Το επικαιροποιημένο μεσοπρόθεσμο που προωθούν κυβέρνηση και τρόικα, αποκαλύπτει τους πραγματικούς στόχους του Υπουργείου Παιδείας. Η νέα μείωση των δαπανών κατά 14,2% θα έχει ως αποτέλεσμα το 2016 να διατίθενται μόλις το 2,15% επί του ΑΕΠ για την εκπαίδευση. Ούτε «εξορθολογισμός», ούτε «αναβάθμιση» της Δημόσιας Παιδείας, όπως διατείνεται η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, αλλά απλούστατα εξοικονόμηση πόρων και πλήρης αδιαφορία για τις διαλυτικές επιπτώσεις που θα έχουν στην Δημόσια Εκπαίδευση όλων των βαθμίδων και στην κοινωνία συνολικότερα.
Προβλέπεται «μείωση των λειτουργικών δαπανών σε ΑΕΙ και ΤΕΙ από το 2013 έως και το 2015 κατά 67,4 εκ ευρώ λόγω συγχωνεύσεων». Ιδού λοιπόν ποιος είναι ο στόχος του σχεδίου Αθηνά : με λογική "εκτάκτου ανάγκης", χωρίς σχεδιασμό, με αδιαφανή κριτήρια χωρίς καμία μέριμνα για το δικαίωμα στην εργασία και τη μόρφωση σε συνθήκες ασφυκτικής κρίσης, υλοποιεί τη συμβολή του Υπουργείου Παιδείας στον περιορισμό των δημοσίων δαπανών μέσω της κατάργησης και συγχώνευσης τμημάτων.
Στο Σχέδιο «Αθηνά» , το Τμήμα Εφαρμογών Ξένων Γλωσσών στη Διοίκηση και το Εμπόριο, που λειτουργεί στην Ηγουμενίτσα, εμφανίζεται να απορροφά το Τμήμα Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων – το οποίο βρίσκεται εκτός μηχανογραφικού την τελευταία διετία – και να μετονομάζεται σε Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, Συστημάτων και Οργανισμών με τις εξής τρεις κατευθύνσεις: Διοίκηση Επιχειρήσεων, Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Μάρκετινγκ.
Αυτή η εξέλιξη καταργεί στην ουσία το Τμήμα Εφαρμογών Ξένων Γλωσσών, με την επίφαση της αναβάθμισης
Παράλληλα προβλέπεται « μείωση των αναπληρωτών καθηγητών μέσω αύξησης των ωρών διδασκαλίας» για την εξοικονόμηση 103 εκ ευρώ από το 2013 μέχρι και το 2014 και « μείωση εκτάκτου προσωπικού σε ΑΕΙ/ΤΕΙ» δηλ 21.9 εκ ευρώ για τα επόμενα δύο χρόνια.
Μνημείο θράσους και υποκρισίας αποτελεί το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα το Υπ. Παιδείας.
Ισχυρίζονται οι συντάκτες του ότι στοχεύουν στην αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης, ενώ εφαρμόζουν την πολιτική της τρόικας και των μνημονίων, που έχει καταστήσει προβληματική ακόμη και την υποτυπώδη λειτουργία της.
Ισχυρίζονται ανενδοίαστα ότι η «αξιολόγησή» τους δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. Ταυτόχρονα, όμως, έχουν ψηφίσει τις διατάξεις που συνδέουν την τυχόν αρνητική αξιολόγησή τους με καθήλωση των αποδοχών, με στασιμότητα στην εξέλιξή τους, ακόμα και με απολύσεις.
Δείγμα γραφής για την αξιοκρατία που θα ακολουθήσει έδωσε το Υπουργείο με τη συγκρότηση του ΠΥΣΔΕ Θεσπρωτίας (Συμβούλιο κρίσης στη Β/βάθμια Εκπαίδευση).
Για το διορισμό των μονίμων μελών του τηρήθηκε πιστά η αναλογικότητα των κομμάτων που συναποτελούν την κυβέρνηση (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ) αποκλείοντας όλους τους άλλους που ….. τυχαία συγκέντρωσαν πολύ περισσότερα μόρια κατά την κρίση Δ/ντών (2011) και ακόμα μια φορά …τυχαία δεν πρόσκεινται στα κόμματα της κυβέρνησης.
Κάθε μέρα που περνάει καθιστά ακόμα πιο εμφανές ότι η πολιτική της τρικομματικής κυβέρνησης οδηγεί την κοινωνία σε απόλυτη διάλυση, ότι η καταστροφική πολιτική της κατεδαφίζει και τη Δημόσια Παιδεία. Η μόνη λύση είναι η ανατροπή αυτής της πολιτικής και η δημιουργία των προϋποθέσεων για την κυβέρνηση της αριστεράς με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ. Μια τέτοια κυβέρνηση μπορεί να ανακόψει την καταστροφή, να ακυρώσει τα μνημόνια και να προχωρήσει στη δημιουργική παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, στην οποία ο ρόλος της παιδείας και της έρευνας θα αποβεί καθοριστικής σημασίας.
Ηγουμενίτσα 27.02.2013
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου