Η θεματολογία της Ημερίδας επικεντρώθηκε κυρίως:
• Στον διατροπικό διάδρομο ADRIETA ως έννοια και το ρόλο των λιμένων ως κύρια κομβικά σημεία.
• Τις απαιτήσεις και τις προσδιορισμένες ανάγκες του διατροπικού διάδρομου ADRIETA από τους φορείς παροχής υπηρεσιών και τους παρόχους υποδομών μεταφορών.
• Τις οριζόντιες συνέργειες και συνεργασίες με υφιστάμενα και προγραμματιζόμενα σχήματα μεταφορών.
Από Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ως ομιλητής παρέστη ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων & Λιμενικής Πολιτικής κ. Χρήστος Λαμπρίδης.
Ο κ. Λαμπρίδης αφού ευχαρίστησε τη Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας για την πρόσκληση να συμμετάσχει στην ημερίδα, συνεχάρη τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο κ. Ανδρέα Νταή για την διοργάνωση της ημερίδας, καθώς και για τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει εδώ και ένα χρόνο περίπου για τη συνεργασία των μεταφορικών φορέων που βρίσκονται κατά μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας της Εγνατίας. Ο Γενικός Γραμματέας αναφέρθηκε στις σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές των ελληνικών λιμανιών που περιλαμβάνονται στην πρόταση ADRIETA, καθώς και στην νέα στρατηγική που θα ακολουθηθεί για την αξιοποίησή τους, η οποία δεν θα περιλαμβάνει ιδιωτικοποιήσεις, αλλά συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα μέσω της μεθόδου των υποπαραχωρήσεων.
Επίσης τόνισε ότι συνολικά η περιοχή στην οποία αναφέρεται η πρόταση έργου ADRIETA θα πρέπει να αντιμετωπίζεται από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς ως μια ενιαία οντότητα στο πλαίσιο της οποίας θα αναπτύσσονται συνεργασίες προς όφελος όλων των μερών. Στην κατεύθυνση αυτή, με παρέμβαση του στο 3ο φόρουμ της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής για την Αδριατική και το Ιόνιο στην Κατάνια, επεσήμανε με έμφαση την ανάγκη εκπόνησης ενός ολοκληρωμένου σχεδίου ανάπτυξης (Μaster Plan) για την μακροπεριφέρεια. Τέλος, επισήμανε ότι βρισκόμαστε σε μια ιδιαίτερη περίοδο στην οποία διαμορφώνεται το μεταφορικό τοπίο σε ότι αφορά τα θεσμικά και χρηματοδοτικά εργαλεία για την ανάπτυξη και τη λειτουργία του.
Ο κ. Αθανάσιος Βούρδας, Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, λόγω έκτακτων υπηρεσιακών υποχρεώσεων δεν κατέστη δυνατό να παραστεί στην σημερινή ημερίδα. Στο χαιρετισμό που απέστειλε και απεύθυνε εκ μέρους του, εκπρόσωπος του Γραφείου του Γενικού Γραμματέα, τονίστηκαν οι εντατικές προσπάθειες για την επίτευξη συνεργειών σε Ευρωπαϊκό επίπεδο και επίπεδο τρίτων χωρών για την μετατροπή της χώρας σε διαμετακομιστικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Στόχος η ολοκληρωμένη προσέγγιση με έμφαση στην ανάπτυξη υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας σε επίπεδο διαχείρισης της αλυσίδας. Επίσης έγινε αναφορά στη διακρατική συμφωνία της Ελλάδας με τη Βουλγαρία που θέτει ως στόχο την υποστήριξη της δημιουργίας ενός εναλλακτικού, αξιόπιστου, βιώσιμου και οικονομικά αποδοτικότερου Διατροπικού Διαδρόμου που να μπορεί να ενσωματωθεί αποτελεσματικά στο ΤΕΝ-Τ. Το έργο συνδέει σιδηροδρομικά τα λιμάνια Θεσσαλονίκης – Καβάλας – Αλεξανδρούπολης – Μπουργκάς - Βάρνα – Ρούσε. Ένα έργο που αποτελεί το πρώτο βήμα της υλοποίησης της Σιδηροδρομικής Εγνατίας.
Χαιρετισμό απεύθυναν ο Βουλευτής ΝΔ Ν. Θεσπρωτίας κ. Γιόγιακας Βασίλειος, ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ν. Θεσπρωτίας κ. Κάτσης Μ. δεν κατέστη δυνατό να παρευρεθεί στην σημερινή ημερίδα λόγω υποχρεώσεων που τον κράτησαν στην Αθήνα χαιρέτισε με επιστολή του τις εργασίες της σημερινής ημερίδας.
Χαιρετισμό απεύθυναν επίσης, ο Αντιπεριφεριάρχης Περιφερειακής Ενότητας Θεσπρωτίας κ. Πιτούλης Θωμάς και ο Αντιδήμαρχος Ηγουμενίτσας κ. Μήτσης Σωτήρης.
Σημαντική ήταν η παρουσία έγκριτων ομιλητών οι οποίοι μας τίμησαν ιδιαίτερα, ο κ. Παναγιώτης Θεοχάρης Διευθύνων Σύμβουλους του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος, ο κ. Απόστολος Αντωνούδης Πρόεδρος της Εγνατίας Οδού, ο κ. Χρήστος Δούκας Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, ο κ. Κοντοές Νικόλαος Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πάτρας, ο κ. Γεώργιος Λογοθέτης Διευθυντής Ειδικής Υπηρεσίας του Συντονισμού της Εφαρμογής του Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης, ο κ. Νικόλαος Ροδόπουλος Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics, ο κ. Paul Kyprianou Διευθυντής Εξωτερικών Σχέσεων της Grimaldi Group, ο κ. Κωνσταντίνος Σταμπουλέλης Σύμβουλος Διοίκησης Νέων Κατασκευών και Ανάπτυξης της Attica Group. Εκπρόσωπος του Λιμένα του Burgas, ο κ. Zhivko Zhelev υπέυθυνος του τμήματος ασφάλειας. Από ιταλικής πλευράς ο κ. Matteo Arena τμήμα Λιμένων και Logistics της Rete Autostrade Mediterranee, ο κ. Guido Vettorel υπεύθυνος Δ/νσης Ανάπτυξης Αρχής Λιμενικού Συστήματος Κεντρικής Αδριατικής, ο κ. Andrea Bucella τμήμα Διαχείρισης Λιμένα της Αρχής Λιμενικού Συστήματος Βόρειας Αδριατικής Βενετίας και ο κ. Luca Lupi προϊστάμενος Μονάδας Γενικών Υποθέσεων Θεσμικών Σχέσεων και Διεθνών Προγραμμάτων της Αρχή λιμενικού συστήματος του βόρειου-κεντρικού Τυρρηνικού πελάγους – Τσιβιταβέκια.
Ο κ. Νταής στην ομιλία του τόνισε μεταξύ άλλων: «Βρισκόμαστε εδώ σήμερα σε μια γενικότερη προσπάθεια συζήτησης για την ανάπτυξη συνεργασιών, σε επίπεδο Μακροπεριφέρειας Αδριατικής- Ιονίου των λιμένων Αδριατικής - Ιονίου – Εγνατίας και όχι μόνο, μέσω του πολυτροπικού διαδρόμου ADRIETA. Η δημιουργία ενός θαλάσσιου Ευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών κατά μήκος της Μεσόγειου θα διοχετεύει μεταφορική κίνηση μέσω του οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου προς τα Βαλκάνια και τη Μαύρη Θάλασσα. Στην Ελλάδα, ο ρόλος των μεταφορών και της εφοδιαστικής διαμορφώνεται τόσο από τη θέση της χώρας στο διεθνές σύστημα μεταφορών όσο και από τις ανάγκες της εσωτερικής αγοράς.»
Στόχος της ημερίδας η ανταλλαγή απόψεων και πρακτικών, τόσο από τη πλευρά της Λιμενικής και Ναυτιλιακής κοινότητας, της Αδριατικής – Ιονίου – Εγνατίας, αλλά και όλων των εμπλεκόμενων μερών της εφοδιαστικής αλυσίδας, επικεντρώνοντας σε θέματα που αφορούν στην προσφορά κοινών αποτελεσματικών και ανταγωνιστικών υπηρεσιών στους χρήστες εκ μέρους των Λιμένων, σε συνάρτηση με την οργάνωση και προώθηση μιας βιώσιμης και αποτελεσματικότερης Εφοδιαστικής Αλυσίδας.
Η ανάπτυξη του Πολυτροπικού Διάδρομου Μεταφορών ADRIETA θα συμβάλλει στον εκσυγχρονισμό του συστήματος μεταφορών στην περιοχή και, άμεσα ή έμμεσα, στη γενικότερη ανάπτυξη της διεθνούς, εθνικής και περιφερειακής οικονομίας της περιοχής. Πιο συγκεκριμένα:
• Ο άξονας θα αυξήσει την προσβασιμότητα στις χώρες αυτές και δυνητικά την διαπεριφερειακή επικοινωνία και την ανάπτυξη διεθνών δικτύων συνεργασίας (κυρίως εμπορικών και επιχειρηματικών) μεταξύ Ασίας και Μεσόγειου.
• Θα διευκολύνει το διαμετακομιστικό εμπόριο σε διεθνές, εθνικό και περιφερειακό επίπεδο, με τη μείωση του χρόνου και του κόστους μετακίνησης, σε συνδυασμό με την αύξηση της ασφάλειας των μεταφορών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου