Απογραφή περιουσίας, αλλά και χρεών των Δήμων ως τις 28 Φεβρουαρίου
Την υποχρέωση να ολοκληρώσουν μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου την απογραφή και αποτίμηση των παγίων περιουσιακών στοιχείων τους έχουν οι Καλλικράτειοι Δήμοι όλης της χώρας. Σύμφωνα με εγκύκλιο που απέστειλε στις 29 Δεκεμβρίου 2010 ο υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Ραγκούσης ήδη μέχρι τη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου πρέπει η Επιτροπή Απογραφής να έχει προχωρήσει σε μία πρώτη καταγραφή των απαιτήσεων και των υποχρεώσεων των Δήμων. Όπως γίνεται κατανοητό, η όλη διαδικασία είναι σημαντική για όλους τους Δήμους της χώρας καθώς μέσα από αυτή θα μάθουμε την οικονομική κατάσταση των νέων θεσμών και με βάση αυτή θα ασκηθεί και η οικονομική πολιτική.
Ακολουθούν βασικά σημεία της εγκυκλίου του υπουργείου:
Φάσεις Απογραφής και Αποτίμησης
Η απογραφή και αποτίμηση των ιδιωτικών και κοινής χρήσεως περιουσιακών στοιχείων, των χρηματικών διαθεσίμων, των απαιτήσεων και υποχρεώσεων των δήμων, θα διενεργηθεί στις ακόλουθες φάσεις:
α΄ Φάση έως την 3-1-2011
Την 3-1-2011 συντάσσεται πρωτόκολλο παράδοσης – παραλαβής μεταξύ του δημοτικού ταμία, ο οποίος ορίζεται με απόφαση του δημάρχου και του υπαλλήλου που ασκούσε καθήκοντα ταμία σε κάθε συνενούμενο Ο.Τ.Α. ή/και των ελεγκτών εσόδων-εξόδων των Ο.Τ.Α., οι οποίοι διεξήγαγαν την ταμειακή υπηρεσία στις Δ.Ο.Υ.. Στο πρωτόκολλο θα αναγράφονται οπωσδήποτε τα ακόλουθα: α) Τα χρηματικά διαθέσιμα σε τραπεζικούς λογαριασμούς και στο ταμείο την 31-12-2010, καθώς και τα μπλοκ των επιταγών. β) Oι μη αποδοθείσες κρατήσεις υπέρ τρίτων και οι τυχόν ανεξόφλητες επιταγές. γ) Ο συνολικός αριθμός των εξοφληθέντων χρηματικών ενταλμάτων.
δ) Ο συνολικός αριθμός και τα στοιχεία των εκδοθέντων γραμματίων είσπραξης.
ε) Οι υποχρεώσεις σε φόρους/τέλη και ασφαλιστικά ταμεία.
στ) Οι υποχρεώσεις πληρωμής λογαριασμών τρίτων, π.χ. ΟΤΕ, ΔΕΗ κ.λ.π..
ζ) Τα στοιχεία των χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής (Χ.Ε.Π.) που παρέμειναν ανεξόφλητα την 31-12-2010 και πρέπει να ακυρωθούν.
η) Τα στοιχεία των ανεξόφλητων επιταγών που τυχόν υπάρχουν για την πληρωμή οφειλών προς το δήμο.
Στην περίπτωση των δήμων που προέρχονται από συνένωση, τα ως άνω στοιχεία αναγράφονται στο πρωτόκολλο παράδοσης – παραλαβής αναλυτικά για κάθε πρώην Ο.Τ.Α. Αντίγραφο του πρωτοκόλλου παραδίδεται αυθημερόν στον δήμαρχο και στην Επιτροπή
Απογραφής.
Στους δήμους που η ταμειακή υπηρεσία διεξαγόταν από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων μέσω των Δ.Ο.Υ., κατά τις διατάξεις του άρθρου 166 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν.3463/2006), θα συνταχθεί το πρωτόκολλο παράδοσης και παραλαβής μεταξύ του υπαλλήλου που θα ορισθεί με απόφαση του οικείου δημάρχου και του ελεγκτή εσόδων-εξόδων των Ο.Τ.Α.
β΄ Φάση έως την 10-1-2011
Η Επιτροπή ολοκληρώνει έως την 10-1-2011 την απογραφή:
α) των ταμειακώς βεβαιωμένων απαιτήσεων των δήμων έναντι τρίτων που έχουν καταχωρηθεί στο βιβλίο εισπρακτέων εσόδων αυτών,
β) των χρηματικών διαθεσίμων ανά κατηγορία (τακτικά, έκτακτα ειδικευμένα και έκτακτα ανειδίκευτα),
γ) των υποχρεώσεων καταβολής μισθοδοσίας,
δ) των υποχρεώσεων από υπογραφείσες συμβάσεις και
ε) των ανεξόφλητων εκκαθαρισμένων υποχρεώσεων.
γ΄ Φάση έως την 31-1-2011.
Η Επιτροπή ολοκληρώνει έως την 31-1-2011 την απογραφή:
α) των πρώτων υλών, των αναλωσίμων και των ανταλλακτικών των παγίων στοιχείων και λοιπών αποθεμάτων της 31-12-2010, β) των χρεογράφων, γ) των συμμετοχών των δήμων σε επιχειρήσεις, Α.Ε. κ.λ.π., δ) των πάσης φύσεως τίτλων βεβαίωσης (άρθρο 4 Β.Δ.17.5/15.6.1959), για τους οποίους δεν είχαν συνταχθεί οι σχετικοί βεβαιωτικοί κατάλογοι μέχρι 31-12-2010, καθώς και των εκθέσεων αυτοψίας των ελεγκτικών οργάνων, ε) των βεβαιωτικών καταλόγων που συντάχθηκαν έως την 31-12-2010, για τους οποίους δεν είχε εκδοθεί αποδεικτικό παραλαβής εισπρακτέων εσόδων είτε για το σύνολο του ποσού, είτε για μέρος αυτού από τον αρμόδιο ταμία κατά την ανωτέρω ημερομηνία και δεν έχουν καταχωρηθεί στο βιβλίο εισπρακτέων εσόδων, στ) των λοιπών υποχρεώσεων της 31-12-2010 (π.χ. μακροπρόθεσμα, βραχυπρόθεσμα δάνεια κ.λ.π.), ζ) των καταρτισθέντων δημοσίων συμβάσεων (έργων, προμηθειών και υπηρεσιών), των προγραμματικών συμβάσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη, καθώς και των πηγών χρηματοδότησής τους, οι οποίες περιέρχονται στον νέο δήμο από τους συνενούμενους δήμους. Στο πλαίσιο αυτό απαιτείται η τιμολόγηση του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης που έχει ολοκληρωθεί την 31-12-2010 και η πιστοποίησή του, ως προς το φυσικό και οικονομικό αντικείμενο, προκειμένου η Επιτροπή να απογράψει τη σχετική υποχρέωση στην κατάσταση απογραφής που θα συντάξει, η) των αποφάσεων ένταξης έργων και δράσεων στα επιχειρησιακά προγράμματα (ΕΣΠΑ κ.λ.π.) των οποίων δεν έχει ξεκινήσει η υλοποίηση, θ) των προσφυγών, των εκκρεμών δικών και των ανεκτέλεστων δικαστικών αποφάσεων οικονομικού περιεχομένου. Οι ταμειακώς βεβαιωμένες απαιτήσεις και αναληφθείσες υποχρεώσεις, καθώς και τα χρηματικά διαθέσιμα που θα καταγραφούν, πρέπει να αποδεικνύονται με νόμιμα δικαιολογητικά και από άλλα στοιχεία που τυχόν υπάρχουν στα προβλεπόμενα από την
κείμενη νομοθεσία βιβλία των πρώην δήμων και κοινοτήτων.
δ΄ Φάση έως την 28-2-2011.
Μέχρι την 28-2-2011 ολοκληρώνεται:
α) Η απογραφή και αποτίμηση των παγίων περιουσιακών στοιχείων (ιδιωτικά και κοινής χρήσης) των δήμων. Οι υπεύθυνοι τήρησης του διπλογραφικού συστήματος στους δήμους, στους οποίους ήδη εφαρμοζόταν το Κλαδικό Λογιστικό Σχέδιο (Π.Δ. 315/1999) παραδίδουν στην Επιτροπή απογραφής το μητρώο παγίων της 31-12-2010, το οποίο πρέπει να είναι πλήρως ενημερωμένο, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων. Η Επιτροπή θα συντάξει πρακτικό ελέγχου της απογραφής αξιοποιώντας τα στοιχεία του μητρώου αυτού. Στους δήμους, που δεν εφαρμόζεται το Κλαδικό Λογιστικό Σχέδιο, η Επιτροπή Απογραφής θα κάνει φυσική απογραφή της περιουσίας του δήμου, υποστηριζόμενη από τους υπαλλήλους της αρμόδιας υπηρεσίας του δήμου. Έως την ανωτέρω ημερομηνία, ολοκληρώνεται η αποτίμηση των χρεογράφων και συμμετοχών και η καταγραφή προβλέψεων των επισφαλών απαιτήσεων, καθώς και των προβλέψεων αποζημίωσης προσωπικού λόγω εξόδου από την υπηρεσία.
β) Η απογραφή και η αποτίμηση τυχόν πάγιου εξοπλισμού που μεταφέρεται στους δήμους, κατά τις διατάξεις του ν.3852/2010 και των εκδιδομένων, κατ’ εξουσιοδότηση του νόμου αυτού, κανονιστικών πράξεων. Επίσης, απογράφονται, κατά τις διατάξεις του άρθρου 5 της παρούσας, απαιτήσεις που συνδέονται με τις μεταφερόμενες στους δήμους αρμοδιότητες για τις οποίες δεν έχει αποσταλεί ο βεβαιωτικός κατάλογος στις Δ.Ο.Υ., καθώς και υποχρεώσεις για τις οποίες
δεν έχουν εκδοθεί τα σχετικά παραστατικά στοιχεία έως 31-12-2010.
γ) Οι προϊστάμενοι ΤΥΔΚ οφείλουν να καταγράψουν σε κατάσταση τις δημόσιες συμβάσεις έργων, μελετών, και υπηρεσιών στις οποίες η ΤΥΔΚ εκτελούσε χρέη διευθύνουσας υπηρεσίας και οι οποίες δεν έχουν παραληφθεί οριστικά ή αν και έχουν παραληφθεί οριστικά δεν έχουν ακόμα εκκαθαριστεί οικονομικά. Η κατάσταση θα πρέπει
να συνταχτεί για κάθε ένα Δήμο που συνενώνεται και να περιλαμβάνει τον προϋπολογισμό του έργου έτσι όπως έχει διαμορφωθεί έως την 31-12-2010, το σύνολο της δαπάνης που έχει καταβληθεί στον ανάδοχο μέσω πιστοποιήσεων, καθώς και άλλες δαπάνες που έχουν πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο της σύμβασης, την λογιστική αποτίμηση του φυσικού αντικειμένου έως την 31-12-2010, τις τυχόν εκκρεμείς στην ΤΥΔΚ πιστοποιήσεις, την προβλεπόμενη ημερομηνία περαίωσης και στο μέτρο του δυνατού την διαμόρφωση του τελικού κόστους του έργου.
Κατά τα λοιπά, εφαρμογή έχουν οι διατάξεις του π.δ. 315/1999, όπως ισχύουν.
Χρόνος παράδοσης της απογραφής
Η Επιτροπή Απογραφής ολοκληρώνει το έργο της έως την 28-2-2011 και παραδίδει αντίγραφο της έκθεσης απογραφής στο δήμαρχο και στον πρόεδρο της Οικονομικής Επιτροπής του δήμου. Ο πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής συγκαλεί την επιτροπή αμέσως και εντός της προβλεπόμενης από την κείμενη νομοθεσία προθεσμίας. Η Οικονομική Επιτροπή αποφασίζει για την καταχώρηση της απογραφής έναρξης στο βιβλίο απογραφών και ισολογισμών του δήμου, καθώς και για τον ορισμό ορκωτού ελεγκτή- λογιστή και του αναπληρωτή του, για τον έλεγχο της απογραφής έναρξης. Μετά την έκδοση του πιστοποιητικού ελέγχου της έκθεσης απογραφής από τον ορκωτό ελεγκτή- λογιστή, συγκαλείται εντός 10 ημερών και όχι αργότερα από την 31η Μαρτίου 2011, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία το δημοτικό συμβούλιο για να συζητήσει σε ειδική για το σκοπό αυτό συνεδρίαση την «Απογραφή περιουσίας Δήμου – Ισολογισμός Έναρξης 01-01-2011» και να αποφασίσει για την έγκριση αυτής. Στη συνεδρίαση αυτή καλείται ο ορκωτός ελεγκτής-λογιστής, που εξέδωσε το σχετικό πιστοποιητικό και η Επιτροπή Απογραφής, για να δώσουν τις απαραίτητες πληροφορίες – διευκρινήσεις επί του θέματος αυτού. Ο ισολογισμός έναρξης και η σχετική απόφαση του δημοτικού συμβουλίου αναρτώνται στο δικτυακό τόπο του δήμου και δημοσιεύονται σε μία τοπική εφημερίδα ή, αν δεν υπάρχει τέτοια, σε εφημερίδα η οποία εκδίδεται στα όρια του νομού που εδρεύει ο δήμος.
Υποχρέωση απογραφής των εκκρεμοτήτων που υπάρχουν μέχρι την 31-12-2010, καθώς και στην τακτοποίηση των εν γένει απαιτήσεων και υποχρεώσεων που απορρέουν από τις ισχύουσες διατάξεις έχουν και οι υφιστάμενες υπηρεσίες αρμόδιες υπηρεσίες, όργανα ή υπάλληλοι: α) των συνενωθέντων δήμων και κοινοτήτων, β) των φορέων που ασκούν τις αρμοδιότητες που μεταφέρονται από 1-1-2011 στους δήμους, γ) που εκτελούν μέχρι 31-12-2010 καθήκοντα προϊσταμένου στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων / Νομαρχιακών Διαμερισμάτων και Ενιαίων Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, δ) που είναι ελεγκτές εσόδων-εξόδων και εισπράκτορες των Ο.Τ.Α. και οι οποίοι διεξάγουν την ταμειακή υπηρεσία στις Δ.Ο.Υ.. Τέλος, η καταγραφή των απαιτήσεων και υποχρεώσεων όλων των δήμων, που συνδέονται με τις μεταφερόμενες σε αυτούς αρμοδιότητες από 1-1-2011, διενεργείται αναλυτικά κατά δήμο από το δήμο της έδρας του νομού και εφόσον συντρέχει περίπτωση, από τους δήμους εντός των ορίων των οποίων λειτουργούσε η καταργούμενη αποκεντρωμένη νομαρχιακή υπηρεσία, η οποία ασκούσε τις μεταφερόμενες αρμοδιότητες (άρθρο 95 παρ.5 ν.3852/2010).
Από την εφημερίδα Ενημέρωση
Ακολουθούν βασικά σημεία της εγκυκλίου του υπουργείου:
Φάσεις Απογραφής και Αποτίμησης
Η απογραφή και αποτίμηση των ιδιωτικών και κοινής χρήσεως περιουσιακών στοιχείων, των χρηματικών διαθεσίμων, των απαιτήσεων και υποχρεώσεων των δήμων, θα διενεργηθεί στις ακόλουθες φάσεις:
α΄ Φάση έως την 3-1-2011
Την 3-1-2011 συντάσσεται πρωτόκολλο παράδοσης – παραλαβής μεταξύ του δημοτικού ταμία, ο οποίος ορίζεται με απόφαση του δημάρχου και του υπαλλήλου που ασκούσε καθήκοντα ταμία σε κάθε συνενούμενο Ο.Τ.Α. ή/και των ελεγκτών εσόδων-εξόδων των Ο.Τ.Α., οι οποίοι διεξήγαγαν την ταμειακή υπηρεσία στις Δ.Ο.Υ.. Στο πρωτόκολλο θα αναγράφονται οπωσδήποτε τα ακόλουθα: α) Τα χρηματικά διαθέσιμα σε τραπεζικούς λογαριασμούς και στο ταμείο την 31-12-2010, καθώς και τα μπλοκ των επιταγών. β) Oι μη αποδοθείσες κρατήσεις υπέρ τρίτων και οι τυχόν ανεξόφλητες επιταγές. γ) Ο συνολικός αριθμός των εξοφληθέντων χρηματικών ενταλμάτων.
δ) Ο συνολικός αριθμός και τα στοιχεία των εκδοθέντων γραμματίων είσπραξης.
ε) Οι υποχρεώσεις σε φόρους/τέλη και ασφαλιστικά ταμεία.
στ) Οι υποχρεώσεις πληρωμής λογαριασμών τρίτων, π.χ. ΟΤΕ, ΔΕΗ κ.λ.π..
ζ) Τα στοιχεία των χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής (Χ.Ε.Π.) που παρέμειναν ανεξόφλητα την 31-12-2010 και πρέπει να ακυρωθούν.
η) Τα στοιχεία των ανεξόφλητων επιταγών που τυχόν υπάρχουν για την πληρωμή οφειλών προς το δήμο.
Στην περίπτωση των δήμων που προέρχονται από συνένωση, τα ως άνω στοιχεία αναγράφονται στο πρωτόκολλο παράδοσης – παραλαβής αναλυτικά για κάθε πρώην Ο.Τ.Α. Αντίγραφο του πρωτοκόλλου παραδίδεται αυθημερόν στον δήμαρχο και στην Επιτροπή
Απογραφής.
Στους δήμους που η ταμειακή υπηρεσία διεξαγόταν από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων μέσω των Δ.Ο.Υ., κατά τις διατάξεις του άρθρου 166 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν.3463/2006), θα συνταχθεί το πρωτόκολλο παράδοσης και παραλαβής μεταξύ του υπαλλήλου που θα ορισθεί με απόφαση του οικείου δημάρχου και του ελεγκτή εσόδων-εξόδων των Ο.Τ.Α.
β΄ Φάση έως την 10-1-2011
Η Επιτροπή ολοκληρώνει έως την 10-1-2011 την απογραφή:
α) των ταμειακώς βεβαιωμένων απαιτήσεων των δήμων έναντι τρίτων που έχουν καταχωρηθεί στο βιβλίο εισπρακτέων εσόδων αυτών,
β) των χρηματικών διαθεσίμων ανά κατηγορία (τακτικά, έκτακτα ειδικευμένα και έκτακτα ανειδίκευτα),
γ) των υποχρεώσεων καταβολής μισθοδοσίας,
δ) των υποχρεώσεων από υπογραφείσες συμβάσεις και
ε) των ανεξόφλητων εκκαθαρισμένων υποχρεώσεων.
γ΄ Φάση έως την 31-1-2011.
Η Επιτροπή ολοκληρώνει έως την 31-1-2011 την απογραφή:
α) των πρώτων υλών, των αναλωσίμων και των ανταλλακτικών των παγίων στοιχείων και λοιπών αποθεμάτων της 31-12-2010, β) των χρεογράφων, γ) των συμμετοχών των δήμων σε επιχειρήσεις, Α.Ε. κ.λ.π., δ) των πάσης φύσεως τίτλων βεβαίωσης (άρθρο 4 Β.Δ.17.5/15.6.1959), για τους οποίους δεν είχαν συνταχθεί οι σχετικοί βεβαιωτικοί κατάλογοι μέχρι 31-12-2010, καθώς και των εκθέσεων αυτοψίας των ελεγκτικών οργάνων, ε) των βεβαιωτικών καταλόγων που συντάχθηκαν έως την 31-12-2010, για τους οποίους δεν είχε εκδοθεί αποδεικτικό παραλαβής εισπρακτέων εσόδων είτε για το σύνολο του ποσού, είτε για μέρος αυτού από τον αρμόδιο ταμία κατά την ανωτέρω ημερομηνία και δεν έχουν καταχωρηθεί στο βιβλίο εισπρακτέων εσόδων, στ) των λοιπών υποχρεώσεων της 31-12-2010 (π.χ. μακροπρόθεσμα, βραχυπρόθεσμα δάνεια κ.λ.π.), ζ) των καταρτισθέντων δημοσίων συμβάσεων (έργων, προμηθειών και υπηρεσιών), των προγραμματικών συμβάσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη, καθώς και των πηγών χρηματοδότησής τους, οι οποίες περιέρχονται στον νέο δήμο από τους συνενούμενους δήμους. Στο πλαίσιο αυτό απαιτείται η τιμολόγηση του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης που έχει ολοκληρωθεί την 31-12-2010 και η πιστοποίησή του, ως προς το φυσικό και οικονομικό αντικείμενο, προκειμένου η Επιτροπή να απογράψει τη σχετική υποχρέωση στην κατάσταση απογραφής που θα συντάξει, η) των αποφάσεων ένταξης έργων και δράσεων στα επιχειρησιακά προγράμματα (ΕΣΠΑ κ.λ.π.) των οποίων δεν έχει ξεκινήσει η υλοποίηση, θ) των προσφυγών, των εκκρεμών δικών και των ανεκτέλεστων δικαστικών αποφάσεων οικονομικού περιεχομένου. Οι ταμειακώς βεβαιωμένες απαιτήσεις και αναληφθείσες υποχρεώσεις, καθώς και τα χρηματικά διαθέσιμα που θα καταγραφούν, πρέπει να αποδεικνύονται με νόμιμα δικαιολογητικά και από άλλα στοιχεία που τυχόν υπάρχουν στα προβλεπόμενα από την
κείμενη νομοθεσία βιβλία των πρώην δήμων και κοινοτήτων.
δ΄ Φάση έως την 28-2-2011.
Μέχρι την 28-2-2011 ολοκληρώνεται:
α) Η απογραφή και αποτίμηση των παγίων περιουσιακών στοιχείων (ιδιωτικά και κοινής χρήσης) των δήμων. Οι υπεύθυνοι τήρησης του διπλογραφικού συστήματος στους δήμους, στους οποίους ήδη εφαρμοζόταν το Κλαδικό Λογιστικό Σχέδιο (Π.Δ. 315/1999) παραδίδουν στην Επιτροπή απογραφής το μητρώο παγίων της 31-12-2010, το οποίο πρέπει να είναι πλήρως ενημερωμένο, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων. Η Επιτροπή θα συντάξει πρακτικό ελέγχου της απογραφής αξιοποιώντας τα στοιχεία του μητρώου αυτού. Στους δήμους, που δεν εφαρμόζεται το Κλαδικό Λογιστικό Σχέδιο, η Επιτροπή Απογραφής θα κάνει φυσική απογραφή της περιουσίας του δήμου, υποστηριζόμενη από τους υπαλλήλους της αρμόδιας υπηρεσίας του δήμου. Έως την ανωτέρω ημερομηνία, ολοκληρώνεται η αποτίμηση των χρεογράφων και συμμετοχών και η καταγραφή προβλέψεων των επισφαλών απαιτήσεων, καθώς και των προβλέψεων αποζημίωσης προσωπικού λόγω εξόδου από την υπηρεσία.
β) Η απογραφή και η αποτίμηση τυχόν πάγιου εξοπλισμού που μεταφέρεται στους δήμους, κατά τις διατάξεις του ν.3852/2010 και των εκδιδομένων, κατ’ εξουσιοδότηση του νόμου αυτού, κανονιστικών πράξεων. Επίσης, απογράφονται, κατά τις διατάξεις του άρθρου 5 της παρούσας, απαιτήσεις που συνδέονται με τις μεταφερόμενες στους δήμους αρμοδιότητες για τις οποίες δεν έχει αποσταλεί ο βεβαιωτικός κατάλογος στις Δ.Ο.Υ., καθώς και υποχρεώσεις για τις οποίες
δεν έχουν εκδοθεί τα σχετικά παραστατικά στοιχεία έως 31-12-2010.
γ) Οι προϊστάμενοι ΤΥΔΚ οφείλουν να καταγράψουν σε κατάσταση τις δημόσιες συμβάσεις έργων, μελετών, και υπηρεσιών στις οποίες η ΤΥΔΚ εκτελούσε χρέη διευθύνουσας υπηρεσίας και οι οποίες δεν έχουν παραληφθεί οριστικά ή αν και έχουν παραληφθεί οριστικά δεν έχουν ακόμα εκκαθαριστεί οικονομικά. Η κατάσταση θα πρέπει
να συνταχτεί για κάθε ένα Δήμο που συνενώνεται και να περιλαμβάνει τον προϋπολογισμό του έργου έτσι όπως έχει διαμορφωθεί έως την 31-12-2010, το σύνολο της δαπάνης που έχει καταβληθεί στον ανάδοχο μέσω πιστοποιήσεων, καθώς και άλλες δαπάνες που έχουν πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο της σύμβασης, την λογιστική αποτίμηση του φυσικού αντικειμένου έως την 31-12-2010, τις τυχόν εκκρεμείς στην ΤΥΔΚ πιστοποιήσεις, την προβλεπόμενη ημερομηνία περαίωσης και στο μέτρο του δυνατού την διαμόρφωση του τελικού κόστους του έργου.
Κατά τα λοιπά, εφαρμογή έχουν οι διατάξεις του π.δ. 315/1999, όπως ισχύουν.
Χρόνος παράδοσης της απογραφής
Η Επιτροπή Απογραφής ολοκληρώνει το έργο της έως την 28-2-2011 και παραδίδει αντίγραφο της έκθεσης απογραφής στο δήμαρχο και στον πρόεδρο της Οικονομικής Επιτροπής του δήμου. Ο πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής συγκαλεί την επιτροπή αμέσως και εντός της προβλεπόμενης από την κείμενη νομοθεσία προθεσμίας. Η Οικονομική Επιτροπή αποφασίζει για την καταχώρηση της απογραφής έναρξης στο βιβλίο απογραφών και ισολογισμών του δήμου, καθώς και για τον ορισμό ορκωτού ελεγκτή- λογιστή και του αναπληρωτή του, για τον έλεγχο της απογραφής έναρξης. Μετά την έκδοση του πιστοποιητικού ελέγχου της έκθεσης απογραφής από τον ορκωτό ελεγκτή- λογιστή, συγκαλείται εντός 10 ημερών και όχι αργότερα από την 31η Μαρτίου 2011, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία το δημοτικό συμβούλιο για να συζητήσει σε ειδική για το σκοπό αυτό συνεδρίαση την «Απογραφή περιουσίας Δήμου – Ισολογισμός Έναρξης 01-01-2011» και να αποφασίσει για την έγκριση αυτής. Στη συνεδρίαση αυτή καλείται ο ορκωτός ελεγκτής-λογιστής, που εξέδωσε το σχετικό πιστοποιητικό και η Επιτροπή Απογραφής, για να δώσουν τις απαραίτητες πληροφορίες – διευκρινήσεις επί του θέματος αυτού. Ο ισολογισμός έναρξης και η σχετική απόφαση του δημοτικού συμβουλίου αναρτώνται στο δικτυακό τόπο του δήμου και δημοσιεύονται σε μία τοπική εφημερίδα ή, αν δεν υπάρχει τέτοια, σε εφημερίδα η οποία εκδίδεται στα όρια του νομού που εδρεύει ο δήμος.
Υποχρέωση απογραφής των εκκρεμοτήτων που υπάρχουν μέχρι την 31-12-2010, καθώς και στην τακτοποίηση των εν γένει απαιτήσεων και υποχρεώσεων που απορρέουν από τις ισχύουσες διατάξεις έχουν και οι υφιστάμενες υπηρεσίες αρμόδιες υπηρεσίες, όργανα ή υπάλληλοι: α) των συνενωθέντων δήμων και κοινοτήτων, β) των φορέων που ασκούν τις αρμοδιότητες που μεταφέρονται από 1-1-2011 στους δήμους, γ) που εκτελούν μέχρι 31-12-2010 καθήκοντα προϊσταμένου στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων / Νομαρχιακών Διαμερισμάτων και Ενιαίων Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, δ) που είναι ελεγκτές εσόδων-εξόδων και εισπράκτορες των Ο.Τ.Α. και οι οποίοι διεξάγουν την ταμειακή υπηρεσία στις Δ.Ο.Υ.. Τέλος, η καταγραφή των απαιτήσεων και υποχρεώσεων όλων των δήμων, που συνδέονται με τις μεταφερόμενες σε αυτούς αρμοδιότητες από 1-1-2011, διενεργείται αναλυτικά κατά δήμο από το δήμο της έδρας του νομού και εφόσον συντρέχει περίπτωση, από τους δήμους εντός των ορίων των οποίων λειτουργούσε η καταργούμενη αποκεντρωμένη νομαρχιακή υπηρεσία, η οποία ασκούσε τις μεταφερόμενες αρμοδιότητες (άρθρο 95 παρ.5 ν.3852/2010).
Από την εφημερίδα Ενημέρωση
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου