Προϋπολογισμός Δήμου Ηγουμενίτσας

Την 15/12/2014 πρόκειται να τεθεί ως θέμα προς συζήτηση και ψήφιση στο Δημοτικό Συμβούλιο της Ηγουμενίτσας ο προϋπολογισμός του 2015.
Βλέποντας τα μεγέθη που περιλαμβάνει (26.000.000 ευρώ έσοδα και αντίστοιχα έξοδα) θα πει κανείς ότι με ένα τέτοιο μεγάλο ποσό προς διαχείριση σίγουρα η δημοτική αρχή, αν προβεί σε σωστή αξιοποίηση, θα έχει πολύ μεγάλες δυνατότητες κυρίως όσον αφορά το βιοτικό επίπεδο των δημοτών.
Κι όμως!!
Από τα προβλεπόμενα έσοδα τα 6.000.000 ευρώ αφορούν τακτική επιχορήγηση από το κράτος (ΚΑΠ), τα οποία κατευθύνονται στις σχολικές επιτροπές, σε κάποια λειτουργικά έξοδα και κυρίως στην μισθοδοσία υπαλλήλων χωρίς (σύμφωνα με δηλώσεις της προηγούμενης αρχής ) να επαρκούν κιόλας!!

Τα 3.350.000 ευρώ αφορούν επιχορηγήσεις από το κράτος και διάφορα ταμεία και αποδίδονται ως έχουν για την κάλυψη των προνοιακών επιδομάτων, τα οποία δικαιούνται ασθενείς και ΑΜΕΑ όλου του Νομού Θεσπρωτίας.
Τα 4.800.000 ευρώ προέρχονται από το ΕΣΠΑ (Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Ανάπτυξης) και αφορούν χρηματοδοτούμενα από το κράτος έργα που είναι σε εξέλιξη ή έχουν προβλεφθεί και σχεδιάζεται να γίνουν.
Επιπλέον άλλα 1.800.000 ευρώ αφορούν επιχορηγήσεις και πάλι από το κράτος για το πρόγραμμα ΘΗΣΕΑΣ αλλά και για άλλες επενδυτικές δαπάνες του Δήμου (ΣΑΤΑ κλπ).
Άλλα 1.950.000 ευρώ αφορούν ασφαλιστικές εισφορές σε ασφαλιστικούς οργανισμούς και ταμεία τα οποία όπως εισπράττονται έτσι και αποδίδονται!!!

Τα έσοδα από Ευρωπαϊκά Προγράμματα βρίσκονται στο απόλυτο μηδέν!!!!!

Το δε τεχνικό πρόγραμμα το οποίο ανέρχεται στο ποσό των 17.680.οοο ευρώ σε καμία περίπτωση δεν συμβαδίζει με τα έσοδα που προβλέπονται και τα οποία είναι 6.600.000 ευρώ συνολικά και περιλαμβάνει δαπάνες και έργα τα οποία είναι ανέφικτο να πραγματοποιηθούν αφού τα χρήματα δεν υπάρχουν και εγγράφηκαν μάλλον για το θεαθήναι!!! Αφού δε η ύπαρξή του τεχνικού προγράμματος είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να ψηφιστεί και ο προϋπολογισμός, τότε αυτό απλώς ψηφίστηκε για να υπάρχει!!!

Όσον αφορά τα έσοδα:
Στον προϋπολογισμό του 2015 προβλέπονται έσοδα 2.157.000 ευρώ από Ανταποδοτικά Τέλη και Δικαιώματα: Το 2014 εισπράχθηκαν μέχρι και τον 9Ο μήνα 1.074.000 ευρώ, ήτοι με αναγωγή μέχρι τέλους του χρόνου περίπου στα 1.500.000 ευρώ ενώ προβλεπόταν να εισπραχθούν 2.370.000 ευρώ!! Διαφορά εισπραχθέντων 2014 με προϋπολογισθέντα 2015 -650.000 ευρώ!!!

Στον προϋπολογισμό του 2015 προβλέπονται έσοδα 6.620.000 ευρώ έσοδα από Επιχειρηματικές Επενδυτικές Δαπάνες: Το 2014 εισπράχθηκαν μέχρι και τον 9Ο μήνα 2.772.000 ευρώ, ήτοι με αναγωγή μέχρι τέλους του χρόνου περίπου στα 3.700.000 ευρώ ενώ προβλεπόταν να εισπραχθούν 9.847.000 ευρώ!! Διαφορά εισπραχθέντων 2014 με προϋπολογισθέντα -2.900.000 ευρώ!!!

Στον προϋπολογισμό του 2015 προβλέπονται έσοδα 3.738.000 ευρώ από Υπόλοιπα Παρελθόντων Οικονομικών Ετών (ΠΟΕ): Το 2014 εισπράχθηκαν μέχρι και τον 9Ο μήνα 169.000 ευρώ, ήτοι με αναγωγή μέχρι τέλους του χρόνου περίπου στα 230,000 ευρώ ενώ προβλεπόταν να εισπραχθούν 2.386.000 ευρώ!! Διαφορά εισπραχθέντων 2014 με προϋπολογισθέντα 2015 -3.500.000 ευρώ!!!

Τα ΠΟΕ (Χρέη Παρελθόντων Οικονομικών Ετών) προς τον Δήμο αφορούν κυρίως: 865.οοο ευρώ από ύδρευση (όχι προς την ΔΕΥΑΗ αλλά από κοινότητες που δεν είναι στο δίκτυό της), 517.000 ευρώ από ακαθάριστα έσοδα επιτηδευματιών, 1.574.000 ευρώ από μισθώματα και 400.000 ευρώ από λοιπά έσοδα!! Όλα αυτά έχουν μπει σαν έσοδα στον προϋπολογισμό αλλά αν κρίνουμε από τα εισπραχθέντα το 2014 (169.000 ευρώ σε 9 μήνες ενώ είχαν προϋπολογισθεί να εισπραχθούν 2.386.000) συμπεραίνουμε ότι αποκλείεται να εισπραχθούν.

Αν από τα αρχικά αναφερθέντα 26 εκατομμύρια αφαιρέσουμε τα ποσά τα οποία κατευθύνονται σε συγκεκριμένους σκοπούς όπως αναφέρθηκαν στην αρχή και ήτοι συνολικά 18.700.000 ευρώ και αυτά που όπως προκύπτει, δεν πρόκειται να εισπραχθούν, ήτοι συνολικά 4.500.000 ευρώ το αποτέλεσμα που προκύπτει είναι να απομένουν ελάχιστα χρήματα τα οποία καλύπτουν ανάγκες καθαριότητας και προμηθειών!!!!!!

Στα έξοδα περιοριζόμενος να αναφερθώ, όπως παραπάνω, στο ανέφικτο τεχνικό πρόγραμμα, όπως αυτό κατατέθηκε και ψηφίσθηκε, θα επισημάνω δύο σημεία:
Τα 100.000 ευρώ που προβλέπονται στον κωδικό 00.61623 του προϋπολογισμού, για έξοδα κινήσεως προέδρων δημοτικών συμβουλίων;;;; αν δεν αφορούν ΠΟΕ (προβλέπονται αλλού άλλωστε) μάλλον γίνεται από παρερμηνεία μνεία του Ν. 2539/1997 άρθρο 4, το οποίο δεν ισχύει πλέον.
Στον κωδικό 6 (ύδρευση) δεν προβλέπεται καμία πίστωση για την ηλεκτροδότηση των αντλιοστασίων των κοινοτήτων του Δήμου που δεν καλύπτονται από την ΔΕΥΑΗ. Πως θα καταβληθούν τα έξοδα αυτά τα οποία θα πρέπει άλλωστε να προέρχονται από ανταποδοτικά έσοδα::!!!

Επιπλέον θα ήθελα να τονίσω ότι θα πρέπει να δημοσιοποιηθούν όλοι οι ισολογισμοί των παρελθόντων οικονομικών ετών του Δήμου, σύμφωνα με όσα ορίζονται στη σχετική νομοθεσία. Δεν νοείται να ψηφίζονται οι προϋπολογισμοί και ακολούθως να μην δημοσιεύονται οι ισολογισμοί, οι οποίοι δίνουν και την εικόνα της οικονομικής λειτουργίας του Δήμου για το χρονικό αυτό διάστημα.

Ακόμη δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο Δήμος έχει ακόμη έναν προϋπολογισμό τον οποίον δεν χειρίζεται καθόλου σωστά ή μάλλον δεν χειρίζεται καθόλου και αυτός είναι της ΔΕΥΑΗ, ο οποίος συνήθως κυμαίνεται από 8.000.000 έως 13.000.000 ευρώ ετησίως!!!!!!!!!!!!
Για αυτόν όμως θα αναφερθώ σε άλλη παρέμβαση μου.

Κωστάρας Σταύρος



2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Πολύ ωραία και κατατοπιστικά μας τα περιγράφει ο κυρ Σταύρος. Μήπως θα μπορούσε να κάνει το ίδιο και με το δήμο Φιλιατών στον οποίο έχει θητεύσει και ως αντιδήμαρχος;

Σταύρος Κωστάρας είπε...

Οπωσδήποτε θα γίνει και αυτό!!! Τα δεδομένα και τα μεγέθη διαφορετικά αλλά το αποτέλεσμα θα είναι περίπου το ίδιο. Φανταστείτε μόνο ότι εδώ και χρόνια ο Δήμος Φιλιατών στα έσοδα του εκ του νόμου συμπεριλαμβάνει το έλλειμμα των 1.683.000 ευρώ που έχει καταλογιστεί και υπολογίζει και αντίστοιχα έξοδα. Αυτό βέβαια θα πρέπει να διαμορφωθεί στα 4.700.000 ευρώ που είναι το συνολικό έλλειμμα για την περίοδο 2003-2010!!
Σταύρος Κωστάρας