Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Μέχρι τον Μάρτιο θα εμβολιαστεί το 10% του πληθυσμού. Καλό φθινόπωρο να πούμε
19:15
Οι διαταραχές του περιεχομένου της σκέψης: παραληρητικές ιδέες, υπερτιμημένες ιδέες και ιδεοληψίες.
Οι παραληρητικές ιδέες συνιστούν παγιωμένες σκέψεις των ασθενών για όψεις της εσωτερικής και της εξωτερικής πραγματικότητάς τους, τεράστιας προσωπικής σπουδαιότητας, μολονότι οι ασθενείς αδυνατούν να δικαιολογήσουν έλλογα την εκ μέρους τους αποδοχή.
Παρομοίως, οι υπερτιμημένες ιδέες συνιστούν παραληρητικές ιδέες βραχείας ωστόσο χρονικής διάρκειας διατήρησής τους, που υποκινούνται από οξεία συναισθηματική αναστάτωση και παύουν να υφίστανται μετά την αποδρομή της τελευταίας.
Ως προς τους κυριότερους τύπους θεματικού περιεχομένου τους, οι παραληρητικές ιδέες διακρίνονται σε:
παραληρητικές ιδέες επαπειλούμενης προσβολής της ατομικής ασφάλειας, αξιοπρέπειας ή της ιδιωτικότητας της προσωπικής ζωής των ασθενών (παραληρητικές ιδέες δίωξης, συνωμοσίας, κατασκόπευσης και προσβλητικής αναφοράς συνανθρώπων προς αυτούς), παραληρητικές ιδέες, υποχονδριακές παραληρητικές ιδέες (προσβολής τους από ανίατες νόσους), παραληρητικές ιδέες υπερτίμησης εαυτού (π.χ. ανάληψη μεσσιανικής αποστολής),
παραλήρητικές
Ιδέες ζηλοτυπίας και ερωτομανίας (βεβαιότητας ότι υψηλά ιστάμενα στην κοινωνική ιεραρχία άτομα τους έχουν ερωτευθεί).
Παραληρητικές ιδέες χαρακτηρίζουν όλες ανεξαιρέτως τις κατηγορίες ψυχωσικών διαταραχών, πρωτογενών και/ή δευτερογενών.
Ιδεοληψίες
Οι ιδεοληψίες συνιστούν εικόνες, ιδέες ή παρορμήσεις που, μολονότι αναγνωρίζονται από τους ασθενείς ως προϊόντα του ψυχισμού τους -κατ’ αντιδιαστολή προς τα ψυχωτικά βιώματα παθητικότητας και εξωτερικής επίδρασης-, βιώνονται ως παρείσακτες και αγχογόνες, υποκινώντας την προβολή σθεναρής χωρίς όμως αποτελέσματος αντίστασης σε αυτές. Η προσωρινή εκτόνωση του υποκινούμενου άγχους επιτυγχάνεται μέσω επινόησης καταναγκαστικών τελετουργιών.
Οι κυριότεροι τύποι θεματικού περιεχομένου των ιδεοληψιών είναι οι εξής: επιθετικότητα (φόβος απώλειας ελέγχου εαυτού και τέλεσης επικίνδυνων, ανήθικων ή βέβηλων πράξεων), μόλυνσης (τρόβος μόλυνσης από ακαθαρσίες ή παθογόνους μικροοργανισμούς), σεξουαλικότητας ενασχόληση με διαστροφικές σεξουαλικές ιδέες, εικόνες ή παρορμήσεις), συλλογής άχρηστων πραμάτων (αδυναμία αποκομιδής παλαιών εφημερίδων ή ειδών ρουχισμού) και, τέλος, τάξης και συμμετρίας (απαίτηση εύτακτης διευθέτησης πραγμάτων κατά απολύτως προκαθορισμένο τρόπο επί ποινή πρόκλησης σοβαρής βλάβης στον εαυτό ή σε οικεία πρόσωπα).
Οι κυριότεροι τύποι καταναγκαστικών τελετουργιών στις οποίες προσφεύγουν οι ασθενείς είναι οι εξής:
καταναγκασμοί καθαριότητας (ατέρμονη πλύση και αντισηψία σώματος, αποφυγή επαφής με εστίες μόλυνση).
Καταναγκασμοί ελέγχου (τέλεσης αναγκαίων για την προσωπική ασφάλεια πράξεων, όπως κλείσιμο εξώ- πόρτας, κλείσιμο παραθύρων, απενεργοποίηση διακοπτών παροχής ηλεκτρισμού, καταναγκασμοί τάξης (διευθέτηση πραγμάτων βάσει αυστηρά προκαθορισμένου σχεδίου) και, τέλος, καταναγκασμοί συλλογής άχρηστων πραγμάτων.
Ιδεοληψίες και καταναγκαστικές τελετουργίες χαρακτηρίζουν κατεξοχήν την ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή, μολονότι ενδέχεται να απαντώνται και σε άλλες κατηγορίες πρωτογενών ή δευτερογενών ψυχικών διαταραχών.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
7.1.1. Scharfetter Chr. Klinische Psychopathologie. 3 Auflage, Stuttgart, Thieme, 1991
7.1.2. Ουλής Π. Στοιχεία Ψυχιατρικής Σημειολογίας. Αθήνα, Ιατρικές £κδόσεις ΖεβεΑεκάκη, 1996
7.1.3. Sims A. Symptoms in the mind. 3rd ed.
7.1.4. Ουλής Π. €γχεφίδιο Κλινικής Ψυχοπαθολογίας: σημεία, συμπτώματα, μηχανισμοί. Αθήνα, Ιατρικές £κδόοεις ΒΗΤΑ,
2006
34 σχόλια:
Με το σταλινικό καταστατικό που έχουν πάλι οι ίδιοι θα είναι. Η κοροϊδία του κόσμου πάει σύγνεφο.
Οι προσδοκίες για φυτώριο λαμογιών στα πολιτιστικά απέτυχε οικτρά . Ο πρόεδρος τα θέλει όλα για τη πάρτη του και οι δυο τρεις που από ανάγκη τον ακολουθούν εκτίθενται ανεπανόρθωτα.
Αν έχει το κουράγιο ο πρόεδρος του ΚΙΜΙΘΕ ας μα πει πόσα από τα αρχεία των δωρητών κατέληξαν στο ΚΙΜΕΘΕ και πόσα στην προσωπική του συλλογή.
Δεν είναι θέμα κουράγιου. Όλο το υλικό του ΚΙΜΕΘΕ είναι καταγεγραμμένο. Μια μικρή έκδοση με αυτό θα στερούσε από κάθε καλοθελητή, τους κατά κάποιο τρόπο δικαιολογημένους υπενυγμούς.
Είκοσι και πλέον χρόνια ποια είναι η προσφορά του ΚΙΜΕΘΕ ώστε να δικαιολογεί τον τίτλο του;
Πόσες ιστορικές μελέτες έχει αναδείξει όλα αυτά τα χρόνια;
Μα που ζείτε; Το Κέντρο είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του προέδρου του.
Εξυπηρετεί μόνο την προσωπική του προβολή και τίποτε άλλο.
Το έργο και η προσφορά του Μιχάλη Πασιάκου στην τοπική μας ιστορία και λαογραφία είναι τεράστια και ανεκτίμητη. Γι’ αυτό το λόγο συγχαρούμε τους διοργανωτές της εκδήλωσης, τον Δήμο Ζίτσας και την Ομοσπονδία Αδελφοτήτων Καλαμά γι’ αυτή την τιμή και τη βράβευση του Μιχάλη Πασιάκου. Η βράβευση και η παρουσίαση έγινε στα πλαίσια των εκδηλώσεων που έκαναν στη εκδήλωση ΧΡΗΣΤΟΒΑΣΙΛΕΙΑ- στη μνήμη του Χρήστου Χρηστοβασίλη
Παραλείψατε να αναφέρετε ότι η παραπάνω εκδήλωση περιελάβανε παρουσίαση του ανεκτίμητου Συγγραφικού και Φωτογραφικού έργου του Μιχάλη Πασιάκου
Μα είστε σοβαροί; Βρέθηκαν κάποιοι σε ένα ξεχασμένο χωριό των Ιωαννίνων που θέλησαν να το παίξουν πολιτιστικοί παράγοντες σε ένα κοινό που δεν γνώριζε καν που πέφτει το Φιλιάτι και το κάνετε θέμα;
Και τον Άκι Μπούα να τους παρουσίαζαν ως συγγραφεα με ανεκτίμητο συγγραφικό έργο, αυτοί θα χειροκροτούσαν με ενθουσιασμό.
Όσο για το ανεκτίμητο συγγραφικό έργο του Πασιάκου, συμφωνούμε. Δεν μπορείς να εκτιμήσεις κάτι που δεν υπάρχει.
Εκτός αν λογίζονται ως σπουδαίο συγγραφικό έργο οι κρυόπλαστες λεζάντες στις φωτογραφίες περιπάτου που κατά καιρούς αναρτά στο μπλοκ του.
Δυστυχώς ισχύει ακόμα αυτό που πρωτοείπε ο ηθοποιός Τζαβαλάς Καρούσος και διέδωσε ο μεγάλος Γιάννης Τσαρούχης.
«Στην Ελλάδα είσαι ότι δηλώσεις»
Ούτε ένας ντόπιος αριστερός «συνοδοιπόρος» στην εκδήλωση του Πασιάκου στο Φοινίκι.
Τυχαίο;
Οι έντιμοι αριστεροί του γύρισαν την πλάτη και καλά έκαναν
Η εκδήλωση στο Φοινίκι ήταν μια απίστευτη παρωδία. Οι Φοινικιώτες στη συντριπτική τους πλειοψηφία απείχαν επιδεικτικά από την «εκδήλωση» (πλην των «αξιωματούχων») αρνούμενοι να παίξουν το ρόλο του χειροκροτητή στα γνωστά καραγκιοζιλίκια.
Ούτε οι φωτογραφίες που τράβηξε επιλεκτικά ο Πασιακος και προβάλλει στο μπλοκ του, μπορούν να κρύψουν την θλιβερή πραγματικότητα.
Όσοι ξένοι παραθεριστές παραπλανηθήκαν με τα γνωστά τερτίπια και βρέθηκαν στο Φοινίκι διαπίστωσαν την παρωδία εκδήλωση και τους εγκατέλειψαν γρήγορα.
Και έμειναν μόνοι τους σε ξένο χωριό (χωρίς κανένα Φοινικιώτη στη παρέα) να πίνουν μπύρες.
Φωτογραφίες εδώ προς αποφυγή κάθε παρερμηνείας; http://labastia.blogspot.gr/2014/08/blog-post_11.html
Κύριε ΣΠΥΡΟ, είδα τις φωτογραφίες και διαπίστωσα την ορθότητα των παρατηρήσεων σας.
Δυστυχώς κάποιοι με το έτσι θέλω προσπαθούν να μας παρουσιάσουν το μαύρο ως άσπρο.
Κρίνουμε απαραίτητο να διευκρινίσουμε ότι τα σχόλια των αναγνωστών μας δεν εκφράζουν απαραίτητα και την ιστοσελίδα μας. Είμαστε όμως υποχρεωμένοι να τα δεχτούμε στο πλαίσιο της ελεύθερης κριτικής που καθιέρωσε το διαδίκτυο. Όποιος εκτίθεται δημόσια εκτίθεται και στη δημόσια κριτική.
Η ιστοσελίδα μας, δίνει την δυνατότητα σε όποιον θεωρεί ότι αδικείται να αντικρούσει ή να διαψεύσει όποια σχόλια τον αφορούν.
Δυστυχώς για κάποιους, όσο και αν το επιθυμούν δεν θα γίνουμε ΚΙΝΑ
Οι καταγραμμένες τηλεφωνικές απειλές δεν μας πτοούν.
Απλώς αποδεικνύουν περίτρανα ότι πέσαμε σε μεγάλο απόστημα..
Και ως thesprotia-news πλέων θα δώσουμε τη μάχη να σπάσει αυτό το απόστημα.
Καλούμε τους πολίτες του διευρυμένου δήμου φιλιατών να αναφέρουν ότι «μυστήριο» έχει υποπέσει στην αντίληψη τους για το ΚΙΜΕΘΕ
Αληθεύει ότι ο τέως δήμαρχος Σαγιάδας Βαγγέλης Μάστορας έδωσε επιχορήγηση 50. 000 ευρώ στο ΚΙΜΕΘΕ και αν ναι τι έγιναν αυτά τα λεφτά;
Αυτό θα μας το πει ο έλεγχος της σημερινής δημοτικής αρχής που προΐσταται ο δήμαρχος Μηνάς Παππάς
Αν ισχύει αυτό ο ταμίας του ΚΙΜΕΘΕ έπρεπε να το έχει αναφέρει στη γενική συνέλευση που έγινε πρόσφατα
Όσες καταγγελίες και να γράψετε θα είναι μη επιβεβαιωμένες πληροφορίες . Μόνο με υπεύθυνο και σοβαρό έλεγχο θα ξεκαθαρίσουν τα πράγματα. Και ένα τέτοιο έλεγχο σε βάθος εικοσαετίας μόνο το ΣΔΟΕ μπορεί να πραγματοποιήσει.
εχει δικιο ξυσσαξατε απο τη ζηλια σας
Ποια ζήλεια. Εδώ μιλάμε για χειρότερη κατάσταση.
Κάθε βράδυ αν δεν διαβάσουμε το βιβλίο με τα ισκιώματα 17 φορές, δεν μας πιάνει ο ύπνος.
ετσι μπραβο να λεγετε και καμια αληθεια.ΑΤΑΛΑΝΤΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ο καθενας στην κατηγορια του
Εμείς ζούμε – μόνο και μόνο τον σαγιαδινό – με Νόμπελ λογοτεχνίας να τον δούμε
για να βγαζετε τοσο μισος και ζηλεια πρεπει να ειναι πολυ καλος ο κ.Πασσιακος(και αν κρινω απο τα σχεδον υβριστικα και συνεχως λασπολογικα σχολια σας χωρις ιχνος κριτικης εσεις πολυ χαμενοι)
Πολύ καλός δεν θα πει τίποτα. Δεν βλέπετε την πρωτοφανή πολιτιστική άνθηση στη Θεσπρωτία τα τελευταία είκοσι χρόνια ;
Όλη η Ήπειρος ζηλεύει τις άρτια οργανωμένες και υψηλής αισθητικής πολιτιστικές εκδηλώσεις που έγιναν στο τόπο μας.
Όταν υπάρχουν μέσα σε πέντε αράδες κείμενο για τους ανώνυμους του διαδικτύου -32 προσβλητικοί χαρακτηρισμοί, -27 υβριστικά επίθετα, -18 επιθετικές προτροπές και καμιά δεκαριά διαπιστώσεις του κωλου, τότε μάλλον πρέπει να ειπώθηκαν αλήθειες που τσούζουν πολύ.
Πως σου πάνε τα ψηλοτάκουνα Μίχουμ όταν το παίζεις αντι εξουσιαστής, δεν το φαντάζεσαι.
-Όμως, εκεί στην καθημερινή «μάχη» που δίνεις με τη κρατική βία, πρόσεξε μη σκίσεις κανένα καλσόν μανάρι μου.
-Καλά, αυτό το γκρουπούσκουλο κατηγορεί όλα τα άλλα ιστολόγια ως φασιστικά επειδή έχουν ελεύθερα σχόλια;
-Τώρα ξαφνικά διαπίστωσε ότι αυτά τα ιστολόγια είναι της συμφοράς; -Τόσα χρόνια που αναδημοσίευε αναρτήσεις από αυτά, γιατί το έκανε; -Για να υμνήσει τον Γκέμπελς;
-Ουστ από εδώ ξεφτίλες προσκυνημένοι κατουριάρηδες
Αυτός ο καραγκιόζης δεν είναι που είχε λογαριασμό στο facebook και τον έκλεισε επειδή οι «χιλιάδες» φίλοι δεν του έκανα ούτε ένα like στις παπαριές που έγραφε;
-Αυτός είναι. Αλλά δεν ήταν και ο μοναδικός λόγος αυτός που έκλεισε το λογαριασμό.
-Ήταν υποχρεωμένος επίσης να απαντά σε ερωτήσεις των ειδικών και φαινόταν έτσι η αμορφωσιά του, η ασχετοσύνη του και η χαρακτηριστική του ημιμάθεια.
-Το διαδίκτυο δεν είναι Θεσπρωτία να έχεις 5-10 άσχετους γύρω σου και να παραμυθιάζεις την κάθε σαλταρισμένη τοπική νομενκλατούρα που θέλει να προβάλει την ανεπάρκειά της.
-Μιλάμε το άτομο είναι μεγάλος καραγκιόζης.
-Το νούμερο τώρα το παίζει μέγας αρχαιολόγος , με ανύπαρκτες γνώσεις αρχαιολογίας, και υποδεικνύει περιοχές με δήθεν θαμμένους τάφους, ναούς , κάστρα και ένα σωρό άλλες μαλακίες.
-Βέβαια τον έχουν πάρει χαμπάρι τι ψωνάρα του κέρατα είναι και δεν ασχολείται κανείς μαζί του. Ούτε για πλάκα.
-Θα άκουσε τίποτα εικασίες από κανένα αρχαιολόγο, από αυτούς που γλείφει πατοκορφα, και το παρουσιάζει ως δικό του.
-Άλλωστε, από το κοινό στο οποίο απευθύνεται κανένας δεν θα του ζητήσει να τεκμηριώσει την άποψή του. -οι περισσότεροι αρέσκονται μόνο να καταναλώνουν τις παπαριές του.
-Το ποιο πιθανό είναι να τον πείραξαν κάποια μανιτάρια από αυτά που ψάχνει στα βουνά. -Αυτά, άμα τα φας, όχι μόνο ναούς και μαντεία αλλά και το Χριστό φαντάρο βλέπεις.
Τελικά έγιναν οι εκλογές και εάν ναι, ποιος είναι ο νέος πρόεδρος; Έχουν περάσει σχεδόν δυο μήνες και δεν βγηκε καμία ανακοίνωση από το ΚΙΜΕΘΕ.
Δημοσίευση σχολίου