Σφυράκι για 280 ελληνικά έργα
Δημιουργίες των Ράλλη, Γύζη, Γκίκα, Ιακωβίδη Λύτρα σε δύο δημοπρασίες από τους οίκους Μπόναμς και Σόθμπις που αναμετρώνται και με την κρίση
H κρίση απαιτεί προσαρμογή. Σε λιγότερο από τρία χρόνια, από τη χρυσή εποχή των δημοπρασιών ελληνικής τέχνης, τότε που, μεταξύ 2007 και έως τα μισά του 2008, τα ρεκόρ και οι τζίροι υπερέβαιναν κατά πολύ τις προσδοκίες, η αγορά της ελληνικής τέχνης αναγκάζεται να προσαρμοστεί στα δύσκολα.
Το πόσο θα τα καταφέρει θα φανεί στις 22 και 23 Νοεμβρίου, οπότε στο Λονδίνο θα γίνουν τα καθιερωμένα Greek Sale, των οίκων Σόθμπις και Μπόναμς αντίστοιχα. Διακόσια ογδόντα έργα συνολικά, από τον 19ο αιώνα έως τον 21ο, θα αναμετρηθούν με τις οικονομικές διαθέσεις των συλλεκτών.
Τα μέτρα που έχει πάρει ο οίκος Μπόναμς συνιστούν «μια ευκαιρία για τους αγοραστές», λέει η Τερψιχόρη Αγγελοπούλου, της εταιρείας εικαστικών συμβούλων Art Expertise, υπεύθυνης για τα Greek Sale.
Ο οίκος ακολούθησε τη στρατηγική των διεθνών οίκων για τις ξένες δημοπρασίες, κατά την περίοδο της ύφεσης: Μείωση των τιμών προεκτίμησης σε ποσοστό από 30 έως 50 %. Αντίστοιχη μείωση έχει σχεδιαστεί και για τις τιμές ασφαλείας, κάτω από τις οποίες τα έργα δεν πωλούνται.
Προσαρμογή υπάρχει, σύμφωνα με την κ. Αγγελοπούλου, και στην ποιότητα και αισθητική των έργων. Οχι «σαβούρα», όχι πορτρέτα των οποίων η αγορά έχει πέσει, όχι έργα που θεωρούνται δύσκολα και καλλιτεχνών που δεν είναι σε ζήτηση.
Ετσι, ενώ η διεθνής αγορά της τέχνης έχει ανακάμψει, η ελληνική προσπαθεί να δελεάσει τους αγοραστές που έτσι κι αλλιώς δεν βάζουν εύκολα το χέρι στην τσέπη γι’ αυτήν. Στη δημοπρασία του Μαΐου οι ενδιαφερόμενοι ήταν κατά πολύ λιγότεροι, όπως μας αποκάλυψε η κ. Αγγελοπούλου. Με ποια όμως έργα θα δελεάσουν τους συλλέκτες οι δύο οίκοι;
Από τα 141 έργα στη δημοπρασία του Σόθμπις ξεχωρίζουν δύο αριστουργήματα του 19ου αιώνα που έρχονται στο φως έπειτα από παραμονή σε ιδιωτικές συλλογές για περισσότερα από 50 χρόνια: «Μεγάλη Παρασκευή» του Θεόδωρου Ράλλη(φωτο), που αγοράστηκε στο Παρίσι το 1935 από τον παππού του σημερινού ιδιοκτήτη, και απεικονίζει μια εκκλησία κατά τη διάρκεια των προετοιμασιών για το Πάσχα, προεκτίμηση μεταξύ 345.510 - 575.827 ευρώ.
Και «Ο χορός των Νυμφών» του Νικολάου Γύζη, ένα δυνατό συμβολικό έργο του καλλιτέχνη (230.321 - 345.510 ευρώ). Η δημοπρασία περιλαμβάνει 17 έργα, τα έσοδα από τις πωλήσεις των οποίων θα προσφερθούν στην Ενωση «Μαζί για το παιδί».
Ο πιο ακριβός
To ακριβότερο, ανάμεσα στα 139 έργα του Greek Sale του Μπόναμς, είναι ένα έργο του Νίκου Χατζηκυριάκου - Γκίκα, «Σχολή χορού» (1965), το οποίο έχει προεκτιμηθεί μεταξύ 220.000 και 290.000 ευρώ.
Στα σημαντικότερα της δημοπρασίας συγκαταλέγονται το «Κρυφτουλάκι» του Γ. Ιακωβίδη (170.000 - 230.000 ευρώ), το «Γάλα», από τα ωραιότερα έργα του Νικολάου Λύτρα, (140.000 - 170.000 ευρώ), κι ένα χαμένο έργο του Γκίκα, «Φύλλα πάνω από ρέμα» (150.000-210.000 ευρώ) κ.ά.
Χαμένο για 100 χρόνια το «Κρυφτουλάκι»
Το «Κρυφτουλάκι» του Γ. Ιακωβίδη ήταν έργο εξαφανισμένο για πάνω από 100 χρόνια. Δημιουργήθηκε στο Μόναχο το 1896 και ταξίδεψε στην Ελλάδα για να εκτεθεί στο Ζάππειο. Τότε αγοράστηκε από τον πατέρα του σημερινού ιδιοκτήτη του. Η οικογένεια του τελευταίου ζήτησε από την Art Expertise να εκτιμήσει τη συλλογή έργων της. Τότε λοιπόν ανακαλύφθηκε το «Κρυφτουλάκι», το οποίο θεωρείτο χαμένο. Από τις σημειώσεις του Ιακωβίδη ήταν γνωστή η ύπαρξή του, αλλά κανένας ειδικός δεν γνώριζε σε ποια χέρια βρισκόταν. Είναι σε άριστη κατάσταση, με την ορίτζιναλ κορνίζα, από τον Γερμανό κορνιζά με τον οποίο συνεργάζονταν οι Ιακωβίδης και Γύζης.
Το ρεκόρ
Οι επικείμενες δημοπρασίες θα καταρρίψουν το ρεκόρ του ακριβότερου ελληνικού έργου, που είχε κερδίσει «Η αποβίβαση του Καραϊσκάκη στο Φάληρο» του Βολανάκη (1.970.855 ευρώ, Σόθμπις, 11 Νοεμβρίου 2008), στην περίοδο της καλής εποχής των Greek Sale;
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11380&subid=2&pubid=39318948
H κρίση απαιτεί προσαρμογή. Σε λιγότερο από τρία χρόνια, από τη χρυσή εποχή των δημοπρασιών ελληνικής τέχνης, τότε που, μεταξύ 2007 και έως τα μισά του 2008, τα ρεκόρ και οι τζίροι υπερέβαιναν κατά πολύ τις προσδοκίες, η αγορά της ελληνικής τέχνης αναγκάζεται να προσαρμοστεί στα δύσκολα.
Το πόσο θα τα καταφέρει θα φανεί στις 22 και 23 Νοεμβρίου, οπότε στο Λονδίνο θα γίνουν τα καθιερωμένα Greek Sale, των οίκων Σόθμπις και Μπόναμς αντίστοιχα. Διακόσια ογδόντα έργα συνολικά, από τον 19ο αιώνα έως τον 21ο, θα αναμετρηθούν με τις οικονομικές διαθέσεις των συλλεκτών.
Τα μέτρα που έχει πάρει ο οίκος Μπόναμς συνιστούν «μια ευκαιρία για τους αγοραστές», λέει η Τερψιχόρη Αγγελοπούλου, της εταιρείας εικαστικών συμβούλων Art Expertise, υπεύθυνης για τα Greek Sale.
Ο οίκος ακολούθησε τη στρατηγική των διεθνών οίκων για τις ξένες δημοπρασίες, κατά την περίοδο της ύφεσης: Μείωση των τιμών προεκτίμησης σε ποσοστό από 30 έως 50 %. Αντίστοιχη μείωση έχει σχεδιαστεί και για τις τιμές ασφαλείας, κάτω από τις οποίες τα έργα δεν πωλούνται.
Προσαρμογή υπάρχει, σύμφωνα με την κ. Αγγελοπούλου, και στην ποιότητα και αισθητική των έργων. Οχι «σαβούρα», όχι πορτρέτα των οποίων η αγορά έχει πέσει, όχι έργα που θεωρούνται δύσκολα και καλλιτεχνών που δεν είναι σε ζήτηση.
Ετσι, ενώ η διεθνής αγορά της τέχνης έχει ανακάμψει, η ελληνική προσπαθεί να δελεάσει τους αγοραστές που έτσι κι αλλιώς δεν βάζουν εύκολα το χέρι στην τσέπη γι’ αυτήν. Στη δημοπρασία του Μαΐου οι ενδιαφερόμενοι ήταν κατά πολύ λιγότεροι, όπως μας αποκάλυψε η κ. Αγγελοπούλου. Με ποια όμως έργα θα δελεάσουν τους συλλέκτες οι δύο οίκοι;
Από τα 141 έργα στη δημοπρασία του Σόθμπις ξεχωρίζουν δύο αριστουργήματα του 19ου αιώνα που έρχονται στο φως έπειτα από παραμονή σε ιδιωτικές συλλογές για περισσότερα από 50 χρόνια: «Μεγάλη Παρασκευή» του Θεόδωρου Ράλλη(φωτο), που αγοράστηκε στο Παρίσι το 1935 από τον παππού του σημερινού ιδιοκτήτη, και απεικονίζει μια εκκλησία κατά τη διάρκεια των προετοιμασιών για το Πάσχα, προεκτίμηση μεταξύ 345.510 - 575.827 ευρώ.
Και «Ο χορός των Νυμφών» του Νικολάου Γύζη, ένα δυνατό συμβολικό έργο του καλλιτέχνη (230.321 - 345.510 ευρώ). Η δημοπρασία περιλαμβάνει 17 έργα, τα έσοδα από τις πωλήσεις των οποίων θα προσφερθούν στην Ενωση «Μαζί για το παιδί».
Ο πιο ακριβός
To ακριβότερο, ανάμεσα στα 139 έργα του Greek Sale του Μπόναμς, είναι ένα έργο του Νίκου Χατζηκυριάκου - Γκίκα, «Σχολή χορού» (1965), το οποίο έχει προεκτιμηθεί μεταξύ 220.000 και 290.000 ευρώ.
Στα σημαντικότερα της δημοπρασίας συγκαταλέγονται το «Κρυφτουλάκι» του Γ. Ιακωβίδη (170.000 - 230.000 ευρώ), το «Γάλα», από τα ωραιότερα έργα του Νικολάου Λύτρα, (140.000 - 170.000 ευρώ), κι ένα χαμένο έργο του Γκίκα, «Φύλλα πάνω από ρέμα» (150.000-210.000 ευρώ) κ.ά.
Χαμένο για 100 χρόνια το «Κρυφτουλάκι»
Το «Κρυφτουλάκι» του Γ. Ιακωβίδη ήταν έργο εξαφανισμένο για πάνω από 100 χρόνια. Δημιουργήθηκε στο Μόναχο το 1896 και ταξίδεψε στην Ελλάδα για να εκτεθεί στο Ζάππειο. Τότε αγοράστηκε από τον πατέρα του σημερινού ιδιοκτήτη του. Η οικογένεια του τελευταίου ζήτησε από την Art Expertise να εκτιμήσει τη συλλογή έργων της. Τότε λοιπόν ανακαλύφθηκε το «Κρυφτουλάκι», το οποίο θεωρείτο χαμένο. Από τις σημειώσεις του Ιακωβίδη ήταν γνωστή η ύπαρξή του, αλλά κανένας ειδικός δεν γνώριζε σε ποια χέρια βρισκόταν. Είναι σε άριστη κατάσταση, με την ορίτζιναλ κορνίζα, από τον Γερμανό κορνιζά με τον οποίο συνεργάζονταν οι Ιακωβίδης και Γύζης.
Το ρεκόρ
Οι επικείμενες δημοπρασίες θα καταρρίψουν το ρεκόρ του ακριβότερου ελληνικού έργου, που είχε κερδίσει «Η αποβίβαση του Καραϊσκάκη στο Φάληρο» του Βολανάκη (1.970.855 ευρώ, Σόθμπις, 11 Νοεμβρίου 2008), στην περίοδο της καλής εποχής των Greek Sale;
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11380&subid=2&pubid=39318948
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου