακτική που ξεκίνησε μετά την αύξηση των τιμών στα διόδια Αφιδνών.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου