Το έγγραφο απευθύνεται στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και σε όλους τους αρμόδιους τοπικούς φορείς και τονίζουν πως η έγκριση του έργου, χωρίς καμία διαβούλευση, έχει ως αποτέλεσμα σημαντικές ελλείψεις και συγκοινωνιακά σφάλματα με απρόβλεπτες παρενέργειες για την βιώσιμη κινητικότητα της πόλης της Ηγουμενίτσας.
Πρόκειται θεωρητικά για ανεπαρκή σχεδιασμό επί χάρτου, που δεν καλύπτει τις κυκλοφοριακές ανάγκες, αποκόπτοντας βίαια τις αστικές σχέσεις των πολιτών αλλά και των άλλων χρηστών, με υποχρεωτική καθοδήγηση και τροχοδρόμηση στο παραθαλάσσιο τόξο (1,3 χλμ + 1,3 χλμ = 2,6 χλμ), συντελώντας στον διαμελισμό του χώρου και του θαλάσσιου τοπίου.
Οι κάτοικοι που δηλώνουν ιδιοκτήτες ακινήτων αλλά και επιχειρήσεων στο συγκεκριμένο σημείο τονίζουν πως «τα ακίνητα έχουν μέχρι και σήμερα άμεση πρόσβαση στην παραλιακή οδό Αγίων Αποστόλων, η οποία βρίσκεται στο ίδιο ύψος με τα ακίνητά μας, ενώ συγχρόνως οι πελάτες των επιχειρήσεων μας, μπορούν να σταθμεύουν νόμιμα τα οχήματά τους έμπροσθεν των καταστημάτων μας και να εξυπηρετούνται από τις επιχειρήσεις μας. Η παραλιακή οδός Αγίων Αποστόλων είναι οδός διπλής κατεύθυνσης με ένα ρεύμα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας δεν χωρίζονται με κάποιο διαχωριστικό, και οι διερχόμενοι είχαν άμεση πρόσβαση στα καταστήματά μας όσοι κινούνταν στο δεξί ρεύμα κυκλοφορίας της ανωτέρω οδού με κατεύθυνση από την πόλη της Ηγουμενίτσας προς Λαδοχώρι, προοπτική που θα απωλέσουμε.
Το έργο «ΝΕΟΣ ΛΙΜΕΝΑΣ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ – Β΄ ΦΑΣΗ», από την ανάδοχο εταιρεία «ΕΛΤΕΡ Α.Τ.Ε.», στα πλαίσια του οποίου έργου περιλαμβάνεται και η ανάπλαση και ανακατασκευή της ανωτέρω παραλιακής οδού Αγίων Αποστόλων, η οποία διέρχεται έμπροσθεν των επιχειρήσεων μας.
Προς μεγάλη μας έκπληξη και απογοήτευση πληροφορηθήκαμε από την ανάδοχο εταιρεία «ΕΛΤΕΡ Α.Τ.Ε», ότι η παραλιακή οδός θα κατασκευασθεί με τέτοιον τρόπο, ώστε πλέον εμείς δεν θα έχουμε άμεση πρόσβαση στις επιχειρήσεις μας από αυτήν. Πιο συγκεκριμένα, επειδή η οδός αυτή θα συνδέει την πόλη της Ηγουμενίτσας με την Εγνατία οδό, προβλέπεται η κατασκευή μίας κλειστής οδού διπλής κατευθύνσεως με δύο ρεύματα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Τα ρεύματα κυκλοφορίας της υπό κατασκευής οδού, προβλέπεται να χωρίζονται με ένα υπερυψωμένο διαχωριστικό, το οποίο θα ξεκινάει από το ύψος της Αγροτικής Τράπεζας και θα καταλήγει σε μία νησίδα έμπροσθεν του Ξενοδοχείου «Angelika Pallas». Τούτο όμως σημαίνει ότι όποιος εξέρχεται με το αυτοκίνητο του από την πόλη της Ηγουμενίτσας με κατεύθυνση προς Λαδοχώρι, δεν θα μπορεί να μεταβεί στις επιχειρήσεις μας, αφού για να το κάνει αυτό θα πρέπει να φθάσει πρώτα στο ύψος του ξενοδοχείου «Angelika Pallas», από όπου θα πρέπει να κινηθεί 500 μέτρα ποιο κάτω όπου βρίσκεται ο κύκλος αναστροφής γιά να κινηθεί στο ρεύμα πορείας με κατεύθυνση προς την πόλη της Ηγουμενίτσας, πράγμα το οποίο κανείς φυσικά δεν θα κάνει. Επιπλέον, όλες οι ιδιοκτησίες μας και οι στεγαζόμενες σε αυτά επιχειρήσεις, θα χάσουν την άμεση πρόσβαση στην παραλιακή οδό, λόγω των υψομετρικών διαφορών, που θα δημιουργηθούν έμπροσθεν της κάθε ιδιοκτησίας, αλλά και λόγω της μη δυνατότητας στάσης και στάθμευσης των πελατών μας, έμπροσθεν των καταστημάτων μας.
Η κατασκευή μάλιστα της εν λόγω οδού, η οποία θα σημάνει τον αφανισμό των επιχειρήσεων μας και τη συνακόλουθη οικονομική μας καταστροφή, επρόκειτο να αρχίσει την 08-05-2013 και να διαρκέσει 2 ολόκληρους μήνες, κατά τους οποίους μάλιστα προβλέπονταν ο πλήρης αποκλεισμός της εν λόγω οδού προκειμένου να ολοκληρωθεί άμεσα το εν λόγω έργο. Μετά από δική όμως διαμαρτυρία και παρέμβαση, μετατέθηκε η ημερομηνία έναρξης των εργασιών και αποφασίσθηκε από τις αρμόδιες υπηρεσίες να κλείσει η οδός την 15-09-2013, προκειμένου να μπορέσουμε να εργασθούμε τους θερινούς μήνες, όπου υπάρχει αυξημένη κίνηση.
Τα χαρακτηριστικά όμως και ο τρόπος κατασκευής της εν λόγω οδού (περίκλειστη, ύπαρξη διαχωριστικού, μη δυνατότητα στάθμευσης, υψομετρικές διαφορές κ.λ.π.) ήταν σε εμάς μέχρι πρόσφατα άγνωστα.
Ο τριτοκοσμικός σχεδιασμός διχοτόμησης, θα επιτείνει τα πολεοδομικά προβλήματα και δεν έχει σχέση με την σύγχρονη άποψη "περί χωροθέτησης" της αστικής κοινωνικής γεωγραφίας και τις κατακτήσεις της βιώσιμης κινητικότητας των Ευρωπαϊκών πόλεων. Επιπλέον θα αυξήσει ακόμα περισσότερο επικίνδυνα την ατμοσφαιρική ρύπανση με μικροσωματίδια του κλειστού κόλπου της Ηγουμενίτσας, δημιουργώντας "εκρηκτικό μείγμα" για την δημόσια υγεία, αν λάβουμε υπ' όψη και την έκθεση των πολιτών στην καύση μαζούτ η οποία εκλύεται από τα σταθμευμένα εμπορικά πλοία (βλ. Δημόκριτος...)
Επειδή σε περίπτωση όπου θα κατασκευασθεί η εν λόγω οδός, όπως προβλέπεται στα σχέδια, που έχουν συνταχθεί και εγκριθεί από την Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων – ΕΥΔΕ ΜΕΔΕ – Τμήμα Κατασκευής Έργων Πρέβεζας, οι επιχειρήσεις μας, οι οποίες ήταν μέχρι σήμερα υγιείς, θα αφανισθούν κυριολεκτικά και εμείς θα καταστραφούμε οικονομικά.
Πριν είναι πολύ αργά, θα θέλαμε την Πολιτεία υπεύθυνη στον σχεδιασμό και την διαχείριση της κοινωνικής χωροταξίας, του περιβάλλοντος και της ασφάλειας των πολιτών.
Ζητούμε από τα αρμόδια θεσμικά όργανα να μην υιοθετήσουν αυτές τις επιζήμιες αναχρονιστικές "χωροταξικές ιδεολογίες" και σχεδιασμούς, να δημιουργήσουν θετικές συνθήκες διαβίωσης, για την ελκυστικότητα της περιοχής και όχι την οικονομική και κοινωνική απομόνωσή μας.
Σ' αυτές τις "ασκήσεις" επί χάρτου της ΕΛΤΕΡ Α.Τ.Ε.:
α) δεν αποτυπώνεται στη μελέτη η σύνδεση της παραλιακής με τους κάθετους δρόμους που καταλήγουν σ' αυτήν
β) ζητούμε από τον Δήμο Ηγουμενίτσας να καλέσει με τον χαρακτήρα του κατεπείγοντος πραγματογνώμονα για την αξιολόγηση της μελέτης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου