Σχεδόν τέσσερις στους δέκα Έλληνες καταναλωτές δηλώνουν ότι δεν βάζουν στο πιάτο τους ψάρια ιχθυοκαλλιέργειας, σε αντίθεση με τις ξένες αγορές, όπου οι ελληνικές εξαγωγές ακολουθούν μία αξιοσημείωτη και ανοδική πορεία, που φτάνει στους 2.000 τόνους την εβδομάδα.
Μάλιστα, η ελληνική τεχνογνωσία θεωρείται από τις κορυφαίες στον κόσμο, και πληροφορίες θέλουν να έχει «αναθερμανθεί» τελευταία το ενδιαφέρον επενδυτών από την Σαουδική Αραβία που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν ιχθυοκαλλιέργειες και στη χώρα τους.
Η απλοποίηση των διαδικασιών για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου της ιχθυοκαλλιέργειας και της υδατοκαλλιέργειας είναι θέμα συνεργασίας του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, όπως σημείωσε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Αθ. Τσαυταρής σε εκδήλωση του Ελληνικού Οργανισμού Εξωτερικού Εμπορίου για την παρουσίαση του «Ολοκληρωμένου επιχειρησιακού σχεδίου προώθησης για ευρύαλα μεσογειακά είδη (τσιπούρα και λαβράκι ιχθυοκαλλιέργεια)».
Επίσης υπογράμμισε ότι, ανεξαρτήτως κόστους, τα ελληνικά προϊόντα πρέπει να βοηθηθούν να βρουν τον δρόμο τους στις διεθνείς αγορές καθώς οι καταναλωτές αναγνωρίζουν την υψηλή ποιότητα που έχουν.
Ο πρόεδρος του ΟΠΕ κ. Αλκ. Καλαμπόκης ανέφερε ότι αγορές-στόχοι για την προώθηση των ελληνικών ψαριών είναι η Γερμανία, η Γαλλία και η Βουλγαρία, ενώ σχεδιάζονται και νέοι προορισμοί και επανέλαβε ότι πρέπει να αρθούν οι αγκυλώσεις ώστε να υπάρξει μεγαλύτερη απορρόφηση των Κοινοτικών κονδυλίων όχι μόνο για την υδατοκαλλιέργεια αλλά και για άλλα είδη της ελληνικής υπαίθρου και μάλιστα σημείωσε ότι σχεδιάζονται σχετικές δράσεις.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 3,65 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΣΙΠΟΥΡΑ ΚΑΙ ΛΑΥΡΑΚΙ
Κάθε εβδομάδα η ελληνική ιχθυοκαλλιέργεια εξάγει 2.000 τόνους τσιπούρας και λαβρακίου σε 30 χώρες. Ωστόσο, τα περιθώρια ανάπτυξης των εξαγωγών φαίνεται ότι είναι ακόμη μεγάλα και σε αυτό θα βοηθήσει, όπως είπε, το ολοκληρωμένο επιχειρησιακό πρόγραμμα προώθησης τσιπούρας/λαυρακίου, προϋπολογισμού 3,65 εκατ. ευρώ μέχρι το 2014, που υλοποιεί ο ΟΠΕ.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει - μεταξύ άλλων - προσκλήσεις δημοσιογράφων/επαγγελματιών του κλάδου από Γερμανία και Γαλλία και συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις του είδους. Επίσης θα πραγματοποιηθούν επτά ενημερωτικές και γευσιγνωστικές εκδηλώσεις σε μεγάλα εμπορικά κέντρα ανά την Ελλάδα και έξι ημερίδες σε μη παραθαλάσσιες περιοχές της χώρας. Το πρόγραμμα περιλάμβανε και εκπόνηση έρευνας καταναλωτών στην Ελλάδα, η οποία αποτύπωσε άγνοια των πολιτών σε σχέση με τα προϊόντα ιχθυοκαλλιέργειας (επιπτώσεις στο περιβάλλον από την υδατοκαλλιέργεια κ.λπ.).
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Θαλασσοκαλλιεργειών κ. Βαλαχής ανέφερε ότι στον κλάδο απασχολούνται 10.000 εργαζόμενοι, κυρίως σε απομακρυσμένες περιοχές και ανέφερε ότι το 2012 ο κλάδος παρήγαγε 121.000 τόνους ψαριών με κυριότερο ανταγωνιστή μας για τις διεθνείς αγορές την Τουρκία που παρήγε 90.000 τόνους ψαριών και την Ισπανία με 39.000 τόνους ψαριών.
ΤΟ 85% ΕΞΑΓΕΤΑΙ ΣΕ ΑΜΕΡΙΚΗ, ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΡΩΣΙΑ
Οπως ανέφερε, το 85% της παραγωγής εξάγεται σε Αμερική, Ευρώπη και Ρωσία, ενώ η παραγωγή μας καλύπτει το σύνολο της ζήτησης στη χώρα μας, το 44% της ζήτησης στην Ιταλία και το 30% της Ισπανίας.
Ανέφερε ακόμη ότι κατά μέσο όρο ο Ελληνας εμφανίζεται να καταναλώνει περισσότερο από 1 κιλό τον χρόνο τσιπούρα ή λαβράκι, ενώ σε χώρες όπως η Ρωσία και η Γερμανία τα ποσοστά είναι πολύ χαμηλότερα και αυτό καταδεικνύει τις δυνατότητες που έχει η ελληνική παραγωγή σε αυτές αλλά και σε άλλες αγορές.
Σημείωσε ότι εφέτος η ελληνική θαλασσοκαλλιέργεια κλείνει 32 χρόνια δράσης, ο κλάδος αποτελείται από 65 εταιρείες εκ των οποίων οι 6 διαπραγματεύονται στο ΧΑ. Ο συνολικός τζίρος υπερβαίνει τα 800 εκατ. ευρώ και οι επενδύσεις τα 740 εκατ. ευρώ. Επίσης υπογράμμισε ότι στόχος είναι οι εξαγωγές να φτάσουν μέσα στην επόμενη διετία τα 500 εκατ. ευρώ. Σε ό,τι αφορά στον γόνο ανέφερε ότι είναι ελληνικό το 40% της συνολικής παραγωγής και ο τζίρος φτάνει τα 400 εκατ. ευρώ.
Ο κ. Τ. Βελισσαρίδης της MRB παρουσίασε τα ευρήματα μελέτης για την εικόνα που έχουν οι καταναλωτές απ' όπου προκύπτει ότι ο Ελληνας καταναλωτής έχει εντάξει το ψάρι ιχθυοκαλλιέργειας στη δίαιτά του, εκτιμά ότι υπάρχει ισορροπία τιμής και ποιότητας και ότι διατίθενται σε επάρκεια τα προϊόντα στην αγορά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου