Στο δημόσιο η εποπτεία 12 λιμανιών εθνικής σημασίας

Mέσω της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων θα ασκείται πλέον ο έλεγχος και η εποπτεία του Δημοσίου τόσο στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης όσο και στα υπόλοιπα δέκα λιμάνια εθνικής σημασίας των οποίων η κυριότητα έχει μεταφερθεί στο ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου). Αυτό αναφέρεται σε απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας - Αιγαίου Κωστή Μουσουρούλη σε ερώτηση βουλευτή, σχετικά με τον τρόπο αξιοποίησης των λιμανιών και της παρουσίας του κράτους στη λειτουργία τους.

Εώς το τέλος του 2012
Σύμφωνα με τον ΥΝΑ η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων θα θεσμοθετηθεί και θα αρχίσει να λειτουργεί περί το τέλος του 2012, ο ίδιος πάντως διευκρινίζει ότι όσο αφορά τις εισηγμένες εταιρείες του ΟΛΠ και του ΟΛΘ αλλά και τα δικαιώματα ψήφου των υπόλοιπων 10 Οργανισμών Λιμένων, όλα έχουν μεταφερθεί στο ΤΑΙΠΕΔ το οποίο σήμερα είναι στη διαδικασία αξιολόγησης του πλέον πρόσφορου τρόπου για την αξιοποίηση τους σε συνεργασία με το ΥΝΑ.
Έτσι με την απάντησή του ο υπουργός Ναυτιλίας - Αιγαίου βάζει σαφείς διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στο δημόσιο συμφέρον που θα πρέπει να διασφαλίζεται στα λιμάνια και θα διασφαλίζεται μέσω της νέας Ρυθμιστικής Αρχής και των εξελίξεων γύρω από τη μετοχική σύνθεση των λιμένων και τη διαχείριση της περιουσίας τους.

«Τα λιμάνια της χώρας, λέει σχετικά, δεν πρόκειται να τεθούν εκτός δημοσίου ελέγχου καθώς θα δημιουργηθεί η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων που θα αναλάβει τον εποπτικό ρόλο από πλευράς πολιτείας» και προσθέτει ότι κάθε απόφαση για την αξιοποίηση του χαρτοφυλακίου του ΟΛΠ και του ΟΛΘ θα αποβεί προς όφελος της εθνικής οικονομίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο Ναυτιλίας εξετάζει τα μοντέλα των Ρυθμιστικών Αρχών Λιμένων που λειτουργούν σε διάφορες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης τόσο στο Βορρά όσο και στον Νότο. Μάλιστα στο επόμενο διάστημα θα οργανώσει ημερίδα όπου θα αναλυθούν τα υπάρχοντα μοντέλα ενώ θα ακολουθήσει και διαδικασία διαβούλευσης ανάμεσα στους ενδιαφερόμενους.
Επίσης ο ο υπουργός Ναυτιλίας - Αιγαίου κ. Μουσουρούλης σκέπτεται να μεταφέρει στη νέα Αρχή και δικαιοδοσίες που αφορούν την ακτοπλοϊκή αγορά. Το σχέδιο που επεξεργάζεται είναι ο διαχωρισμός του Αιγαίου και του Ιονίου σε ζώνες οι οποίες θα δημοπρατούνται και θα ανατίθεται η εξυπηρέτησή τους ύστερα από διαγωνισμό σε ακτοπλοϊκές εταιρείες ή σε κοινοπραξίες.


Δεν υπάρχουν σχόλια: